Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Δυσθεώρητα τα έσοδα από τα διόδια για την εταιρεία που εκμεταλλεύεται τη γέφυρα που κατέρρευσε — Πληρώνουν και τα ασθενοφόρα

Η ιτα­λι­κή αστυ­νο­μία ανα­θε­ώ­ρη­σε σήμε­ρα σε 38 από 39 τον αριθ­μό των νεκρών από την κατάρ­ρευ­ση της οδο­γέ­φυ­ρας, χωρίς να διευ­κρι­νί­σει περαι­τέ­ρω όσον αφο­ρά τους τραυ­μα­τί­ες, οι οποί­οι, σύμ­φω­να με τα στοι­χεία που έχουν ανα­κοι­νω­θεί μέχρι στιγ­μής, ανέρ­χο­νται σε 16. Εννέα από αυτούς βρί­σκο­νται σε σοβα­ρή κατά­στα­ση ενώ οι αρχές δηλώ­νουν επα­νει­λημ­μέ­νως ότι υπάρ­χουν αγνο­ού­με­νοι. Δέκα με 20 άνθρω­ποι εξα­κο­λου­θούν να αγνο­ού­νται κάτω από τα συντρίμ­μια της γέφυ­ρας στον αυτο­κι­νη­τό­δρο­μο A10 της Γένο­βας, ανα­κοι­νώ­θη­κε από την εισαγ­γε­λία της πόλης

Τρία παι­διά ηλι­κί­ας 8 ως 13 ετών βρί­σκο­νται μετα­ξύ των νεκρών, όπως και τέσ­σε­ρις νεα­ροί Γάλ­λοι, τρεις άνθρω­ποι από την Χιλή και ένας από την Κολομβία.

Χθες, η ιτα­λι­κή κυβέρ­νη­ση κήρυ­ξε σε κατά­στα­ση έκτα­κτης ανά­γκης τη Γένο­βα, ενώ δεσμεύ­τη­κε για τη μετε­γκα­τά­στα­ση 630 κατοί­κων που απο­μα­κρύν­θη­καν από τα σπί­τια τους, τα οποία βρί­σκο­νται κάτω από τα απο­μει­νά­ρια της οδο­γέ­φυ­ρας και θεω­ρεί­ται ότι είναι επι­κίν­δυ­νο να επι­στρέ­ψουν σε αυτά. Επί­σης, ανα­κοί­νω­σε την απο­δέ­σμευ­ση μιας πρώ­της έκτα­κτης βοή­θειας ύψους 5 εκα­τομ­μυ­ρί­ων ευρώ.

gefura11

Επί­σης, η ιτα­λι­κή κυβέρ­νη­ση σε ανοι­χτή κόντρα με την Atlantia, δεσμεύ­τη­κε να ανα­κα­λέ­σει την άδεια από την εται­ρεία εκμε­τάλ­λευ­σης του έργου, η οποία κατη­γο­ρεί­ται για εγκλη­μα­τι­κή αμέ­λεια, χωρίς πάντως να αντι­με­τω­πί­ζει το κύριο πρό­βλη­μα, την ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση δηλα­δή των αυτο­κι­νη­τό­δρο­μων και την ανε­ξέ­λεγ­κτη δρά­ση των εται­ρειών που λει­τουρ­γούν με βάση το κέρ­δος και όχι την ασφά­λεια των πολιτών.

gefura15

Τα τελευ­ταία 5 χρό­νια κατέρ­ρευ­σαν 10 γέφυ­ρες στην Ιτα­λία. Τα ιτα­λι­κά μέσα ενη­μέ­ρω­σης ανα­φέ­ρουν ότι του­λά­χι­στο τρια­κό­σιες γέφυ­ρες και σήραγ­γες, σε διά­φο­ρες περιο­χές της χώρας, έχουν σοβα­ρά προ­βλή­μα­τα και κιν­δυ­νεύ­ουν. Ακό­μη και στην ίδια την Αιώ­νια Πόλη. Οσον αφο­ρά την κατάρ­ρευ­ση της οδο­γέ­ρε­φυ­ρας στη Γένο­βα, όλα όσα ξέρου­με οδη­γούν σε κακο­τε­χνί­ες και ελλι­πή συντή­ρη­ση, για αυτό και κατέρ­ρευ­σε σα χάρ­τι­νος πύρ­γος.

Η Autostrade per l’ Italia δια­χει­ρί­ζε­ται σχε­δόν τα μισά από τα περί­που 6.000 χιλιό­με­τρα των αυτο­κι­νη­το­δρό­μων της Ιτα­λί­ας. Είναι εται­ρεία του διε­θνούς ομί­λου αυτο­κι­νη­το­δρό­μων Atlantia, ο οποί­ος ανή­κει στην οικο­γέ­νεια Μπε­νε­τόν.  Μόνο πέρ­σι εισέ­πρα­ξε 3,5 δισεκ. ευρώ σε διό­δια, ενώ είναι χαρα­κτη­ρι­στι­κό ότι τα ασθε­νο­φό­ρα πλη­ρώ­νουν διό­δια στους αυτοκινητοδρόμους

Η Atlantia δεν παρα­δέ­χε­ται καμία ευθύ­νη και δηλώ­νει, μάλι­στα, έτοι­μη να ξανα­χτί­σει την γέφυ­ρα Μορά­ντι σε χρό­νο ρεκόρ, μέσα σε μόλις πέντε μήνες. Την ίδια στιγ­μή ωστό­σο δεν φαί­νε­ται δια­τε­θει­μέ­νη να υπο­χρε­ώ­σει ανώ­τα­τα στε­λέ­χη της να υπο­βά­λουν παραίτηση.

gefura16

gefura13

Στην ανά­γκη έκτα­κτης συντή­ρη­σης για την γέφυ­ρα Μορά­ντι της Γένο­βας, η οποία, όμως, δεν έγι­νε ποτέ, ανα­φέ­ρε­ται σε δηλώ­σεις του στην εφη­με­ρί­δα La Repubblica, o πολι­τι­κός μηχα­νι­κός Σαβέ­ριο Φερ­ρά­ρι, ο οποί­ος συμ­με­τεί­χε στον σχε­δια­σμό και στην οικο­δό­μη­ση της γέφυ­ρας, πριν από πενή­ντα χρόνια.

«Το 1979 άρχι­σαν να περ­νούν τα μεγά­λα φορ­τη­γά, με σαρά­ντα τόνους βάρος και οι συν­θή­κες άλλα­ξαν. Δημιουρ­γή­θη­καν, κατά συνέ­πεια, και πολ­λές ουρές. Κατά την διάρ­κεια των ετών πέρα­σα πολ­λές φορές από την γέφυ­ρα Μορά­ντι και αισθάν­θη­κα περί­ερ­γους κρα­δα­σμούς», δηλώ­νει ο Φερράρι.

«Το κατήγ­γει­λα στην αρμό­δια υπη­ρε­σία της εται­ρί­ας, αλλά μου απά­ντη­σαν ότι δεν υπήρ­χαν τα ανα­γκαία χρή­μα­τα. Δεν έγι­νε ποτέ η συνο­λι­κή, έκτα­κτη συντή­ρη­ση που χρεια­ζό­ταν. Και θεω­ρώ ότι έπρε­πε να προ­στε­θεί και ένας επι­πλέ­ον πυλώ­νας, στο κεντρι­κό σημείο της γέφυ­ρας», προσθέτει.

Ο ιτα­λός πολι­τι­κός μηχα­νι­κός προ­βλέ­πει, δε, ότι για την κατα­σκευή νέας γέφυ­ρας, μετά από την κατε­δά­φι­ση της τωρι­νής, θα χρεια­στούν είκο­σι τέσ­σε­ρις με τριά­ντα μήνες.

gefura12

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο