Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Δ. Κουτσούμπας: Η εργατική εξουσία θα δίνει σε κάθε παιδί καθετί αληθινό, όμορφο και χρήσιμο έχει δημιουργήσει η κοινωνία

«Την ίδια ώρα που η κυβέρ­νη­ση του ΣΥΡΙΖΑ με τη χεί­ρα βοη­θεί­ας της ΝΔ και των άλλων κομ­μά­των, θέλουν το λαό να συζη­τά­ει τι δε θα του κόψουν από τα ήδη κομ­μέ­να, τσα­κι­σμέ­να δικαιώ­μα­τά του, εμείς λέμε στις λαϊ­κές οικο­γέ­νειες και τα παι­διά τους να βάλουν μπρο­στά τις δικές τους ανά­γκες, να διεκ­δι­κή­σουν ανα­πλή­ρω­ση όσων έχα­σαν τα προη­γού­με­να χρό­νια και όσων δικαιού­νται για να ζήσουν με αξιο­πρέ­πεια» τόνι­σε ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημή­τρης Κου­τσού­μπας, σε εκδή­λω­ση που διορ­γά­νω­σε η ΚΕ του ΚΚΕ, στο αμφι­θέ­α­τρο Παπα­ρη­γο­πού­λου της Νομι­κής Σχο­λής, για την παρου­σί­α­ση της πρό­τα­σης του κόμ­μα­τος «Για την Προ­σχο­λι­κή Αγω­γή των σύγ­χρο­νων ανα­γκών και δυνατοτήτων».

Προ­έ­βη σε σύντο­μη ιστο­ρι­κή ανα­φο­ρά της συμ­βο­λής του ΚΚΕ «ακό­μα κι όταν περ­νού­σε δια πυρός και σιδή­ρου» στα ζητή­μα­τα της παι­δεί­ας του λαού και της προ­σχο­λι­κής αγωγής.

Είπε ότι σύγ­χρο­νες δομές προ­σχο­λι­κής αγω­γής «χαί­ρο­νται αυτοί που τα έχουν», ενώ «στον αντί­πο­δα αυτής της πολυ­τέ­λειας, ζουν οι πολλοί».

Ανα­φέρ­θη­κε στη μόνι­μη αγω­νία των «λαϊ­κών οικο­γε­νειών» και παρέ­θε­σε στοι­χεία για εκεί­νες που δεν τις «έτυ­χε» το εισι­τή­ριο του voucher.

«Αυτή είναι η δίκαιη ανά­πτυ­ξη που ευαγ­γε­λί­ζε­ται η κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ» ανέ­φε­ρε, σημειώ­νο­ντας ότι λόγω της ανε­πάρ­κειας δομών, ούτε και τα παι­διά που πήραν το voucher είναι βέβαιο πως θα βρουν θέση στην πόλη τους.

prosxoliki agogi3

Χαρα­κτή­ρι­σε «επι­κοι­νω­νια­κή απά­τη» τις κυβερ­νη­τι­κές εξαγ­γε­λί­ες «για δημιουρ­γία δήθεν 400 νέων παι­δι­κών σταθ­μών το 2018», καθώς «με 50 και 70 χιλιά­δες ευρώ εφά­παξ σε 212 δήμους ούτε φτιά­χνε­ται, πολύ περισ­σό­τε­ρο δεν στε­λε­χώ­νε­ται με προ­σω­πι­κό, ούτε λει­τουρ­γεί παι­δι­κός σταθμός».

Μίλη­σε ακό­μη για συρ­ρι­κνω­μέ­νες δημο­τι­κές δομές και σχε­δόν ανύ­παρ­κτες δημό­σιες επεν­δύ­σεις γι’ αυτές τις υπο­δο­μές με απο­τέ­λε­σμα «η κυβέρ­νη­ση να πετά­ει το μπα­λά­κι στους γονείς να δια­χει­ρι­στούν το αδιέξοδο».

Είπε ότι το πρό­βλη­μα της προ­σχο­λι­κής αγω­γής αφο­ρά ακό­μα και καταρ­χήν, τη στα­θε­ρή παι­δα­γω­γι­κή σχέ­ση μετα­ξύ παι­δα­γω­γού και παι­διού, που δεν εξυ­πη­ρε­τεί­ται όταν το παι­δα­γω­γι­κό προ­σω­πι­κό είναι «ανα­λώ­σι­μο».

Πρό­σθε­σε την ανα­γκαιό­τη­τα ύπαρ­ξης ολι­γά­ριθ­μων τμη­μά­των, κατάλ­λη­λων χώρων, σύν­δε­σης στό­χων και σκο­πών στο παι­δα­γω­γι­κό περιε­χό­με­νο και επι­στη­μο­νι­κής παρέμ­βα­σης τόσο για την αντι­με­τώ­πι­ση προ­βλη­μά­των από την εξί­σου ανα­γκαία χρή­ση νέων τεχνο­λο­γιών όσο, και ιδιαί­τε­ρα, για τα ζητή­μα­τα ειδι­κής αγωγής.

Υπο­γράμ­μι­σε ότι η κατά­στα­ση στην Ελλά­δα δεν είναι μια ιδιαι­τε­ρό­τη­τα, σε σχέ­ση με άλλα καπι­τα­λι­στι­κά κρά­τη, ούτε απο­τέ­λε­σμα μόνο κακής δια­χεί­ρι­σης και άστο­χου σχε­δια­σμού και βάσει στοι­χεί­ων που παρέ­θε­σε για την κατά­στα­ση στην ΕΕ συνο­λι­κά και ανά χώρα, σημεί­ω­σε ότι “«η αστι­κή τάξη που έχει την εξου­σία σήμε­ρα, αφή­νει κατά βάση εκτός δομών προ­σχο­λι­κής αγω­γής τις ανά­γκες των παι­διών των μικρό­τε­ρων ηλι­κιών, για­τί οι δομές έχουν άλλες απαι­τή­σεις και μεγα­λύ­τε­ρο κόστος. Μετα­θέ­τει, έτσι, πιο έντο­να την ευθύ­νη στην οικογένεια».

Σε αυτή την εικό­να «κοι­νω­νι­κής αδι­κί­ας και παρα­λο­γι­σμού», αντέ­τα­ξε τα επι­τεύγ­μα­τα της σοσια­λι­στι­κής οικο­δό­μη­σης, σημειώ­νο­ντας «ο σοσια­λι­σμός που γνω­ρί­σα­με, ήταν πραγ­μα­τι­κά ένας κόσμος που είχε το νου του στο παιδί».

prosxoliki agogi2

Σημειώ­νο­ντας ότι το ΚΚΕ αξιο­ποιεί, ιδιαί­τε­ρα, την πεί­ρα της σοσια­λι­στι­κής οικο­δό­μη­σης «που ενιαία αντι­με­τώ­πι­σε αυτές τις δομές, ενο­ποιώ­ντας με την έννοια της αγω­γής τα στοι­χεία φρο­ντί­δας , πρό­νοιας, αλλά και εκπαί­δευ­σης, με προ­σαρ­μο­σμέ­νο περιε­χό­με­νο ανά­λο­γα με την ηλικία».

«Η πρό­τα­ση του ΚΚΕ, “βλέ­πει” την ευθύ­νη και την υπο­χρέ­ω­ση της εργα­τι­κής εξου­σί­ας να δίνει σε κάθε παι­δί, με οργα­νω­μέ­νο και καθο­λι­κό τρό­πο, καθε­τί αλη­θι­νό, όμορ­φο και χρή­σι­μο έχει δημιουρ­γή­σει η κοι­νω­νία» πρόσθεσε.

Είπε ότι βασι­κό χαρα­κτη­ρι­στι­κό της αντί­λη­ψης του ΚΚΕ είναι πως «μετα­τρέ­που­με σχε­δια­σμέ­να την υπό­θε­ση της δια­παι­δα­γώ­γη­σης των παι­διών αυτής της ηλι­κί­ας σε υπό­θε­ση όλης της κοι­νω­νί­ας και όχι απλά στε­νά της οικο­γέ­νειας», ενώ έτσι δημιουρ­γού­νται «όλες τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις για πιο ουσια­στι­κή και ποιο­τι­κή ενα­σχό­λη­ση του γονέα με το παι­δί του».

Είπε ότι βάσει της πρό­τα­σης του ΚΚΕ, το εργα­τι­κό κρά­τος, δημιουρ­γεί εξει­δι­κευ­μέ­νες δομές για την αξιο­ποί­η­ση του μη εργά­σι­μου χρό­νου γονιών και παι­διών με καθο­λι­κά δωρε­άν πρό­σβα­ση, καθως και επι­στη­μο­νι­κές δομές στή­ρι­ξης, επι­μόρ­φω­σης και ενη­μέ­ρω­σης των γονιών για την ανα­τρο­φή και τη δια­παι­δα­γώ­γη­ση των παι­διών τους.

Στις δομές προ­σχο­λι­κής αγω­γής κάθε παι­δί έως 6 ετών θα έχει θέση, χωρίς κανέ­ναν απο­κλει­σμό, ενώ ταυ­τό­χρο­να θα είναι έτσι οργα­νω­μέ­νες που να στη­ρί­ζουν ολό­πλευ­ρα και το δικαί­ω­μα στη μητρό­τη­τα, συμ­βάλ­λο­ντας ταυ­τό­χρο­να και στην επί­λυ­ση του δημο­γρα­φι­κού ζητή­μα­τος στην Ελλάδα.

Δεν παρέ­λει­ψε να ανα­φερ­θεί και στην ολό­πλευ­ρη στή­ρι­ξη των εκπαι­δευ­τι­κών από το εργα­τι­κό κράτος.

«Με την πρό­τα­σή μας για την προ­σχο­λι­κή αγω­γή των σύγ­χρο­νων ανα­γκών και δυνα­το­τή­των φιλο­δο­ξού­με να ανοί­ξει μια πλα­τιά και ουσια­στι­κή συζή­τη­ση με τους γονείς, τους σημε­ρι­νούς και αυρια­νούς παι­δα­γω­γούς, τις μαζι­κές οργα­νώ­σεις. Επι­διώ­κου­με να γίνει όπλο που φωτί­ζει τις σύγ­χρο­νες κοι­νω­νι­κές ανά­γκες και δυνα­τό­τη­τες της επο­χής μας και στον ευαί­σθη­το χώρο της προ­σχο­λι­κής αγω­γής. Να γίνει όπλο πάλης στον καθη­με­ρι­νό αγώ­να για την από­σπα­ση κατα­κτή­σε­ων. Ανοί­γο­ντας τον όμορ­φο δρό­μο της ανα­τρο­πής. Για να μπο­ρέ­σου­με εμείς και τα παι­διά μας να αδρά­ξου­με ό,τι πραγ­μα­τι­κά μας ανή­κει. Όλον τον κόσμο» κατέ­λη­ξε στην ομι­λία του ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ.

prosxoliki agogi3

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο