Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΕΕΤΕ — Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος: Να γίνει άμεση επανένταξη των “εικαστικών”

Η διδα­σκα­λία της Τέχνης στο Λύκειο είναι σημα­ντι­κή για­τί δια­φο­ρο­ποιεί­ται από την δια­δι­κα­σία αφο­μοί­ω­σης της διδα­σκα­λί­ας της Τέχνης στις νεό­τε­ρες ηλικίες.

Οι μαθη­τές λυκεί­ου προ­σλαμ­βά­νουν με δια­φο­ρε­τι­κό και περισ­σό­τε­ρο ώρι­μο τρό­πο ζητή­μα­τα της κοι­νω­νι­κής λει­τουρ­γί­ας της τέχνης, της φιλο­σο­φί­ας, της ιστο­ρί­ας αλλά και στην ηλι­κία αυτή ολο­κλη­ρώ­νο­νται θέμα­τα πρό­σλη­ψης που αφο­ρούν στην φυσιο­λο­γία του ανθρώ­πι­νου οργα­νι­σμού, του εγκε­φά­λου και της όρασης…

Με άλλα λόγια, είναι απόλυτα απαραίτητη παιδαγωγικά η διδασκαλία της τέχνης στο Λύκειο…

Η από­φα­ση του Συμ­βου­λί­ου της Επι­κρα­τεί­ας στην αίτη­ση ακύ­ρω­σης που κατέ­θε­σε το Επι­με­λη­τή­ριο Εικα­στι­κών Τεχνών Ελλά­δος και η Ένω­ση Εκπαι­δευ­τι­κών Εικα­στι­κών Μαθη­μά­των το 2020, η οποία και εκδι­κά­σθη­κε 13 Μαϊ­ου 2021, και εκδό­θη­κε 30/12/21 με αριθ­μό : ΣτΕ Γ´ 7μ 2573/2021 ακυ­ρώ­νει την από­φα­ση κατάρ­γη­σης των καλ­λι­τε­χνι­κών από την Α’ Λυκεί­ου ως πλημ­με­λώς τεκ­μη­ριω­μέ­νη. (Πρό­ε­δρος: Δ. Σκαλ­τσού­νης, Αντι­πρό­ε­δρος ΣτΕ, Ειση­γη­τής: Ε. Κου­λε­ντια­νού, Πάρε­δρος ΣτΕ).

Σύμ­φω­να με την από­φα­ση αυτή κρί­θη­καν «μη νόμι­μες οι προ­σβαλ­λό­με­νες κατά το μέρος που καταρ­γούν το μάθη­μα «Καλ­λι­τε­χνι­κή Παι­δεία» από το ωρο­λό­γιο πρό­γραμ­μα της Α΄ Λυκεί­ου, κατά παρα­γνώ­ρι­ση των κρι­τη­ρί­ων άσκη­σης της κανο­νι­στι­κής αρμο­διό­τη­τας της Διοίκησης».

Όσον αφο­ρά στην Α΄Λυκείου, η από­φα­ση του ΣτΕ ανα­φέ­ρει: « η επι­χει­ρη­θεί­σα ύστε­ρα από γνω­μο­δο­τή­σεις του Ινστι­τού­του Εκπαι­δευ­τι­κής Πολι­τι­κής ρύθ­μι­ση παρα­γνω­ρί­ζει τα κρι­τή­ρια άσκη­σης της κανο­νι­στι­κής αρμο­διό­τη­τας της Διοί­κη­σης, διό­τι δεν προ­κύ­πτει ο σκο­πός δημο­σί­ου συμ­φέ­ρο­ντος που εξυ­πη­ρε­τεί­ται από τη μετα­βο­λή αυτή, ή ότι η εν λόγω επι­λο­γή του κανο­νι­στι­κού νομο­θέ­τη έλα­βε χώρα κατό­πιν ουσια­στι­κής του εκτί­μη­σης, ότι με την κατάρ­γη­ση των καλ­λι­τε­χνι­κών μαθη­μά­των και την πρόσ­δο­ση μεγα­λύ­τε­ρης βαρύ­τη­τας στη διδα­σκα­λία άλλων μαθη­μά­των, επι­τυγ­χά­νο­νται οι στό­χοι που ανα­φέ­ρο­νται στην παρ. 2 του άρθρου 16 του Συντάγ­μα­τος. Ακυ­ρω­τέ­ες κατά το ανω­τέ­ρω μέρος οι προ­σβαλ­λό­με­νες πρά­ξεις».

Εδώ θα πρέ­πει να απα­ντη­θούν κάποια εύλο­γα ερωτήματα:

Θεω­ρεί Υπουρ­γείο Παι­δεί­ας και Θρη­σκευ­μά­των ότι η εκπαί­δευ­ση των μαθη­τών στο Λύκειο πρέ­πει να απλά να περιο­ρί­ζε­ται στην φρο­ντι­στη­ρια­κή προ­ε­τοι­μα­σία για την εισα­γω­γή τους στις σχο­λές της Τριτοβάθμιας;

Με τι κρι­τή­ριο θα επι­λέ­ξουν οι μαθη­τές μία σχο­λή, όταν χάνουν την επα­φή με τα σχε­τι­κά μαθή­μα­τα που δεν διδά­σκο­νται σε όλο κορ­μό του Λυκεί­ου και δεν έχουν ερε­θί­σμα­τα ώστε να επι­λέ­ξουν μία από τις 15, του­λά­χι­στον, σχε­τι­κές με το σχέ­διο σχολές;

Πόσο σωστό είναι το να δια­χω­ρί­ζο­νται οι μαθη­τές σε αυτούς που έχουν τη δυνα­τό­τη­τα να καλύ­ψουν την απου­σία των εικα­στι­κών μαθη­μά­των σε ιδιω­τι­κές δομές (φρο­ντι­στή­ρια, δασκά­λους κλπ) και αυτούς που μέσα στην οικο­νο­μι­κή κρί­ση που πλήτ­τει ανε­λέ­η­τα τις περισ­σό­τε­ρες οικο­γέ­νειες, στε­ρού­νται το στοι­χειώ­δες δικαί­ω­μα στην μόρφωση?

Με ποια λογι­κή δημιουρ­γού­νται τμή­μα­τα ενι­σχυ­τι­κής διδα­σκα­λί­ας σε αδί­δα­κτα μαθήματα;

Αν τα Σχο­λι­κά Κέντρα Αντι­σταθ­μι­στι­κής Εκπαί­δευ­σης (ΣΚΑΕ) όπως ορί­ζο­νται, λει­τουρ­γούν σε λίγες σχο­λι­κές μονά­δες ανά Διεύ­θυν­ση και το ωρο­λό­γιο πρό­γραμ­μα λήγει στις 2 η ώρα το μεση­μέ­ρι, πως θα μετα­κι­νη­θούν οι μαθη­τές για να παρα­κο­λου­θή­σουν την ενι­σχυ­τι­κή διδα­σκα­λία που το ωρά­ριο είναι 2–4 μμ. και πιθα­νόν να χρεια­στεί να πάνε σε δια­φο­ρε­τι­κή περιο­χή ή και Δήμο;

Πόσο σωστός είναι ο απο­κλει­σμός από την ολό­πλευ­ρη μάθη­ση, μεγά­λου αριθ­μού μαθη­τών που φοι­τούν σε μου­σι­κά και καλ­λι­τε­χνι­κά Λύκεια που το ωρο­λό­γιο πρό­γραμ­μα λήγει στις 4 μμ.;

Το Επι­με­λη­τή­ριο Εικα­στι­κών Τεχνών Ελλά­δος, Νομι­κό Πρό­σω­πο Δημο­σί­ου Δικαί­ου του Υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­σμού, επι­ση­μαί­νει ότι η Τέχνη πρέ­πει να είναι συνι­στώ­σα της εκπαι­δευ­τι­κής δια­δι­κα­σί­ας μέσα στο σχο­λι­κό πρό­γραμ­μα για όλα τα παι­διά ανε­ξάρ­τη­τα από το τι θα ακο­λου­θή­σουν στη ζωή τους ως επάγ­γελ­μα, γι’ αυτό και ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ για μάθη­μα εικα­στι­κών σε όλες τις τάξεις, δίω­ρο, να χαρα­κτη­ρι­στεί εργα­στη­ρια­κό, και να διδά­σκε­ται απο­κλει­στι­κά από εικα­στι­κούς καλ­λι­τέ­χνες από­φοι­τους ΑΣΚΤ που να έχουν την ανάθεση.…

Μετά την από­φα­ση του συμ­βού­λιου επικρατείας

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ και σύσ­σω­μος ο καλ­λι­τε­χνι­κός και εκπαι­δευ­τι­κός κόσμος, καλούν το Υπουρ­γείο Παι­δεί­ας και Θρη­σκευ­μά­των ‑σύμ­φω­να με την από­φα­ση του Συμ­βου­λί­ου Επι­κρα­τεί­ας- ΝΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ το μάθη­μα των Εικα­στι­κών για το ακα­δη­μαϊ­κό έτος 2022–2023.

το Δ.Σ. του ΕΕΤΕ

Να επανέλθει άμεσα η διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στο Λύκειο

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο