Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ελεύθερος ο 14χρονος μαθητής από το Χαλάνδρι

Ελεύ­θε­ρος αφέ­θη­κε ο 14χρονος μαθη­τής που είχε συλ­λη­φθεί μετά τις κινη­το­ποι­ή­σεις της περα­σμέ­νης Πέμ­πτης και κρα­τεί­το επί τέσ­σε­ρις μέρες στην ΓΑΔΑ, μαζί με άλλους τρεις μαθητές.

Ο μαθη­τής, μέλος του 15μελούς του σχο­λεί­ου του  συμ­με­τεί­χε στο μαθη­τι­κό συλ­λα­λη­τή­ριο, και μετά  πήγε με τους φίλους του, να φάνε. Εξερ­χό­με­νος από το κατά­στη­μα εστί­α­σης, συνε­λή­φθη. Στον έλεγ­χο που τον υπέ­βα­λαν οι αρχές δεν βρέ­θη­κε κάτι.

Παρό­λα αυτά ο μικρός μαθη­τής κρα­τή­θη­κε στη ΓΑΔΑ και σήμε­ρα παρα­πέμ­φθη­κε στον ανακριτή.

Λίγο μετά τις 10.30 π.μ. έγι­νε η προ­σα­γω­γή των κατη­γο­ρού­με­νων μαθη­τών που κρα­τού­νταν στη ΓΑΔΑ όπου υπήρ­χε κινη­το­ποί­η­ση της εκπαι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας για την απε­λευ­θέ­ρω­ση των μαθη­τών. Οι συγκε­ντρω­μέ­νοι χει­ρο­κρο­τού­σαν φωνά­ζο­ντας «Η τρο­μο­κρα­τία δεν θα περά­σει του λαού η πάλη θα την σπά­σει» και «κάτω τα χέρια από τους μαθητές».

«Κάτω τα χέρια απο τους αγω­νι­ζό­με­νους μαθη­τές», ανα­γρά­φει το πανό της Συντο­νι­στι­κής Επι­τρο­πής Μαθη­τών Αθή­νας, που συμ­με­τεί­χε στην κινη­το­ποί­η­ση, καταγ­γέ­λο­ντας την προ­σπά­θεια τρο­μο­κρά­τη­σης των μαθητών.

Ο 14χρονος μαθη­τής απο το Χαλάν­δρι, προ­σή­χθη στο κτί­ριο 9 των δικα­στη­ρί­ων της Ευελ­πί­δων, αφού έκλει­σε 5 ημέ­ρες κρά­τη­σης στα κρα­τη­τή­ρια της ΓΑΔΑ καθώς είχε συλ­λη­φθεί κατά τη διάρ­κεια του οργί­ου κατα­στο­λής και αστυ­νο­μο­κρα­τί­ας στο περι­θώ­ριο του μαθη­τι­κού συλ­λα­λη­τη­ρί­ου την περα­σμέ­νη Πέμ­πτη. Μαζί του προ­σή­χθη­σαν άλλοι δύο 14χρονοι και δύο 17χρονοι μαθη­τές που και αυτοί συνε­λή­φθη­σαν την περα­σμέ­νη Πέμ­πτη και κρα­τού­νταν και αυτοί στη ΓΑΔΑ.

Στην κινη­το­ποί­η­ση συμ­με­τεί­χαν επί­σης, αντι­προ­σω­πεί­ες, της Ομο­σπον­δί­ας Γονέ­ων Αττι­κής, Ενώ­σε­ων Γονέ­ων, της ΟΛΜΕ και άλλων μαζι­κών φορέων.

Στην κινη­το­ποί­η­ση παρα­βρέ­θη­κε και ο βου­λευ­τής του ΚΚΕ, Νίκος Παπα­να­στά­σης. Σε δήλω­σή του ανέ­φε­ρε: «Είμα­στε εδώ σήμε­ρα για­τί θεω­ρού­με απα­ρά­δε­κτη τη σύλ­λη­ψη μαθη­τών, οι οποί­οι αγω­νί­ζο­νται για τα αυτο­νό­η­τα, όπως είναι το δικαί­ω­μά τους στη μόρ­φω­ση, το δικαί­ω­μά τους στην υγεία και το δικαί­ω­μά τους να έχουν φωνή και λόγο και να διεκ­δι­κούν αυτά τα οποία θεω­ρούν σωστά.

Η κυβέρ­νη­ση έδει­ξε το πιο σκλη­ρό της πρό­σω­πο σήμε­ρα, ενο­χο­ποί­η­σε το δικαί­ω­μα των νέων να διεκ­δι­κούν και έδει­ξε τον αυταρ­χι­σμό της. Είναι σημα­ντι­κό να δηλώ­σου­με ότι με την πολι­τι­κή που εφαρ­μό­ζει η κυβέρ­νη­ση, σπέρ­νει ανέ­μους και στη συνέ­χεια θα θερί­σει θύελλες.

Το ΚΚΕ βρί­σκε­ται δίπλα στον αγώ­να των νέων, των φοι­τη­τών και των μαθη­τών για δικαί­ω­μα στη μόρ­φω­ση, για την υγεία τους».

Η Ένω­ση Συλ­λό­γων Γονέ­ων Μαθη­τών Χαλαν­δρί­ου σημειώ­νει ότι ο μαθη­τής Β. Γ. από το 7ο Γυμνά­σιο Χαλαν­δρί­ου «συνε­λή­φθη για κακούρ­γη­μα, εντε­λώς αναί­τια, τη στιγ­μή που απο­χω­ρού­σε από κατά­στη­μα εστί­α­σης στην πλα­τεία Συντάγ­μα­τος και κρα­τεί­ται επί τέσ­σε­ρις ολό­κλη­ρες ημέ­ρες, χωρίς να έχει δικαί­ω­μα, ανή­λι­κο παι­δί, να επι­κοι­νω­νή­σει με την οικο­γέ­νειά του! Η σύλ­λη­ψή του εντάσ­σε­ται σε ένα γενι­κευ­μέ­νο σχέ­διο να τρο­μο­κρα­τη­θούν οι μαθη­τές που αγω­νί­ζο­νται για μία καλύ­τε­ρη εκπαί­δευ­ση, για μία καλύ­τε­ρη ζωή».

Επί­σης, το Γρα­φείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ καταγ­γέλ­λει την απα­ρά­δε­κτη σύλ­λη­ψη και κρά­τη­ση του 14χρονου μαθητή.

Την κρά­τη­ση του μαθη­τή του 7ου Γυμνα­σί­ου Χαλαν­δρί­ου καταγ­γέλ­λει και η «Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση» Χαλαν­δρί­ου, η οποία καλού­σε στην κινη­το­ποί­η­ση «για να υπε­ρα­σπι­στού­με τον μαθη­τή και να κατα­δι­κά­σου­με τον αυταρχισμό».

Ο Σύλ­λο­γος Γυναι­κών Χαλαν­δρί­ου (μέλος της ΟΓΕ) απαι­τεί την άμε­ση απε­λευ­θέ­ρω­ση του μαθη­τή και κάλε­σε τις γυναί­κες στην κινη­το­ποί­η­ση στην πρώ­ην Σχο­λή Ευελπίδων.

Ανά­λο­γο κάλε­σμα απευ­θύ­νει η «Αγω­νι­στι­κή Συσπεί­ρω­ση Εκπαι­δευ­τι­κών» Β’ Αθήνας.

euelpidon2 euelpidon3 euelpidon4 euelpidon5

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο