Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Επιστολή-παρέμβαση Μηχανοδηγών προς Hellenic Train: 9 προβληματικά σημεία των σιδηροδρόμων απαιτούν άμεση επίλυση

Με επι­στο­λή-παρέμ­βα­ση προς την Hellenic Train, οι μηχα­νο­δη­γοί (Πανελ­λή­νια Ένω­ση Προ­σω­πι­κού Έλξης) κρού­ουν τον κώδω­να του κιν­δύ­νου για 9 προ­βλη­μα­τι­κά σημεία που χρή­ζουν άμε­σης επί­λυ­σης για την επα­νεκ­κί­νη­ση των σιδη­ρο­δρο­μι­κών δρομολογίων.

Όπως ανα­φέ­ρουν, το σωμα­τείο είχε έγκαι­ρα προει­δο­ποι­ή­σει όλους τους εμπλε­κό­με­νους για τους κιν­δύ­νους που εγκυ­μο­νεί ή μη λει­τουρ­γία συστη­μά­των ασφα­λεί­ας (φωτο­σή­μα­τα, τηλε­διοί­κη­ση – ETCS).

Η επι­στο­λή προς την Hellenic Train έχει ως εξής:

«Η σιδη­ρο­δρο­μι­κή τρα­γω­δία της 28/02/2023 έχει συγκλο­νί­σει την Ελλη­νι­κή Κοι­νω­νία. 57 άνθρω­ποι, 11 εξ αυτών εργα­ζό­με­νοι επι των αμα­ξο­στοι­χιών έχα­σαν την ζωή τους σε ένα αδια­νό­η­το δυστύχημα.

Το Σωμα­τείο μας είχε έγκαι­ρα προει­δο­ποι­ή­σει όλους τους εμπλε­κό­με­νους φορείς, για τους κιν­δύ­νους που εγκυ­μο­νεί η μη λει­τουρ­γία συστη­μά­των ασφα­λεί­ας (Φωτο­σή­μα­τα — Τηλε­διοί­κη­ση — ETCS).

Δυστυ­χώς οι επι­ση­μάν­σεις και οι προει­δο­ποι­ή­σεις μας, ανε­ξή­γη­τα, είτε υπο­βαθ­μί­στη­καν είτε δεν λήφθη­καν σοβα­ρά υπόψη.

Από την 1/3/2023 έχει ανα­στα­λεί η κυκλο­φο­ρία των τρέ­νων στην Ελλη­νι­κή Επι­κρά­τεια , ενώ ο νέος Υπουρ­γός Μετα­φο­ρών κ. Γερα­πε­τρί­της ανα­κοί­νω­σε δέσμη μέτρων για την επα­να­λει­τουρ­γία του σιδη­ρο­δρό­μου στις 22 Μαρ­τί­ου 2023.

Το Σωμα­τείο μας συμ­με­τεί­χε σε μια συνά­ντη­ση με την νέα πολι­τι­κή ηγε­σία, ενώ συνά­ντη­ση υπήρ­ξε και με τον νέο Διευ­θύ­νο­ντα Σύμ­βου­λο του ΟΣΕ κ. Τερε­ζά­κη Π. την Παρα­σκευή 17 Μαρτίου.

Μετά την συνε­δρί­α­ση του ΔΣ του Σωμα­τεί­ου μας, θέτου­με υπό­ψην σας τα προ­βλή­μα­τα που πρέ­πει να επι­λυ­θούν σε συγκε­κρι­μέ­να σημεία του σιδη­ρο­δρο­μι­κού δικτύ­ου, προ­κει­μέ­νου να επα­νεκ­κι­νή­σουν και σε αυτά, τα σιδη­ρο­δρο­μι­κά δρομολόγια.

Επι­ση­μαί­νου­με ότι πιστεύ­ου­με ότι χωρίς την επί­λυ­ση τους, δεν μπο­ρεί να ξεκι­νή­σουν δρο­μο­λό­για σε αυτά τα σημεία.

  1. Για την γραμ­μή Θεσ­σα­λο­νί­κη — Αλε­ξαν­δρού­πο­λη (Στρυ­μό­να) λει­τουρ­γία των επι­κοι­νω­νιών σε όλη την δια­δρο­μή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλα­ξη σε όσες δεν λει­τουρ­γούν ή κατάρ­γη­ση τους ). Άρση­των βρα­δυ­πο­ριών των 6–10 χλμ και απο­κα­τά­στα­ση της υπο­δο­μής σε αυτά τα σημεία.
  2. Γραμ­μή Πλα­τύ — Φλώ­ρι­να. Δυνα­τό­τη­τα επι­κοι­νω­νί­ας σε όλη την δια­δρο­μή, επάν­δρω­ση σταθ­μού Έδεσ­σας (σύρ­της ασφα­λεί­ας), καθώς και χορή­γη­ση των πιστο­ποι­η­τι­κών καταλ­λη­λό­τη­τας γεφυ­ρών (πότε ελέγ­χθη­καν τελευ­ταία φορά). Έλεγ­χος της υπο­δο­μής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βρα­δυ­πο­ρία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
  3. Γραμ­μή Θεσ­σα­λο­νί­κη — Ειδο­μέ­νη. Χορή­γη­ση πιστο­ποι­η­τι­κά καταλ­λη­λό­τη­τας γεφυ­ρών, πλή­ρεις επι­κοι­νω­νί­ες κατά μήκος της γραμμής .
  4. Άξο­νας Αθή­να — Θεσ­σα­λο­νί­κη. Γρα­πτή βεβαί­ω­ση για την διέ­λευ­ση απο σήραγ­γες (Τέμπη, Πλα­τα­μώ­νας) όπου έχουν δια­πι­στω­θεί προ­βλή­μα­τα από την Πυρο­σβε­στι­κή κατά τον τελευ­ταίο έλεγ­χο της και δυνα­τό­τη­τα επι­κοι­νω­νί­ας εντός αυτών (με πιστο­ποι­η­μέ­νο σύστη­μα επι­κοι­νω­νί­ας). Απο­κα­τά­στα­ση επι­κοι­νω­νί­ας όπου υπάρ­χουν προ­βλή­μα­τα (πχ Ορφα­νά — ΣΣ Λάρι­σας- Ευαγγελισμός).
  5. Προ­α­στια­κός Πει­ραιάς — Κιά­το. Γρα­πτή βεβαί­ω­ση για την διέ­λευ­ση από σήραγ­γες, όπου έχουν δια­πι­στω­θεί προ­βλή­μα­τα από την Πυρο­σβε­στι­κή κατά τον τελευ­ταίο έλεγ­χο της, φωτι­σμός και δυνα­τό­τη­τα επι­κοι­νω­νί­ας εντός αυτών (με πιστο­ποι­η­μέ­νο σύστη­μα επικοινωνίας).
  6. Αλε­ξαν­δρού­πο­λη — Ξάν­θη. Επάν­δρω­ση με σταθ­μάρ­χη του σταθ­μού Ξάν­θης, λει­τουρ­γία- φύλα­ξη όλων των ΑΣΙΔ, δια­σφά­λι­ση επι­κοι­νω­νί­ας. (με πιστο­ποι­η­μέ­νο σύστη­μα επικοινωνίας)
  7. Λάρι­σα — Βόλος. Λει­τουρ­γία- φύλα­ξη όλων των ΑΣΙΔ.
  8. Οι συρ­μοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλο­φο­ρί­ας καθώς παρου­σιά­ζουν διαρ­κή προ­βλή­μα­τα κατά την πορεία, μέχρι και την πλή­ρη απο­κα­τά­στα­ση των προ­βλη­μά­των αυτών. H Ηellenic Train να δια­σφα­λί­σει ότι το τρο­χαίο υλι­κό που πρό­κει­ται να κυκλο­φο­ρή­σει στην πρώ­τη φάση θα πρέ­πει να είναι πλή­ρως λει­τουρ­γι­κό για την ασφά­λεια όλων και την απο­φυ­γή καθυστερήσεων.
  9. Άμε­ση λει­τουρ­γία του GSMR εφό­σον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφεί­λει να φρο­ντί­σει άμε­σα και να ενη­με­ρώ­σει γρα­πτώς εντός 10 ημε­ρών για τον σχε­δια­σμό του για την εκπό­νη­ση σχε­δί­ου εκ-χόρ­τω­ση των γραμ­μών σε όλη την σιδη­ρο­δρο­μι­κή υποδομή.Όπως σας έχου­με ήδη ενη­με­ρώ­σει, ζητά­με την κατα­γρα­φή των συνο­μι­λιών των μηχα­νο­δη­γών με τους εκπρο­σώ­πους του δια­χει­ρι­στή υπο­δο­μής ΚΑΙ από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδη­ρο­δρο­μι­κή τρα­γω­δία υπήρ­ξε επι­λε­κτι­κή διαρ­ροή συνο­μι­λιών που απο­προ­σα­να­το­λί­ζουν την κοι­νή γνώ­μη από τις πραγ­μα­τι­κές αιτί­ες της σιδη­ρο­δρο­μι­κής τρα­γω­δί­ας. Τέλος σας ενη­με­ρώ­νου­με ότι ο κ. Τερε­ζά­κης στην συνά­ντη­ση του με το Σωμα­τείο μας, ανέ­φε­ρε ότι η Hellenic Train έχει παρα­λά­βει 30 φορη­τές συσκευ­ές GSMR. Όπως ανα­φέ­ρε­ται στην επι­στο­λή, «πιστεύ­ου­με ότι, χωρίς την επί­λυ­ση τους, δεν μπο­ρεί να ξεκι­νή­σουν δρο­μο­λό­για σε αυτά τα σημεία».

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο