Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ερευνα της ΕΛ.ΑΣ για τη ρατσιστική επίθεση στο προσφυγόπουλο — Καταγγελία της ΤΟ Δυτικής Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ

Σε εξέ­λι­ξη βρί­σκε­ται η έρευ­να της Διεύ­θυν­σης Ασφά­λειας Θεσ­σα­λο­νί­κης, μετά από καταγ­γε­λία αλλο­δα­πού μαθη­τή της Α΄ Γυμνα­σί­ου σε σχο­λείο του δήμου Νεά­πο­λης, ότι δέχθη­κε επί­θε­ση από άγνω­στα άτομα.

Σε ανα­κοί­νω­ση της, η Γενι­κή Αστυ­νο­μι­κή Διεύ­θυν­ση Θεσ­σα­λο­νί­κης, ανα­φέ­ρει ότι πρό­κει­ται για 12χρονο, υπή­κοο Κου­βέιτ, ο οποί­ος κατήγ­γει­λε ότι το πρωί κατά τη μετά­βα­σή του στο σχο­λείο, δύο άγνω­στα νεα­ρά άτο­μα, με καλυμ­μέ­να τα χαρα­κτη­ρι­στι­κά του προ­σώ­που τους, τον προ­σέγ­γι­σαν και αφού τον ακι­νη­το­ποί­η­σαν, ρίχνο­ντάς τον στο έδα­φος, τον απεί­λη­σαν λεκτι­κά και του προ­ξέ­νη­σαν εκδο­ρές στο αρι­στε­ρό χέρι, με μαχαίρι.

Η Αστυ­νο­μία ανα­μέ­νει και τα απο­τε­λέ­σμα­τα της ιατρο­δι­κα­στι­κής εξέ­τα­σης, που διε­νερ­γή­θη­κε άμε­σα, ώστε να απο­σα­φη­νι­στούν τα χαρα­κτη­ρι­στι­κά του περι­στα­τι­κού, με βάση τα ιατρο­δι­κα­στι­κά ευρή­μα­τα και το λοι­πό προ­α­να­κρι­τι­κό υλικό.

Ανακοίνωση των ΤΟ Δ. Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ

Τη ρατσι­στι­κή φασι­στι­κή επί­θε­ση καταγ­γέλ­λουν η ΤΟ Δυτι­κής Θεσ­σα­λο­νί­κης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ επισημαίνοντας:

«Στις 6/11 νωρίς το πρωί σε Γυμνά­σιο της Νεά­πο­λης, δύο άγνω­στοι (δει­λοί!) επι­τέ­θη­καν σε προ­σφυ­γό­που­λο που πήγαι­νε στο σχο­λείο, κάνο­ντάς του χαρα­κιές και απει­λώ­ντας το να μην ξανα­πά­ει στο σχολείο.

Καλού­με όλους τους μαθη­τές, όλο το λαό της Νεά­πο­λης να κατα­δι­κά­σουν αυτή τη ρατσι­στι­κή φασι­στι­κή επί­θε­ση. Τέτοιες επι­θέ­σεις καλ­λιερ­γούν το μίσος, τον ρατσι­σμό και την ξενο­φο­βία. Δεν έχουν καμιά σχέ­ση με τη φιλο­ξε­νία και την αλλη­λεγ­γύη του τόπου μας. Οι γονείς και οι παπ­πού­δες μας ξέρουν από μετα­νά­στευ­ση και προ­σφυ­γιά. Τέτοιες ρατσι­στι­κές φωνές και επι­θέ­σεις έχουν σκο­πό να κρύ­ψουν τον πραγ­μα­τι­κό ένοχο.

Ποιος όμως φταί­ει που υπάρ­χουν πρό­σφυ­γες και ξερι­ζω­μέ­νοι σήμε­ρα; Φταί­νε οι πόλε­μοι, οι συγκρού­σεις που υπάρ­χουν σε όλη τη “γει­το­νιά” μας. Το ΝΑΤΟ, οι ΗΠΑ και η Ρωσία που συνε­χί­ζουν τις επεμ­βά­σεις στην περιο­χή. Σε όλες αυτές τις χώρες, όπως και στη δική μας, οι μεγά­λοι επι­χει­ρη­μα­τι­κοί όμι­λοι θέλουν να “μοι­ρά­σουν” τον πλού­το, τα πετρέ­λαια και το φυσι­κό αέριο, γι’ αυτό τσα­κώ­νο­νται σαν τους λύκους. Όμως την πλη­ρώ­νουν άμα­χοι, οικο­γέ­νειες και παι­διά σαν και μας. Οι πρό­σφυ­γες συμ­μα­θη­τές μας είναι παι­διά που ήρθαν από χώρες όπως η Συρία όπου γίνε­ται πόλε­μος. Έφυ­γαν με τους γονείς τους ταξι­δεύ­ο­ντας χιλιά­δες χιλιό­με­τρα από την πατρί­δα τους, για να ξεφύ­γουν από τις βόμ­βες που βού­ι­ζαν στα κεφά­λια τους. Ανα­γκά­στη­καν να αφή­σουν τη γει­το­νιά τους, τους φίλους τους για­τί κιν­δύ­νευε η ζωή τους.

Δεν ανε­χό­μα­στε φασι­στι­κές επι­θέ­σεις στα σχο­λεία και στις γει­το­νιές μας!

Κάποιοι προ­σπα­θούν να σπεί­ρουν το μίσος και τον ρατσι­σμό. Να μας πεί­σουν ότι αυτοί οι συμ­μα­θη­τές μας είναι εχθροί μας επει­δή έχουν δια­φο­ρε­τι­κό χρώ­μα, δια­φο­ρε­τι­κή γλώσ­σα και συνή­θειες από εμάς. Δεν θα τους περάσει!

Εμείς ξέρου­με ότι έχου­με τις ίδιες αγω­νί­ες και όνει­ρα με αυτά τα παι­διά! Ότι είμα­στε από την ίδια μεριά! Ότι έχου­με απέ­να­ντί μας τους ίδιους εχθρούς. Τις κυβερ­νή­σεις που μας στε­ρούν το σχο­λείο που αξί­ζου­με, μας αφή­νουν χωρίς καθη­γη­τές και “πετά­ει” για τα σχο­λεία μας ό,τι “ψίχου­λο” περισ­σέ­ψει. Αυτά τα παι­διά παλεύ­ουν να επι­βιώ­σουν, να κάνουν μια νέα αρχή, κόντρα σε όσους τους κατα­στρέ­φουν τη ζωή. Ο αγώ­νας μας πρέ­πει να είναι κοι­νός με αυτά τα παιδιά.

Δίνου­με το χέρι — Στε­κό­μα­στε αλλη­λέγ­γυοι στους πρό­σφυ­γες. Απο­μο­νώ­νου­με κάθε ρατσι­στι­κή φωνή.

Μπαί­νου­με μπρο­στά ώστε όλοι οι πρό­σφυ­γες συμ­μα­θη­τές μας να νιώ­σουν μέρος της μαθη­τι­κής κοι­νό­τη­τας, να κάνουν παρέ­ες όπως και όλα τα παι­διά, να μοι­ρα­στούν τα όνει­ρα και τις αγω­νί­ες τους με εμάς. Διεκ­δι­κού­με μαζί με τους γονείς και τους καθη­γη­τές να:

  • Δημιουρ­γη­θούν τμή­μα­τα έντα­ξης για όλα τα προσφυγόπουλα.
  • Να προ­σλη­φθούν μετα­φρα­στές — διερ­μη­νείς με ευθύ­νη του κρά­τους, να υπάρ­χει όλο το ειδι­κευ­μέ­νο προ­σω­πι­κό στο σχο­λείο ώστε αυτά τα παι­διά να μπο­ρούν να μάθουν και τα ελλη­νι­κά και τη μητρι­κή τους γλώσσα.
  • Να γίνουν προ­σλή­ψεις σε καθη­γη­τές, ψυχο­λό­γους και κοι­νω­νι­κούς λειτουργούς.
  • Να στα­μα­τή­σει ο άθλιος εγκλω­βι­σμός των παι­διών και των οικο­γε­νειών τους σε hot spot.
  • Να γίνουν όλες οι δια­δι­κα­σί­ες ώστε να φύγουν όσοι θέλουν στη χώρα πραγ­μα­τι­κού προ­ο­ρι­σμού τους».
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο