Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΕΡΧΕΤΑΙ μια ενδιαφέρουσα έκδοση: Η συνάντηση του ποιητή της Ρωμιοσύνης με τον «κιθαριστή» των λαών της Λατινικής Αμερικής

Παρά τα προ­βλή­μα­τα που δημιουρ­γεί ο κορο­νο­ϊ­ός, οι εκδό­σεις Ατέ­χνως συνε­χί­ζουν το πρό­γραμ­μά τους για το φθι­νό­πω­ρο του 2020 με τέσ­σε­ρις εκδό­σεις που σίγου­ρα δε θα περά­σουν αδιάφορες.

Πριν «σβή­σει» το καλο­καί­ρι θα κυκλο­φο­ρή­σει «Ο μεγά­λος ζωο­λο­γι­κός Κήπος» του εθνι­κού ποι­η­τή της Κού­βας Nicolás [Cristóbal] Guillén [Batista] (Νικο­λάς Γκι­γιέν) σε από­δο­ση Γιάν­νη Ρίτσου.

Μια συνά­ντη­ση του ποι­η­τή της Ρωμιο­σύ­νης με τον «κιθα­ρι­στή» των λαών της Λατι­νι­κής Αμε­ρι­κής. Μια συνά­ντη­ση ορό­ση­μο στην ιστο­ρία του πολι­τι­σμού των δύο λαών.

Στη συλ­λο­γή αυτή ο Γκι­γιέν με έναν εύγλωτ­τα συμ­βο­λι­στι­κό υπερ­ρε­α­λι­σμό, ασκεί μια οξύ­τα­τη σάτι­ρα για τα λογής λογής ανθρω­πο­φά­γα «ζώα» που γεν­νά η καπι­τα­λι­στι­κή κοινωνία.

Το 1966 ο Ρίτσος μετέ­φρα­σε και εξέ­δω­σε στην Ελλά­δα την ποι­η­τι­κή συλ­λο­γή του Γκι­γιέν «Μεγά­λος Ζωο­λο­γι­κός Κήπος» («El gran zoo»), ένα χρό­νο πριν εκδο­θεί στην Κού­βα. Δυστυ­χώς λίγους μήνες μετά θα επι­βλη­θεί η δικτα­το­ρία των συνταγ­μα­ταρ­χών. Ουσια­στι­κά η έκδο­ση δεν κυκλοφόρησε.

Την (επαν)έκδοση από τις εκδό­σεις Ατέ­χνως θα προ­λο­γί­σει η πρέ­σβει­ρα της Κού­βας στην Ελλά­δα Σέλ­μις Μαρία Ντο­μίν­γκες Κορ­τί­να (Zelmys Maria Dominguez Cortina).

ℹ️  Η έκδο­ση δε θα ήταν εφι­κτή χωρίς τη στή­ρι­ξη της Έρης Ρίτσου και την εμπι­στο­σύ­νη που μας έδειξε.


Θα ακο­λου­θή­σουν το μυθι­στό­ρη­μα που σκό­τω­σε την αποι­κιο­κρα­τία, σε μετά­φρα­ση Άννε­κε Ιωαν­νά­του, μια σημα­ντι­κή ιστο­ρι­κή μαρ­τυ­ρία και η έκδο­ση για τον Χικ­μέτ και την Ελλά­δα.

Αυτές οι τέσ­σε­ρις εκδό­σεις μέχρι τα μέσα του Οκτώ­βρη και ακο­λου­θούν «Τ’ ανα­γκαία» της Βαγ­γε­λιώς Καρα­κα­τσά­νη.

ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ (Νικο­λάς Γκι­γιέν – Από­δο­ση Γιάν­νης Ρίτσος)

 

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο