Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ερώτηση από την Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ για τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας από την πανδημία και τις επιζήμιες κατευθύνσεις κυβέρνησης-ΕΕ στα σχολεία

Τις συγ­χω­νεύ­σεις σχο­λι­κών τμη­μά­των σε συν­θή­κες παν­δη­μί­ας με τη συνε­πα­κό­λου­θη αύξη­ση του αριθ­μού των μαθη­τών στις τάξεις καθώς και τη δια­σπο­ρά που παρα­τη­ρή­θη­κε στα σχο­λεία πριν τις γιορ­τές από την επι­βο­λή του απα­ρά­δε­κτου μέτρου του 50%+1 νοσού­ντων για να κλεί­σουν σχο­λι­κά τμή­μα­τα και σχο­λεία θέτο­ντας σε κίν­δυ­νο την υγεία μαθη­τών, εκπαι­δευ­τι­κών και των οικο­γε­νειών τους, καταγ­γέλ­λει η Ευρω­κοι­νο­βου­λευ­τι­κή Ομά­δα του ΚΚΕ με Ερώ­τη­σή της προς την Ευρω­παϊ­κή Επιτροπή.

Ο ευρω­βου­λευ­τής του Κόμ­μα­τος Κώστας Παπα­δά­κης στην Ερώ­τη­ση που κατέ­θε­σε ανα­φέ­ρει τα εξής:

«Η κυβέρ­νη­ση της ΝΔ για πάνω από 20 μήνες από την έναρ­ξή της παν­δη­μί­ας όχι μόνο δεν έχει πάρει κανέ­να ουσια­στι­κό μέτρο (π.χ. πρό­σθε­τα κτί­ρια, δωρε­άν επα­να­λαμ­βα­νό­με­να τεστ, στε­λέ­χω­ση των κενών θέσε­ων με μόνι­μους εκπαι­δευ­τι­κούς πλή­ρους απα­σχό­λη­σης, μόνι­μο προ­σω­πι­κό καθα­ριό­τη­τας) για την προ­στα­σία εκπαι­δευ­τι­κών και μαθη­τών στα σχο­λεία, αλλά αντί­θε­τα προ­χώ­ρη­σε και στη συγ­χώ­νευ­ση σχε­δόν 1.000 σχο­λι­κών τμη­μά­των σε όλη τη χώρα, ανε­βά­ζο­ντας τον αριθ­μό των μαθη­τών στις τάξεις στους 28. Την ίδια στιγ­μή προ­ώ­θη­σε το απα­ρά­δε­κτο και επι­κίν­δυ­νο για την υγεία των μαθη­τών, των εκπαι­δευ­τι­κών και των οικο­γε­νειών τους, μέτρο του ορί­ου 50%+1 νόση­σης προ­κει­μέ­νου να κλεί­σουν σχο­λι­κά τμή­μα­τα και σχολεία.

Στη δίκαιη οργή και ανησυχία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών για τα παραπάνω, η κυβέρνηση της ΝΔ επικαλείται κυνικά ότι με αυτόν τον τρόπο περιορίζει το “κόστος” της εκπαίδευσης, για να μην υπάρχει “κατασπατάληση εκπαιδευτικού προσωπικού”.

Πρό­κει­ται για εφαρ­μο­γή της στρα­τη­γι­κής “κόστους — οφέ­λους” της ΕΕ, σε συν­δυα­σμό με την κατη­γο­ριο­ποί­η­ση των σχο­λεί­ων και το άνοιγ­μα του πεδί­ου για την είσο­δο εται­ρειών για επεν­δύ­σεις και χορη­γί­ες, προ­σαρ­μό­ζο­ντας το περιε­χό­με­νο των σπου­δών στις ανά­γκες κερ­δο­φο­ρί­ας των ομί­λων, αλλά και εντεί­νο­ντας την καθυ­πό­τα­ξη των εκπαι­δευ­τι­κών για να εφαρ­μό­ζουν απα­ρέ­γκλι­τα την κυβερ­νη­τι­κή πολι­τι­κή. Χαρα­κτη­ρι­στι­κό παρά­δειγ­μα είναι και τα 24 σχο­λεία που κατα­σκευά­στη­καν το 2017 με Σύμπρα­ξη Δημό­σιου — Ιδιω­τι­κού Τομέα από την προη­γού­με­νη κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ — ΑΝΕΛ και για 25 χρό­νια θα νοι­κιά­ζο­νται πανά­κρι­βα στο Ελλη­νι­κό Δημό­σιο από την εται­ρεία που τα κατασκεύασε.

Πώς τοπο­θε­τεί­ται η Επι­τρο­πή:

Στο ότι σε συν­θή­κες έξαρ­σης παν­δη­μί­ας αντί να παρ­θούν τα ανα­γκαία μέτρα προ­στα­σί­ας συγ­χω­νεύ­ο­νται σχο­λι­κά τμή­μα­τα και αυξά­νο­νται οι μαθη­τές στην τάξη, ενερ­γο­ποιού­νται δυσθε­ώ­ρη­τα όρια νόση­σης για να προ­στα­τευ­θούν ολό­κλη­ρα τμή­μα­τα και σχο­λεία, θέτο­ντας σε κίν­δυ­νο την υγεία μαθη­τών, εκπαι­δευ­τι­κών και των οικο­γε­νειών τους;

Στο ότι η εφαρ­μο­γή της επι­ζή­μιας ευρω­ε­νω­σια­κής στρα­τη­γι­κής “κόστους — οφέ­λους” και εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης της εκπαί­δευ­σης μετα­φέ­ρει το κόστος της εκπαί­δευ­σης στους ώμους των εργα­τι­κών — λαϊ­κών οικο­γε­νειών, δημιουρ­γεί συν­θή­κες εργα­σια­κής ανα­σφά­λειας και ομη­ρί­ας για δεκά­δες χιλιά­δες εκπαι­δευ­τι­κούς, ενώ με το κρι­τή­ριο της αγο­ράς υπο­βαθ­μί­ζε­ται δρα­μα­τι­κά το περιε­χό­με­νο της παρε­χό­με­νης μόρ­φω­σης των μαθητών;».

vivlio mpelogiannis

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο