Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για το Βλαχογιάννειο Μουσείο (της μισαλλοδοξίας) στη Βέροια

Ερώ­τη­ση στην Βου­λή για την λει­τουρ­γία του Βλα­χο­γιάν­νειου Μου­σεί­ου (το οποίο το Ατέ­χνως ανέ­δει­ξε) κατέ­θε­σαν οι βου­λευ­τές του ΚΚΕ Σάκης Βαρ­δα­λής, Γιάν­νης Δελής. Στην ερώ­τη­ση αναφέρουν:

“Το «Βλα­χο­γιάν­νειο», που ανή­κει στην Ι. Μητρό­πο­λη Βεροί­ας, Ναού­σης και Καμπα­νί­ας, εγκαι­νιά­στη­κε στις 16.10. 2012, με σκο­πό να ανα­δεί­ξει την «εθνι­κή δρά­ση των αγω­νι­στών για την απε­λευ­θέ­ρω­ση της Μακε­δο­νί­ας» και το δια­τη­ρη­τέο κτή­ριο του είναι δωρεά της οικο­γέ­νειας Βλαχογιάννη.

Αρχι­κά λει­τούρ­γη­σε ως Μου­σείο Νεώ­τε­ρης Ιστο­ρί­ας και Τέχνης, φιλο­ξε­νώ­ντας εκθέ­μα­τα από την πλού­σια ιστο­ρι­κή συλ­λο­γή της Ιεράς Μητρό­πο­λης όπως Βυζα­ντι­νές εικό­νες, κει­μή­λια και άμφια.

Σήμε­ρα, στο «μου­σείο», μετα­ξύ άλλων εκθε­μά­των, περιέ­χε­ται και η ιδιω­τι­κή συλ­λο­γή του Κανέλ­λου Ντό­ντου, που εξυ­μνεί με μισαλ­λό­δο­ξα και αντι­κομ­μου­νι­στι­κά κεί­με­να ως «ήρω­ες» γνω­στούς βασα­νι­στές της Μακρο­νή­σου και της χού­ντας. Ανά­με­σά τους ο Γεώρ­γιος Ντου­ζέ­πης — δεξί χέρι του αρχι­πρα­ξι­κο­πη­μα­τία ταξί­αρ­χου Δημ. Ιωαν­νί­δη στο ΑΕΤΟ και το ΕΣΑ Γυναι­κών Μακρο­νή­σου — και ο συνταγ­μα­τάρ­χης Ξενο­φών Τζα­βά­ρας, διευ­θυ­ντής της Αστυ­νο­μί­ας Προ­α­στί­ων Πρω­τευού­σης την περί­ο­δο της χού­ντας, που συμ­με­τεί­χε στα βασα­νι­στή­ρια και των μελών της «Δημο­κρα­τι­κής Άμυ­νας». Επί­σης, στα εκθέ­μα­τα περι­λαμ­βά­νο­νται βιβλία και αφί­σες για το «παι­δο­μά­ζω­μα των συμ­μο­ρι­τών» και τις προ­σπά­θειες της Φρει­δε­ρί­κης και του Εθνι­κού Στρα­τού να «σώσουν» τα Ελλη­νό­που­λα της Βόρειας Ελλά­δας από τα …νύχια των κομ­μου­νι­στών. Αλλά και μετάλ­λια «ανδρα­γα­θί­ας» και φωτο­γρα­φί­ες χωρο­φυ­λά­κων που συμ­με­τεί­χαν σε εκκα­θα­ρι­στι­κές επι­χει­ρή­σεις ενα­ντί­ον των κομ­μου­νι­στών την περί­ο­δο του Εμφυ­λί­ου. Ακό­μα, εκτί­θε­νται το βιβλίο του Κ. Πλεύ­ρη «Ο λαός δεν ξεχνά τι σημαί­νει Αρι­στε­ρά» και άλλα τέτοια «ιστο­ρι­κά ντοκουμέντα».

Σ’ αυτό το «μου­σείο» πραγ­μα­το­ποιού­νταν οργα­νω­μέ­νες εκπαι­δευ­τι­κές επι­σκέ­ψεις μαθη­τών όλων των βαθ­μί­δων μέχρι και τον Ιού­νη 2018, ενώ προ­βαλ­λό­ταν και από την επί­ση­μη σελί­δα του­ρι­σμού του δήμου Βέροιας.

Μετά τις αντι­δρά­σεις που υπήρ­ξαν από τον «Σύν­δε­σμο Φυλα­κι­σθέ­ντων — Εξο­ρι­σθέ­ντων Αντι­στα­σια­κών (ΣΦΕΑ) 1967 – 1974» αλλά και από την «Αγω­νι­στι­κή Συσπεί­ρω­ση Εκπαι­δευ­τι­κών» Ημα­θί­ας, σχε­τι­κά με το περιε­χό­με­νο των εκθε­μά­των του, η Ι.Μ. με επι­στο­λή της (19/9) ανα­κοί­νω­σε την ανα­στο­λή της λει­τουρ­γί­ας του «μου­σεί­ου» τονί­ζο­ντας ότι : «.….στα­θε­ρός στό­χος της Ιεράς Μητρο­πό­λε­ως είναι το Βλα­χο­γιάν­νειο Μου­σείο Βέροιας να λει­τουρ­γεί πάντο­τε στο πλαί­σιο της νομι­μό­τη­τας, να εκπλη­ρώ­νει τον επι­στη­μο­νι­κό και παι­δα­γω­γι­κό του ρόλο και να μην χρη­σι­μο­ποιεί­ται σε καμιά περί­πτω­ση για πολι­τι­κή εκμετάλλευση».

Η Ι.Μ. επα­νερ­χό­με­νη, ανα­κοί­νω­σε μέσω συνέ­ντευ­ξης τύπου, στις 10 Δεκέμ­βρη 2018, ότι: “Το Βλα­χο­γιάν­νειο Μου­σείο Μακε­δο­νι­κού Αγώ­να Βέροιας άνοι­ξε ξανά τις πύλες του και είναι στη διά­θε­ση του κοι­νού”, χωρίς καμία αλλα­γή στο περιε­χό­με­νο των εκθε­μά­των του.

Επι­χει­ρεί­ται κάτω από τον τίτλο “Βλα­χο­γιάν­νειο Μου­σείο Μακε­δο­νι­κού Αγώ­να”, το οποίο επι­σκέ­πτο­νται οργα­νω­μέ­να και μαθη­τές των σχο­λεί­ων της περιο­χής, να δηλη­τη­ρια­στεί η νέα γενιά, να νομι­μο­ποι­η­θεί η δρά­ση των ταγ­μα­τα­σφα­λι­τών, των δοσί­λο­γων, των ταγ­μά­των ασφα­λεί­ας, να οργα­νω­θεί η ιστο­ρι­κή παρα­πλά­νη­ση για να ξανα­γρα­φεί η ιστο­ρία στα μέτρα του συστή­μα­τος, να απο­κρυ­φτεί και ταυ­τό­χρο­να να συκο­φα­ντη­θεί η προ­σφο­ρά του ΚΚΕ ως κύριου αιμο­δό­τη, οργα­νω­τή και καθο­δη­γη­τή του αγώ­να του λαού κατά του φασι­σμού ‑ναζι­σμού.

Με βάση τα παρα­πά­νω, ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:

- Για ποιους λόγους επι­τρέ­πε­ται η λει­τουρ­γία ενός μου­σεί­ου που, περι­φρο­νώ­ντας το νόμο 1863/18.09.1989, ΑΡΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1944–1949, προ­βάλ­λει στα εκθέ­μα­τά του ως «εθνι­κούς ήρω­ες» βασα­νι­στές, εξυ­βρί­ζο­ντας ταυ­τό­χρο­να με γκε­μπε­λι­κής κοπής χυδαία κεί­με­να τους αγω­νι­στές της Εθνι­κής Αντί­στα­σης ως «συνερ­γά­τες της Γκε­στά­πο, ξενο­κί­νη­τους συμ­μο­ρί­τες, συμ­μο­ρί­τες υπό την ηγε­σία του Καπε­τάν Γιώ­τη (Χαρί­λα­ου Φλω­ρά­κη), ανθέλ­λη­νες και προ­δό­τες», κ.ά.

- Πως επι­τρέ­πουν οι αρμό­διες εκπαι­δευ­τι­κές αρχές τις ομα­δι­κές επι­σκέ­ψεις — ξενα­γή­σεις σχο­λεί­ων σε ένα μου­σείο με κεί­με­να και φωτο­γρα­φί­ες που είναι αναρ­τη­μέ­να σε ιστο­σε­λί­δες αντι­ση­μι­τι­κών — νεο­να­ζι­στι­κών οργανώσεων;

- Πως επι­τρέ­πουν οι αρμό­διες εκπαι­δευ­τι­κές αρχές τις ομα­δι­κές επι­σκέ­ψεις — ξενα­γή­σεις σχο­λεί­ων σε ένα μου­σείο που εκθειά­ζε­ται ο εγκλει­σμός παι­διών στις «παι­δου­πό­λεις της Φρειδερίκης»;

- Πως επι­τρέ­πουν οι αρμό­διες εκπαι­δευ­τι­κές αρχές τις ομα­δι­κές επι­σκέ­ψεις — ξενα­γή­σεις σχο­λεί­ων σε ένα μου­σείο-μνη­μείο μισαλ­λο­δο­ξί­ας, κακο­ποί­η­σης της ιστο­ρι­κής αλή­θειας και αντι­δη­μο­κρα­τι­κής δια­παι­δα­γώ­γη­σης της νέας γενιάς;”.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο