Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ευρωβουλευτές ΚΚΕ: Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το έγκλημα στα Τέμπη

Την εγκλη­μα­τι­κή ευρω­ε­νω­σια­κή πολι­τι­κή «απε­λευ­θέ­ρω­σης» των σιδη­ρο­δρό­μων και των μετα­φο­ρών, που οδή­γη­σε στο έγκλη­μα στα Τέμπη και σε εκα­το­ντά­δες άλλα σιδη­ρο­δρο­μι­κά ατυ­χή­μα­τα στην πλειο­ψη­φία των κρα­τών μελών, καταγ­γέλ­λει η Ευρω­κοι­νο­βου­λευ­τι­κή Ομά­δα του ΚΚΕ, με ερώ­τη­ση που κατέ­θε­σαν προς την Ευρω­παϊ­κή Επι­τρο­πή οι ευρω­βου­λευ­τές του Κόμ­μα­τος, Κώστας Παπα­δά­κης και Λευ­τέ­ρης Νικολάου-Αλαβάνος.

Η Ευρω­κοι­νο­βου­λευ­τι­κή Ομά­δα του ΚΚΕ τονίζει:

«57 νεκροί και δεκά­δες τραυ­μα­τί­ες είναι ο τρα­γι­κός απο­λο­γι­σμός της χει­ρό­τε­ρης σύγκρου­σης τρέ­νων στα χρο­νι­κά της Ελλά­δας, στα Τέμπη στις 28/2.

Το προ­δια­γε­γραμ­μέ­νο αυτό έγκλη­μα που έχει γεμί­σει οργή όλη την Ελλά­δα, δεν ήταν προ­ϊ­όν της «κακιάς στιγ­μής», όπως τα αστι­κά επι­τε­λεία εξαρ­χής ήθε­λαν να το εμφα­νί­σουν, ούτε απο­τέ­λε­σμα απλώς ενός «ανθρώ­πι­νου λάθους».

Οι εργα­ζό­με­νοι στον σιδη­ρό­δρο­μο προει­δο­ποιού­σαν ακό­μα και λίγες μέρες πριν το δυστύ­χη­μα για τα τερά­στια προ­βλή­μα­τα ασφα­λεί­ας, την έλλει­ψη ηλε­κτρο­νι­κής επι­τή­ρη­σης των τρέ­νων και προ­σω­πι­κού που έθε­ταν σε κίν­δυ­νο τους επι­βά­τες και τους εργα­ζό­με­νους χωρίς να λαμ­βά­νουν καμία απά­ντη­ση, ενώ οι απερ­γί­ες τους κηρύσ­σο­νταν εν μία νυκτί παρά­νο­μες και καταχρηστικές.

Πρό­κει­ται για απόρ­ροια της ευρω­ε­νω­σια­κής πολι­τι­κής «απε­λευ­θέ­ρω­σης» των συγκοι­νω­νιών που ακο­λού­θη­σαν όλες οι κυβερ­νή­σεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ. Μία από τις βασι­κές πλευ­ρές αυτής της στρα­τη­γι­κής είναι ο κατα­κερ­μα­τι­σμός του σιδη­ρό­δρο­μου, προ­κει­μέ­νου οι επι­χει­ρη­μα­τι­κοί όμι­λοι να εκμε­ταλ­λεύ­ο­νται τα «κομ­μά­τια» που φέρ­νουν κέρ­δος, ενώ τα ζητή­μα­τα της ασφά­λειας με τη συντή­ρη­ση του δικτύ­ου, των ελλεί­ψε­ων σε προ­σω­πι­κό και μέσα, των συν­θη­κών εργα­σί­ας αφή­νο­νται κυριο­λε­κτι­κά στην μοί­ρα τους.

Ενδει­κτι­κή των τρα­γι­κών συνε­πειών της «απε­λευ­θέ­ρω­σης» για την ασφά­λεια των επι­βα­τών και των εργα­ζο­μέ­νων είναι και η λει­τουρ­γία «διευ­ρω­παϊ­κού συστή­μα­τος ERTMS» που διευ­κο­λύ­νει το έργο των μηχα­νο­δη­γών, όσο και του δια­χει­ρι­στή της κυκλο­φο­ρί­ας υπο­δο­μής με ηλε­κτρο­νι­κά συστή­μα­τα σημα­το­δό­τη­σης και τηλε­διοί­κη­σης: Μόλις το 13% των δια­δρό­μων του κεντρι­κού δικτύ­ου σε επί­πε­δο ΕΕ λει­τουρ­γού­σε με ERTMS το 2021, ενώ για τη χρη­μα­το­δό­τη­ση του συστή­μα­τος απο­δε­σμεύ­τη­κε μόλις το 50% των προ­ϋ­πο­λο­γι­σμέ­νων χρη­μά­των, απο­δει­κνύ­ο­ντας ότι τα ζητή­μα­τα ασφά­λειας δεν απο­τε­λούν προ­τε­ραιό­τη­τα ούτε για τις ιδιω­τι­κές, ούτε για τις κρα­τι­κές εται­ρεί­ες που ελέγ­χουν τους σιδηροδρόμους.

Αυτή λοι­πόν είναι η πολι­τι­κή που έχει οδη­γή­σει σε 1.389 σημα­ντι­κά σιδη­ρο­δρο­μι­κά ατυ­χή­μα­τα μόνο το 2021 σε όλη την Ε.Ε., με συνο­λι­κά 683 νεκρούς και 513 τραυ­μα­τί­ες, και εκ των οποί­ων τα 97 αφο­ρού­σαν συγκρού­σεις τρένων.

Αυτή είναι η οδυ­νη­ρή πραγ­μα­τι­κό­τη­τα. Κόστος τα μέτρα προ­στα­σί­ας της ασφά­λειας και της ανθρώ­πι­νης ζωής. Και προ­τε­ραιό­τη­τα του αστι­κού κρά­τους και των εται­ρειών να εξα­σφα­λι­στεί η άμε­ση δια­σύν­δε­ση των σιδη­ρο­δρό­μων με τα βασι­κά λιμά­νια και τις βιο­μη­χα­νι­κές περιο­χές, ειδι­κά σε μια χώρα με κομ­βι­κή γεω­στρα­τη­γι­κή θέση όπως είναι η Ελλά­δα. Δηλα­δή στό­χος είναι να εξα­σφα­λι­στεί η λεγό­με­νη «δια­τρο­πι­κό­τη­τα των μετα­φο­ρών», που στην πρά­ξη σημαί­νει ικα­νο­ποί­η­ση των ανα­γκών κερ­δο­φο­ρί­ας του κεφα­λαί­ου και υλο­ποί­η­ση των ιμπε­ρια­λι­στι­κών σχε­δί­ων ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ. Δεν είναι τυχαίο άλλω­στε ότι από τις πρώ­τες γραμ­μές που υπο­λο­γί­ζε­ται να επα­να­λει­τουρ­γή­σουν βρί­σκε­ται η γραμ­μή Αλε­ξαν­δρού­πο­λη-Ορμέ­νιο, ο βασι­κός άξο­νας για την προ­ώ­θη­ση των Αμε­ρι­κα­νο­ΝΑ­ΤΟι­κών προς τον βορ­ρά, μέσω του λιμα­νιού της Αλεξανδρούπολης.

Οι μεγα­λειώ­δεις απερ­γί­ες και δια­δη­λώ­σεις του ελλη­νι­κού λαού από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα, η αλλη­λεγ­γύη που εκφρά­στη­κε στους τραυ­μα­τί­ες, αλλά και το σύν­θη­μα που κυριάρ­χη­σε «ή τα κέρ­δη τους, ή οι ζωές μας» μαζί με την υπό­σχε­ση ότι το έγκλη­μα αυτό δεν θα ξεχα­στεί, είναι αυτά που δεί­χνουν τον δρό­μο για έντα­ση της πάλης ενά­ντια στον βάρ­βα­ρο, σάπιο, καπι­τα­λι­στι­κό δρό­μο ανά­πτυ­ξης και τους δια­χει­ρι­στές του.

Με βάση τα παρα­πά­νω πώς τοπο­θε­τεί­ται η Επιτροπή:

-Στο γεγο­νός ότι η δική της στρα­τη­γι­κή «απε­λευ­θέ­ρω­σης» όπως εκφρά­ζε­ται μέσα από τα 4 πακέ­τα οδη­γιών για τους σιδη­ρο­δρό­μους, απο­δε­δειγ­μέ­να οδη­γεί σε εκα­τόμ­βες νεκρών και στην Ελλά­δα και σε άλλες χώρες, θέτο­ντας την ασφά­λεια επι­βα­τών και εργα­ζο­μέ­νων στο ζύγι του «κόστους-οφέ­λους»;

-Στις εκτι­μή­σεις τόσο της έκθε­σης του ΕΚ1 όσο και του Ευρω­παϊ­κού Ελεγ­κτι­κού Συνε­δρί­ου2 ότι η εγκα­τά­στα­ση του ηλε­κτρο­νι­κού συστή­μα­τος σημα­το­δό­τη­σης και τηλε­διοί­κη­σης ERTMS συνι­στά «δαπα­νη­ρές επεν­δύ­σεις χωρίς να απο­φέ­ρει, γενι­κά, άμε­σα οφέ­λη σε εκεί­νους που καλού­νται να επω­μι­στούν το κόστος» και στο γεγο­νός ότι με βάση αυτό το απα­ρά­δε­κτο κρι­τή­ριο οι στό­χοι που έχει θέσει η Κομι­σιόν για να ολο­κλη­ρω­θεί το ηλε­κτρο­νι­κό σύστη­μα ασφα­λεί­ας ΕRTMS σε επί­πε­δο ΕΕ σκό­πι­μα έχουν μετα­τε­θεί χρο­νι­κά στο 2030 για το κεντρι­κό δίκτυο και στο 2040 για το εκτεταμένο;»

902.gr

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο