Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΗΠΑ: Με «όχημα» το Facebook διαδίδουν fake news για την Κούβα

Την ίδια περί­ο­δο που στις Ηνω­μέ­νες Πολι­τεί­ες φου­ντώ­νει το σκάν­δα­λο για την υπο­τι­θέ­με­νη ρωσι­κή ανά­μει­ξη στις εκλο­γές του 2016, στοι­χεία που βλέ­πουν το φως της δημο­σιό­τη­τας απο­κα­λύ­πτουν την συντο­νι­σμέ­νη προ­πα­γάν­δα της Ουά­σινγ­κτον ενά­ντια στην Κού­βα, με «όχη­μα» τα μέσα κοι­νω­νι­κής δικτύωσης. 

Όπως ισχυ­ρί­ζε­ται σε πρό­σφα­το δημο­σιεύ­μα της η εφη­με­ρί­δα Miami New Times, υπάρ­χουν στη διά­θε­ση της έγγρα­φα του κυβερ­νη­τι­κού «Γρα­φεί­ου Κου­βα­νι­κών Εκπο­μπών» στα οποία πιστο­ποιεί­ται ότι, τα τελευ­ταία δύο χρό­νια, γίνε­ται συντο­νι­σμέ­νη χρή­ση του Facebook, με χιλιά­δες ψεύ­τι­κους λογα­ρια­σμούς που παρι­στά­νουν ντό­πιους κου­βα­νούς (natives). Οι ψεύ­τι­κοι αυτοί λογα­ρια­σμοί, που εμφα­νί­ζο­νται ως κάτοι­κοι της Κού­βας, δια­δί­δουν ψέμα­τα και ανα­κρί­βειες για τo κου­βα­νι­κό κρά­τος και την κυβέρ­νη­ση, παί­ζο­ντας το ρόλο του “δού­ρειου ίππου”. 

Σύμ­φω­να με το δημο­σί­ευ­μα, η χρή­ση των μέσων κοι­νω­νι­κής δικτύ­ω­σης ενά­ντια στην Κού­βα συστη­μα­τι­κο­ποι­ή­θη­κε και εντα­τι­κο­ποι­ή­θη­κε τα τελευ­ταία δύο χρό­νια της δια­κυ­βέρ­νη­σης Τραμπ, εφό­σον η Ουά­σινγ­κτον έκρι­νε ότι τα παρα­δο­σια­κά μέσα προ­πα­γάν­δας (Radio – TV Marti) δεν πετύ­χαι­ναν τον στό­χο τους.

Η στρα­τη­γι­κή του Γρα­φεί­ου Κου­βα­νι­κών Εκπο­μπών (OCB) βασί­ζε­ται σε μια επι­θε­τι­κή πολι­τι­κή μέσω των κοι­νω­νι­κών δικτύ­ων, παίρ­νο­ντας υπ’ όψη ότι το Facebook, όπως η Google και το YouTube, είναι σελί­δες με τη μεγα­λύ­τε­ρη επι­σκε­ψι­μό­τη­τα στους κου­βα­νούς χρή­στες. Το 2018 αυξή­θη­καν κατα­κό­ρυ­φα οι ψεύ­τι­κοι- ελεγ­χό­με­νοι από το OCB- λογα­ρια­σμοί που παρου­σιά­ζο­νται ως ντό­πιοι κου­βα­νοί, ή κου­βα­νι­κές ειδη­σε­ο­γρα­φι­κές σελί­δες, με σκο­πό τη διά­δο­ση ψευ­δών ειδή­σε­ων και τον απο­προ­σα­να­το­λι­σμό κου­βα­νών πολιτών. 

Σημειώ­νε­ται πως οι αμε­ρι­κα­νι­κές κυβερ­νή­σεις έχουν δαπα­νή­σει τα τελευ­ταία χρό­νια περισ­σό­τε­ρα από 800 εκα­τομ­μύ­ρια δολά­ρια – χρή­μα­τα των αμε­ρι­κα­νών φορο­λο­γού­με­νων- προ­κει­μέ­νου να υπο­νο­μεύ­σουν την πολι­τι­κή και κοι­νω­νι­κή κατά­στα­ση στην Κού­βα μέσω της τεχνο­λο­γί­ας. Παρά κάποιες αντι­δρά­σεις από προ­ο­δευ­τι­κούς κύκλους του πολι­τι­κού συστή­μα­τος των ΗΠΑ για την σπα­τά­λη εκα­τομ­μυ­ρί­ων σε αντι­κου­βα­νι­κή προ­πα­γάν­δα, αυτή συνε­χί­ζε­ται χάρη στην επι­μο­νή αντι­κου­βα­νών γερου­σια­στών και μέλων του Κον­γκρέ­σου όπως οι Μάρ­κο Ρού­μπιο και Μάριο Ντίαζ-Μπαλάρτ. 

Πριν από λίγους μήνες, τη θέση του νέου διευ­θυ­ντή του Radio-TV Marti (ραδιο­τη­λε­ο­πτι­κό μέσο με αντι­κου­βα­νι­κό περιε­χό­με­νο που εκπέ­μπει από τη Φλό­ρι­ντα) πήρε ο Τομάς Ρεγκα­λά­δο, στε­νός φίλος του γερου­σια­στή Ρού­μπιο. Ο Ρεγκα­λά­δο έχει ανα­κοι­νώ­σει ότι στα σχέ­δια του προ­πα­γαν­δι­στι­κού μέσου που διευ­θύ­νει είναι να απο­κτή­σει κοι­νό 5 εκα­τομ­μυ­ρί­ων κου­βα­νών, στους οποί­ους θα δια­δί­δο­νται μαζι­κά fake news αντι­κομ­μου­νι­στι­κής και αντι­κου­βα­νι­κής προπαγάνδας. 

Η πρό­σφα­τη κόντρα ΗΠΑ-Ρωσί­ας ανα­φο­ρι­κά με την φημο­λο­γού­με­νη ανά­μει­ξη ρώσων χάκερς στον προ­ε­κλο­γι­κό αγώ­να του 2016 και οι πιέ­σεις που ασκή­θη­καν, οδή­γη­σαν την ιδιο­κτή­τρια εται­ρεία του Facebook να προ­βεί σε μαζι­κές δια­γρα­φές ψεύ­τι­κων λογα­ρια­σμών, ρωσι­κής και ιρα­νι­κής προ­έ­λευ­σης. Το ερώ­τη­μα είναι, θα πρά­ξει το ίδιο και στην περί­πτω­ση της αντι­κου­βα­νι­κής εκστρα­τεί­ας της κυβέρ­νη­σης των ΗΠΑ; 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο