Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ηρώδειο: Αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο

Με τη μεγά­λη συναυ­λία-αφιέ­ρω­μα στον Θάνο Μικρού­τσι­κο στις 15 και 16 Ιου­λί­ου ξεκι­νά στο Ηρώ­δειο τις εκδη­λώ­σεις του το Φεστι­βάλ Αθη­νών, αυτό το περί­ερ­γο καλοκαίρι.

Με τρα­γού­δια που έγρα­ψε ο συν­θέ­της για το θέα­τρο και ερμη­νευ­τές τους Χρή­στο Θηβαίο, Φοί­βο Δελη­βο­ριά, Κώστα Θωμα­ΐ­δη και Ρίτα Αντω­νο­πού­λου, ενώ, ανά­με­σα στις νότες, κεί­με­να θα ερμη­νεύ­σει η Ρένια Λου­ϊ­ζί­δου. H μου­σι­κή διεύ­θυν­ση είναι του Θύμιου Παπα­δό­που­λου και η σκη­νο­θε­τι­κή επι­μέ­λεια της Σεσίλ Μικρούτσικου.

«Η συναυ­λία αυτή είναι μια ειδι­κή παραγ­γε­λία του Φεστι­βάλ, για έναν συν­θέ­τη που σφρά­γι­σε με το έργο του όχι μόνο τη μου­σι­κή σκη­νή του τόπου μας ‚αλλά κι ένα κομ­μά­τι της ατο­μι­κής και συλ­λο­γι­κής μας ιστο­ρί­ας» ανα­φέ­ρει το Φεστι­βάλ του οποί­ου ο Θάνος Μικρού­τσι­κος υπήρ­ξε πρό­ε­δρος και Διευ­θύ­νων σύμ­βου­λος την περί­ο­δο 1998–1999.

Από τη δεκα­ε­τία του ΄70, που εμφα­νί­στη­κε στο χώρο της μου­σι­κής, ο Μικρού­τσι­κος έγρα­ψε όπε­ρα, συμ­φω­νι­κά έργα, μου­σι­κή για το θέα­τρο και τον κινη­μα­το­γρά­φο και μερι­κά από τα σημα­ντι­κό­τε­ρα σύγ­χρο­να ελλη­νι­κά τρα­γού­δια. Δημιουρ­γί­ες που τρα­γου­δή­θη­καν από τους μεγα­λύ­τε­ρους ερμη­νευ­τές της χώρας αλλά και ‑κυρί­ως- από το κοι­νό, που τις αγάπησε.

Ο Μικρού­τσι­κος αγα­πού­σε το θέα­τρο και έντυ­σε με τη μου­σι­κή του πολ­λές ιστο­ρι­κές θεα­τρι­κές παρα­στά­σεις — από παρα­στά­σεις αρχαί­ου δρά­μα­τος μέχρι μιού­ζι­καλ, καμπα­ρέ, επι­θε­ω­ρή­σεις και θέα­τρο για παι­διά. Όπως έλε­γε ο ίδιος: «… είναι αδιάρ­ρη­κτη η σχέ­ση μου­σι­κής και παρά­στα­σης. Αν ακού­σεις τις μου­σι­κές μου για το θέα­τρο, θα δεις να κινού­μαι από τη μια άκρη του φάσμα­τος μέχρι την άλλη. Για­τί αυτό; Για­τί στο θέα­τρο απο­δε­κτό και σωστό είναι ό,τι είναι λει­τουρ­γι­κό. Και η μαγεία της θεα­τρι­κής μου­σι­κής εξαρ­τά­ται από τη λει­τουρ­γι­κό­τη­τά της».

Πολ­λά από τα τρα­γού­δια του αυτά πέτα­ξαν και μακριά από τη σκη­νή του θεά­τρου και κατέ­κτη­σαν το κοι­νό, όπως η «Ελέ­νη», το «Άννα, μην κλαις», η «Μπα­λά­ντα του ξεση­κω­μού», το «Επέ­στρε­φε», το «Μηδέν» και πολ­λά άλλα.

Στο Ηρώ­δειο, θα ερμη­νευ­τούν τρα­γού­δια του από ιστο­ρι­κές θεα­τρι­κές παρα­στά­σεις, όπως: «Συντρο­φιά με τον Μπρεχτ» σε σκη­νο­θε­σία Ζυλ Ντασ­σέν, «Φου­έ­ντε Οβε­χού­να» σε σκη­νο­θε­σία Γιώρ­γου Μιχαη­λί­δη, «Ο γέρος της Αλε­ξάν­δρειας» σε σκη­νο­θε­σία Ανρί Ρονς, «Βίκτωρ Βικτώ­ρια» σε σκη­νο­θε­σία Γιώρ­γου Ρεμούν­δου, «Δον Κιχώ­της» σε σκη­νο­θε­σία Γιάν­νη Καρα­χι­σα­ρί­δη, «Ειρή­νη» σε σκη­νο­θε­σία Σπύ­ρου Ευαγ­γε­λά­του, «Αρχο­ντο­χω­ριά­της» σε σκη­νο­θε­σία Θέμη Μου­μου­λί­δη κ.ά. Επί­σης, μου­σι­κές που έντυ­σαν στί­χους του Κ. Π. Καβά­φη, του Μάνου Ελευ­θε­ρί­ου, του Μπά­μπη Τσι­κλη­ρό­που­λου, της Αγα­θής Δημη­τρού­κα, του Οδυσ­σέα Ιωάν­νου και πολ­λών άλλων.

Ομα­δι­κές αγο­ρές δεν πραγ­μα­το­ποιού­νται κατά την τρέ­χου­σα καλ­λι­τε­χνι­κή περί­ο­δο επι­ση­μαί­νει το Φεστιβάλ.

Περι­sσό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες για την προ­σέ­λευ­ση του κοι­νού πριν τις παρα­στά­σεις στην διεύ­θυν­ση greekfestival.gr

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο