Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η αντιναζιστική ευαισθησία των εγκληματιών σιωνιστών εξαντλείται στο έργο του Βάγκνερ

Το δημό­σιο ραδιό­φω­νο του Ισρα­ήλ ζήτη­σε συγ­γνώ­μη σήμε­ρα επει­δή έσπα­σε ένα “ταμπού” παί­ζο­ντας ένα από­σπα­σμα έργου του Γερ­μα­νού συν­θέ­τη Ρίχαρντ Βάγκνερ, τον οποί­ον μποϊ­κο­τά­ρουν οι Ισραη­λι­νοί λόγω των αντι­ση­μι­τι­κών από­ψε­ών του.

Μια εκπρό­σω­πος του ραδιο­φώ­νουν χαρα­κτή­ρι­σε “λάθος” τη μετά­δο­ση, την Παρα­σκευή, από έναν σταθ­μό κλα­σι­κής μου­σι­κής, του έργου “Το λυκό­φως των Θεών”.

Τα έργα του Γερ­μα­νού ρομα­ντι­κού συν­θέ­τη (1813–1883) ήταν εμπο­τι­σμέ­να με εθνι­κι­στι­κά ιδε­ώ­δη και υιο­θε­τή­θη­καν τον 20ό αιώ­να από το Γ΄Ράιχ. Ο Βάγκνερ ήταν ένας από τους αγα­πη­μέ­νους συν­θέ­τες του Αδόλ­φου Χίτλερ.

Στο Ισρα­ήλ δεν υπάρ­χει κάποιος νόμος που να απα­γο­ρεύ­ει τη μου­σι­κή του Βάγκνερ, ωστό­σο τα δημό­σια μέσα ενη­μέ­ρω­σης και τα μου­σι­κά σύνο­λα απο­φεύ­γουν να παί­ζουν έργα του.

Η εκπρό­σω­πος υπεν­θύ­μι­σε σήμε­ρα ότι οι οδη­γί­ες που έχουν δοθεί στο ραδιό­φω­νο παρα­μέ­νουν οι ίδιες εδώ και πολ­λά χρό­νια: δεν πρέ­πει να μετα­δί­δει μου­σι­κή του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Στην ανα­κοί­νω­σή της σημειώ­σε επί­σης ότι ένα τέτοιο άκου­σμα “μπο­ρεί να προ­κα­λέ­σει οδύ­νη” στους επι­ζώ­ντες του Ολοκαυτώματος.

“Ζητού­με συγ­γνώ­μη από τους ακρο­α­τές”, πρό­σθε­σε, εκτι­μώ­ντας ότι ο μου­σι­κός παρα­γω­γός της εκπο­μπής έκα­νε λάθος επιλογή.

Παρά την άτυ­πη απα­γό­ρευ­σεη, τον Ιού­λιο του 2001 ο Αργε­ντι­νο-ισραη­λι­νός μαέ­στρος Ντά­νιελ Μπά­ρεν­μποϊμ τόλ­μη­σε να παρου­σιά­σει ένα από­σπα­σμα από το έργο “Τρι­στά­νος και Ιζόλ­δη”, διευ­θύ­νο­ντας τη Φιλαρ­μο­νι­κή Ορχή­στρα του Βερο­λί­νου στην Ιερουσαλήμ.

Ο Τζό­να­θαν Λίβ­νι, ο επι­κε­φα­λής της Ισραη­λι­νής Εται­ρεί­ας Βάγκνερ, χαι­ρέ­τι­σε πάντως τη μετά­δο­ση της μου­σι­κής του Γερ­μα­νού συν­θέ­τη από το ραδιό­φω­νο. “Δεν μετα­δί­δου­με την άπο­ψη του συν­θέ­τη αλλά την ωραία μου­σι­κή που έγρα­ψε”, είπε ο Λίβ­νι, ο πατέ­ρας του οποί­ου επέ­ζη­σε στο Ολο­καύ­τω­μα. “Όποιος δεν θέλει να ακού­ει αυτή τη μου­σι­κή, μπο­ρεί να κλεί­σει το ραδιό­φω­νο”, πρόσθεσε.

Εμείς θα συμπλη­ρώ­να­με ότι το κρά­τος δολο­φό­νος, το Ισρα­ήλ, αντι­γρά­φο­ντας τους ναζί, χρη­σι­μο­ποιεί κάθε τρό­πο και κάθε μέσο για να αφα­νί­σει τους Παλαι­στί­νιους. Εν ψυχρώ δολο­φο­νί­ες άοπλων δια­δη­λω­τών, μηδέ παι­διών και γυναι­κών εξαι­ρου­μέ­νων, τεί­χη ντρο­πής και συρ­μα­το­πλέγ­μα­τα που έχουν μετα­τρέ­ψει τη Λωρί­δα της Γάζας σε ένα σύγ­χρο­νο στρα­τό­πε­δο συγκέ­ντρω­σης.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο