Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η Γερμανία απαγόρευσε τη Θεία Κοινωνία, με αφορμή φωτογραφία από την Ελλάδα 

Στην απα­γό­ρευ­ση της Θεί­ας Κοι­νω­νί­ας με τη μορ­φή που αυτή χορη­γεί­ται στους ορθο­δό­ξους χρι­στια­νούς, προ­χώ­ρη­σαν οι γερ­μα­νι­κές αρχές θεω­ρώ­ντας ότι ευνο­εί τη δια­σπο­ρά του κορω­νοϊ­ού και θέτει σε κίν­δυ­νο τη δημό­σια υγεία.

Καθώς από μεθαύ­ριο Κυρια­κή στους ορθό­δο­ξους χρι­στια­νι­κούς ναούς θα μπο­ρεί να τελεί­ται και πάλι η Θεία Λει­τουρ­γία, ο μητρο­πο­λί­της Γερ­μα­νί­ας κ. Αυγου­στί­νος, σε εγκύ­κλιό του προς τους ιερείς, τους ενη­μέ­ρω­σε «με βαθύ πόνο ψυχής», ότι δεν θα μετα­λαμ­βά­νουν τους πιστούς. «Ενό­ψει του ανοίγ­μα­τος των ιερών ναών στη γερ­μα­νι­κή επι­κρά­τεια εκδό­θη­καν νομο­θε­τι­κά δια­τάγ­μα­τα τα οποία εκτός των υπο­λοί­πων μέτρων ασφα­λεί­ας που αυτο­νο­ή­τως ήδη υιο­θε­τή­σα­με, φτά­νουν μέχρι του σημεί­ου να ρυθ­μί­ζουν και τον τρό­πο της Θεί­ας Μετα­λή­ψε­ως, να απα­γο­ρεύ­ουν δηλα­δή τη Θεία Κοι­νω­νία από το Αγιο Ποτή­ριο με τη χρή­ση Αγί­ας Λαβί­δας», ανέ­φε­ρε ο κ. Αυγου­στί­νος διευ­κρι­νί­ζο­ντας πως «μέχρι την παύ­ση της ισχύ­ος των νομο­θε­τι­κών δια­ταγ­μά­των ενώ μπο­ρού­με όλοι να εκκλη­σια­ζό­μα­στε δεν θα μπο­ρού­με να μετα­λαμ­βά­νου­με, παρά μόνο οι λει­τουρ­γοί ιερείς».

Ολα ξεκί­νη­σαν όταν παρα­μο­νές της χαλά­ρω­σης των μέτρων από τη γερ­μα­νι­κή κυβέρ­νη­ση, σε εφη­με­ρί­δα του ομό­σπον­δου κρα­τι­δί­ου Reinpflas εμφα­νί­στη­κε φωτο­γρα­φία ορθό­δο­ξου ιερέα να μετα­λαμ­βά­νει πιστό στην Ελλά­δα, με λεζά­ντα «Ελλη­νας παπάς βου­τά­ει ψωμί στο κρα­σί και το δίνει σε χρι­στια­νό που το κατα­πί­νει…». Η αντί­δρα­ση της τοπι­κής κυβέρ­νη­σης ήταν άμε­ση και με επι­στο­λή της προς τον ελλη­νορ­θό­δο­ξο ιερέα δια­μή­νυ­σε πως μια τέτοια πρά­ξη δεν θα ήταν απο­δε­κτή για λόγους προ­στα­σί­ας της δημό­σιας υγεί­ας. Ως ώφει­λε ο ιερω­μέ­νος, ενη­μέ­ρω­σε τον μητρο­πο­λί­τη Γερ­μα­νί­ας που είχε ήδη και από την κυβέρ­νη­ση της Βάδης-Βυρ­τεμ­βέρ­γης ανά­λο­γο διά­βη­μα ενώ στη συνέ­χεια, το ένα μετά το άλλο τα ομό­σπον­δα κρά­τη με νομο­θε­τι­κά δια­τάγ­μα­τα απα­γό­ρευ­σαν τη μετά­λη­ψη με τη μέθο­δο της Αγί­ας Λαβίδας.

Κατό­πιν αυτού και προφα­νώς σε συνεν­νό­η­ση με το Οικου­με­νι­κό Πατριαρ­χείο, ο κ. Αυγου­στί­νος εξέ­δω­σε εγκύ­κλιο στην οποία, αφού σημειώ­νε­ται μετα­ξύ άλλων ότι «η Εκκλη­σία του Χρι­στού ανα­γνώ­ρι­ζε ανέ­κα­θεν την υψη­λή ευθύ­νη του κρά­τους να δια­χει­ρι­στεί τα του οίκου του», δια­κη­ρύσ­σε­ται η απα­ρέ­γκλι­τη προ­σή­λω­ση της Ορθό­δο­ξης Εκκλη­σί­ας στο «μυστή­ριο των μυστη­ρί­ων», αυτό της Θεί­ας Κοινωνίας.

Περισ­σό­τε­ρες από ογδό­ντα μεγά­λες ενο­ρί­ες και ακό­μα περισ­σό­τε­ρες μικρό­τε­ρες, της Ελλη­νορ­θό­δο­ξης Εκκλη­σί­ας, με τους δικούς τους ναούς οι περισ­σό­τε­ρες, λει­τουρ­γούν για τις λατρευ­τι­κές ανά­γκες των τετρα­κο­σί­ων χιλιά­δων Ελλή­νων μετα­να­στών της Γερ­μα­νί­ας, απο­τε­λώ­ντας ταυ­τό­χρο­να και χώρους συνά­θροι­σης και κοι­νω­νι­κής ανα­φο­ράς τους, ειδι­κά μετά την παρακ­μή των ελλη­νι­κών κοι­νο­τή­των υπό το βάρος, κυρί­ως, του φαύ­λου κομ­μα­τι­σμού. Οι κυβερ­νή­σεις των ομό­σπον­δων κρα­τι­δί­ων, αλλά και η κεντρι­κή, έλα­βαν με αφορ­μή την παν­δη­μία αυστη­ρά μέτρα σε ό,τι είχε να κάνει με τις λατρευ­τι­κές δια­δι­κα­σί­ες όλων των  θρη­σκευ­τι­κών δογ­μά­των, μην αφή­νο­ντας   επι­λο­γή αμφι­σβή­τη­σης των απο­φά­σε­ών τους. Μετά την 1η Μαΐ­ου στο πλαί­σιο της χαλά­ρω­σης των μέτρων οι εκκλη­σί­ες λει­τούρ­γη­σαν μόνο με εσπε­ρι­νούς και παρα­κλή­σεις και συμ­με­το­χή πιστών, χωρίς όμως τέλε­ση Θεί­ας Λει­τουρ­γί­ας. Από την ερχό­με­νη Κυρια­κή, Θεία Λει­τουρ­γία θα επι­τρέ­πε­ται, όχι όμως και η Θεία Ευχα­ρι­στία, με τη μέθο­δο της Αγί­ας Λαβί­δας για τους ορθοδόξους.

Πηγή: Καθη­με­ρι­νή

«Εδώ δεν ισχύ­ει η έννοια της επιστήμης… »

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο