Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η Γ’ Λυκείου επιστρέφει αύριο στα θρανία

Και ενώ παρα­μέ­νει ακό­μη ζητού­με­νο η ασφα­λής επα­να­λει­τουρ­γία των σχο­λεί­ων, οι μαθη­τές της Γ’ λυκεί­ου, που επι­στρέ­φουν αύριο Δευ­τέ­ρα στα θρα­νία τους μετά την ανα­στο­λή λει­τουρ­γί­ας των μαθη­μά­των στις 11 Μαρ­τί­ου 2020, λόγω της έξαρ­σης του κορο­νοϊ­ού. Θα ακο­λου­θή­σουν την επό­με­νη βδο­μά­δα οι υπό­λοι­πες τάξεις. Δεδο­μέ­νης της κατά­στα­σης των σχο­λεί­ων και των ελλεί­ψε­ων, το σχε­τι­κό πρω­τό­κολ­λο του ΕΟΔΥ από μόνο του δεν εξα­σφα­λί­ζει την ασφα­λή λει­τουρ­γία των σχο­λι­κών μονά­δων, ειδι­κά δε όταν θα επι­στρέ­ψουν όλοι οι μαθη­τές του Λυκείου.

Σύμ­φω­να με τις οδη­γί­ες του ΕΟΔΥ, οι δύο πρώ­τες ώρες της πρώ­της και δεύ­τε­ρης ημέ­ρας λει­τουρ­γί­ας των σχο­λεί­ων θα επι­κε­ντρω­θούν στην ενη­μέ­ρω­ση των μαθη­τών για τους κανό­νες υγιει­νής, δίνο­ντας έμφα­ση στην από­στα­ση και την υγιει­νή των χεριών και στην χρή­ση της μάσκας ως προ­αι­ρε­τι­κού, συμπλη­ρω­μα­τι­κού μέτρου.

Τι πρέπει να προσέχουμε

Λίστα με όλα όσα θα πρέ­πει να προ­σέ­χουν τις ημέ­ρες που θα επι­στρέ­ψουν στα θρα­νία οι εκπαι­δευ­τι­κοί, οι μαθη­τές, αλλά και οι γονείς και κηδε­μό­νες του, έχει καταρ­τί­σει ο ΕΟΔΥ σε συνερ­γα­σία με το υπουρ­γείο Παιδείας.

1. Τι πρέ­πει να προ­σέ­χουν οι μαθητές

- Να βήχουν ή να φτερ­νί­ζο­νται στον αγκώ­να τους ή σε χαρ­το­μά­ντι­λο, το οποίο θα πρέ­πει να πετιέ­ται αμέ­σως σε κάδο απορριμμάτων.

- Να μην βάζουν τα χέρια τους στο στό­μα, στη μύτη ή στα μάτια τους.

- Να πλέ­νουν συχνά τα χέρια τους με σαπού­νι και νερό για του­λά­χι­στον 20 δευ­τε­ρό­λε­πτα, ειδι­κά πριν τη λήψη φαγη­τού και μετά τη χρή­ση της τουα­λέ­τας. Αν δεν υπάρ­χει σαπού­νι και νερό, συστή­νε­ται η χρή­ση αλκο­ο­λού­χου αντι­ση­πτι­κού διαλύματος.

- Να μην ανταλ­λάσ­σουν αντι­κεί­με­να (όπως στυ­λό, μολύ­βι, γόμα, χαρ­το­νο­μί­σμα­τα, κέρ­μα­τα κλπ) με τους συμ­μα­θη­τές τους.

- Να κρα­τούν από­στα­ση 1,5 μ. με τους συμ­μα­θη­τές τους μέσα στην τάξη και στους άλλους χώρους του σχο­λεί­ου, καθώς και με τους φίλους και γνω­στούς τους έξω από το σχολείο.

- Σε περί­πτω­ση που κάποιος μαθη­τής εμφα­νί­σει πυρε­τό, βήχα ή δυσκο­λία στην ανα­πνοή, θα πρέ­πει να ενη­με­ρώ­σει άμε­σα τους γονείς/κηδεμόνες του ή τον καθη­γη­τή του και να μεί­νει σπί­τι μέχρι να νιώ­σει τελεί­ως καλά (Για τις περι­πτώ­σεις ύπο­πτου ή επι­βε­βαιω­μέ­νου κρού­σμα­τος, υπάρ­χει ανα­λυ­τι­κό πρω­τό­κολ­λο του ΕΟΔΥ).

2. Τι να προ­σέ­χουν οι εκπαιδευτικοί

- Να ενη­με­ρώ­στε τα παι­διά να μεί­νουν σπί­τι αν νιώ­θουν άρρωστα.

- Να εκπαι­δεύ­στε τα παι­διά να πλέ­νουν τα χέρια τους με σαπού­νι και νερό για του­λά­χι­στον 20 δευ­τε­ρό­λε­πτα ή να τα απο­λυ­μαί­νουν με αλκο­ο­λού­χο αντι­ση­πτι­κό διά­λυ­μα μετά από κάθε διά­λειμ­μα και ειδι­κά πριν τη λήψη φαγη­τού και μετά τη χρή­ση της τουαλέτας.

- Να βοη­θή­σουν τα παι­διά να συμ­με­τέ­χουν στον συχνό καθα­ρι­σμό των επι­φα­νειών και των αντι­κει­μέ­νων μέσα στην τάξη (π.χ. θρα­νία, τσά­ντες, βιβλία κλπ).

- Να ενη­με­ρώ­σουν τα παι­διά για το πόσο σημα­ντι­κό είναι να μην ανταλ­λάσ­σουν μετα­ξύ τους αντικείμενα.

- Να παρα­κο­λου­θούν καθη­με­ρι­νά τον αριθ­μό των μαθη­τών που λεί­πουν και να ενη­με­ρώ­νουν τον διευ­θυ­ντή του σχο­λεί­ου σε περί­πτω­ση που ο αριθ­μός των από­ντων μαθη­τών αυξάνεται.

- Να αφιε­ρώ­νουν χρό­νο για να ενη­με­ρώ­σουν τους μαθη­τές για τον ιό αλλά και για να τους ενθαρ­ρύ­νουν να μιλή­σουν για τους φόβους τους και τις ανη­συ­χί­ες τους σχε­τι­κά με τον ιό.

3. Τι να προ­σέ­χουν οι γονείς και οι κηδεμόνες

- Να ενθαρ­ρύ­νουν τα παι­διά να ακο­λου­θούν τις οδη­γί­ες του ΕΟΔΥ που είναι αναρ­τη­μέ­νες στο σχο­λείο και να εφαρ­μό­ζουν τα μέτρα υγιει­νής (Να απο­φεύ­γουν τη στε­νή επα­φή με άτο­μα που παρου­σιά­ζουν συμ­πτώ­μα­τα του ιού και να κρα­τούν απο­στά­σεις από τους ηλι­κιω­μέ­νους ή τα ευά­λω­τα άτο­μα της οικο­γέ­νειας, να βήχουν και να φτερ­νί­ζο­νται στον αγκώ­να τους ή σε ένα χαρ­το­μά­ντι­λο το οποίο θα πετούν αμέ­σως σε κάδο απορ­ριμ­μά­των και να πλέ­νουν συχνά τα χέρια τους με σαπού­νι και νερό για του­λά­χι­στον 20 δευ­τε­ρό­λε­πτα ειδι­κά πριν τη λήψη φαγη­τού και μετά τη χρή­ση της τουαλέτας).

- Να κρα­τούν τα παι­διά στο σπί­τι αν νιώ­θουν άρρω­στα, να επι­κοι­νω­νούν άμε­σα με για­τρό της πρω­το­βάθ­μιας φρο­ντί­δας υγεί­ας, κατά προ­τί­μη­ση με για­τρό που παρα­κο­λου­θεί συστη­μα­τι­κά τα παι­διά, και να ενη­με­ρώ­νουν το σχολείο.

- Να απο­θαρ­ρύ­νουν τα παι­διά να συνω­στί­ζο­νται σε κλει­στούς χώρους με πολ­λά άτομα.

Οι κανό­νες

Η επι­στρο­φή των μελών της σχο­λι­κής κοι­νό­τη­τας στα σχο­λεία γίνε­ται με τα ανα­γκαία μέτρα προ­στα­σί­ας, που έχουν προ­βλέ­ψει ΕΟΔΥ, με την τήρη­ση της από­στα­σης 1,5 μέτρου να είναι το βασικότερο.

Για να περιο­ρι­στεί ο ο συνω­στι­σμός κατά την προ­σέ­λευ­ση και απο­χώ­ρη­ση μαθη­τών στο σχο­λείο, δεν θα πραγ­μα­το­ποιεί­ται η καθιε­ρω­μέ­νη συγκέ­ντρω­ση στον προ­αύ­λιο χώρο πριν την έναρ­ξη του προ­γράμ­μα­τος. Οι μαθη­τές θα πηγαί­νουν απ’ ευθεί­ας στην αίθου­σα Ο μέγι­στος επι­τρε­πό­με­νος αριθ­μός μαθη­τών ανά τάξη είναι δεκα­πέ­ντε (15) και η από­στα­ση μετα­ξύ μαθη­τών, καθι­σμέ­νων στα θρα­νία, θα πρέ­πει να είναι 1,5 μέτρο . Τα τμή­μα­τα των τάξε­ων έχουν χωρι­στεί στα δύο και οι μαθη­τές θα πηγαί­νουν στο σχο­λείο εκ περι­τρο­πής. Δευ­τέ­ρα — Τετάρ­τη — Παρα­σκευή θα πηγαί­νει το μισό τμή­μα και Τρί­τη — Πέμ­πτη το άλλο μισό, ενώ την επό­με­νη εβδο­μά­δα θα γίνε­ται το αντί­στρο­φο. Τα ολι­γο­με­λή τμή­μα­τα (ως 15 άτο­μα) θα μπο­ρούν να λει­τουρ­γούν καθημερινά.

Όσον αφο­ρά στη διαρ­ρύθ­μι­ση των αιθου­σών, η σχε­τι­κή εγκύ­κλιος προ­βλέ­πει ότι τα θρα­νία θα έχουν κοι­νό προ­σα­να­το­λι­σμό και οι μαθη­τές θα κάθο­νται ένας ανά θρα­νίο και εναλ­λάξ, στη δεξιά και αρι­στε­ρή πλε­ρά του θρα­νί­ου, όχι ο ένας πίσω από τον άλλον.

Ο εξα­ε­ρι­σμός των τάξε­ων θα γίνε­ται φυσι­κά και προ­βλέ­πε­ται καθα­ρι­σμός τους δύο φορές την ημέρα.

Δια­φο­ρε­τι­κό θα είναι και το διάλ­λειμ­μα στο εξής. Οι μαθη­τές δεν θα κάνουν ενιαίο διά­λειμ­μα και επι­πλέ­ον προ­βλέ­πε­ται στα­δια­κή έξο­δος και με σει­ρά, ενώ κάθε τμή­μα θα έχει δια­φο­ρε­τι­κό χώρο στο προαύλιο.

Απα­γο­ρεύ­ο­νται τα παι­χνί­δια με μπά­λα (π.χ. βόλεϊ, μπά­σκετ, ποδό­σφαι­ρο) και τα κυλι­κεία θα είναι κλειστά.

Εξοπλισμός

Σύμ­φω­να με τον ΕΟΔΥ, κάθε σχο­λι­κή μονά­δα είναι απα­ραί­τη­το να εφο­δια­στεί για την προ­στα­σία μαθη­τών και εκπαι­δευ­τι­κών κατά προ­τε­ραιό­τη­τα με τα παρακάτω:

- Αντι­ση­πτι­κά αλκο­ο­λού­χα δια­λύ­μα­τα για κάθε τάξη

- Υγρά κρε­μο­σά­που­να για τις τουαλέτες

- Χει­ρο­πε­τσέ­τες για τις τουα­λέ­τες όπου αυτό είναι εφικτό

- Κοι­νά καθα­ρι­στι­κά και απο­λυ­μα­ντι­κά κατάλ­λη­λα για τον καθα­ρι­σμό επι­φα­νειών με δρά­ση κατά του ιού (οικια­κή χλω­ρί­νη και αλκο­ο­λού­χα δια­λύ­μα­τα με του­λά­χι­στον 70% αλκοόλη)

- Χει­ρουρ­γι­κές και μη ιατρι­κές μάσκες (για επεί­γου­σες καταστάσεις)

- Γάντια, κυρί­ως για το προ­σω­πι­κό καθα­ριό­τη­τας, καθώς και για άλλες επεί­γου­σες καταστάσεις

Πρωτόκολλο ΕΟΔΥ για κρούσματα

Για τη δια­χεί­ρι­ση τυχόν συμ­πτω­μά­των που εμφα­νί­ζο­νται σε μέλος της σχο­λι­κής κοι­νό­τη­τας, θα ενερ­γο­ποιεί­ται το σχε­τι­κό πρω­τό­κολ­λο του ΕΟΔΥ, στη βάση της δια­δι­κα­σί­ας της ιχνη­λά­τη­σης και με δια­βαθ­μί­σεις ανά­λο­γα με το κάθε περιστατικό.

Σε περί­πτω­ση που κάποιος μαθη­τής νοσή­σει από τον κορο­νο­ϊό, δεν προ­βλέ­πε­ται το κλεί­σι­μο του σχο­λεί­ου. Οι συμ­μα­θη­τές του νοσού­ντος που είναι στο ίδιο τμή­μα προ­βλέ­πε­ται να απο­μα­κρύ­νο­νται από το σχο­λείο για 10 ημέ­ρες. Εφ’ όσον δεν εκδη­λώ­σουν κάποιο ύπο­πτο σύμ­τω­μα, θα επι­στρέ­φουν. Όσο για τον μαθη­τή που τυχόν νοσή­σει, προ­βλέ­πε­ται να επι­στρέ­ψει στο σχο­λείο μετά την πάροδο 3 ημερών από την υποχώρηση του πυρε­τού και την ύφεση των συμπτωμάτων του, καθώς επί­σης και την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων.

Τηλέφωνα υποστήριξης

Για περισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες, υπο­στή­ρι­ξη ή παρέμ­βα­ση, οι μαθη­τές, γονείς ή/και εκπαι­δευ­τι­κοί μπο­ρούν να απευ­θυν­θούν στην ειδι­κή ομά­δα επι­στη­μό­νων του ΕΟΔΥ :

Για ιατρι­κή υπο­στή­ρι­ξη και παρέμ­βα­ση: 210 5212054, 210 5212056, 210 5212058

Για ψυχο­λο­γι­κή υπο­στή­ρι­ξη και παρέμ­βα­ση: 215 215 6060

Τέλος μαθημάτων στις 12 Ιουνίου 2020

Υπεν­θυ­μί­ζε­ται, επί­σης, ότι γυμνά­σια και λύκεια θα κάνουν μαθή­μα­τα μέχρι τις 12 Ιου­νί­ου, προ­α­γω­γι­κές και απο­λυ­τή­ριες εξε­τά­σεις δεν θα γίνουν (η αξιο­λό­γη­ση των μαθη­τών θα γίνει βάσει των βαθ­μών των τετρα­μή­νων) και στις 15 και 16 Ιου­νί­ου θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί η έναρ­ξη των Πανελ­λα­δι­κών Εξε­τά­σε­ων για τα Γενι­κά Λύκεια και τα Επαγ­γελ­μα­τι­κά Λύκεια, αντί­στοι­χα. Για τα Ειδι­κά Σχο­λεία έχει παρα­τα­θεί η ανα­στο­λή λειτουργίας.

Ανοίγουν και τα φροντιστήρια

Τέλος, όσον αφο­ρά στη λει­τουρ­γία των φρο­ντι­στη­ρί­ων, θα ακο­λου­θη­θεί η στα­δια­κή επα­να­λει­τουρ­γία των επκαι­δευ­τι­κών βαθ­μί­δων όπως ισχύ­ει και για τα σχο­λεία, τηρώ­ντας απα­ραι­τή­τως τα μέτρα πρό­λη­ψης (από­στα­ση 1,5 μέτρου μετα­ξύ μαθη­τών και 15 μαθη­τές ανά τμή­μα). Τα τμή­μα­τα της Γ’ Λυκεί­ου ξεκι­νούν αύριο, Δευ­τέ­ρα 11 Μαΐ­ου, ενώ τα τμή­μα­τα της Α’, Β’ Λυκεί­ου και Γυμνα­σί­ου καθώς και τα μαθή­μα­τα ξένων γλωσ­σών επα­νεκ­κι­νούν στις 18 Μαΐ­ου. Από το υπουρ­γείο, πάντως, συστή­νε­ται η συνέ­χι­ση των μαθη­μά­των μέσω τηλεκπαίδευσης.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο