Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η Κινηματογραφική Λέσχη Καισαριανής παρουσιάζει …

Δευ­τέ­ρα 7‑Ιουν
Μακαρ­θι­σμός & Κινηματογράφος
Μια επι­σκό­πη­ση με το βλέμ­μα στο σήμερα
Θα γίνει παρου­σί­α­ση του θέμα­τος και προ­βο­λή ταινίας
Ώρα έναρ­ξης: 8:00μ.μ.

Τρί­τη 8‑Ιουν
Κοι­νω­νι­κή πρό­νοια & κινηματογράφος
Προ­βο­λή της ται­νί­ας του Κεν Λόουτς «Εγώ, ο Ντά­νιελ Μπλέικ»
Μην ψάχνε­τε για ήρω­ες μεγά­λους και τρα­νούς. Είναι εδώ. Στον κινη­μα­το­γρά­φο είναι ο Λόουτς της καρ­διάς μας.
Ο σκη­νο­θέ­της του πολι­τι­κού σινε­μά, του σινε­μά της δια­μαρ­τυ­ρί­ας που δεί­χνει τους ανθρώ­πους ενά­ντια στην εξουσία.
Ώρα έναρ­ξης: 9:00μ.μ.

Τετάρ­τη 9‑Ιουν
Μετα­μο­ντερ­νι­σμός & κινηματογράφος
Πόσο ριζο­σπα­στι­κή είναι η μετα­μο­ντέρ­να τέχνη;
Θα γίνει παρου­σί­α­ση του θέμα­τος και προ­βο­λή ταινίας
Ώρα έναρ­ξης: 8:00μ.μ.Κινηματογραφική Λέσχη ΚαισαριανήςΜετά την ανα­γκα­στι­κή παύ­ση των δρα­στη­ριο­τή­των μας λόγω των περιο­ρι­στι­κών μέτρων για την προ­στα­σία της δημό­σιας υγεί­ας από την παν­δη­μία και πριν ξεκι­νή­σουν οι καλο­και­ρι­νές δια­κο­πές (για όσους το κατα­φέ­ρουν!!!), επα­νερ­χό­μα­στε με ένα 3ήμερο προ­βο­λών, στον γνώ­ρι­μο και φιλό­ξε­νο χώρο του
Δημο­τι­κού Θερι­νού Κινη­μα­το­γρά­φου Και­σα­ρια­νής «ΑΙΟΛΙΑ»
(Φιλα­δελ­φεί­ας & Σολομωνίδου).

Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ — I, Daniel Blake

Ψάχνεις για ήρω­ες; Να ένας από τα εκα­τομ­μύ­ρια, ο Ντά­νιελ Μπλέικ χήρος ξυλουρ­γός που ζει στο Νιού­κα­σλ, που παθαί­νει έμφραγ­μα στη δου­λειά, ο για­τρός του κρί­νει πως είναι ακα­τάλ­λη­λος για εργα­σία, αλλά οι «αξιο­λο­γη­τές» Ικα­νο­τή­των Εργα­σί­ας (Employment & Support Allowance) της Βρε­τα­νί­ας –που θα μπο­ρού­σε να είναι οποιου­δή­πο­τε αστι­κού κρά­τους, όπως οι περί­φη­μες δικές μας επι­τρο­πές τύπου ΚΕΠΑ, «κρί­νει» πως μπο­ρεί να εργα­στεί και δεν του δίνει επίδομα.
Τότε, ο Ντά­νιελ προ­κει­μέ­νου να το παλέ­ψει (πηγαί­νο­ντας στα 2βάθμια) ανα­κα­λύ­πτει πως αυτό πλέ­ον γίνε­ται μόνο ηλε­κτρο­νι­κά, αλλά αυτό δε σκα­μπά­ζει γρι από υπο­λο­γι­στή (smart phones δεν είχα­με τότε ‑2016, αλλά και να υπήρχαν…)

🔹 Γνω­ρί­ζε­ται με την Κέι­τι, μια άλλη κολα­σμέ­νη που δεν έχει που την κεφα­λή κλί­ναι –είναι και ανύ­πα­ντρη μάνα, που ζού­σε στο Λον­δί­νο και από τον ξενώ­να αστέ­γων βρί­σκε­ται σε μια ετοι­μόρ­ρο­πη «τρύ­πα»: ο Ντά­νιελ ξεκι­νά­ει επι­σκευ­ές του σπι­τιού και γνω­ρί­ζε­ται με τα δύο παι­διά της.
Η υπό­θε­ση φαί­νε­ται να «στρώ­νει» όταν την πιά­νουν να κλέ­βει στο σού­περ μάρ­κετ, την μπα­γλα­ρώ­νουν και εκεί μαθαί­νει από τον «καλό» φύλα­κα πως της λέει πως αν γίνει συνο­δός κυρί­ων της υψη­λής κοι­νω­νί­ας μπο­ρεί να βγά­λει χρή­μα με ουρά –πράγ­μα που ο Ντά­νιελ δεν γνω­ρί­ζει και όταν το μαθαί­νει η Κέι­τι του λέει that is! αν δεν το αντέχεις…

🔹 Και μετά η σκη­νή που απο­γοη­τευ­μέ­νος πηγαί­νει έξω από τον ΟΑΕΔ και γρά­φει με σπρέι: «εγώ, ο Ντά­νιελ Μπλέικ, απαι­τώ να ορί­σε­τε την έφε­σής μου πριν τα τινά­ξω και –γαμώ το, αλλάξ­τε την κωλο­μου­σι­κή στον τηλε­φω­νη­τή» και συλ­λαμ­βά­νε­ται –φυσι­κά από την αστυνομία.
Και μετά (ελεύ­θε­ρος με προει­δο­ποί­η­ση) «ξεπου­λά­ει» και απο­κό­βε­ται στον κόσμο του περι­μέ­νο­ντας την έφε­ση: στο δικα­στή­ριο πλέ­ον, με την Κέι­τι δίπλα του και το δικη­γό­ρο να δηλώ­νει «πολύ αισιό­δο­ξος» (the case looks sound), o Ντά­νιελ εν μέσω άγχους πηγαί­νει στην τουα­λέ­τα όπου παθαί­νει έμφραγ­μα και πεθαί­νει εκεί.

Η ται­νία κλεί­νει με την κηδεία του και την Κέι­τι να δια­βά­ζει ως επι­κή­δειο τα λόγια που θα έλε­γε ο Ντά­νιελ Μπλέικ την ημέ­ρα της έφε­σης, που εκτός από το ξύλο, έμα­θε –κυρί­ως να σμι­λεύ­ει και τις ψυχές.
Αυτός είναι ο δικός μας  ήρω­ας! από τις μυριά­δες της λαϊ­κής οικο­γέ­νειας, της διπλα­νής μας πόρ­τας… Αρκεί να θέλου­με να τους ανακαλύψουμε

ℹ️  Σενά­ριο Paul Laverty, στους βασι­κούς ρόλους Dave Johns (Daniel Blake), Hayley Squires (Katie), Sharon Percy (Sheila), Briana Shann (Daisy) —  διάρ­κεια 1ω+40λ

ℹ️  Κέρ­δι­σε τον Χρυ­σό Φοί­νι­κα στο 69ο φεστι­βάλ των Καν­νών, το βρα­βείο Σεζάρ καλύ­τε­ρης ξένης ται­νί­ας και ήταν υπο­ψή­φια για το βρα­βείο Ευρω­παϊ­κού Κινη­μα­το­γρά­φου καλύ­τε­ρης ται­νί­ας και το Γκό­για καλύ­τε­ρης Ευρω­παϊ­κής Ται­νί­ας. Στα BAFTA 2017 με 5 υπο­ψη­φιό­τη­τες ‑καλύ­τε­ρης ται­νί­ας, καλύ­τε­ρης βρε­τα­νι­κής ται­νί­ας, σκη­νο­θέ­τη, πρω­τό­τυ­που σενα­ρί­ου και 2ου γυναι­κεί­ου ρόλου (Hayley Squires), κέρ­δι­σε το καλύ­τε­ρης βρε­τα­νι­κής ταινίας.

ℹ️  Μετα­ξύ των 10άδων παγκό­σμιων δια­κρί­σε­ων ανα­φέ­ρου­με τις British Independent Film Awards (βρα­βεύ­τη­κε ο Dave Johns και η Hayley Squires), César Awards (Ken Loach), Denver Film Festival (Hayley Squires), Empire Awards (Dave Johns –καλύ­τε­ρος πρω­το­εμ­φα­νι­ζό­με­νος), Evening Standard British Film Awards (καλύ­τε­ρης ται­νί­ας και — Hayley Squires, Best Supporting Actress), Golden Tomato Awards 3η θέση) διε­θνές Festival Locarno (βρα­βείο κοι­νού στον Ken Loach), New York Film Critics Online (η καλύ­τε­ρη ανά­με­σα σε 12 ται­νί­ες) , διε­θνές Festival San Sebastián (καλύ­τε­ρης ται­νί­ας –βρά­βευ­ση Ken Loach) διε­θνές Festival Στοκ­χόλ­μης (καλύ­τε­ρης ται­νί­ας –βρά­βευ­ση Ken Loach) Vancouver International Film Festival (καλύ­τε­ρη διε­θνής παρα­γω­γή — Ken Loach) ενώ ήταν υπο­ψή­φια σε πολ­λές άλλες.Κινηματογραφική Λέσχη Καισαριανής

Κινη­μα­το­γρα­φι­κή Λέσχη Σκο­πευ­τή­ριο <[email protected]>

🤔  Ανά­με­σα στις κρι­τι­κές (και δια­φο­ρε­τι­κές προ­σεγ­γί­σεις)  δεί­τε elculture.gr, του Χρή­στου Μήτση, της the_guardian και criterion.com — An Authentic Cinema

Πηγή-Περισσότερα

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο