Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η Μπιενάλε της Αβάνας καρφί στα μάτια των ιμπεριαλιστών Yankees –Κάτω τα χέρια από τη σοσιαλιστική Κούβα!

Η 14η Μπιενάλε ‑θρίαμβος της τέχνης ξεκίνησε με συντριπτική υποστήριξη, παρά τις Κασσάνδρες

Περισ­σό­τε­ροι από 300 καλ­λι­τέ­χνες, γκα­λε­ρί­στες, χορη­γοί, κρι­τι­κοί και ανα­λυ­τές-επι­στή­μο­νες από τη Λατι­νι­κή Αμε­ρι­κή, την Καραϊ­βι­κή, την Αφρι­κή την Ασία, αλλά και από την Ευρώ­πη (χτες ανα­κοι­νώ­θη­κε η συμ­με­το­χή Κύπρου και Σλο­βα­κί­ας)  και τις Ηνω­μέ­νες Πολι­τεί­ες, επι­βε­βαί­ω­σαν ήδη τη συμ­με­το­χή τους.

Με συντρι­πτι­κή διε­θνή υπο­στή­ρι­ξη, συναί­νε­ση και δέσμευ­ση της κου­βα­νι­κής καλ­λι­τε­χνι­κής κοι­νό­τη­τας και ανα­νε­ω­μέ­νο ενδια­φέ­ρον για την προ­ώ­θη­ση δρά­σε­ων όπου συγκλί­νουν και αλλη­λε­πι­δρούν σύγ­χρο­νες γλώσ­σες της Τέχνης, η 14η Μπιε­νά­λε της Αβά­νας ξεκι­νά­ει το ταξί­δι της με εκδη­λώ­σεις  έως τις 30-Απρ-2022.

Bienal de La Habana

Ατο­μι­κές εκθέ­σεις, συλ­λο­γι­κά ‑ειδι­κά έργα, θεω­ρη­τι­κά συνέ­δρια και ανταλ­λα­γές δημιουρ­γι­κών και παι­δα­γω­γι­κών εμπει­ριών, θα ξεδι­πλω­θούν σε τρία στά­δια: 1. Προ­οί­μιο – (12-Νοε | 5‑Δεκ-2021), 2. «η Αβά­να της Μπιε­νά­λε» (6‑Δεκ-2021 | 24-Μαρτ-2022) και 3. «Επι­στρο­φή στο Μέλ­λον» (25-Μαρτ |  30-Απρ-2022).

Μαζί τους δεκά­δες Κου­βα­νοί καλ­λι­τέ­χνες, δάσκα­λοι και μαθη­τές, ειδι­κά στο δεύ­τε­ρο μέρος, το οποίο λόγω περιε­χό­με­νου και ευρύ­τη­τας, που χαρα­κτη­ρί­ζε­ται από την επι­με­λη­τι­κή του αυστη­ρό­τη­τα, αλλά με δρά­σεις πολύ πέρα ​​από την πρω­τεύ­ου­σα, θα πρέ­πει να υιο­θε­τή­σει τον τίτλο La Isla de la Bienal (το νησί της Μπιενάλε).

Εξί­σου σημα­ντι­κή με την μεγά­λη συμ­με­το­χή είναι η υπο­στή­ρι­ξη της Μπιε­νά­λε που εκφρά­ζε­ται με την υπο­γρα­φή μέχρι χθες 800 καλ­λι­τε­χνών και δια­νο­ου­μέ­νων από 40 χώρες στη δήλω­ση που δημο­σιεύ­τη­κε αρχι­κά στις 27 Οκτω­βρί­ου από τη μεξι­κα­νι­κή εφη­με­ρί­δα La Jornada, η οποία κατήγ­γει­λε μια εκστρα­τεία χει­ρι­σμών και ψεύ­τι­κων στό­χων. μποϊ­κο­τά­ρο­ντας ένα γεγο­νός που ήδη προ­μη­νύ­ε­ται ως θρί­αμ­βος της τέχνης, της ελευ­θε­ρί­ας, της αντι­η­γε­μο­νι­κής σκέ­ψης και της αλληλεγγύης.

Χωρίς αμφιβολία, η Μπιενάλε της Αβάνας θα θριαμβεύσει όπως κάθε χρόνο, γιατί η καλλιτεχνική της έκφραση είναι ασύγκριτη –όπως είπε εμφαντικά ο Jose Martí: «Η τέχνη είναι μια μορφή αρμονίας»

Η Μπιε­νά­λε της Αβά­νας (Bienal de La Habana) θεσμός που ανά­γε­ται στο μακρι­νό 1984, στο­χεύ­ει κυρί­ως στην προ­ώ­θη­ση του ανα­πτυσ­σό­με­νου κόσμου στους κύκλους της σύγ­χρο­νης τέχνης, δίνο­ντας προ­τε­ραιό­τη­τα στους καλ­λι­τέ­χνες της Λατι­νι­κής Αμε­ρι­κής και της Καραϊ­βι­κής, αν και παίρ­νουν μέρος 10άδες μεγά­λοι καλ­λι­τέ­χνες από όλο τον κόσμο.

Δεί­τε (cubadebate) XIV Bienal de La Habana: Το αύριο και το σήμε­ρα ‑πολι­τι­σμός και προ­βλη­μα­τι­σμός πάνε χέρι-χέρι, faceBook (ανε­πί­ση­μο) site

Η διορ­γά­νω­ση της Μπιε­νά­λε είχε πάντα ένα κεντρι­κό θέμα, μετα­ξύ των οποί­ων η παρά­δο­ση και η σύγ­χρο­νη επο­χή, τέχνη και προ­κλή­σεις, κοι­νω­νία και προ­βλη­μα­τι­σμός, ο άνθρω­πος και η μνή­μη, η τέχνη στη ζωή και την πόλη. Τα έργα είναι πίνα­κες ζωγρα­φι­κής αλλά και δισ­διά­στα­τα — τρι­διά­στα­τα, χρη­σι­μο­ποιώ­ντας ποι­κί­λες τεχνικές.

Bienal de La Habana Η Μπιενάλε της Αβάνας 2019

Από τη 13η Bienal της Αβά­νας το 2019 (Foto Ap)

Φέτος πραγ­μα­το­ποιεί­ται μέσα στις δυσκο­λί­ες λόγω Covid, αλλά όπως λένε οι διορ­γα­νω­τές «ζήσα­με χρό­νια και χρό­νια σε δύσκο­λες συν­θή­κες, αλλά ποτέ από τους ανθρώ­πους μας δεν έλει­ψε η δημιουρ­γι­κό­τη­τα, η ευαι­σθη­σία στην τέχνη ή το χαμό­γε­λο και έτσι απο­φα­σί­σα­με να πραγ­μα­το­ποι­η­θεί αυτή η διορ­γά­νω­ση -στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, οι καλύ­τε­ρες μπιε­νά­λε στην Αβά­να πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­καν σε μερι­κά από τα πιο δύσκο­λα χρό­νια, έτσι η πρό­κλη­ση γίνε­ται κίνη­τρο και ευκαι­ρία».

Por Cuba No BloqueoΤο Μαϊάμι καιροφυλακτεί

Οι αμε­ρι­κά­νοι ιμπε­ρια­λι­στές λυσ­σώ­ντας μπρο­στά στις συνε­χείς επι­τυ­χί­ες και τη διε­θνή ανα­γνώ­ρι­ση του νησιού της επα­νά­στα­σης απο­φά­σι­σαν –μετα­ξύ άλλων, μποϊ­κο­τάζ ακό­μα και της Bienale Αβά­νας, χρη­σι­μο­ποιώ­ντας ερεί­σμα­τα στον καλ­λι­τε­χνι­κό χώρο. Οι Yankees και ενώ το άνοιγ­μα (12- Νοε) πλη­σιά­ζει σκέ­φτη­καν την παλιά τους γνώ­ρι­μη εικα­στι­κό Tania Brugueras που είχαν αξιο­ποι­ή­σει και το 2014 χωρίς απο­τέ­λε­σμα (η ίδια –ομο­λο­γου­μέ­νως, το είχε παλέ­ψει με νύχια και δόντια αλλά δεν…).

Η Brugueras γεν­νή­θη­κε το 1968 στην Αβά­να και κατα­τάσ­σε­ται από τους αστούς στους περ­φόρ­μανς καλ­λι­τέ­χνες (performance art) «με πολι­τι­κά κίνη­τρα και ανα­φο­ρές», που «εξε­ρευ­νούν τη σχέ­ση μετα­ξύ τέχνης, ακτι­βι­σμού και κοι­νω­νι­κής αλλα­γής σε έργα που εξε­τά­ζουν τις κοι­νω­νι­κές επι­πτώ­σεις της πολι­τι­κής και οικο­νο­μι­κής εξου­σί­ας». (…)
Έχει ερευ­νή­σει ενδε­λε­χώς «τόσο τις υπο­σχέ­σεις όσο και τις απο­τυ­χί­ες της Κου­βα­νι­κής Επα­νά­στα­σης με δρά­σεις που προ­κα­λούν τους θεα­τές να ανα­λο­γι­στούν τις πολι­τι­κές που καλύ­πτο­νται πίσω από την κυβερ­νη­τι­κή προ­πα­γάν­δα και την απά­τη των τοπι­κών ΜΜΕ».
(…)
«Προ­ω­θώ­ντας την έννοια της arte útil (σσ. χρή­σι­μη τέχνη, ως όφε­λος και εργα­λείο), προ­τεί­νει λύσεις σε κοι­νω­νι­κο­πο­λι­τι­κά προ­βλή­μα­τα κινού­με­νη μετα­ξύ Αβά­νας Νέας Υόρ­κης και Μαϊ­ά­μι»
Αυτά –μετα­ξύ άλλων ανα­φέ­ρο­νται στον «ανε­ξάρ­τη­το» ιστό­το­πο Art21.

Μετά την απο­τυ­χία της αντε­πα­να­στα­τι­κής της δρά­σης κατά την παρα­τε­τα­μέ­νη παρα­μο­νή της στην Αβά­να, όπου επε­δί­ω­ξε να προ­σελ­κύ­σει καλ­λι­τέ­χνες στο «Ινστι­τού­το Artivismo INSTAR (σσ. ακρω­νύ­μιο = τέχνη+ακτιβισμός)  Hannah Arendt”–κατασκεύασμά της, που δημιουρ­γή­θη­κε τον Απρί­λιο του 2016 ως εργα­λείο ανα­τρο­πής στα πλαί­σια της “Lucha No Violenta” (σσ. Πάλη χωρίς Βία) σχε­δια­σμέ­νο από τον πρά­κτο­ρα της CIA, Gene Sharp, οι ειδι­κοί των Yankees πήραν την από­φα­ση να την επι­στρέ­ψουν στις Ηνω­μέ­νες Πολι­τεί­ες και να δουν τι μπο­ρούν να κάνουν.
Δηλη­τη­ριά­ζο­ντας με ψέμα­τα, για μποϊ­κο­τάζ της Biennial, εκδή­λω­σης που κάθε χρό­νο στην κου­βα­νι­κή πρω­τεύ­ου­σα αγκα­λιά­ζει εκα­το­ντά­δες –πάνω από χίλιες μερι­κές φορές, εξέ­χου­σες προ­σω­πι­κό­τη­τες στην παγκό­σμια τέχνη.

ℹ️ Έχο­ντας ετοι­μά­σει μια τεχνο­λο­γι­κή και μιντια­κή παρεμ­βα­τι­κή πλατ­φόρ­μα, με την υπο­στή­ρι­ξη μετα­να­στών Κου­βα­νών και άλλων ξένων με τους οποί­ους η Brugueras δια­τη­ρεί προ­σω­πι­κές σχέ­σεις, αλλά η Κού­βα έχει μια μακρά εμπει­ρία σε τέτοιες πρα­κτι­κές, εξάλ­λου ο πλου­ρα­λι­σμός είναι δεδο­μέ­νος με τις δια­φο­ρε­τι­κές τάσεις, στυλ και έννοιες της μοντέρ­νας τέχνης να προ­βάλ­λο­νται ελεύ­θε­ρα, πολι­τι­στι­κό σενά­ριο που δύσκο­λα θα βρεις εκτός Αβάνας.
🆘 Κατα­σκεύ­α­σαν την ετι­κέ­τα #NoaLaBienaldeLaHabana, σε facebook και twitter εφεύ­ρε­ση που ενθαρ­ρύ­νε­ται από τους Γιάν­κη­δες ιδε­ο­λό­γους σε ανα­τρε­πτι­κή κατεύ­θυν­ση, ξεκι­νώ­ντας από τα ψέμα­τα για «αιμα­τη­ρή κατα­στο­λή της 11ης Ιου­λί­ου», που όπως φάνη­κε από 100άδες εικό­νες στο Δια­δί­κτυο, δεν είναι ούτε βάναυ­σες, ούτε κατα­σταλ­τι­κές, αντί­θε­τα με όσα καθη­με­ρι­νά βλέ­που­με στη Χιλή, την Ονδού­ρα, την Κολομ­βία, τον Ιση­με­ρι­νό ή στην ίδια τη χώρα των Γιάν­κη­δων όπου ρέει το αίμα των δια­δη­λω­τών και ευτε­λί­ζε­ται η ανθρώ­πι­νη ζωή.

Μάλι­στα η γραμ­μή της Τάνιας είναι ίδια με εκεί­νη του φαι­δρού YouTuber Alexander Otaola, που απορ­ρί­φθη­κε από το YouTube σαν ανή­θι­κο, χρη­σι­μο­ποιώ­ντας τα ψέμα­τα για «σύλ­λη­ψη 10άδων “καλ­λι­τε­χνών”», συμπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νου του κατ’ ευφη­μι­σμό «εικα­στι­κού» Luis Manuel Otero Alcantara, από τους επι­κε­φα­λής της εκπο­μπής μέσω ΜΜΕ και ΜΚΔ στη γει­το­νιά του San Isidro με τα γνω­στά γεγο­νό­τα, παρέα με την εγκλη­μα­τι­κή του στά­ση των ραπ Maykel “Osorbo” Castillo Perez και Randy Arteaga (κυκλο­φο­ρία στο δια­δί­κτυο «πει­ραγ­μέ­νων» βίντεο).

Στη συνέ­χεια ζήτη­σαν υπο­στή­ρι­ξη της μπλό­γκερ Yoani Sanchez Cordero, που στρα­το­λο­γή­θη­κε στην Ισπα­νία από τον τρο­μο­κρά­τη πρά­κτο­ρα της CIA Carlos Alberto Montaner (Κάρ­λος Αλμπέρ­το Μοντα­νέρ), ο οποί­ος θα απο­κά­λυ­πτε στα κοι­νω­νι­κά δίκτυα την υπο­τι­θέ­με­νη επί­θε­ση ενα­ντί­ον του …αλλά τζί­φος (σσ. Plaza de la Revolución 30-Δεκ-2014 El susurro de Tatlin #6)

Ήδη κατά την Bienal 2009, ένα άλλο «μπου­μπού­κι» ο Yoani Sanchez, ντυ­μέ­νος με φαιο­πρά­σι­νη & «ιπτά­με­νο» περι­στέ­ρι πάνω του είχε ως δρώ­με­νο την προ­σβλη­τι­κή προ­σο­μοί­ω­ση του Fidel Castro στην αξέ­χα­στη ομι­λία του το 1959, όπου πρα­κτι­κά δια­δή­λω­σε κατά της Επα­νά­στα­σης χωρίς να ενο­χλη­θεί από κανέναν.


Περισ­σό­τε­ρα για την Tania Brugueras εδώ, δεί­τε και σημεί­ω­μα του ανα­λυ­τή Arthur Gonzalez, στην Granma 29-Οκτ

62 años de bloqueo económico de EE UU contra Cuba Cuba bloqueo contra CubaΣε φάση κλιμάκωσης οι πολύμορφοι σχεδιασμοί αμερικανικών κέντρων ενάντια στην Κούβα.

Όπως είναι γνω­στό  αντε­πα­να­στα­τι­κές ομά­δες, έχουν προ­κη­ρύ­ξει «ειρη­νι­κές δια­δη­λώ­σεις» για τις 15 Νοέμ­βρη, σε μια νέα από­πει­ρα να δημιουρ­γη­θεί κλί­μα απο­στα­θε­ρο­ποί­η­σης στο Νησί της Επανάστασης.
Πρό­κει­ται για ενέρ­γειες που ενορ­χη­στρώ­νουν και χρη­μα­το­δο­τούν οι ΗΠΑ, (βλ σχε­τι­κή ανα­κοί­νω­ση του Τμή­μα­τος Διε­θνών Σχέ­σε­ων της ΚΕ του ΚΚΕ του ΠΑΜΕ και του Ελλη­νο­κου­βα­νι­κού Συν­δέ­σμου φιλί­ας & αλλη­λεγ­γύ­ης) σε συνερ­γα­σία με την αντι­κου­βα­νι­κή μαφία που δρα στο έδα­φός τους, καθώς και αντε­πα­να­στα­τι­κές δυνά­μεις μέσα στην Κούβα.
Τις τελευ­ταί­ες μέρες η κυβέρ­νη­ση της Κού­βας έχει δώσει στη δημο­σιό­τη­τα πλη­θώ­ρα απο­δει­κτι­κών στοι­χεί­ων για το πως τα πρό­σω­πα που ηγού­νται των αντε­πα­να­στα­τι­κών ενερ­γειών συν­δέ­ο­νται και καθο­δη­γού­νται απευ­θεί­ας από μηχα­νι­σμούς στις ΗΠΑ, με σκο­πό να δημιουρ­γή­σουν συν­θή­κες απο­στα­θε­ρο­ποί­η­σης και να μεθο­δεύ­σουν την κλι­μά­κω­ση των ιμπε­ρια­λι­στι­κών επι­θέ­σε­ων ακό­μα και πρα­ξι­κό­πη­μα στην Κούβα.

Θυμί­ζου­με και το περι­στα­τι­κό –σε ότι αφο­ρά την Ελλά­δα, της 27ης Οκτώ­βρη, με τους 80–90 Κου­βα­νούς που βρέ­θη­καν «εξ ουρα­νού» στο αερο­δρό­μιο της Ζακύν­θου χωρίς ταξι­διω­τι­κά έγγρα­φα, παρι­στά­νο­ντας τους «του­ρί­στες» – έχο­ντας προη­γου­μέ­νως κάνει αερο­πο­ρι­κώς τον… γύρο του κόσμου Κούβα-Ρωσία-Σερβία.
Προ­φα­νώς θύμα­τα οργα­νω­μέ­νου μαφιό­ζι­κου δικτύ­ου δια­κί­νη­σης που δεν δρα επι­λε­κτι­κά στους κολα­σμέ­νους όπου γης (από το Αφγα­νι­στάν –τελευ­ταία, στη Μέση Ανα­το­λή και την Αφρι­κή), αλλά και στην Φλό­ρι­ντα των ΗΠΑ και σε ευρω­παϊ­κές πρωτεύουσες.

Bienal de La Habana Μπιενάλε Αβάνας 2021

🇨🇺  Κάτω τα χέρια από την Κούβα! 

🇨🇺 Καταδικάζουμε απερίφραστα τις προβοκατόρικες ενέργειες των ιμπεριαλιστών και κάθε σενάριο για οποιουδήποτε είδους ιμπεριαλιστική επέμβαση, που στόχο έχουν να ανατρέψουν τις κατακτήσεις της Κουβανικής Επανάστασης και του κουβανικού λαού –πιο  ακόμα πιο φανερές σήμερα, σε συνθήκες πανδημίας, που η Κούβα έχει παρασκευάσει 5 εμβόλια, έχει το υψηλότερο ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης στον κόσμο και ταυτόχρονα από τα χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας, ενώ ταυτόχρονα έχει διοργανώσει διεθνιστική ιατρική βοήθεια σε άλλους λαούς!
🇨🇺 Τερματισμός του βάρβαρου ιμπεριαλιστικού εμπάργκο κατά της Κούβας και την άρση των 243 πρόσθετων οικονομικών μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ και διατηρεί στο ακέραιο η κυβέρνηση Μπάιντεν.
🇨🇺 Αλληλεγγύη του στον κουβανικό λαό, στην κυβέρνηση και το Κομμουνιστικό Κόμμα Κούβας.
🔻  Όλοι στις εκδηλώσεις και τις πορείες για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, διαδηλώνοντας ενάντια στον αμερικανοΝΑΤΟικό ιμπεριαλισμό και στις απανταχού επεμβάσεις και σχεδιασμούς του, εκφράζοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη του στην Κούβα.

Η Κούβα θα νικήσει!

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο