Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Η ταινία της εβδομάδας — Το «Ατέχνως» προτείνει: ΕΥΤΥΧΙΑ (2019)

Σε σκη­νο­θε­σία Άγγε­λου Φραν­τζή η ται­νία μας αφη­γεί­ται τη ζωή της σπου­δαί­ας στι­χουρ­γού Ευτυ­χί­ας Παπα­γιαν­νο­πού­λου. Επί­κε­ντρο της ται­νί­ας, πέραν ασφα­λώς της Ευτυ­χί­ας, είναι τα πρό­σω­πα που την περιέ­βαλ­λαν και η σχέ­ση της μαζί τους.

Ανα­δει­κνύ­ε­ται ο ασυμ­βί­βα­στος, πολ­λές φορές αντι­φα­τι­κός, δυνα­μι­κός αλλά και ταυ­τό­χρο­να ευαί­σθη­τος χαρα­κτή­ρας της Ευτυ­χί­ας, μιας γυναί­κας που παρά τις μεγά­λες πίκρες της ζωής (ο θάνα­τος της κόρης της Μαί­ρης σε νεα­ρή ηλι­κία, αλλά και του συζύ­γου της) κατά­φερ­νε να μη χάνει την αισιο­δο­ξία και το χιού­μορ της.

Οι δυσκο­λί­ες, οι πίκρες, η κάθε μικρή και μεγά­λη εμπει­ρία τρο­φο­δο­τούν την έμπνευ­ση της Ευτυ­χί­ας η οποία γρά­φει στί­χους παντού, σε μικρά χαρ­τά­κια και πακέ­τα τσι­γά­ρα, δίνο­ντας τα σε μεγά­λους δημιουρ­γούς όπως ο Τσι­τσά­νης, ο Καλ­δά­ρας, ο Χιώ­της και άλλοι. Έτσι προ­κύ­πτουν τρα­γού­δια-δια­μά­ντια που γίνο­νται δια­χρο­νι­κές επι­τυ­χί­ες του ελλη­νι­κού πενταγράμμου.

Στην ται­νία ανα­δει­κνύ­ε­ται επί­σης το πάθος της Ευτυ­χί­ας για τον τζό­γο, που την ανα­γκά­ζει να που­λά­ει στί­χους της ένα­ντι πολύ λίγων χρη­μά­των προ­κει­μέ­νου να τα παί­ξει στα χαρ­τιά. Αυτήν της η αδυ­να­μία γίνε­ται αφορ­μή για χιου­μο­ρι­στι­κές κατα­στά­σεις, όπως για παρά­δειγ­μα η σκέ­ψη της να τοπο­θε­τή­σει εξω­τε­ρι­κή σκά­λα ώστε να μπο­ρεί τα βρά­δια να πηγαί­νει για χαρ­τιά… χωρίς να γίνε­ται αντι­λη­πτή από τον άντρα της.

Σε ότι αφο­ρά τους ηθο­ποιούς, ιδιαί­τε­ρη ανα­φο­ρά πρέ­πει να γίνει στην εξαι­ρε­τι­κή- απο κάθε άπο­ψη — ερμη­νεία της Καριο­φυλ­λιάς Καρα­μπέ­τη η οποία υπο­δύ­ε­ται την Ευτυ­χία σε ώρι­μη ηλι­κία. Αντί­στοι­χα, σπου­δαία είναι στο ρόλο της νεα­ρής Ευτυ­χί­ας και η Κάτια Γκου­λιώ­νη στην ερμη­νεία της οποί­ας αντι­κα­το­πτρί­ζε­ται ο δυνα­μι­κός και ασυμ­βί­βα­στος χαρα­κτή­ρας της ξερι­ζω­μέ­νης από το Αϊδί­νι της Μικράς Ασί­ας γυναίκας.

Παί­ζουν:

Καριο­φυλ­λιά Καρα­μπέ­τη, ως ώρι­μη Ευτυ­χία Παπαγιαννοπούλου.
Κάτια Γκου­λιώ­νη, ως νεα­ρή Ευτυχία.
Ντί­να Μιχαη­λί­δου, μητέ­ρα της Ευτυχίας.
Παύ­λος Ορκό­που­λος, ως Κώστας Νικο­λαϊ­δης, πρώ­τος σύζυγος.
Πυγ­μα­λί­ων Δαδα­κα­ρί­δης, ως Γιώρ­γος Παπα­γιαν­νό­που­λος, δεύ­τε­ρος σύζυγος.
Θάνος Τοκά­κης, ως Λουκάς.
Ευαγ­γε­λία Συριο­πού­λου, ως Μαί­ρη, κόρη της Ευτυχίας.
Λίλα Μπα­κλέ­ση, ως Καί­τη, κόρη της Ευτυχίας.
Ανδρέ­ας Κων­στα­ντί­νου, ως Νίκος Αλεξίου
Ευγε­νία Σαμα­ρά, ως Ρέα Μανέλ­λη, εγγο­νή της Ευτυχίας.
Λεω­νί­δας Κακού­ρης, ως Βασί­λης Τσιτσάνης.
Κρα­τε­ρός Κατσού­λης, ως Μανώ­λης Χιώτης,
Γιάν­νης Δρα­κό­που­λος, ως Φρα­γκί­σκος Μανέλλης.
Ματ­θίλ­δη Μαγ­γί­ρα, ως Ρένα Βλαχοπούλου.
Χρύ­σα Ρώπα, ως Σωτη­ρία Μπέλλου,
Αντώ­νης Λου­δά­ρος, ως Μάνος Χατζιδάκις,
Φοί­βος Δελη­βο­ριάς, ως κονφερασιέ.

Σκη­νο­θε­σία: Άγγε­λος Φραντζής.
Σενά­ριο: Κατε­ρί­να Μπέη.
Μου­σι­κή: Μίνως Μάτσας.
Δια­νο­μή: Tanweer.
Διάρ­κεια: 123 λεπτά.
Γλώσ­σα: Ελληνικά.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο