Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Θεσσαλονίκη, Αντόνιο Μπαντέρας και χολιγουντιανό «σανό» για ιθαγενείς

Η Θεσ­σα­λο­νί­κη «μετα­τρά­πη­κε σε Μαϊ­ά­μι», η «αστε­ρό­ε­σα κυμα­τί­ζει απέ­να­ντι απ’ τον Λευ­κό Πύρ­γο», η περιο­χή γέμι­σε με φοί­νι­κες, μπα­να­νιές και αμε­ρι­κά­νι­κα περι­πο­λι­κά, η κυκλο­φο­ρία στην λεω­φό­ρο Εθνι­κής Αμύ­νης δια­κό­πη­κε προ­κει­μέ­νου να γυρι­στούν σκη­νές χολι­γου­ντια­νής ται­νί­ας και εκα­το­ντά­δες κόσμου συγκε­ντρώ­θη­καν για να δουν τον διά­ση­μο πρω­τα­γω­νι­στή Αντό­νιο Μπαντέρας.

Μέσα στον ενθου­σια­σμό τα μέσα ενη­μέ­ρω­σης της πόλης και της χώρας, ενθου­σια­σμέ­νοι και οι τοπι­κοί άρχο­ντες, ο περι­φε­ρειάρ­χης Απ. Τζι­τζι­κώ­στας και ο δήμαρ­χος Κ. Ζέρ­βας, που κινη­μα­το­γρα­φι­κές εται­ρεί­ες επέ­λε­ξαν την Θεσ­σα­λο­νί­κη για τα γυρί­σμα­τα της ταινίας.

Η «ανά­πτυ­ξη» έρχε­ται, η Θεσ­σα­λο­νί­κη μετα­τρέ­πε­ται σε… κέντρο παρα­γω­γής χολυ­γου­ντια­νών παραγωγών!

Όποιος τολ­μή­σει, βέβαια, να ανα­δεί­ξει το πραγ­μα­τι­κό περιε­χό­με­νο αυτής της «ανά­πτυ­ξης» κιν­δυ­νεύ­ει να χαρα­κτη­ρι­στεί ως «μίζε­ρος» που δεν θέλει η Θεσ­σα­λο­νί­κη να γίνει βαλ­κα­νι­κό… Λος Άντζελες!

Πέρα όμως από τους πανη­γυ­ρι­σμούς για την Θεσ­σα­λο­νί­κη που γίνε­ται «φόντο χολι­γου­ντια­νής υπερ­πα­ρα­γω­γής» και πέρα απ’ την παρου­σία του αστέ­ρα Αντ. Μπα­ντέ­ρας, το ερώ­τη­μα παρα­μέ­νει: Ποιός πραγ­μα­τι­κά ωφε­λεί­ται απ’ το γεγο­νός ότι μέρος των γυρι­σμά­των της ται­νί­ας «The Enforcer» γίνο­νται στην Θεσ­σα­λο­νί­κη; Τι κερ­δί­ζουν οι εργα­ζό­με­νοι και ο λαός της πόλης απ’ όλη την υπόθεση;

Μήπως κερ­δί­ζουν οι εκα­το­ντά­δες ιθα­γε­νείς που προ­κει­μέ­νου να φανούν σε ένα καρέ της ται­νί­ας ως κομπάρ­σοι ξερο­στα­λιά­ζουν ολό­κλη­ρα 12ωρα για 35 ευρώ;

Μήπως κερ­δί­ζουν οι εργα­ζό­με­νοι στον χώρο του κινη­μα­το­γρά­φου (τεχνι­κοί, ενδυ­μα­το­λό­γοι, οπε­ρα­τέρ, φωτο­γρά­φοι, ηλε­κτρο­λό­γοι, ηχο­λή­πτες κλπ.); Αφού, όπως έχει καταγ­γελ­θεί, η εται­ρεία παρα­γω­γής «Nu Boyana Film Studios», με έδρα την Βουλ­γα­ρία, απα­σχο­λεί φθη­νό εργα­τι­κό δυνα­μι­κό από βαλ­κα­νι­κές χώρες.

Πίσω απ’ τα λαμπε­ρά φώτα των γυρι­σμά­των της χολυ­γου­ντια­νής ται­νί­ας κρύ­βε­ται η Θεσ­σα­λο­νί­κη, η Κεντρι­κή Μακε­δο­νία των εκα­το­ντά­δων προ­βλη­μά­των. Της ανερ­γί­ας, των λου­κέ­των στις μικρές επι­χει­ρή­σεις, της διά­λυ­ση του ΟΑΣΘ, της ανε­πάρ­κειας των δημο­σί­ων δομών υγεί­ας και πρό­νοιας, των προ­βλη­μά­των της σχο­λι­κής στέ­γης, κλπ.

Αυτή είναι η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα στην οποία έχουν οδη­γή­σει την πόλη και την ευρύ­τε­ρη περιο­χή οι κυβερ­νή­σεις και οι διοι­κή­σεις της Περι­φέ­ρειας Κεντρι­κής Μακε­δο­νί­ας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Και αυτή η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα ούτε κρύ­βε­ται, ούτε καλω­πί­ζε­ται, όσο «χολι­γου­ντια­νό σανό» κι’ αν προ­σπα­θούν να σερ­βί­ρουν στο λαό, τον οποίο θέλουν «κομπάρ­σο» στα σχέ­δια και τις πολι­τι­κές τους.

«Τσε Γκε­βά­ρα, πρε­σβευ­τής της Επα­νά­στα­σης», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο