Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ιστορίες κορωνοϊού: Η θεία Ρίνα αγανακτισμένη

 Γρά­φει ο Χρή­στος Α. Τού­μπου­ρος //

«Εσείς μωρέ αλει­τούρ­γα θέλε­τε και την μπρά­να στο κεχρί και την ψ’χή στον Παρά­δει­σο.  Αμ γίνε­ται αυτό; Δεν γίνε­ται».  Αυτά γνω­μά­τευ­σε η θεια Ρίνα τώρα με το τέλος των περιο­ρι­στι­κών μέτρων  για τον κορω­νο­ϊό.  Και συνέ­χι­σε: « Κόντε­ψαν δυο μήνες, σαπί­σα­ταν μέσα στα σπί­τια και γίνα­ταν μπρέ­σκλες απ’ το καθι­σιό και συνά­μα το ρίξα­τε στο φιστί­κω­μα και ανα­στέ­να­ξαν τα ντου­βά­ρια. Δεν ήταν να περά­σεις από­ξω από σπίτ’ και βόγ­γα­γαν τα τείχια.

Ξεπά­τω­σαν τα κρε­βά­τια, αλλού οι σου­μιέ­δες έσπα­σαν, έφυ­γαν τα σανί­δια και έσκα­σαν κάτ’ σαν καρ­πού­ζια.  Είχε αρθρι­τι­κά η Σταυ­ρού­λα και δήθεν τ’ν πήγαν στον για­τρό. Τη λεκά­νη έσπα­σε. Ζάγκα ζού­γκα, ζάγκα ζού­γκα ήταν ψ’λό και κεί­νο το κρέ­βάτ’, πόσο να αντέξ’ θρουμπιάστ’καν κάτ’ και τσάκ’σε τα κωλο­μέ­ρια!»  Και συνέ­χι­ζε απτό­η­τη η θεια Ρίνα. «Κι αν πέρ­να­γες όξω από κανέ­να  σπίτ’ ξεκου­φαί­νου­σαν απ’ τις φωνές. Άλλη να φωνάζ’ σαν να ‘σφα­ζαν κατσί­κια, άλλη τσί­ρι­ζε σαν το γ’ρούν’ που το σφά­ζουν τα Χστού­γεν­να κι άλλος μού­γκρι­ζε σαν τη  γελά­δα όταν απορρίχν’».

Είχε δια­φω­νή­σει και παλιό­τε­ρα με τα μέτρα αυτά η θεια Ρίνα. Δεν τα θεω­ρού­σε απλώς υπερ­βο­λι­κά, πίστευε πως «μας απο­δο­κί­μα­σε ο Θεός μ’ αυτά που κάνου­με και τα βλέπ’ από ψ’λά». Φώνα­ξε, φώνα­ξε, δεν υπά­κου­σε σε καμιά δια­τα­γή. «Να πάνε να κου­μπου­ρια­στούν, εγώ έχω δ’λειές. Με τι θα ταΐ­σω τα ζωντα­νά;» ήταν η απο­ρία της. Κι όταν της είπαν πως είναι δια­τα­γή του Χαρ­δα­λιά αυτή τον μπέρ­δε­ψε με τον χαρ­δα­λού­πα, τον λαί­μαρ­γο δηλα­δή, τον αδη­φά­γο σήκω­σε τα φορέ­μα­τα επά­νω και χτυ­πού­σε τα ποδά­ρια  της φωνά­ζο­ντας «ου που να του κάτσ’ στο λαι­μό, ο παλιο­α­χόρ­τα­γος. Πού να π’στέψ’ και τη φωτο­χο­λο­γιά πώς μεγα­λώ­νου­με τα ζωντα­νά. Και που τα μεγα­λώ­νου­με έρχε­ται ο χασάπ’ς και τα παίρν’ για μια δραχ­μή». Πήγε και ο πρό­ε­δρος του Κοι­νο­τι­κού Συμ­βου­λί­ου να την πεί­σε να μην βγαί­νει έξω  απ’ το σπίτ’ και τον κυνή­γη­σε με τις πέτρες. «Φεύ­γα από δω μωρέ σια­πα­τε­λό» και του πέτα­ξε κάτι πέτρες, πήγε να τον σκο­τώσ’ τον άνθρωπο.

Κι όταν της είπαν πως πρέ­πει να φορά­ει μάσκα, όπου και να πηγαί­νει, τότε «βγή­κε για τα  καλά από τα ρού­χα της».  «Εγώ μασκα­ράς δεν γίνου­μαι. Μ’σή απ’ την προ­σω­πί­δα που βάζα­μαν τ’ς από­κριες. Έχω καθα­ρό εγώ το πρό­σω­πο, δεν έχω κανέ­ναν ανάγκ’ να το σκε­πά­σω. Φεγ­γο­βο­λάω. Δεν είμαι σαν αυτές που κάνουν πέρα απ’ το σπίτ’ κι όπου βρε­θούν κι όπου στα­θούν σ’κώνουν τα ποδά­ρια».  Και για να την πει­ρά­ξουν οι αθε­ό­φο­βοι της είπαν πως δεν γίνο­νται τέτοια πράγ­μα­τα. Απλές δια­δό­σεις είναι. Τότε φουρ­κί­στη­κε για τα καλά.

«Και δεν μ’ λέτε; Τι έγι­νε με την Βασί­λου, την χαϊ­διά­ρα, με τον Κώτσιου; Τα είπε στο δικα­στή­ριο. “Φούρ­κα εγώ τα ποδά­ρια, κύριε πρό­ε­δρε, όξω το αδράχτ’ τ’, Κώτσιου, σβουγγ  στρο­φές το σφο­ντύλ’, βάλε-βγά­λε το αδράχτ’  μού ‘ρθε αλλη­λού­ια, αλα­τζού­τζου­ρας και δεν έβλε­πα τίπο­τες.  Τα ‘μασε μετά τα παντε­λό­νια κι έφ’γε. Μας ξεκάμπ’σε όμως το κού­τσκο. Κι απέ γεννήθ’κε “μην είδα­τε, μην απα­ντή­σα­τε τον Κώτσιο τον λεβέντη”».

Κι όταν ο πρό­ε­δρος παρα­τή­ρη­σε «όχι και λεβέ­ντης», πήρε την  απά­ντη­ση: «Δεν ξέρω τι λέτε, αλά το αδράχτ’ και το σφο­ντύλ’ του κάνουν καλή δ’λειά. Σβού­ρα κυρ’ πρό­ε­δρε. Σού ‘ρχε­ται αχα­μνά, ζουρ­λαί­νε­σαι και δεν ξέρ’ς τι κάν’ς. Αυτό έπα­θα και εγώ. Σφο­ντύλ’ ήταν αυτό ή μηχά­νη­μα; Πανα­ΐα μου… Τι πρά­μα ήταν αυτό”. Και  χωρίς να το κατα­λά­βει αθώ­ω­σε τον Κώτσιο».

Και η θεια Ρίνα έβα­λε και το επι­μύ­θιο. «Είναι βαρε­μέ­νες ούλες αυτές από κακιά αστρα­πό­πτσα που τις βάρε­σε στο Δόξα πατρί…»

Λεξι­λό­γιο
Μπρά­να: το σεξουα­λι­κό όργα­νο του ανδρός
Χαρ­δα­λού­πας :ὁ λαί­μαρ­γος, ἀδηφάγος.
Σια­πα­τε­λός: ο κακο­σού­σω­μος, ο άχρηστος.
Φούρ­κα τα ποδά­ρια: σηκω­μέ­να τα ποδάρια
Μού ‘ρθε αλα­τζού­τζου­ρας: τρελάθηκα
Σου ‘ρχε­ται αχα­μνά: σού ‘ρχε­ται άσχημα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο