Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στις διαδικασίες και στήριξης στις Εκλογές της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων

Αγα­πη­τοί συνά­δελ­φοι, φιλό­λο­γοι στην Δημό­σια και Ιδιω­τι­κή Εκπαί­δευ­ση, Πτυ­χιού­χοι των Τμη­μά­των της Φιλο­σο­φι­κής σε όλη την Ελλάδα.

Σας καλού­με να πάρε­τε μαζι­κά μέρος στις εκλο­γές της Πανελ­λή­νιας Ένω­σης Φιλολόγων. 

Απευ­θυ­νό­μα­στε σε όλους εσάς που προ­βλη­μα­τί­ζε­στε καλο­προ­αί­ρε­τα για τον ρόλο του εκπαι­δευ­τι­κού, του επι­στή­μο­να Φιλό­λο­γου, που δεν υπο­κλί­νε­στε στις απαι­τή­σεις των νέων κατευ­θύν­σε­ων για τη Γλώσ­σα, την Ιστο­ρία, τη Λογο­τε­χνία, τις περι­κο­πές και καταρ­γή­σεις μαθη­μά­των, την αυθαί­ρε­τη συγκόλ­λη­ση δια­φο­ρε­τι­κών γνω­στι­κών — επι­στη­μο­νι­κών αντι­κει­μέ­νων και μαθη­μά­των με κρι­τή­ρια που δεν είναι ούτε επι­στη­μο­νι­κά ούτε παι­δα­γω­γι­κά, και με αίσθη­μα ευθύ­νης αντι­στέ­κε­στε επι­στη­μο­νι­κά και παι­δα­γω­γι­κά στο σχο­λείο της αγοράς. 

Η ΠΕΦ είναι πανελ­λα­δι­κή ένω­ση επι­στη­μό­νων που στην συντρι­πτι­κή τους πλειο­ψη­φία δρα­στη­ριο­ποιού­νται στον χώρο της Β/βάθμιας εκπαί­δευ­σης. Είμα­στε μάχι­μοι εκπαι­δευ­τι­κοί. Ο προ­βλη­μα­τι­σμός μας περι­στρέ­φε­ται γύρω από δύο κέντρα, την ανά­πτυ­ξη και εξέ­λι­ξη των επι­στη­μών των αντι­κει­μέ­νων των φιλο­λό­γων και την προ­σφο­ρά αυτών των γνώ­σε­ων στους μαθη­τές μας, στην κοι­νω­νία. Ο ίδιος προ­βλη­μα­τι­σμός απα­σχο­λεί κατά κύριο λόγο και τους φιλο­λό­γους που βρί­σκο­νται εκτός της σχο­λι­κής εκπαί­δευ­σης είτε ως συντα­ξιού­χοι είτε ως διδά­σκο­ντες στην τρι­το­βάθ­μια εκπαί­δευ­ση και την έρευνα. 

Κατά τη γνώ­μη μας, στό­χος του ΔΣ της ΠΕΦ πρέ­πει στα­θε­ρά να είναι η ενί­σχυ­ση των παρα­πά­νω χαρα­κτη­ρι­στι­κών μακριά από από­ψεις συντε­χνια­σμού και αθη­νο­κε­ντρι­σμού. Η διδα­κτέα ύλη στο σχο­λείο, η ποιό­τη­τα των σχο­λι­κών εγχει­ρι­δί­ων, τα προ­γράμ­μα­τα, ωρο­λό­για και ανα­λυ­τι­κά, καθώς και η εξε­τα­στι­κή δια­δι­κα­σία να προ­σεγ­γί­ζο­νται με κρι­τή­ριο και ανα­φο­ρά στον μαθη­τή, για τον οποίο σε τελι­κή ανά­λυ­ση υπάρ­χουν, και την συμ­βο­λή στην από­κτη­ση από αυτόν στα­θε­ρής βασι­κής γενι­κής μόρ­φω­σης, γνώ­σε­ων βασι­κών για την κατα­νό­η­ση των νόμων της φύσης και της κοι­νω­νί­ας. Η κατα­ξί­ω­ση κάθε μαθή­μα­τος καθο­ρί­ζε­ται από τη συμ­βο­λή του στον στό­χο αυτό. 

Θεω­ρού­με αυτο­νό­η­το πως κάθε επι­στή­μη γίνε­ται σεβα­στή μέσα στο σχο­λείο χωρίς λογι­κή κατη­γο­ριο­ποί­η­σης και χαρα­κτη­ρι­σμού μαθη­μά­των άλλων ως σπου­δαί­ων και πρω­τευό­ντων και άλλων ως δευ­τε­ρευό­ντων. Με αυτήν την λογι­κή και οι ειδι­κό­τη­τες όλων των συνα­δέλ­φων στο σχο­λείο αντι­με­τω­πί­ζο­νται ισό­τι­μα, χωρίς αντιπαλότητες. 

Θέτου­με στο επί­κε­ντρο του προ­βλη­μα­τι­σμού των συνα­δέλ­φων το πώς μπο­ρεί να κατα­ξιω­θεί η ουσια­στι­κή μελέ­τη του γλωσ­σι­κού φαι­νο­μέ­νου, η επι­στη­μο­νι­κή αντί­λη­ψη για την Ιστο­ρία όταν το σημε­ρι­νό σχο­λείο προ­σφέ­ρει πλη­ρο­φο­ρί­ες, δίνει γνώ­σεις εφή­με­ρες, υπο­βαθ­μί­ζει τις κλασ­σι­κές σπου­δές που, κατά τη γνώ­μη μας, δεν συνι­στούν προ­γο­νο­πλη­ξία, αλλά ουσια­στι­κή προ­ϋ­πό­θε­ση για την αρμο­νι­κή ανά­πτυ­ξη των νεα­νι­κών προσωπικοτήτων. 

Είμα­στε αντί­θε­τοι στις αλλα­γές που έχουν προ­ω­θη­θεί στη δευ­τε­ρο­βάθ­μια εκπαί­δευ­ση, σε Γυμνά­σια και Λύκεια, ως προς τα γλωσ­σι­κά μαθή­μα­τα αλλά και συνολικότερα. 

Είμα­στε αντί­θε­τοι στον περιο­ρι­σμό του δημιουρ­γι­κού στοι­χεί­ου στα γλωσ­σι­κά μαθή­μα­τα. Περιο­ρί­ζε­ται δηλα­δή η ανά­πτυ­ξη της γλώσ­σας και του λόγου στα απα­ραί­τη­τα για μια στοι­χειώ­δη επι­κοι­νω­νία στην καθη­με­ρι­νό­τη­τα, στε­νεύ­ο­ντας έτσι και τις ανα­πτυ­ξια­κές δυνα­τό­τη­τες της σκέ­ψης. Δηλα­δή από τον επι­κοι­νω­νια­κό χαρα­κτή­ρα της γλώσ­σας απο­μο­νώ­νε­ται και προ­βάλ­λε­ται η πιο απλου­στευ­τι­κή πλευ­ρά του. Σε αυτό το πλαί­σιο, η υπο­βάθ­μι­ση της Λογο­τε­χνί­ας, η χρη­στι­κή αντί­λη­ψη για την επι­κοι­νω­νια­κή διά­στα­ση της Γλώσ­σας, ο κατα­κερ­μα­τι­σμός της ιστο­ρι­κής γνώ­σης όπου το κύριο χάνε­ται στο επι­μέ­ρους, είναι μόνο ορι­σμέ­να παραδείγματα. 

Θεω­ρού­με ότι σήμε­ρα είναι ακό­μη πιο κρί­σι­μη η επέ­κτα­ση της γενι­κής παι­δεί­ας και όχι ο περιο­ρι­σμός της όπως προ­ω­θεί­ται από τις τελευ­ταί­ες εξαγ­γε­λί­ες του Υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας για το Λύκειο.

Στα άμε­σα ενδια­φέ­ρο­ντα του ΔΣ πρέ­πει να εντα­χθεί η συσπεί­ρω­ση μεγα­λύ­τε­ρου αριθ­μού συνα­δέλ­φων φιλο­λό­γων στην ΠΕΦ, και από την Αττι­κή και από την περι­φέ­ρεια. Για την επί­τευ­ξη ενός τέτοιου στό­χου είναι ανα­γκαία η μεί­ω­ση της ετή­σιας συν­δρο­μής. Στην σημε­ρι­νή οικο­νο­μι­κή συγκυ­ρία, των μειώ­σε­ων μισθών όλων των εργα­ζο­μέ­νων και της ελα­στι­κής εργα­σί­ας των ανα­πλη­ρω­τών, των νέων δηλα­δή συνα­δέλ­φων μας, το ύψος της συν­δρο­μής είναι για πολ­λούς κώλυ­μα για την συμ­με­το­χή τους. Η μεί­ω­ση της συν­δρο­μής καθί­στα­ται ανα­γκαία επι­λο­γή. Συν­δρο­μή 15 ευρώ για τους εργα­ζό­με­νους και 10 για τους ανέρ­γους και μετα­πτυ­χια­κούς φοι­τη­τές είναι μια πρό­τα­ση που και την συμ­με­το­χή θα αυξή­σει και δια της αυξη­μέ­νης συμ­με­το­χής τα οικο­νο­μι­κά της ΠΕΦ θα ενισχύσει.

Για την ενί­σχυ­ση της συμ­με­το­χής συνα­δέλ­φων από την επαρ­χία θετι­κή προ­ϋ­πό­θε­ση είναι η ανά­δει­ξη μελών του ΔΣ από την περι­φέ­ρεια. Για την ουσια­στι­κή όμως συμ­με­το­χή στην λει­τουρ­γία του ΔΣ της ΠΕΦ πρέ­πει να ενερ­γο­ποι­η­θεί το άρθρο 19 §1 του κατα­στα­τι­κού και να χορη­γεί­ται μια οικο­νο­μι­κή διευ­κό­λυν­ση, κάλυ­ψη των ελά­χι­στων εξό­δων μετα­κί­νη­σης και παρά­στα­σης, σύμ­φω­να και με τις οικο­νο­μι­κές δυνα­τό­τη­τες της ΠΕΦ, ώστε τα εκλεγ­μέ­να μέλη από την περι­φέ­ρεια να είναι παρό­ντα σε όλες τις συνε­δριά­σεις του ΔΣ. Οι απο­φά­σεις θα λαμ­βά­νο­νται με ευρύ­τε­ρη πλειο­ψη­φία, χωρίς απο­κλει­σμούς και δυσκο­λία παρά­στα­σης των μελών στις δρα­στη­ριό­τη­τες της ΠΕΦ, και θα εκφρά­ζουν πιο ολο­κλη­ρω­μέ­να την άπο­ψη και βού­λη­ση όλου του ΔΣ. Από­ψεις όπως «ας το σκε­φτό­ντου­σαν όταν έβα­ζαν υπο­ψη­φιό­τη­τα», που κάπο­τε ακού­γο­νται, είναι απα­ξιω­τι­κές για τους συνα­δέλ­φους και παρα­βιά­ζουν την κατα­στα­τι­κή πρό­βλε­ψη σε βάρος της μαζικοποίησης. 

Αγα­πη­τοί συνά­δελ­φοι, οι υπο­γρά­φο­ντες σας καλού­με στις εκλο­γές της ΠΕΦ να κάνου­με ένα βήμα μπροστά.

Να ψηφί­σου­με συνα­δέλ­φους που ενα­ντιώ­νο­νται από επι­στη­μο­νι­κή, παι­δα­γω­γι­κή σκο­πιά ‑και όχι μόνο από την σκο­πιά της υπε­ρά­σπι­σης των εργα­σια­κών επαγ­γελ­μα­τι­κών δικαιω­μά­των — στις εκπαι­δευ­τι­κές αλλα­γές που προ­ω­θούν οι εκά­στο­τε κυβερ­νή­σεις. Να ψηφί­σου­με συνα­δέλ­φους που μαζί με άλλα μέλη Επι­στη­μο­νι­κών Ενώ­σε­ων παλεύ­ουν να ανοί­ξει πιο συστη­μα­τι­κά η συζή­τη­ση ανά­με­σα στους εκπαι­δευ­τι­κούς, στα σωμα­τεία τους, αλλά και στις επι­στη­μο­νι­κές ενώ­σεις πάνω στο περιε­χό­με­νο της σχο­λι­κής γνώ­σης, ιδε­ο­λο­γι­κό και επι­στη­μο­νι­κό. Να ανοι­χτούν δίαυ­λοι ενη­μέ­ρω­σης και κοι­νής δρά­σης με τους γονείς των μαθη­τών μας για ζητή­μα­τα που αφο­ρούν στα παι­διά τους. Να οργα­νω­θεί η αντι­πα­ρά­θε­ση με το αντι­δρα­στι­κό περιε­χό­με­νο του σχο­λεί­ου, να ανέ­βει ο πήχης των διεκδικήσεων.

Οι καλού­ντες υποψήφιοι

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Αβρα­μί­δου Νατάσα

Καλό­βου­λος Αντώνης 

Κάρ­τσα­κα Χρυσούλα 

Μπι­μπί­ρη Ελένη 

Παπα­δό­που­λος Μπάμπης

Πεσκε­τζή Μαρία

ΓΙΑ ΤΟ ΕΣ

Καρα­κώ­νης Γιώργος

 Ντι­ντή Λεμονιά

Χρο­νο­πού­λου Ιουλία

ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΑΠΟΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΔΣ, ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΔΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΓΣ 9/11/2018 ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΑ ΝΑ ΤΕΘΟΥΝ ΣΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο