Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης //
Μέχρι 6 επιβάτες το καθένα θα μπορούν να μεταφέρουν τα 23 πρώτα ηλεκτρικά τρίκυκλα με δυνατότητα διαδρομής 100 χιλιόμετρα και μέση ταχύτητα 45 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι οχήματα για την δημόσια κυκλοφορία στο Κέντρο και στην ιστορική παλιά Αβάνα. Θα έχουν σταθερή διαδρομή σαυτές τις περιοχές που έχουν αυξημένη κυκλοφορία.
Οι σταθμοί που θα φορτίζονται οι μπαταρίες των αυτοκινήτων παίρνουν την ενέργεια από Κέντρο ηλιακών κυψελών που τροφοδοτούν με ενέργεια και το δίκτυο της πόλης. Η συσσώρευση ηλιακής ενέργειας κατά την διάρκεια της ημέρας φτάνει για την κίνηση των ηλεκτρικών τρίκυκλων.
Η κατασκευή των οχημάτων και του Κέντρου ηλιακής ενέργειας που τροφοδοτεί και το υπόλοιπο δίκτυο είναι αποτέλεσμα πιλοτικού προγράμματος του ΟΗΕ και του συνεταιρισμού ταξί της Αβάνας. Στόχος του είναι η μείωση της ρύπανσης, η οικολογική και ανανεώσιμη ενέργεια. Προβλέπεται να επεκταθεί μετά την αξιολόγηση του προγράμματος.
Η Κούβα χωρίς φανφάρες, γκαλά για το περιβάλλον, Γκρέτα και “μοντερνισμούς” αποδεικνύει στην πράξη πως μπορεί να συμμετέχει μια χώρα για να μειώσει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής με τις δυνάμεις που διαθέτει. Θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί αν ο λαός της Κούβας δεν είχε επαναστατικό πνεύμα, θέληση και πείσμα για να το πετύχει.
Και όλα αυτά μέσα στον ασφυκτικό ιμπεριαλιστικό κλοιό του εμπάργκο των ΗΠΑ και με την συμμετοχή της ΕΕ που πνίγει την ανάσα και την εξέλιξη του Κουβανέζικου λαού.
Πηγή: On Cuba News 200303, Granma 200305
Εργάστηκε σαν γεωλόγος, περιβαλλοντολόγος και χωροτάκτης στην Ελλάδα και στην Σουηδία. Δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας Θεσσαλονίκης 87/90 και 99/2002. Αντιδήμαρχος Πυλαίας από το 1987 έως και το 1990 και από το 1999 έως και το 2000.