Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΚΚΕ: Το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να μην κατατεθεί στη βουλή

Σε ανα­κοί­νω­ση για το νομο­σχέ­διο που έθε­σε προς δια­βού­λευ­ση το Υπουρ­γείο Παι­δεί­ας, εν μέσω Παν­δη­μί­ας το Γρα­φείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει:

«Το νομο­σχέ­διο που κατέ­θε­σε προς δια­βού­λευ­ση το Υπουρ­γείο Παι­δεί­ας, εν μέσω παν­δη­μί­ας και χωρίς να επι­λύ­ει κανέ­να από τα μεγά­λα προ­βλή­μα­τα στη μόρ­φω­ση των μαθη­τών και των φοι­τη­τών που γιγα­ντώ­θη­καν αυτή την περί­ο­δο, είναι κατα­δι­κα­σμέ­νο στη συνεί­δη­ση της πλειο­ψη­φί­ας του κόσμου της εκπαίδευσης.

Το νομο­σχέ­διο πρέ­πει να μεί­νει στα χαρ­τιά, να μην κατα­τε­θεί στη βου­λή! Γιατί:

1. Προ­στί­θε­νται νέα εμπό­δια και φίλ­τρα στην προ­σπά­θεια που κάνουν οι μαθη­τές να μορ­φω­θούν, να περά­σουν στα πανεπιστήμια.

Η εισα­γω­γή της τρά­πε­ζας θεμά­των από την Α Λυκεί­ου με “πανελ­λα­δι­κού τύπου” εξε­τά­σεις για κάθε τάξη, (ακό­μα κι αν σε αυτή τη φάση δεν φαί­νε­ται να προ­ω­θεί­ται ο συνυ­πο­λο­γι­σμός του βαθ­μού και των τριών τάξε­ων του Λυκεί­ου για το απο­λυ­τή­ριο και την εισα­γω­γή στα ΑΕΙ που είναι όμως στις προ­θέ­σεις της κυβέρ­νη­σης όπως δήλω­σε ξεκά­θα­ρα η υπουρ­γός Παι­δεί­ας), σημα­το­δο­τούν την πλή­ρη μετα­τρο­πή του Λυκεί­ου σε μια “εξε­τα­στι­κή αρέ­να”, με ακό­μα μεγα­λύ­τε­ρη συμπί­ε­ση του ελεύ­θε­ρου χρό­νου, με μεγα­λύ­τε­ρη οικο­νο­μι­κή αφαί­μα­ξη της λαϊ­κής οικο­γέ­νειας η οποία ήδη στε­νά­ζει. Τα παρα­πά­νω, σε συν­δυα­σμό με τον περιο­ρι­σμό των μετεγ­γρα­φών απο­τε­λούν ευθεία επί­θε­ση στα παι­διά των λαϊ­κών οικο­γε­νειών που συνα­ντούν σοβα­ρές δυσκο­λί­ες στη φοί­τη­σή τους εκτός τόπου κατοικίας.

2. Η κυβέρ­νη­ση προ­ω­θεί την εκγύ­μνα­ση νέων δεξιο­τή­των στα σχο­λεία. Τα ερω­τή­μα­τα όμως είναι πολ­λά. Θα δημιουρ­γη­θούν υπο­δο­μές και υλι­κο­τε­χνι­κά μέσα για όλους τους μαθη­τές και δωρε­άν για να τις παρα­κο­λου­θή­σουν ή θα δίνο­νται ψίχου­λα και σε λίγους, όπως η πεί­ρα της παν­δη­μί­ας με την ανυ­παρ­ξία μέσων, απέ­δει­ξε; Θα δημιουρ­γη­θεί, με κεντρι­κή ευθύ­νη, επαρ­κές επι­στη­μο­νι­κά και παι­δα­γω­γι­κά περιε­χό­με­νο ή στο σχο­λείο θα μπαί­νουν άσχε­τοι φορείς με την εκπαι­δευ­τι­κή κοι­νό­τη­τα; Θα στα­μα­τή­σει επι­τέ­λους αυτή η επι­μο­νή των κυβερ­νή­σε­ων με τη “διδα­σκα­λία της επι­χει­ρη­μα­τι­κό­τη­τας”, λες και είναι αυτό που λεί­πει για τους μαθητές;

3. Το σχο­λείο που χτί­ζε­ται από τις αστι­κές κυβερ­νή­σεις, δεν αντι­με­τω­πί­ζει τις σύγ­χρο­νες ανά­γκες των παι­διών της λαϊ­κής οικο­γέ­νειας. Οι ρυθ­μί­σεις για την αξιο­λό­γη­ση που προ­ω­θεί η κυβέρ­νη­ση με διά­φο­ρα κρι­τή­ρια ‑μετα­ξύ άλλων τα “εκπαι­δευ­τι­κά απο­τε­λέ­σμα­τα”- θα οδη­γή­σουν σε κατη­γο­ριο­ποί­η­ση σχο­λεί­ων και μαθη­τών και είναι απο­λύ­τως κατα­δι­κα­στέ­ες. Ένα πράγ­μα είναι ξεκά­θα­ρο: Η κατά­στα­ση που βιώ­νουν καθη­με­ρι­νά μαθη­τές, γονείς, εκπαι­δευ­τι­κοί είναι αυτή που πρέ­πει να τους οδη­γή­σει να αξιο­λο­γή­σουν τις εκά­στο­τε κυβερ­νή­σεις ως “μετα­ξε­τα­στέ­ες”, για­τί ούτε αντι­με­τω­πί­ζουν τα σοβα­ρά προ­βλή­μα­τα των σχο­λεί­ων, ούτε βοη­θούν ουσια­στι­κά τους εκπαι­δευ­τι­κούς να αντα­πε­ξέλ­θουν στον ρόλο τους.

4. Αυτά που ήδη ζού­με σήμε­ρα και στις συν­θή­κες της παν­δη­μί­ας, είναι το σχο­λείο των κενών σε εκπαι­δευ­τι­κούς, των ελλεί­ψε­ων σε μέσα και υπο­δο­μές, των σοβα­ρών προ­βλη­μά­των στη σχο­λι­κή στέ­γη με το στοί­βαγ­μα των μαθη­τών σε ανε­παρ­κή και κακο­συ­ντη­ρή­με­να κτί­ρια. Με αυτό πρέ­πει να ξεμπερ­δεύ­ου­με μια ώρα αρχύ­τε­ρα. Αντί για αυτό, η κυβέρ­νη­ση προ­ω­θεί ρύθ­μι­ση για προ­τε­ραιό­τη­τα στην κάλυ­ψη κενών για τα πανελ­λα­δι­κώς εξε­τα­ζό­με­να μαθή­μα­τα, κάτι που σημαί­νει ότι θα παρα­μεί­νουν και με τη βού­λα του νόμου τα κενά στα υπό­λοι­πα μαθή­μα­τα, σε δημο­τι­κά, γυμνά­σια και λύκεια.

5. Ανοί­γει ο δρό­μος για να μπουν και να γενι­κευ­τούν τα δίδα­κτρα στα προ­πτυ­χια­κά, με το πρό­σχη­μα των ξενό­γλωσ­σων φοι­τη­τών, που απο­τε­λεί συνέ­χεια αντί­στοι­χων ρυθ­μί­σε­ων του ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία, απε­λευ­θε­ρώ­νε­ται περαι­τέ­ρω η αγο­ρά κάθε είδους εκπαι­δευ­τι­κών προ­ϊ­ό­ντων, προ­γραμ­μά­των σπου­δών και κατάρ­τι­σης, ολο­κλη­ρώ­νο­ντας την εικό­να του Πανε­πι­στη­μί­ου ΑΕ.

Βαθαί­νει έτσι ο λεγό­με­νος «Ενιαί­ος Χώρος Ανώ­τα­της Εκπαί­δευ­σης», με πολ­λά δια­βαθ­μι­σμέ­να πτυ­χία και απο­φοί­τους στο ίδιο επι­στη­μο­νι­κό αντι­κεί­με­νο. Στην ίδια κατεύ­θυν­ση, πέρα από κόφτης των παι­διών της λαϊ­κής οικο­γέ­νειας, θα λει­τουρ­γή­σουν και οι ρυθ­μί­σεις για τις μετεγ­γρα­φές, συμ­βάλ­λο­ντας στη δια­μόρ­φω­ση Ιδρυ­μά­των α, β και γ κατηγορίας.

Σήμε­ρα, ο κόσμος της εκπαί­δευ­σης, ο λαός μας συνο­λι­κό­τε­ρα, που ζει την άσχη­μη κατά­στα­ση στην εκπαί­δευ­ση, ενα­ντιώ­νε­ται στο νομο­σχέ­διο της κυβέρ­νη­σης της ΝΔ.

Σήμε­ρα είναι ανα­γκαίο όσο ποτέ να τεθεί στο επί­κε­ντρο των διεκδικήσεων:

Ένα σχο­λείο που θα δίνει όλη την ανα­γκαία μόρ­φω­ση και τις ικα­νό­τη­τες που απαι­τεί­ται να έχουν οι μαθη­τές σήμε­ρα, με επι­στη­μο­νι­κό και παι­δα­γω­γι­κό τρό­πο. Χρειά­ζο­νται νέα σύγ­χρο­να σχο­λεία, υλι­κο­τε­χνι­κή υπο­δο­μή στή­ρι­ξης των μαθη­τών με όλα τα μέσα, με κρα­τι­κή ευθύ­νη και δωρε­άν. Εδώ και τώρα πρέ­πει να λυθεί το πρό­βλη­μα των χρό­νιων κενών στα σχο­λεία με την άμε­ση μονι­μο­ποί­η­ση των χιλιά­δων ανα­πλη­ρω­τών όλων των ειδι­κο­τή­των που βρί­σκο­νται στα σχολεία.

Ένα Λύκειο που θα προ­ε­τοι­μά­ζει τους μαθη­τές να μπουν στην ενή­λι­κη φάση της ζωής τους, ουσια­στι­κά, χωρίς να τους αγχώ­νει, να τους κατη­γο­ριο­ποιεί, να τους κάνει “πει­ρα­μα­τό­ζωα” των κατά και­ρούς κυβερ­νη­τι­κών ρυθ­μί­σε­ων. Αυτό σημαί­νει ότι απο­συν­δέ­ε­ται το σύνο­λο της εκπαι­δευ­τι­κής δια­δι­κα­σί­ας στο Λύκειο σήμε­ρα από τις πανελ­λα­δι­κές εξε­τά­σεις (απο­λυ­τή­ριο, τρά­πε­ζα θεμά­των, μετα­τρο­πή της Γ Λυκεί­ου σε φρο­ντι­στή­ριο). Άμε­σα χρειά­ζε­ται να προ­βλε­φτεί το δικαί­ω­μα επα­νά­λη­ψης της δια­δι­κα­σί­ας όσες φορές επι­θυ­μούν οι υπο­ψή­φιοι, με δυνα­τό­τη­τα κατο­χύ­ρω­σης βαθ­μο­λο­γί­ας μαθη­μά­των και για τις επό­με­νες χρονιές.

Ένα πανε­πι­στή­μιο που θα δίνει όλη την ανα­γκαία γνώ­ση μέσα στο πτυ­χίο, χωρίς το άγχος και το κυνή­γι των προ­σό­ντων για μια “θέση στον ήλιο”, κατο­χυ­ρώ­νο­ντας ότι το πτυ­χίο απο­τε­λεί τη μονα­δι­κή προ­ϋ­πό­θε­ση για τη ανε­μπό­δι­στη πρό­σβα­ση στο επάγ­γελ­μα. Που θα δημιουρ­γεί όρους και προ­ϋ­πο­θέ­σεις για την ανε­μπό­δι­στη φοί­τη­ση των νέων σε αυτό, με σύγ­χρο­νες κρα­τι­κές υπο­δο­μές στέ­γα­σης, σίτι­σης, παρα­κο­λού­θη­σης νέων επι­στη­μο­νι­κών εξε­λί­ξε­ων, με σύγ­χρο­να εργα­στή­ρια, κ.ά.»

kerameos3a

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο