Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κοζάνη: Το Σάββατο ανοίγει για τα ΙΧ η Γέφυρα Σερβίων

«Αξιο­λο­γώ­ντας τις ειση­γή­σεις των ειδι­κών επι­στη­μό­νων που πραγ­μα­το­ποιούν τις εργα­σί­ες συντή­ρη­σης και απο­κα­τά­στα­σης των βλα­βών της γέφυ­ρας, απο­φα­σί­ζου­με να την δώσου­με στην κυκλο­φο­ρία για τα ΙΧ αυτο­κί­νη­τα έως 3,5 τόνων» δήλω­σε ο Περι­φε­ρειάρ­χης Δυτι­κής Μακε­δο­νί­ας Γιώρ­γος Κασα­πί­δης κατά την διάρ­κεια έκτα­κτης συνέ­ντευ­ξης Τύπου. Ο κ. Κασα­πί­δης ανέ­φε­ρε ότι γίνο­νται πυρε­τώ­δεις προ­σπά­θειες από ειδι­κά συνερ­γεία που εργά­ζο­νται στο σημείο, από τις τεχνι­κές υπη­ρε­σί­ες της Περι­φέ­ρειας και την Τρο­χαία Κοζά­νης προ­κει­μέ­νου «να ολο­κλη­ρω­θούν και οι τελευ­ταί­ες εργα­σί­ες στο οδό­στρω­μα της γέφυ­ρας, ώστε το Σάβ­βα­το 3 Ιου­νί­ου το μεση­μέ­ρι να δοθεί στην κυκλο­φο­ρία». Ο ίδιος δήλω­σε ότι «για λόγους ασφα­λεί­ας αρχι­κά η κυκλο­φο­ρία των οχη­μά­των θα γίνε­ται εκ περι­τρο­πής στο ένα ρεύ­μα κυκλο­φο­ρί­ας» και για την ρύθ­μι­σή της θα επα­να­λει­τουρ­γή­σει το φανά­ρι που είχε τοπο­θε­τη­θεί στο παρελθόν.

Την ευθύ­νη του ελέγ­χου της κίνη­σης των οχη­μά­των θα ανα­λά­βει η Τρο­χαία Κοζά­νης και όπως ανα­φέρ­θη­κε ρητά «δεν θα επι­τρέ­πε­ται σε καμία περί­πτω­ση η διέ­λευ­ση οχη­μά­των πέραν αυτων που έχει απο­φα­σι­στεί». Τα φορ­τη­γά και λεω­φο­ρεία θα συνε­χί­σουν να χρη­σι­μο­ποιούν τις ενα­λα­κτι­κές δια­δρο­μές, έως ότου ολο­κλη­ρω­θούν οι εργα­σί­ες αποκατάστασης.

Σημειώ­νε­ται ότι ειδι­κά συστή­μα­τα μέτρη­σης έχουν τοπο­θε­τη­θεί σε ευαί­σθη­τα σημεία της γέφυ­ρας προ­κει­μέ­νου να παρα­κο­λου­θούν την συμπε­ρι­φο­ρά της κατά την διάρ­κεια της κυκλο­φο­ρί­ας. Σύμ­φω­να με τον κ. Κασα­πί­δη, αφό­του δοθεί η γέφυ­ρα στην κυκλο­φο­ρία και μετά την παρέ­λευ­ση μικρού δια­στή­μα­τος, «οι τεχνι­κοί θα επε­ξερ­γα­στούν τα δεδο­μέ­να από τις μετρή­σεις» και «θα προ­χω­ρή­σουν σε μια πρώ­τη απο­τί­μη­ση για το πώς συμπε­ρι­φέρ­θη­κε η γέφυ­ρα αρχι­κά στον συγκε­κρι­μέ­νο κυκλο­φο­ρια­κό φόρτο».

Τέλος, επα­νέ­λα­βε ότι «στο μέλ­λον η γέφυ­ρα δεν πρό­κει­ται να κλεί­σει πάρα μόνο για ελά­χι­στο χρό­νο» όταν θα βρί­σκε­ται σε εξέ­λι­ξη η δια­δι­κα­σία τανύ­σμα­τος των τεσ­σά­ρων χαλύ­βδι­νων τενό­ντων που θα τοπο­θε­τη­θούν στον 6ο πρό­βο­λο της γέφυ­ρας. «Οι συγκε­κρι­μέ­νες εργα­σί­ες είναι δύσκο­λες και ως εκ τού­του θα υπάρ­ξει ολι­γό­ω­ρη δια­κο­πή της κυκλο­φο­ρί­ας» κατέληξε.

Η γέφυ­ρα των Σερ­βί­ων είναι η δεύ­τε­ρη μεγα­λύ­τε­ρη γέφυ­ρα της χώρας μετά από αυτή του Ρίου και κατα­σκευά­στη­κε το 1975 όταν η ΔΕΗ κατα­σκεύ­α­σε το φράγ­μα του Πολυ­φύ­του, δημιουρ­γώ­ντας μια από τις μεγα­λύ­τε­ρες τεχνη­τές λίμνες της Ελλά­δας. Υπεν­θυ­μί­ζε­ται ότι στις 17 Μαρ­τί­ου 2023 για λόγους ασφα­λεί­ας, απα­γο­ρεύ­θη­κε η διέ­λευ­ση παντός οχή­μα­τος από την γέφυ­ρα, προ­κει­μέ­νου να πραγ­μα­το­ποι­η­θούν επεί­γου­σες εργα­σί­ες απο­κα­τά­στα­σης στους προ­βό­λους της και ενί­σχυ­σής της με νέους χαλύ­βδι­νους τένοντες.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο