Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2020: Εργαλείο αντιλαϊκής πολιτικής στην Υγεία-Πρόνοια

Κείμενο του Τμήματος Υγείας — Πρόνοιας της ΚΕ του ΚΚΕ

Ο γενι­κός προ­σα­να­το­λι­σμός του κρα­τι­κού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού για το 2020 και τα επι­μέ­ρους στοι­χεία του που αφο­ρούν στην Υγεία και την Πρό­νοια πρέ­πει να σημά­νουν «συνα­γερ­μό» στο εργα­τι­κό — λαϊ­κό κίνη­μα. Για­τί συνε­χί­ζο­νται οι περι­κο­πές στις δαπά­νες που αφο­ρούν στην ιατρο­φαρ­μα­κευ­τι­κή περί­θαλ­ψη του λαού και τις προ­νοια­κές παρο­χές, δεν έχουν προ­σω­ρι­νό χαρα­κτή­ρα, μονι­μο­ποιού­νται και επε­κτεί­νο­νται, αφού συν­δέ­ο­νται άμε­σα με την επι­δί­ω­ξη του κεφα­λαί­ου να εξα­σφα­λί­σει όσο γίνε­ται πιο φτη­νή εργα­τι­κή δύνα­μη, πιο «φτη­νούς» εργα­ζό­με­νους. Σε αυτόν το σκο­πό, οι λαϊ­κές κοι­νω­νι­κές ανά­γκες, όπως η Υγεία και η Πρό­νοια, απο­τε­λούν «κόστος» και εμπό­διο, όχι μόνο στην περί­ο­δο της καπι­τα­λι­στι­κής οικο­νο­μι­κής κρί­σης αλλά και στην περί­ο­δο της όποιας ανάπτυξης.

Η εισηγητική έκθεση της κυβέρνησης της ΝΔ, όσον αφορά τους βασικούς στόχους του προϋπολογισμού, και η αντίστοιχη της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ μοιάζουν σαν «δυο σταγόνες νερού».

Θυμί­ζου­με τις δηλώ­σεις του νέου υπουρ­γού ότι θα «κρα­τή­σου­με και θα χτί­σου­με πάνω σε ό,τι θετι­κό έχει γίνει», όπως και τις δια­πι­στώ­σεις του πρώ­ην υπουρ­γού Υγεί­ας του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν υπάρ­χουν ουσια­στι­κές δια­φο­ρές στα μεγέ­θη του προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού για την Υγεία — Πρό­νοια σε σχέ­ση με τον προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό της δικής του θητεί­ας και ότι τα μέτρα της ΝΔ (προ­σλή­ψεις, ανα­προ­σαρ­μο­γές των περι­θω­ρί­ων δαπα­νών του ΕΟΠΥΥ ανά­λο­γα με το ΑΕΠ κ.λπ.) απο­τε­λούν υλο­ποί­η­ση των μέτρων που πήρε η κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ. Ο ίδιος, βέβαια, απο­σιω­πά την ταύ­τι­ση του ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ όσον αφο­ρά στους στρα­τη­γι­κούς στό­χους — που δια­μορ­φώ­νουν και τα κον­δύ­λια για την Υγεία και την Πρό­νοια για τα οποία «δεν βλέ­πει δια­φο­ρές» — και προ­βάλ­λει ως κρί­σι­μο στοι­χείο το σε ποιον «συνο­λι­κό σχε­δια­σμό εντάσ­σο­νται τα μεγέ­θη του προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού». Επι­διώ­κει να επα­να­φέ­ρει το χρε­ο­κο­πη­μέ­νο στην πρά­ξη επι­χεί­ρη­μα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει βρει το «κόλ­πο», που οι περι­κο­πές οι δικές του εντάσ­σο­νται σε έναν «φιλο­λαϊ­κό σχε­δια­σμό»! Οτι είναι υπέρ του δημό­σιου συστή­μα­τος Υγεί­ας, αυτού δηλα­δή που είναι απο­δε­κα­τι­σμέ­νο από για­τρούς, νοση­λευ­τές κ.λπ., με τις μακρο­χρό­νιες λίστες ανα­μο­νής, με την Πρω­το­βάθ­μια Φρο­ντί­δα Υγεί­ας που οι λαϊ­κές οικο­γέ­νειες ψάχνουν για­τρό με το «κιά­λι», ανοί­γο­ντας δρό­μο για νέες «δου­λειές» των επι­χει­ρη­μα­τιών στην Υγεία — Πρόνοια.

Η κυβέρ­νη­ση της ΝΔ δεν ξεκι­νά­ει από το μηδέν. Πολ­λά από τα διαρ­θρω­τι­κά αντι­λαϊ­κά μέτρα που δια­χρο­νι­κά και με συνέ­πεια υπε­ρά­σπι­ζε, τα έχει βρει έτοι­μα ή σε μεγά­λο βαθ­μό προ­ω­θη­μέ­να από την κυβέρ­νη­ση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ακό­μα πιο πριν από τις κυβερ­νή­σεις του ΠΑΣΟΚ. Οι ανα­διαρ­θρώ­σεις αυτές αφο­ρούν π.χ. στη λει­τουρ­γία των δημό­σιων υπη­ρε­σιών Υγεί­ας με επι­χει­ρη­μα­τι­κά κρι­τή­ρια, στην εφαρ­μο­γή θερα­πευ­τι­κών, δια­γνω­στι­κών φαρ­μα­κευ­τι­κών πρω­το­κόλ­λων ως εργα­λεί­ων περι­κο­πών, στην ανα­τρο­πή των εργα­σια­κών σχέ­σε­ων, στη λει­τουρ­γία της Εται­ρεί­ας Συστή­μα­τος Αμοι­βών Νοσο­κο­μεί­ων (ΕΣΑΝ ΑΕ), στην εφαρ­μο­γή των Δια­γνω­στι­κών Ομοιο­γε­νών Κατη­γο­ριών (DRGs κ.ά.). Αυτά εννο­εί ο πρώ­ην υπουρ­γός Υγεί­ας του ΣΥΡΙΖΑ στον ισχυ­ρι­σμό του ότι «είχα­με δρο­μο­λο­γή­σει τις λύσεις στα προβλήματα»…

Αυτά που πρε­σβεύ­ει η ΝΔ ενδυ­να­μώ­θη­καν, αφού πρα­κτι­κά και θεω­ρη­τι­κά «ξεπλύ­θη­καν» τα χρό­νια της κυβέρ­νη­σης ΣΥΡΙΖΑ. Π.χ. το γεγο­νός ότι και επί ΣΥΡΙΖΑ ο ιδιω­τι­κός επι­χει­ρη­μα­τι­κός τομέ­ας στην Υγεία, στην Πρό­νοια, στην Ειδι­κή Αγω­γή, ήταν σχε­δόν η απο­κλει­στι­κή επι­λο­γή των ασθε­νών και των οικο­γε­νειών, με αιτία τα μαύ­ρα χάλια του δημό­σιου τομέα, δεν απο­τε­λεί το καλύ­τε­ρο «άλλο­θι» για τα δήθεν «καλά» των ΣΔΙΤ που απο­τε­λούν προ­γραμ­μα­τι­κές εξαγ­γε­λί­ες της ΝΔ;

Κατά βάση, έχει δίκιο ο πρώ­ην υπουρ­γός του ΣΥΡΙΖΑ που διεκ­δι­κεί την «πατρό­τη­τα» των μέτρων της ΝΔ, όπως και η ΝΔ ως αντι­πο­λί­τευ­ση που «γκρί­νια­ζε», για­τί της «έτρω­γε το ψωμί» ο ΣΥΡΙΖΑ. Αν κάποιος δια­βά­σει το μέχρι τώρα νομο­θε­τι­κό έργο της κυβέρ­νη­σης της ΝΔ, εύκο­λα δια­πι­στώ­νει ότι κυρί­ως αφο­ρά χρο­νι­κή επι­και­ρο­ποί­η­ση ή επι­μέ­ρους αλλα­γές των μέτρων της κυβέρ­νη­σης ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν είναι τυχαίο ότι η πραγ­μα­τι­κή επέ­λα­ση, που έγι­νε στην ιατρο­φαρ­μα­κευ­τι­κή περί­θαλ­ψη του λαού και η οποία συνε­χί­ζε­ται και επε­κτεί­νε­ται με την κυβέρ­νη­ση της ΝΔ, συνο­δεύ­τη­κε από επι­χει­ρη­μα­το­λο­γία «καρ­μπόν» από αυτά τα κόμ­μα­τα, όπως ο «εξορ­θο­λο­γι­σμός», το «νοι­κο­κύ­ρε­μα», το «χτύ­πη­μα της σπα­τά­λης» κ.λπ.

Οι δαπάνες για την Υγεία, τα νοσοκομεία και το προσωπικό

Οι συνο­λι­κές δαπά­νες (δαπά­νες τακτι­κού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού και δαπά­νες από το Πρό­γραμ­μα Δημο­σί­ων Επεν­δύ­σε­ων) το 2020 είναι μειω­μέ­νες σε σχέ­ση με το 2019 κατά 182 εκατ. ευρώ (-4,5%). Σε σχέ­ση με το 2013 είναι μειω­μέ­νες κατά 1,575 δισ. ευρώ (-28,5%).

Η χρη­μα­το­δό­τη­ση των δημό­σιων νοσο­κο­μεί­ων από τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό είναι μειω­μέ­νη το 2020 σε σχέ­ση με το 2019 κατά 37 εκατ. ευρώ, από 1,184 δισ. ευρώ το 2019 στα 1,147 δισ. ευρώ το 2020 (-3,1%).

Αντί­στοι­χα μειω­μέ­νη είναι η χρη­μα­το­δό­τη­ση αθροι­στι­κά για τα δημό­σια νοσο­κο­μεία και τις Υγειο­νο­μι­κές Περι­φέ­ρειες (ΥΠΕ). Από 1,319 δισ. ευρώ το 2019 σε 1,279 δισ. ευρώ το 2020 (-3%).

Οι δαπά­νες για τη μισθο­δο­σία των εργα­ζο­μέ­νων προ­ϋ­πο­λο­γί­ζο­νται για το 2020 σε 547 εκατ. ευρώ από 518 εκατ. ευρώ το 2019. Τα επι­πλέ­ον 29 εκατ. ευρώ — σύμ­φω­να με τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό — δεν αφο­ρούν προ­σλή­ψεις, αλλά μισθο­λο­γι­κές «ωρι­μάν­σεις» και ασφα­λι­στι­κές εισφορές.

Προ­φα­νώς, με τη χρη­μα­το­δό­τη­ση αυτή δεν πρό­κει­ται να γίνει καμιά ανα­βάθ­μι­ση στην περί­θαλ­ψη του λαού. Θα συνε­χι­στεί η σημε­ρι­νή άθλια κατά­στα­ση στα δημό­σια νοσο­κο­μεία, θα συνε­χι­στούν η υπο­βάθ­μι­ση και η συρ­ρί­κνω­ση υπη­ρε­σιών. Θα συνε­χί­σουν τα κλει­στά κρε­βά­τια στις ΜΕΘ, τα ράν­τζα, οι τερά­στιες λίστες ανα­μο­νής για θερα­πεί­ες, εξε­τά­σεις, χει­ρουρ­γι­κές επεμβάσεις.

Η δια­χρο­νι­κή περι­στο­λή της κρα­τι­κής χρη­μα­το­δό­τη­σης απο­τε­λεί και τον «δού­ρειο ίππο» των ΣΔΙΤ, της παρα­χώ­ρη­σης τμη­μά­των και κλι­νι­κών στις ιδιω­τι­κές ασφα­λι­στι­κές εται­ρεί­ες, του προ­σα­να­το­λι­σμού στον λεγό­με­νο «ιατρι­κό του­ρι­σμό». Πρό­κει­ται για πολι­τι­κή που θα δημιουρ­γή­σει δημό­σια νοσο­κο­μεία και κλι­νι­κές — εργα­στή­ρια πολ­λών ταχυ­τή­των ανά­λο­γα με το οικο­νο­μι­κό επί­πε­δο των ασθε­νών — πελα­τών και όποιος αντέ­ξει. Τα κρι­τή­ρια της «αγο­ράς» θα καθο­ρί­ζουν τι και πού θα ανα­πτυ­χθεί, στη βάση αυτή θα γίνε­ται η «αξιο­λό­γη­ση», με τις λαϊ­κές ανά­γκες να απο­τε­λούν τον «φτω­χό συγγενή».

Αυτήν την πολι­τι­κή επι­χεί­ρη­σε να στη­ρί­ξει ως «λαγός» η ηγε­σία του Πανελ­λή­νιου Ιατρι­κού Συλ­λό­γου, με τη διορ­γά­νω­ση «ημε­ρί­δας» για τη στή­ρι­ξη των ΣΔΙΤ στα νοσο­κο­μεία, με τη συμ­με­το­χή γνω­στών και μη εξαι­ρε­τέ­ων «τρω­κτι­κών» της Υγεί­ας, εγχώ­ριων και διε­θνών, επι­χει­ρη­μα­τιών και επι­στη­μό­νων περί τα οικο­νο­μι­κά της Υγεί­ας. «Είναι πολ­λά τα λεφτά Αρη…». Γι’ αυτό έφτα­σαν να ζητή­σουν τη συν­δρο­μή της αστυ­νο­μί­ας για να χτυ­πή­σει τους για­τρούς και άλλους υγειο­νο­μι­κούς που οργα­νω­μέ­να παρε­νέ­βη­σαν για να χαλά­σουν αυτά τα σχέ­δια και να απαι­τή­σουν απο­κλει­στι­κά δημό­σιο και δωρε­άν σύστη­μα Υγείας.

Για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας

Η κρα­τι­κή χρη­μα­το­δό­τη­ση για την ΠΦΥ είναι μειω­μέ­νη κατά 4 εκατ. ευρώ. Από 136 εκατ. ευρώ το 2019, το 2020 προ­ϋ­πο­λο­γί­ζο­νται 132 εκατ. ευρώ (-2,9%). Οι δαπά­νες για το προ­σω­πι­κό είναι και αυτές μειω­μέ­νες. Από 65 εκατ. ευρώ το 2019, μειώ­νο­νται στα 49 εκατ. ευρώ το 2020, δηλ. είναι 16 εκατ. ευρώ λιγό­τε­ρες (-24%).

Με τη μεί­ω­ση της κρα­τι­κής χρη­μα­το­δό­τη­σης των δομών της ΠΦΥ θα επι­δει­νω­θεί ακό­μα περισ­σό­τε­ρο η κατά­στα­ση στα Κέντρα Υγεί­ας, που είναι ήδη τρα­γι­κή. Θα παρα­μεί­νει «ζητού­με­νο» η λαϊ­κή ανά­γκη και δικαί­ω­μα για δωρε­άν υπη­ρε­σί­ες πρό­λη­ψης, θερα­πεί­ας, απο­κα­τά­στα­σης, για τη λει­τουρ­γία των Κέντρων Υγεί­ας 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρό­νο, κοντά στον τόπο κατοι­κί­ας, δου­λειάς, σπου­δών κ.λπ.

Ταυ­τό­χρο­να, στην αντι­με­τώ­πι­ση των πρό­σθε­των και οξυ­μέ­νων ανα­γκών των προ­σφύ­γων και μετα­να­στών θα παρα­μεί­νει η άθλια κατά­στα­ση που υπάρ­χει σήμε­ρα, θέτο­ντας σε κίν­δυ­νο την υγεία και τη ζωή τους, τη δημό­σια υγεία.

Για τον ΕΟΠΥΥ

Η κυβέρ­νη­ση της ΝΔ εφαρ­μό­ζει όλες τις περι­κο­πές της κρα­τι­κής χρη­μα­το­δό­τη­σης στον ΕΟΠΥΥ του ΣΥΡΙΖΑ και αφή­νει — όπως ο ΣΥΡΙΖΑ — 100 εκατ. ευρώ για τους ανα­σφά­λι­στους, που ως γνω­στόν δεν φτά­νουν ούτε για τα 2 επο­χι­κά εμβόλια.

Αυξά­νει την «ορο­φή» των δαπα­νών στον προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό του ΕΟΠΥΥ για φάρ­μα­κα και εξω­νο­σο­κο­μεια­κές ιατρι­κές πρά­ξεις κατά 100 εκατ. ευρώ χωρίς να χρη­μα­το­δο­τεί αυτήν την αύξη­ση. Για τα φάρ­μα­κα από 2.200 εκατ. ευρώ η δαπά­νη αυξά­νε­ται στα 2.250 εκατ. ευρώ και για τις παρο­χές ασθέ­νειας από 1.800 εκατ. ευρώ στα 1.850 εκατ. ευρώ. Πρα­κτι­κά, αυτή η αύξη­ση των δαπα­νών του ΕΟΠΥΥ θα πλη­ρω­θεί από τις ασφα­λι­στι­κές εισφο­ρές — δηλα­δή λεφτά των εργα­ζο­μέ­νων — που προ­βλέ­πε­ται να αυξη­θούν κατά 179 εκατ. ευρώ (αύξη­ση 4,1%).

Από αυτήν την αύξη­ση του πλα­φόν δεν έχουν να ωφε­λη­θούν οι εργα­ζό­με­νοι και τα φτω­χά λαϊ­κά στρώ­μα­τα, αφού παρα­μέ­νει ίδιος ο Κανο­νι­σμός Παρο­χών του ΕΟΠΥΥ. Αυτοί που σίγου­ρα κερ­δί­ζουν είναι οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες στον κλά­δο της Υγεί­ας, που θα βάλουν στα ταμεία τους αυτό το ποσό (100 εκατ. ευρώ), αφού δεν θα υπο­χρε­ω­θούν να το επι­στρέ­ψουν υπο­χρε­ω­τι­κά ως υπέρ­βα­ση της δαπά­νης (clawback).

Για την Κοινωνική Πρόνοια

Η κυβέρ­νη­ση ισχυ­ρί­ζε­ται ότι είναι προ­τε­ραιό­τη­τά της η κοι­νω­νι­κή αλλη­λεγ­γύη, προ­ω­θώ­ντας ωστό­σο επι­πλέ­ον περι­κο­πές, παρο­χές με κρι­τή­ριο την «αντι­με­τώ­πι­ση» της ακραί­ας φτώ­χειας, οι οποί­ες κυρί­ως χρη­μα­το­δο­τού­νται από την πλειο­ψη­φία του λαού που εντάσ­σε­ται στη σχε­τι­κή φτώ­χεια, μέσω της φορο­λο­γί­ας, της εξοι­κο­νό­μη­σης ποσών από προη­γού­με­νες παρο­χές που είχαν. Συνε­χί­ζε­ται η τακτι­κή «παίρ­νω από τους φτω­χούς και δίνω στους φτω­χό­τε­ρους». Συνε­χί­ζει η κυβέρ­νη­ση της ΝΔ το αντι­λαϊ­κό έργο που αφο­ρά στο κλεί­σι­μο ιδρυ­μά­των, στο κόψι­μο θερα­πειών των παι­διών που έχουν ανά­γκη Ειδι­κής Αγω­γής, στην παρα­πέ­ρα υπο­βάθ­μι­ση των υπη­ρε­σιών Πρό­νοιας μέσω της υπο­χρη­μα­το­δό­τη­σης, στη μεί­ω­ση των επι­δο­μά­των ανα­πη­ρί­ας μέσα από τα σφα­γεία των ΚΕΠΑ, στη βάση του αντι­δρα­στι­κού ΚΕΒΑ, καθώς και με τον νέο κανο­νι­σμό περι­κο­πών για τα παι­διά με αυτισμό.

Γίνε­ται σωστό τσε­κού­ρω­μα στο σύνο­λο σχε­δόν των επι­δο­μά­των που χορη­γεί ο ΟΠΕΚΑ. Μειώ­νο­νται τα οικο­γε­νεια­κά επι­δό­μα­τα κατά 139 εκατ. ευρώ, το στε­γα­στι­κό επί­δο­μα κατά 51 εκατ. ευρώ, το επί­δο­μα των ανα­σφά­λι­στων υπε­ρη­λί­κων κατά 4 εκατ. ευρώ (από 149 εκατ. ευρώ σε 145 εκατ. ευρώ). Μειώ­νο­νται τα ανα­πη­ρι­κά επι­δό­μα­τα κατά 173 εκατ. ευρώ (από 913 εκατ. ευρώ στα 740 εκατ. ευρώ).

Οργάνωση της πάλης με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες

Οι δαπά­νες του κρα­τι­κού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού του 2020 για την Υγεία — Πρό­νοια αντι­στοι­χούν με τα ελά­χι­στα «βασι­κά πακέ­τα» παρο­χών, με τη διαιώ­νι­ση των ελλεί­ψε­ων σε προ­σω­πι­κό, εξο­πλι­σμό και υπο­δο­μές των δημό­σιων μονά­δων Υγεί­ας, με την ουσια­στι­κά ανύ­παρ­κτη δημό­σια ΠΦΥ.

Είναι ένας προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός — εργα­λείο της πολι­τι­κής που δια­μορ­φώ­νει ένα σύστη­μα Υγεί­ας σε όλο και μεγα­λύ­τε­ρη διά­στα­ση ανά­με­σα στις σύγ­χρο­νες λαϊ­κές ανά­γκες και στην αξιο­ποί­η­ση των τερά­στιων δυνα­το­τή­των της επι­στή­μης και της τεχνο­λο­γί­ας για την ικα­νο­ποί­η­σή τους, που μετα­κυ­λί­ει τις απαι­τή­σεις για τη λει­τουρ­γία των νοσο­κο­μεί­ων και των Κέντρων Υγεί­ας στους ίδιους τους ασφα­λι­σμέ­νους και στα ασφα­λι­στι­κά ταμεία.

Δεν πρέ­πει να κάνει εντύ­πω­ση σε κανέ­ναν ότι όλα τα αστι­κά κόμ­μα­τα — κάθε «από­χρω­σης» — που ανέ­λα­βαν την κυβερ­νη­τι­κή δια­χεί­ρι­ση, δεν είχαν πρό­βλη­μα να περι­γρά­ψουν την άθλια κατά­στα­ση του δημό­σιου συστή­μα­τος Υγεί­ας που «παρέ­λα­βαν». Δεν το κάνουν μόνο για «αντι­πο­λι­τευ­τι­κούς» λόγους, που και αυτό τους είναι χρή­σι­μο, διό­τι απο­τε­λεί μέθο­δο εγκλω­βι­σμού του λαού στον δια­χει­ρι­στή της αντι­λαϊ­κής πολι­τι­κής και όχι στην πολι­τι­κή και τον πραγ­μα­τι­κό αντί­πα­λο, τους επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους που υπη­ρε­τεί. Αξιο­ποιούν την τρα­γι­κή κατά­στα­ση του δημό­σιου συστή­μα­τος Υγεί­ας, αφε­νός για να μειώ­νουν τις λαϊ­κές προσ­δο­κί­ες, αφού «δεν μπο­ρούν να λυθούν όλα γρή­γο­ρα», και αφε­τέ­ρου αξιο­ποιεί­ται αυτή η κατά­στα­ση ως εφαλ­τή­ριο για τις νέες αντι­λαϊ­κές ανα­διαρ­θρώ­σεις που δήθεν θα δώσουν λύση στα λαϊ­κά προ­βλή­μα­τα. Σε αυτήν τη «γραμ­μή» κινεί­ται η πολι­τι­κή της ΝΔ για την Υγεία — Πρό­νοια, όπως πριν πολι­τεύ­τη­κε ο ΣΥΡΙΖΑ και μάλι­στα με μεγά­λη «επι­τυ­χία».

Ο κρα­τι­κός προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός απο­τε­λεί «φωτο­γρα­φία» της ανά­πτυ­ξης που υπη­ρε­τεί το κεφά­λαιο, που τα «δίνει όλα» για τις ανά­γκες του και γι’ αυτό στέλ­νει «στο από­σπα­σμα» τις λαϊ­κές — κοι­νω­νι­κές ανάγκες.

Δεν θα μπο­ρού­σε άλλω­στε να είναι δια­φο­ρε­τι­κά, παρά μόνο στην ανά­πτυ­ξη που θα οργα­νώ­νει, θα υλο­ποιεί και θα ελέγ­χει η εργα­τι­κή τάξη με τους συμ­μά­χους της και θα έχει ως κρι­τή­ριο τις σύγ­χρο­νες ανά­γκες τους, θέτο­ντας στην υπη­ρε­σία τους όλα τα δια­θέ­σι­μα μέσα σε εξει­δι­κευ­μέ­νο επι­στη­μο­νι­κό προ­σω­πι­κό, σύγ­χρο­νη τεχνο­λο­γία και μεθό­δους, νέα γνώ­ση και έρευνα.

Αυτό είναι το πραγ­μα­τι­κά σύγ­χρο­νο και και­νο­τό­μο, για­τί δια­σφα­λί­ζει την καθο­λι­κή, σύγ­χρο­νη και δωρε­άν παρο­χή όλων όσα απαι­τού­νται για την προ­ά­σπι­ση και ανα­βάθ­μι­ση της υγεί­ας του λαού, ως απά­ντη­ση στο σημε­ρι­νό σύστη­μα που μετρά­ει τις λαϊ­κές ανά­γκες ως «κόστος» για τους ομί­λους και το κρά­τος τους και ως κερ­δο­φό­ρο εμπόρευμα.

Σε αυτήν την προ­ο­πτι­κή πρέ­πει να εντα­χθεί η οργά­νω­ση της εργα­τι­κής — λαϊ­κής πάλης, για να απο­σπα­στούν αύξη­ση της κρα­τι­κής χρη­μα­το­δό­τη­σης στην Υγεία — Πρό­νοια, προ­σλή­ψεις μόνι­μου προ­σω­πι­κού όλων των κλά­δων και ειδι­κο­τή­των, εξο­πλι­σμός των δημό­σιων μονά­δων Υγεί­ας, πλή­ρεις και απο­λύ­τως δωρε­άν υπη­ρε­σί­ες Υγεί­ας, φαρ­μά­κων, Ειδι­κής Αγω­γής και Πρό­νοιας από το κράτος.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο