Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κυβέρνηση για σιδηροδρόμους: Θα μας σώσουν οι Γάλλοι μετά από τη «σωτηρία» των Ιταλών

Στο πλαί­σιο της προ­σπά­θειας της κυβέρ­νη­σης να απο­δεί­ξει ότι προ­χω­ρά στη θέσπι­ση μέτρων για την ασφά­λεια στις σιδη­ρο­δρο­μι­κές μετα­φο­ρές, μετά το προ­δια­γε­γραμ­μέ­νο έγκλη­μα στα Τέμπη με 57 νεκρούς, τη Δευ­τέ­ρα στο Μέγα­ρο Μαξί­μου με την παρου­σία του υπουρ­γού Επι­κρά­τειας, Γιώρ­γου Γερα­πε­τρί­τη, αρμό­διου για θέμα­τα μετα­φο­ρών και του Γάλ­λου ομο­λό­γου του, Κλε­μάν Μπον, υπο­γρά­φτη­κε συμ­φω­νία συνερ­γα­σί­ας του ΟΣΕ και των γαλ­λι­κών σιδη­ρο­δρό­μων SNCF.

Η συμ­φω­νία αφο­ρά σε ζητή­μα­τα μετα­φο­ράς τεχνο­γνω­σί­ας και ο Ελλη­νας υπουρ­γός επέ­μει­νε ότι δήθεν θα διε­ρευ­νη­θούν «τα αίτια και οι συν­θή­κες του δυστυ­χή­μα­τος στα Τέμπη μέχρι τέλους» και πρό­σθε­σε σε δηλώ­σεις του ότι «έχου­με προ­χω­ρή­σει στην επα­νεκ­κί­νη­ση της λει­τουρ­γί­ας του σιδη­ρο­δρό­μου με ανα­βαθ­μι­σμέ­νο επί­πε­δο ασφά­λειας, ενώ μερι­μνού­με ώστε τα νέα συστή­μα­τα σημα­το­δό­τη­σης και τηλε­διοί­κη­σης στον βασι­κό σιδη­ρο­δρο­μι­κό άξο­να να ολο­κλη­ρω­θούν έγκαι­ρα» και ότι «στον στό­χο αυτό συμ­βάλ­λουν ενερ­γά και γαλ­λι­κές εται­ρεί­ες που έχουν ανα­λά­βει σημα­ντι­κό μέρος της ανα­βάθ­μι­σης αυτής». Ακό­μα, όπως συμπλή­ρω­σε, απαι­τεί­ται «τακτι­κή επα­να­ξιο­λό­γη­ση και προ­σαρ­μο­γή με βάση τα δεδο­μέ­να της εκά­στο­τε επο­χής και για τον σκο­πό αυτόν είναι ανα­γκαίο να εφαρ­μό­ζο­νται καλές διε­θνείς πρα­κτι­κές με τη μετα­φο­ρά τεχνο­γνω­σί­ας αλλά και ανθρώ­πι­νου δυναμικού».

Ωστό­σο, τα περί «καλών διε­θνών πρα­κτι­κών» συσκο­τί­ζουν το γεγο­νός ότι στην ΕΕ και όλο τον καπι­τα­λι­στι­κό κόσμο η απε­λευ­θε­ρω­μέ­νη αγο­ρά, οι ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σεις, που εφάρ­μο­σαν και υπε­ρα­σπί­ζο­νται όλες οι αστι­κές κυβερ­νή­σεις και στη χώρα μας, τα σύγ­χρο­να συστή­μα­τα ασφα­λεί­ας στους σιδη­ρό­δρο­μους πάντα μπαί­νουν στο ζύγι του κόστους — οφέ­λους. Και όπου εφαρ­μό­ζο­νται, είναι εκεί που συμ­φέ­ρει τους επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους για την κερ­δο­φο­ρία τους. Ετσι, όχι τυχαία σε όλη την ΕΕ μόνο στο 13% του δικτύ­ου λει­τουρ­γεί το ολο­κλη­ρω­μέ­νο σύστη­μα τηλε­διοί­κη­σης ΕRTMS, γι’ αυτό μόνο το 2021 σημειώ­θη­καν 1.389 ατυ­χή­μα­τα, με 637 νεκρούς, που τα 97 αφο­ρού­σαν μετω­πι­κές συγκρού­σεις τρέ­νων, όπως αυτή στα Τέμπη.

Πηγή: Ριζο­σπά­στης

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο