Έφτασε στη σύνταξη του “Ατέχνως” το ενημερωτικό δελτίο του Επιμελητήριου Εικαστικών “εφημερίδα του ΕΕΤΕ”, με ποικίλη ύλη και αναφορά κυρίως στα οξυμένα προβλήματα του κλάδου, που επιδεινώθηκαν από την πανδημία
Με τις προσκλήσεις για τις Γενικές Συνελεύσεις των τμημάτων και τις Εκλογές
Έχει μεγάλη σημασία για τον συλλογικό φορέα μας να συμμετέχουμε στις εκλογές, ακόμα κι. αν χρωστάμε συνδρομές από παλιά χρόνια. Το ΔΣ σας καλεί να συμμετέχετε κάνοντας διακανονισμό, αφού οι συνθήκες εργασίας στην πανδημία μας έχουν φέρει όλους σε δύσκολη οικονομική θέση (πληροφορίες…)
Λεπτομέρειες …
Παραθέτουμε ευρεία περίληψη
Να παρθούν τώρα μέτρα για την επιβίωση και την υγεία των καλλιτεχνών
Πανκαλλιτεχνικό Συλλαλητήριο 10-Ιαν-2022
Η κυβερνητική πολιτική διαχείρισης της πανδημίας αυξάνει τους νεκρούς στη χώρα μας και αφήνει χιλιάδες καλλιτέχνες άνεργους χωρίς μέτρα στήριξης από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα.
Ταυτόχρονα επιδοτεί τους επιχειρηματίες, παραγωγούς και εργοδότες — γενναιόδωρα τους μεγάλους, με ψίχουλα τους μικρούς. Το μόνο μέτρο που παίρνει η κυβέρνηση είναι η «ατομική ευθύνη».
Μειώνει τις δαπάνες του προϋπολογισμού για τη δημόσια υγεία, αγνοώντας τις έρευνες των επιστημόνων, που λένε ότι θα είχαμε κατά 40% λιγότερους νεκρούς με ένα επαρκέστερο Δημόσιο σύστημα Υγείας. Πολλές παραστάσεις, παραγωγές, συναυλίες, δράσεις, ακυρώνονται ή αναβάλλονται με τραγικές συνέπειες για τους καλλιτέχνες. Ενώ οι γιορτές είναι παραδοσιακά περίοδος εντατικής εργασίας για καλλιτεχνικούς κλάδους, οι καλλιτέχνες στην πλειονότητά τους έμειναν χωρίς εισόδημα. Αναγκάστηκαν να εργαστούν σε χώρους με συνωστισμό που συχνά δεν τηρούσαν τα μέτρα, δεχτήκαν πιέσεις να εργαστούν ακόμα και με covid ενώ ακόμη και κρούσματα αποκρύφτηκαν για να μην “πέσει” η παραγωγή. Απαγορεύτηκε εντελώς η μουσική, έμειναν χιλιάδες άνθρωποι άνεργοι με κρατική εντολή, χωρίς καμιά αποζημίωση.
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
- Δωρεάν ράπιντ τεστ σε όλους τους εργασιακούς χώρους με ευθύνη της κυβέρνησης.
- Δωρεάν χορήγηση σε όλους των αναγκαιων μέσων ατομικής προστασίας.
- Η επιδημιολογική επιτήρηση δεν είναι αποκλειστικά ατομική μας ευθύνη, ούτε μπορεί το κόστος της να βαρύνει τους εργαζόμενους.
- Ενίσχυση του Δημόσιου συστήματος Υγείας, άμεση επίταξη των Ιδιωτικών Νοσοκομείων.
- Να δοθεί επιτέλους η αποζημίωση ειδικού σκοπού για όλους τους μήνες, από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα και για όσο ουσιαστικά συνεχίζεται ο περιορισμός της εργασίας.
- Να ενταχθούν στα μέτρα στήριξης και οι συνάδελφοι που δουλεύουν με μπλοκάκι και οι μικροί επαγγελματίες με εισοδηματικά κριτήρια.
- Να σταματήσει ο απαράδεκτος αποκλεισμός όσων συναδέλφων εγγράφηκαν στο μητρώο καλλιτεχνών της ΕΡΓΑΝΗ, μετά τις 10 Ιανουαρίου του 2021.
- Να παρθούν μέτρα ουσιαστικής προστασίας στα σχολεία.
- Να δοθούν άμεσα τα δώρα Χριστουγέννων του 2020 και 2021 σε όσους εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας, καθώς και το δώρο Πάσχα και επίδομα αδείας του 2021 που δικαιούμαστε από τα ένσημα των επιδοτήσεων.
- Να υπολογιστούν τα ένσημα από την επιδότηση του 2021 μέσω «ΕΡΓΑΝΗ» για να μπορούμε να πάρουμε επιδότηση ανεργίας μετά τις απολύσεις του Ιανουαρίου και να διορθωθούν τα λάθη σε ΚΑΔ και ένσημα σε σχέση με το εποχικό επίδομα.
- Να αποζημιωθούν όλοι οι συνάδελφοι σε περίπτωση ακύρωσης ή αναβολής παράστασης ή δράσης.
- Να αποζημιωθούν οι συνάδελφοι που δεν μπορούν να εργαστούν λόγω νόσησης από covid-19.
Συνάδελφοι που έφυγαν από τη ζωή
Το ΔΣ του ΕΕΤΕ εκφράζει τη θλίψη του για την απώλεια των συναδέλφων Ανδρέα Αβδελόπουλου, Νόρας Αρχελάου, Γιώργου Ασημακόπουλου, Εύας Διβάρη, Γιώργου Καλακαλλά, Κυριάκου Κατζουράκη, Αναστασίας Μπρισκόλα, Γιώργου Νικολαΐδη, Χαρίκλειας Παξιμαδά, Χρήστου Σαρακατσάνου, Σύλβιας Σαρροπούλου, Δημήτρη Τζάνη, Μανόλη Τσαγκαράκη, Αλέκου Φασιανού και Σέντης Χανιαδάκη. Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους τους.
Παράταση του μειωμένου ΦΠΑ13% έως 30/6/2022
Παρέμβαση έκανε το ΕΕΤΕ στο Υπουργείο Οικονομικών, (επισημάναμε μεταξύ άλλων):
«…Η ύπαρξη του ΦΠΑ στις εικαστικές καλλιτεχνικές δραστηριότητες αποτελεί ένα φορολογικό βάρος που δυσχεραίνει την επαγγελματική δραστηριότητα των καλλιτεχνών, μειώνει το ήδη πενιχρό εισόδημά τους και εμποδίζει την όποια διακίνηση των έργων αφού επιβαρύνει την τελική τιμή.
Πάγια θέση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας είναι η κατάργηση του ΦΠΑ διότι ο καλλιτέχνης είναι δημιουργός και όχι έμπορος ή επιχειρηματίας. Προσφέρει στον πολιτισμό της χώρας και στην αισθητική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Η Πολιτεία με βάση τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει (UNESCO) θα πρέπει να διευκολύνει την καλλιτεχνική εργασία και την επικοινωνία της τέχνης με το κοινό.
Το να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ από 1–1‑2022, όπως έχει εξαγγελθεί, είναι το ελάχιστο που μπορεί να γίνει ώστε να διασωθεί η εικαστική καλλιτεχνική δραστηριότητα και η αξιοπρεπής διαβίωση των δημιουργών».
Το ΕETE στηρίζει τις κινητοποιήσεις μαθητών και γονέων των καλλιτεχνικών σχολείων
Με αιτήματα:
- Κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών κενών με μόνιμους διορισμούς καθηγητών ειδικοτήτων και έγκαιρη τοποθέτησή τους στις σχολικές μονάδες.
- Κατάλληλες κτηριακές υποδομές για την διεξαγωγή καλλιτεχνικών μαθημάτων.
- Δωρεάν παροχή του αναγκαιου εργαστηριακού εξοπλισμού για την διεξαγωγή
- των καλλιτεχνικών μαθημάτων.
- Πιστοποίηση του επιπέδου σπουδών στα καλλιτεχνικά μαθήματα και υποχρεωτική αναγνώρισή του.
Επικαιρότητα…
Την ώρα που μαίνεται η πανδημία στη χώρα, με χιλιάδες νεκρούς, δεκάδες χιλιάδες κρούσματα καθημερινά, με εξαιρετικά οξυμένα τα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, αύξηση της φτώχειας, την στιγμή που η Ελλάδα αιμορραγεί οικονομικά, τα κανάλια, ιδιωτικά και κρατικά, θριαμβολογούν για την υπεροχή της νέας δύναμης πυρός της πολεμικής αεροπορίας των έξι πρώτων RAFALE που κατέφθασαν την περασμένη Τετάρτη στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, μόλις ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης με την γαλλική εταιρεία (μισό χρόνο δηλ. λιγότερο από τον ενάμιση χρόνο που χρειάστηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας για να αποφανθεί ότι η απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει το σχέδιο από την Γ’ Λυκείου δεν είναι αντισυνταγματική εφόσον σε κάποιες σχολικές μονάδες διδάσκεται ως ενισχυτική διδασκαλία… για μερικούς μαθητές…).
Το κόστος της αγοράς των έξι καινούριων και των δώδεκα μεταχειρισμένων αυτών πολεμικών … στολιδιών ανέρχεται στα 2,32 δις ευρώ.
Στη χώρα λοιπόν που κατέχει το ευρωπαϊκό ρεκόρ στην ανεργία των νέων με ποσοστό 31%, την ώρα που κλείνουν νοσοκομεία, με μέσο όρο 100 νεκρούς καθημερινά, αύξηση κρουσμάτων, που δεν διατίθενται χρήματα για προσλήψεις προσωπικού υγείας, που δεν διατίθενται χρήματα για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Τ ην ώρα που στριμώχνονται τουλάχιστον 25 παιδιά σε αίθουσες 40 τετραγωνικών μέτρων με μοναδικό μέτρο προστασίας τις μάσκες που αγοράζουν οι οικογένειές τους και τα ανοιχτά παράθυρα μέσα στο καταχείμωνο, γιατί η Πολιτεία δεν διαθέτει χρήματα για να σπάσουν τα τμήματα με λιγότερους μαθητές, αντίθετα κάνει συγχωνεύσεις των τάξεων διότι νοσούν εκπαιδευτικοί και κλείνει τα τμήματα με το πρωτόκολλο του 50+1 των νοσούντων μαθητών, ούτε διαθέτει κλιμάκια του ΕΟΔΥ για ελέγχους (γιατί που να βρει το απαιτούμενο προσωπικό;;;), η κυβέρνηση καμαρώνει και οργανώνει φιέστες και στρατιωτικές επιδείξεις που θυμίζουν σκοτεινές εποχές, ενώ παράλληλα μας ενημερώνουν τα κανάλια για την εκπαίδευση του ειδικού σώματος της πανεπιστημιακής αστυνομίας
Η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση δεν είναι αποκομμένη από το σύνολο των πολιτικών επιλογών της. Αυτές οι επιλογές έχουν όνομα και ταυτότητα.. Είναι η αντιλαϊκή πολιτική που έχει κύρια χαρακτηριστικά την περιφρόνηση προς την κοινωνία, την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος, που βγαίνει από τον ιδρώτα και το αίμα των εργαζομένων που φορολογούνται απάνθρωπα, που στερούνται τα στοιχειώδη καθημερινά αγαθά και τα αυτονόητα κοινωνικά δικαιώματα, όπως της Υγείας, της Παιδείας, της θέρμανσης , της αξιοπρεπούς διαβίωσης, του Πολιτισμού. Αντί γι’ αυτά η ελληνική οικογένεια προσπαθεί να επιβιώσει με τα επιδόματα και το χαρτζιλίκι που πετάει σε λίγους η κυβέρνηση για να θολώσει τα νερά των σκανδάλων, της διαφθοράς, της καταστολής και της υποταγής στα συμφέροντα της διεθνούς αγοράς.
Την ώρα που τα φίλα προς την κυβέρνηση ΜΜΕ αναλίσκονται στην προβολή του κυβερνητικού έργου και στην ανάδειξη των κατ’ επίφαση καβγάδων με την αντιπολίτευση κι ενώ η ποιότητα των ειδήσεων συναγωνίζεται αυτήν των χωματερών, υπάρχει ένα κίνημα που βράζει, οι εργαζόμενοι αντιδρούν, οι υγειονομικοί, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι φοιτητές, οι γονείς, βρίσκονται διαρκώς στους δρόμους, οι κινητοποιήσεις είναι σχεδόν καθημερινές. Η κυβέρνηση απαντά με την καταστολή και την προσπάθεια να φιμώσει αυτό το κίνημα που ολοένα φουντώνει. Έτσι αποκρύπτει από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης την πραγματικότητα ή τη διαστρεβλώνει, ψηφίζει νόμους καταστολής και χειραγώγησης.
Το μεγάλο ζητούμενο είναι οι εργαζόμενοι και μέσα σε αυτούς και εμείς οι καλλιτέχνες, να δυναμώσουμε τους συλλογικούς αγώνες μας και να διεκδικήσουμε οργανωμένα και μαχητικά ‑χωρίς εκπτώσεις- τα δικαιώματά μας στην τέχνη μας και στη ζωή.
Για τη μείωση της δόκιμης υπηρεσίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Με υπόμνημα στο Υπουργείο Παιδείας το ΕΕΤΕ στηρίζει το δίκαιο αίτημα για μείωση της δόκιμης υπηρεσίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από δύο σε ένα χρόνο. Οι περισσότεροι από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, για πολλά χρόνια έζησαν ως νομάδες, δουλεύοντας ως αναπληρωτές που κάθε χρόνο έπαιρναν το χαρτί της απόλυσης, με την πιθανότητα να μην προσληφθούν την επόμενη χρονιά ή να βρεθούν σε διαφορετικό τόπο, καλύπτοντας συνήθως οργανικά κενά σε πολλά σχολεία και σε πολλές περιοχές (3,4, ακόμα και 5 σχολεία), χωρίς εργασιακά δικαιώματα (ασθένεια, άδειες κ.α.) με μισθούς πείνας ώστε να καλύπτουν τις στοιχειώδεις ανάγκες μετακίνησης και διαβίωσης και ουσιαστικά, χωρίς κοινωνικά δικαιώματα, αφού δεν είχαν τη δυνατότητα να κάνουν οικογένεια, να έχουν σταθερή εστία και φυσικά κοινωνική ζωή, κάποιοι έκαναν οικογένειες, που τώρα αναγκάζονται να αποχωριστούν.
Τώρα, που θα έπρεπε να αισθανθούν την ασφάλεια του μόνιμου διορισμού, με τη δόκιμη υπηρεσία για δύο χρόνια ακόμη, βρίσκονται στο έλεος των τοποθετήσεων σε απομακρυσμένες περιοχές από τον τόπο τους, ενώ «δοκιμάστηκαν» ήδη, σκληρά για 10, 15 ακόμα και 20 χρόνια.
Στηρίζουμε το δίκαιο αίτημα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών γιατί σχεδόν τα μισά μέλη του ΕΕΤΕ ματώνουν για χρόνια στα σχολεία κάτω από απαράδεκτες συνθήκες εργασίας, προσπαθώντας να εμπνεύσουν τους μαθητές τους για τις αξίες της Τέχνης και του Πολιτισμού που καταρρακώνονται από τις πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων, ενώ πλήττονται από την εκδίωξη των εικαστικών μαθημάτων από το Λύκειο και από τις αμφίβολες αναθέσεις στο Δημοτικό.
Το ΕΕΤΕ αγωνίζεται για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, για ένα σχολείο ισότιμο και χωρίς διακρίσεις για όλους τους μαθητές, για πολύπλευρη και ουσιαστική μόρφωση, αγωνίζεται για το δικαιωμα όλων των μαθητών στην αισθητική αγωγή και την καλλιτεχνική παιδεία. Αγωνίζεται για μάθημα τέχνης σε όλες τις τάξεις, σε κάθε σχολείο.
Για την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο
Το ΣτΕ αποφάσισε, όπως το περιμέναμε…
Με επτάμισι μήνες καθυστέρηση, το Γ’ Τμήμα του Συμβούλιου της Επικρατείας έκρινε ότι είναι “Συνταγματική η αφαίρεση από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»· προβλέπεται άλλωστε άλλος τρόπος διδασκαλίας τους.
Μη νόμιμες οι προσβαλλόμενες κατά το μέρος που καταργούν το μάθημα «Καλλιτεχνική Παιδεία» από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ Λυκείου, κατά παραγνώριση των κριτηρίων άσκησης της κανονιστικής αρμοδιότητας της Διοίκησης”, αποδεχόμενο έτσι ως συνταγματική την κατάργηση από το ωρολόγιο πρόγραμμα λυκείου των μαθημάτων επιλογής «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» (Γ’ Λυκείου) και «Καλλιτεχνική Παιδεία» (Α’ Λυκείου). Ως προς τα ειδικά μαθήματα σχεδίου, πάντως, κρίθηκε από το ΣτΕ ότι η διδασκαλία τους εξακολουθεί να προβλέπεται στη Γ’ Λυκείου, καθώς ρυθμίζεται ήδη με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 4368/2016, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 14 του ν. 4713/2020, μέσω του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας του Υπ. Παιδείας, όσων μαθητών επιθυμούν να εξεταστούν στα μαθήματα αυτά για την εισαγωγή τους σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
(σσ. Βέβαια δεν έγινε καμία κουβέντα για την ανάγκη όλων των μαθητών στα μαθήματα Τέχνης, ούτε για το αν η λεγόμενη «ενισχυτική διδασκαλία» καλύπτει όλους τους μαθητές που προορίζονται σε σχετικές με την Τέχνη σπουδές…).
Εφημερίδα EETE_ 211
Αποφάσεις της προγραμματικής Γενικής Συνέλευσης των μελών του ΕΕΤΕ
Παραθέτουμε τμήμα της εισήγησης (η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από τη ΓΣ) που αναφέρεται στα διαχρονικά προβλήματα του χώρου των εικαστικών:
«Οι εικαστικοί στην πλειονότητά τους παραμένουν ανασφάλιστοι για την καλλιτεχνική εργασία τους. Οι λεγόμενες «τιμητικές συντάξεις» έχουν συρρικνωθεί και δίνονται σε ελάχιστους. O νόμος για «το 1%», ποσό που οφείλει να διατίθεται για δημιουργία και τοποθέτηση εικαστικών έργων σε δημόσιους χώρους και κτίρια, με δημοσίους καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, δεν έχει ποτέ υλοποιηθεί από τότε που ψηφίστηκε (1997), ενώ ο νόμος που ψηφίστηκε το 2016 από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ο ν. 4412/16, για τις προμήθειες του Δημοσίου, στην ουσία τορπιλίζει τους καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, ενισχύει την ασυδοσία και απαξιώνει την τέχνη.
Αυτό έχει ήδη διαμορφώσει μια ασφυκτική κατάσταση στο χώρο των δημόσιων καλλιτεχνικών έργων και βρισκόμαστε σε μια συνεχή διαδικασία παρεμβάσεων προς δημόσιους φορείς, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, διεκδικώντας τόσο το να γίνονται καλλιτεχνικοί διαγωνισμοί , όσο και να εφαρμόζεται ο νόμος του ΕΕΤΕ: ότι μόνο μέλη του ΕΕΤΕ μπορούν να αναλαμβάνουν δημόσια καλλιτεχνικά έργα, νόμο που πολύ συχνά τον καταπατούν, με πρώτο παραβάτη το ίδιο το Δημόσιο, που αναθέτει σε ιδιωτικές εταιρίες έργα στα οποία οι εικαστικοί εργάζονται χωρίς εργασιακά δικαιώματα…
- Για την αισθητική αγωγή και την καλλιτεχνική Παιδεία, με αιχμή την κατάργηση της Υπ. Απόφασης που εξοβελίζει την τέχνη από το Λύκειο. Στις 13 Μαΐου 2021 εκδικάσθηκε η αγωγή του ΕΕΤΕ και της Ένωσης στο Συμβούλιο Επικρατείας και η απόφαση δεν εκδόθηκε ακόμα (σ.σ. την ημέρα της Γεν. Συνέλευσης).
- Διεκδικούμε: Μάθημα εργαστηριακό δίωρο, σε όλες τις τάξεις, εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, κατάργηση της «τιμωρίας» για το παράβολο, οργανικές θέσεις για τους εικαστικούς στα Δημοτικά.
- Ανάγκη οικονομικής στήριξης των καλλιτεχνών με βάση το μητρώο του ΕΕΤΕ και προτάσεις για αντιμετώπιση πάγιων ζητημάτων του κλάδου μας (ασφαλιστικό, φορολογικό, δημόσια καλλιτεχνικά έργα, διαγωνισμούς κλπ).
- Ζητήματα είναι σε εκκρεμότητα όπως: η οριστική τοποθέτηση των έργων που αγοράστηκαν από το ΕΕΤΕ για το ΥΠΠΟΑ, η οικονομική ενίσχυση εικαστικών καλλιτεχνών μελών του ΕΕΤΕ με βάση το μητρώο του ΕΕΤΕ αυτή τη φορά, όχι με αγορά έργων (να θυμίσουμε ότι κατά τη συνάντηση με το ΔΣ του ΕΕΤΕ η κ. Μενδώνη την 1η Οκτωβρίου 2020 είχε αναφέρει ότι οι 300.000 € για την αγορά έργων είναι η πρώτη δόση της ενίσχυσης).
- Διεκδικούμε μαζί με σωματεία άλλων καλλιτεχνικών κλάδων: οικονομική ενίσχυση των καλλιτεχνών όσο διαρκεί η πανδημία, αναστολή πληρωμών/διαγραφή χρεών της περιόδου της πανδημίας, κατάργηση του φόρου επιτηδεύματος, ΦΠΑ και ΕΝΦΙΑ».
Η Γενική Συνέλευση αποφάσισε:
- Την ανάγκη να κατοχυρώσουμε στην πράξη το «δικαίωμα θέασης» των έργων μας στις εκθέσεις (ιδρυμάτων, φορέων του Δημοσίου κλπ.) και να διεκδικήσουμε την πληρωμή του στους καλλιτέχνες. Θα συγκροτηθεί ομάδα εργασίας για το θέμα.
- Να μελετηθεί και να διεκδικηθεί εργασιακό πλαίσιο για τους εικαστικούς που εργάζονται στα μεγάλα ιδρύματα που λειτουργούν στον χώρο του Πολιτισμού (Νιάρχος, Στέγη, Νέον, Μέγαρο κλπ)
- Να προωθήσουμε το θέμα της έκδοσης ΠΔ για τη λειτουργία του Πειθαρχικού Συμβουλίου του ΕΕΤΕ.
Προγραμματισμούς δράσεων του ΕΕΤΕ για το 2022
- Η έκθεση «Χαρακτική. Από την Προϊστορία στην Ελλάδα του σήμερα» στην ΑΣΚΤ, 29/12/ 2021 — 28/2/2022.
- Ολοκλήρωση της ‘Εκθεσης με αφορμή την επέτειο της Επανάστασης του 1821.
- Ημερίδα για τα εικαστικά και το 1821
- Ταινία — παραγωγή του ΕΕΤΕ με θέμα «Oι εικαστικές τέχνες και τα 200 χρόνια από την επέτειο του 1821».
- Ημερίδα για τις Κρίσεις εικαστικών έργων από το ΕΕΤΕ (κριτήρια εισδοχής νέων μελών, συμμετοχής σας εκθέσεις του ΕΕΤΕ, καλλιτεχνικοί διαγωνισμοί, εκπροσώπηση του ΕΕΤΕ σε εκθέσεις).
- Συμπόσιο στην Πάτρα για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή σε συνδίοργάνωση με τον Δήμο.
- Πρόταση του ΕΕΤΕ προς την Περιφέρεια Θεσσαλονίκης: συμπόσιο γλυπτικής με θέμα «100 χρόνια Προσφυγιά».
- Εκθέσεις δράσεις σε Περιφέρειες με βάση τον προγραμματισμό που κάνουν οι περιφερειακές επιτροπές του ΕΕΤΕ:
- α) γία τον Βίτσέντζο Κορνάρο στην Κρήτη,
- β) Εικαστικές δράσεις το «Παυσίλυπο» στην Καρδίτσα,
- γ) Προώθηση της εικαστικής δημιουργίας των μελών που ζουν στην Περιφέρεια, στα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα στην Αθήνα,
- δ) Υλοποίηση προτάσεων των περιφερειακών επιτροπών.
- Θεσμοθέτηση από το ΕΕΤΕ ετήσιας Έκθεσης αποφοίτων των 4 Σχολών Καλών Τεχνών.
- Εκδήλωση στο χώρο της Πανελλήνιας ‘Ενωσης Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ) για τον Μακρονησιώτη γλύπτη Γρηγόρη Ρίζόπουλο που δεν υπάρχει πια, ο οποίος ήταν μέλος της Εφορίας Γλυπτικής του ΕΕΤΕ και Πρόεδρος της ΠΕΚΑΜ.
- Έκθεση εικαστικών με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
- Λειτουργία του κτιρίου Μπινιώρη που επισκευάσαμε και εξοπλίζουμε τώρα.
- Προγραμματισμός φιλοξενίας καλλιτεχνών και συμποσίων.
- Αναζήτηση και Διεκδίκηση εκθεσιακού χώρου του ΕΕΤΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
- Δημιουργία του Μουσείου Ελληνικής Χαρακτικής για το οποίο ήδη συλλέγουμε τα έργα.
- Αξιοποίηση του Ανοιχτού Εργαστηρίου Χαρακτικής του Δήμου Νίκαιας-Ρέντη που λειτουργεί σε συνεργασία με το ΕΕΤΕ.
Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με συναδέλφους μας από όλη την Ελλάδα. Από αυτές ας συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν αντλούμε σκέψεις: Για την πορεία των τεχνών στις μέρες μας, για την λειτουργία (με ας όποιες παθογένειες) του ΕΕΤΕ, για διαφορετικές οπτικές προσέγγισης σε όλα αυτά. Γ ία την αξιοπρεπή ύπαρξη του εικαστικού Καλλιτέχνη όπου κι αν βρίσκεται γεωγραφικά, όπως και αν βιοπορίζεται, με όσα και αν γεμίζει τη ζωή του καθημερινά.
Χρειαζόμαστε μία συνεχή επεξεργασία του ρόλου της Τέχνης σας μέρες μας. Προκύπτει η ανάγκη να έχουμε την δυνατότητα οργάνωσης (υπό την αιγίδα του ΕΕΤΕ) μικρότερων ολιγομελών δράσεων. Το ΕΕΤΕ έχει το κύρος να αγκαλιάσει (να πάρει υπό την αιγίδα του και να βοηθήσει σε τεχνικά ζητήματα) μικρότερες πρωτοβουλίες συναδέλφων σε κάθε μεριά της χώρας. Το κύρος αυτό έχει χτιστεί από τη δυναμική που έχει αναπτύξει ο φορέας μας στην εδραίωση του κοινωνικού ρόλου της Τέχνης.
Να γίνουν οι συνάδελφοί — με πιο ενεργό τρόπο — εκφραστές των στόχων του φορέα μας στον τόπο τους .
Να ζητάμε κάθε καλοκαίρι σε κάθε Δήμο που ζούμε, χώρους για ποικίλες εκδηλώσεις — παρεμβάσεις με συμμετοχή (κυρίως) των ντόπιων καλλιτεχνών μελών μας. Να ενεργοποιήσουμε τοπικές Πινακοθήκες ή άλλους προσφερόμενους χώρους. Προϋπόθεση για αυτά: Η συχνή επικοινωνία τόσο μεταξύ των μελών όσο και με το ΔΣ ώστε να υπάρχει διαρκής συσπείρωση και αλληλεγγύη.
Έτσι ώστε να ξεπερνιούνται — κατά το δυνατόν — τα διστοπικά φαινόμενα που κάποιες φορές παρατηρούνται. Να υπάρξει κάποιο σχέδιο γία επαφή και γνωριμία μεταξύ μας, ιδιαίτερα σας απομακρυσμένες περιοχές. Ol εκθέσεις είναι το μίσό μέρος της δουλειάς μας. Χρειάζεται συνεργασία με επιτροπές που δρουν σε τοπικό επίπεδο γία θέματα που αφορούν όλη την κοινωνία και τους καλλιτέχνες μαζί.
Κλείνοντας: Το ΕΕΤΕ στα 77 χρόνια ζωής του ως «σώμα» των καλλιτεχνών βρίσκεται μπροστά απ’ τη μία στην επιδείνωση των συνθηκών που ζουν και εργάζονται οι εικαστικοί στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και από την άλλη, δυναμωμένο μέσα από τους ίδιους τους καλλιτέχνες, τους αγώνες και έμπειρο, μπορεί σήμερα με την ενεργή συμμετοχή των μελών του και την συ- στράτευση, να συμβάλει αφενός στην ενίσχυση της κοινωνικής λειτουργίας της Τέχνης και στην ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου των καλλιτεχνών, αφ’ ετέρου στον αγώνα για την στήριξη των καλλιτεχνών για να μπορούν να πραγματώνουν το έργο τους και να το προωθούν μέσα στην κοινωνία..»
Απ’ ευθείας ανάθεση μνημείου στην Περιφέρεια Αττικής
Όταν η ίδια η Περιφέρεια Αττικής δεν σέβεται τους καλλιτέχνες και τους θεσμούς: Την έγκριση σκοπιμότητας και δαπάνης του ποσού των 400.000,00 € (πλέον Φ.Π.Α.), για την δημιουργία «Μνημείου Ελληνισμού και Φιλελληνισμού» που θα τοποθετηθεί στο Πεδίον του Άρεως, αποφάσισε στις 10/1/2022 κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, με απ’ ευθείας ανάθεση στον εικαστικό Παύλο Κουγιουμτζή, όταν η νομοθεσία θέτει ως όριο για την απ’ ευθείας ανάθεση στις περιφέρειες τα 5.869,40 ευρώ!
Το ΕΕΤΕ θα προβεί στις νόμιμες ενέργειες για την υποστήριξη της διαδικασίας των Πανελλήνιων Καλλιτεχνικών διαγωνισμών.
Επιλεκτική αγορά έργων τέχνης από το ΕΜΣΤ
Το ΔΣ του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης — ΕΜΣΤ, με εισήγηση της νέας διευθύντριας κ. Γρέγου, προχωρά σε επιλεκτική αγορά έργων τέχνης από το ποσό της έκτακτης επιχορήγησης του ΥΠΠΟΑ για την ενίσχυση του σύγχρονου πολιτισμού και ειδικότερα για τη στήριξη της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας, λόγω των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης, συνολικού ύψους 210.000 ευρώ, η οποία του δόθηκε στις 2 Ιουνίου του 2020.
Δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού κάποια χρήματα, που ουσιαστικά είναι μια ελάχιστη “σταγόνα στον ωκεανό των αναγκών” των εικαστικών καλλιτεχνών, την οποία μάλιστα το ΕΜΣΤ όχι μόνο μέχρι σήμερα ‑ενάμιση χρόνο μετά- δεν έχει διανείμει, αλλά και αποφασίζει να τη χρησιμοποιήσει και έξω από τους σκοπούς για τους οποίους δόθηκε, για τον εμπλουτισμό των συλλογών του και μόνο και μάλιστα με τα λεχθέντα κατά την συνεδρίαση του ΔΣ του ΕΜΣΤ: «Αυτούς ξέρουμε, αυτούς θέλουμε και από αυτούς αγοράζουμε έργα τέχνης»!…
Ούτε καν συζήτησαν την πρόταση του ΕΕΤΕ να γίνει ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος προς όλους τους καλλιτέχνες, θέτοντας εισοδηματικά κριτήρια για την συμμετοχή τους στην αγορά έργων τέχνης από το ΕΜΣΤ. Δυστυχώς, με εισήγηση της νέας διευθύντριας του ΕΜΣΤ κ. Γρέγου, αποφάσισαν την επιλεκτική αγορά έργων τέχνης μόνο από εννέα (9) καλλιτέχνες, εκ των οποίων μόνο οι τρεις είναι μέλη του ΕΕΤΕ!
Η προκλητική αυτή απόφαση, μόνο ως δείγμα γραφής μπορεί να χαρακτηριστεί για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, μιας και ευθέως ξεκαθάρισε η κ. Γρέγου στο ΔΣ του ΕΜΣΤ ότι και στο δεύτερο ποσό των 80.000 ευρώ για ανάθεση παραγωγής καλλιτεχνικού έργου θα ακολουθηθεί, η ίδια επιλεκτική μέθοδος αγοράς έργων τέχνης!
Όσον αφορά το τρίτο μέρος της επιχορήγησης του ΥΠΠΟΑ των 50.000 ευρώ για την παραγωγή ψηφιακών δράσεων, μόνο εκτός τόπου και χρόνου, μπορεί να χαρακτηριστεί η εισήγηση της κ. Διευθύντριας, η οποία αναφέρθηκε σε παραγωγή ψηφιακού περιοδικού του ΕΜΣΤ, στο οποίο θα αναπτύσσονται οι απόψεις για την Σύγχρονη τέχνη ή θα αγοραστεί «από έναν (1) καλλιτέχνη υψηλού επιπέδου ένα (1) υπέροχο ψηφιακό έργο»!
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η απόφαση αυτή του ΔΣ του ΕΜΣΤ δεν μπορεί να εκτελεστεί μέσα στο 2021 και για τεχνικούς λόγους, μιας και το ποσό των 210.000 € αφορά το 2020. Γ ια να ενταχθεί σε προϋπολογισμό άλλου έτους (π.χ. 2022) απαιτείται η τροποποίηση του προϋπολογισμού. Για το 2022 μπορεί να υποβληθεί αίτημα τροποποίησης από το ΕΜΣΤ από την 1/4/2021 και μετά, πράγμα που δεν έχει γίνει. Άρα η χρήση της επιχορήγησης θα μπορέσει να γίνει μετά από την έγκριση της τροποποίησης που θα δώσει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Με άλλα λόγια… τα χρήματα θα φτάσουν στους όποιους καλλιτέχνες άγνωστο πότε.Το ΕΜΣΤ είναι δημόσιο Μουσείο και οφείλει να ασκεί έργο με διαφανείς και ισότιμους για όλους τους Καλλιτέχνες όρους και όχι να λειτουργεί ως ιδιωτικό.
Απ’ ευθείας αναθέσεις στο Άργος και τη Λάρισα
Σε δημοσιεύματα αναφέρεται ότι ο Δήμαρχος Άργους κ. Καμπόσος προχωράει στην απευθείας ανάθεση κατασκευής του μνημείου πεσόντων με μάρμαρο ή του άγνωστου στρατιώτη, καθώς επίσης και για την τοποθέτηση του σιντριβανιού διαμέτρου 8 m και ύψους 4,5 μ. με γλυπτές παραστάσεις, πάνω σε συγκεκριμένο σχέδιο.
Το ΕΕΤΕ που και στο παρελθόν έχει συγκρουστεί με τον Δήμαρχο Άργους κ. Καμπόσο για αυθαιρεσίες στο θέμα του δημόσιου χώρου, απευθύνει ερώτημα στο Δήμο και επισημαίνει ότι για το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη και για το σιντριβάνι, πρέπει να γίνει οπωσδήποτε Πανελλήνιος Καλλιτεχνικός Διαγωνισμός.
Ακόμα ένα δημοσίευμα φέρει τον κ Αγοραστό, Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, μετά το σκάνδαλο με τα έργα που τοποθετήθηκαν πριν ένα χρόνο χωρίς διαγωνισμό σε κόμβους της Λάρισας (και μάλιστα ανατέθηκαν παράνομα σε μη μέλος του ΕΕΤΕ), να προχωράει τώρα σε απ’ ευθείας αναθέσεις για τρία μεγάλα έργα στο Δημόσιο χώρο της Λάρισας.. Το ΕΕΤΕ απευθύνεται προς κάθε αρμόδιο σχετικά με τη νομιμότητα της διαδικασίας, επισημαίνοντας την πάγια θέση μας να γίνονται Δημόσιοι Καλλιτεχνικοί Διαγωνισμοί που εξασφαλίζουν πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα και δίνουν τη δυνατότητα να κρίνεται το έργο και όχι το όνομα (και οι δημόσιες σχέσεις) του καλλιτέχνη.
Για τον «νόμο Χατζιδάκη»
Μαζικά πανεργατικά συλλαλητήρια έγιναν την Πέμπτη στις 4 Νοέμβρη 2021 σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας ενάντια στο «νόμο Χατζιδάκη».
Στην εποχή που στην επιστήμη και την τεχνολογία η ανάπτυξη είναι αλματώδης και η παραγωγικότητα της εργασίας είναι πολλαπλάσια σε σύγκριση με κάποια λίγα χρόνια πριν, με το θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώνεται:
- Οι εργαζόμενοι καλούνται να ζήσουν με λιγότερα, (400 και 500 € ) να ζήσουν σε χειρότερες συνθήκες ζωής και εργασίας, ενώ καταργείται το οκτάωρο.
- Να ζήσουν πολλές συνεχόμενες μέρες εντατικής δουλειάς χωρίς ρεπό (με αποτέλεσμα νεκρούς εργαζόμενους στη δουλειά — όπως πρόσφατα στην cosco) να ζήσουν στην ανασφάλεια, σε καθεστώς απελευθέρωσης των απολύσεων, χωρίς συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
- Να ζήσουν χωρίς δικαιώματα, χωρίς δικαίωμα στην απεργία, ενώ κάθε σκέψη για απεργία (τις περισσότερες φορές) κρίνεται παράνομη και καταχρηστική.
- Να ζήσουν με σμπαραλιασμένο το δημόσιο σύστημα υγείας (όπου με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων των προηγούμενων ετών, έχουμε δεκάδες νεκρούς και εκατοντάδες διασωληνωμένους καθημερινά).
- Να ζήσουν με το εισόδημα να εξαντλείται σε λίγες ημέρες, αφού ενοίκια, λογαριασμοί νερού, ηλεκτρικού, ίντερνετ, έξοδα μετακίνησης και συγκοινωνίας, τα προϊόντα πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης είναι πανάκριβα. Την ίδια στιγμή οι φτωχές λαϊκές οικογένειες βουλιάζουν στα χρέη και τα παιδιά είναι καταδικασμένα στην αμορφωσιά σε ένα σχολείο στεγνό και άνυδρο, που μετατρέπεται σε δυσβάσταχτο κόστος για τις λαϊκές οικογένειες.
Πολλά χρόνια τώρα βλέπουμε:
- Να εναλλάσσονται κυβερνήσεις που υπόσχονται “καλύτερες μέρες” με ” δίκαιη ανάπτυξη — δίκαιη μετάβαση” ενώ οι ζωές μας να γίνονται όλο και δυσκολότερες.
- Να ψηφίζονται — συμπληρωματικά — νόμοι που κληρονομούν ο ένας από τον άλλο πάντα σε χειρότερη κατεύθυνση, σε εναρμόνιση του πλαισίου της ΕΕ.
- Οι εργαζόμενοι να πληρώνουν το μεγάλο μερίδιο των φόρων και στη συνέχεια το μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων να δίνεται με τη μορφή επιχορήγησης στις μεγάλες επιχειρήσεις.
- Οι ανάγκες του λαού να μπαίνουν στο ζύγι “κόστους-οφέλους” και να μην καλύπτονται.
Ο ν. 4808/21 (Χατζηδάκη) για τα εργασιακά, έχει επιπτώσεις σε όλους μας, είτε εργαζόμαστε στη δημόσια εκπαίδευση, είτε εργαζόμαστε στον ιδιωτικό τομέα ως μισθωτοί, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Ο νόμος «Χατζηδάκη», συνέχεια των προηγούμενων αντεργατικών-αντιλαϊκών νόμων Κατρούγκαλου και Βρούτση, συμπαρασύρει με τις ρυθμίσεις του γενικότερα το τοπίο, συνολικά στον χώρο της εργασίας και της δημιουργίας, και αυτό ήδη έχει επιπτώσεις σε όλους μας…
Με αφορμή τη φετινή “Ευρωπαϊκή Ημέρα για την ίση αμοιβή ανδρών-γυναικών”
Το ζητούμενο της ίσης αμοιβής γυναικών-ανδρών, είναι θέμα που φαινομενικά απασχολεί την κοινωνία πολλές δεκαετίες. Ευρωπαϊκές επιτροπές, Κομισιόν, Υπουργεία Εργασίας μιλάνε για ισότητα μισθών μεταξύ ανδρών και γυναικών, την ίδια ώρα που επιβάλλουν νομοσχέδια για κατάργηση του 8ώρου-5ήμερου, μιλούν για άδειες μητρότητας, πατρότητας, συνεπιμέλεια, προωθούν αντιδραστικές ρυθμίσεις με επιπτώσεις σε κάθε εργαζόμενο, γυναίκα ή άνδρα, συνέπειες στις οικογένειες τους, στα παιδιά τους.
Το αποτέλεσμα που βιώνει η σύγχρονη γυναίκα είναι ότι επί της ουσίας εισχωρεί στην παραγωγή όλο και περισσότερο με μηδαμινά δικαιώματα ως εργαζόμενος άνθρωπος και με επιπλέον διακρίσεις λόγω του φύλου της. Η ευθύνη είναι σε ένα σύστημα που από τη φύση του δεν ενδιαφέρεται για την όποια ισότητα αλλά για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκμετάλλευση περισσότερου ανθρώπινου δυναμικού. Αυτό το γεγονός από μόνο του συνιστά βία κατά των γυναικών (και όχι μόνο), αλλά γίνεται και ο στίβος για κάθε μορφής βία, δηλ. η έλλειψη χειραφέτησης και ισότητας, η δυσκολία επιβίωσης, η οικονομική και κοινωνική εξάρτηση, η απουσία στήριξης της μητρότητας, η έλλειψη δομών προστασίας των ηλικιωμένων και των ΑΜΕΑ, με συνέπεια να πέφτουν τα βάρη κατά κύριο λόγο στη γυναίκα, η έλλειψη δομών προστασίας της γυναίκας ως ισότιμο μέλος της κοινωνίας, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αναπτυχθεί επαγγελματικά και οικονομικά. Όλα αποκαλύπτουν την ουσιαστική αδιαφορία και την υποκριτική αντιμετώπιση εντέλει της Πολιτείας, καθώς και τις αιτίες που γεννούν την βία κατά των γυναικών.
Διαχρονικά οι διακηρύξεις και δηλώσεις των κυβερνήσεων για την ίση αμοιβή γυναικών — ανδρών μεταφράζονται σε εξίσωση μισθών προς τα κάτω με στόχο την περαιτέρω ένταξη της γυναίκας στην παραγωγή, με στόχο την εξασφάλιση ακόμα πιο φθηνού εργατικού δυναμικού.
Η προϋπόθεση για πραγματική ισότητα και για την εξάλειψη κάθε μορφής βίας, δεν είναι τα περιστασιακά άρθρα και λογύδρια των αντίστοιχων «Διεθνών ή Ευρωπαϊκών Ημερών», αλλά η ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών των γυναικών, αλλά και του συνόλου της κοινωνίας. Το δικαίωμα της γυναίκας στην εργασία μαζί με την ανάγκη προστασίας της μητρότητας και της οικογένειας είναι τα βασικά δικαιώματα στην κοινωνία μας και όχι επιλογή της κάθε γυναίκας να έχει είτε το ένα είτε το άλλο.
«Χαρακτική: Από την Προϊστορία, στην Ελλάδα του Σήμερα» 29-Δεκ-2021 | 28-Φεβ-2022
Αίθουσα «Νίκος Κεσσανλής», Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
Η έκθεση αναπτύσσεται στον χώρο χρονολογικά ώστε να γίνει κατανοητή η πορεία της γραφής, της γνώσης και της χαρακτικής τέχνης.
Ξεκινά με τις Προϊστορικές Βραχοχαράξεις από την Κίνα, την Γαλλία και την Ελλάδα. Συνεχίζεται στους Αρχαίους Ιστορικούς Χρόνους με τα σύμβολα, σφραγίδες, επιγραφές, σφραγιδόλιθους από Αρχαιολογικά και Ιστορικά μουσεία της Ελλάδας και της Κύπρου. Προχωράει στην Κίνα με αρχαίες γραφές και ιστορικές εκτυπώσεις χαρακτικής από μουσεία της Κίνας. Συνεχίζεται στην Ευρωπαϊκή χαρακτική του Μεσαίωνα, της Αναγέννησης, του Ιμπρεσιονισμού και της Ιαπωνικής Τέχνης (από Συλλογές). Προχωρά σε Λιθογραφίες ξένων περιηγητών στην Ελλάδα από Ελληνικά ιστορικά μουσεία και σε Χαλκογραφίες Εικόνων του Αγ. Όρους.
Η πορεία αυτή τελειώνει με χαρακτικά έργα Χαρακτών του τόπου μας, μελών του Ε.Ε.Τ.Ε., αφ’ ενός (από Συλλογές) με τα έργα Χαρακτών που δεν ζουν πια και πολλοί εκ των οποίων κατέδειξαν με τα Χαρακτικά τους έργα σημαντικά γεγονότα και τους αγώνες της νεότερης Ιστορίας του τόπου μας, και αφ’ ετέρου με τα Χαρακτικά έργα σύγχρονων Χαρακτών, μερικά από τα οποία καταδεικνύουν και την τεχνική εξέλιξη της ψηφιακής Χαρακτικής τέχνης στην Ελλάδα.
Εκθέματα παρουσιάζονται από (κατάλογος)
Παρουσιάζονται έργα μέσα από την ιστορική πορεία της τέχνης της Χαρακτικής στον 20ό αιώνα στην Ελλάδα, των (κατάλογος)
Το “Ατέχνως” έχει ενημερώσει επανειλημμένα για το παραπάνω
Έκδοση: «Τι είναι το ΕΕΤΕ»
Εκδόθηκε από το ΕΕΤΕ το ενημερωτικό φυλλάδιο «Τι είναι το ΕΕΤΕ», με σκοπό την ενημέρωση των νέων μελών του ΕΕΤΕ για τα δικαιώματα των εικαστικών-μελών του, τη θεσμική τους προστασία, τους σκοπούς και τη λειτουργία του συλλογικού μας φορέα. Θα το βρείτε στα γραφεία του ΕΕΤΕ και στην ιστοσελίδα του: www.eete.gr.
Ημερίδα για τις Κρίσεις Κυριακή 13 Μαρτίου 2022 (Αίθουσα Τρίτση, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων και διαδικτυακά)
Το ΕΕΤΕ καλεί σε συζήτηση τα μέλη του, για το σημαντικό θέμα των Κρίσεων, που πραγματοποιούνται από τα όργανα ή εκπροσώπους του ΕΕΤΕ.
Ζητήματα προς συζήτηση:
- Κριτήρια επιλογής των μελών της Επιτροπής Κρίσεων του ΕΕΤΕ. • Η εισδοχή νέων (μη πτυχιούχων ΑΣΚΤ) μελών στο ΕΕΤΕ: Το θεσμικό πλαίσιο, κριτήρια επιλογής, σύγχρονες εικαστικές μορφές (νέες τεχνολογίες — περφόρμανς κλπ) και κρίσεις, αντιφάσεις και προβλήματα, (η Εγκύκλιος για τους υποψηφίους κ.α.).
- Η εκπροσώπηση του ΕΕΤΕ στους Καλλιτεχνικούς Διαγωνισμούς και διοργανώσεις τρίτων (το θεσμικό πλαίσιο, εμπειρία και προβλήματα κ.ά.)
- Οι κρίσεις στις εκθέσεις μελών του που διοργανώνει το ΕΕΤΕ — κριτήρια, ποίος ο ρόλος των εκθέσεων αυτών (εκπαιδευτικός ή βήμα προβολής των μελών;), προτάσεις λύσεων κ.ά.