Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κύριε Σίμο, καλείτε τον κόσμο να κάνει τη διαφορά — Πώς θα γίνει αυτή η διαφορά με εσάς δήμαρχο (Συνέντευξη με τον δήμαρχο Πετρούπολης)

Δημο­τι­κές εκλο­γές 2019: Μιλή­σα­με με τον κομ­μου­νι­στή δήμαρ­χο Πετρού­πο­λης Βαγ­γέ­λη Σίμο, για τα προ­βλή­μα­τα των πολι­τών, το έργο της δημο­τι­κής αρχής, το ρόλο της τοπι­κής διοί­κη­σης, για όσα έχει σχε­διά­σει η Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση για την επό­με­νη θητεία σε περί­πτω­ση επα­νε­κλο­γής. Λόγω της έκτα­σης και του ενδια­φέ­ρο­ντος όσων μας είπε ο κ. Σίμος, η συνέ­ντευ­ξη έσπα­σε σε δύο μέρη. Ήδη δημο­σιεύ­τη­κε το πρώ­το. Σήμε­ρα δημο­σιεύ­ου­με το δεύ­τε­ρο μέρος.

Βαγ­γέ­λης Σίμος: Ψήφος για συνέ­χεια στην ασυμ­βί­βα­στη πορεία της Πετρούπολης

***

– Κύριε δήμαρ­χε, μας περι­γρά­ψα­τε το πλαί­σιο μέσα στο οποίο λει­τουρ­γή­σα­τε και τις πρω­το­βου­λί­ες που πήρα­τε για να βοη­θή­σε­τε τους Πετρου­πο­λιώ­τες. Ας δού­με και το πλαί­σιο που δια­μορ­φώ­νε­ται για μετά τις εκλο­γές. Τέλειω­σαν τα μνη­μό­νια, έρχε­ται η ανά­πτυ­ξη υπό­σχε­ται η κυβέρ­νη­ση. Καλύ­τε­ρες ημέ­ρες με άλλο μείγ­μα πολι­τι­κής υπό­σχε­ται η ΝΔ. Να υπο­θέ­σου­με ότι έρχο­νται και καλύ­τε­ρες ημέ­ρες για την Αυτο­διοί­κη­ση (Προ­σλή­ψεις, χρη­μα­το­δό­τη­ση) καλύ­τε­ρες υπη­ρε­σί­ες για τους πολίτες;

Λίγες ημέ­ρες πριν λίγες ημέ­ρες μας ήρθε έγγρα­φο από το υπουρ­γείο Εσω­τε­ρι­κών με το οποίο ζητά να κατα­θέ­σου­με την κατάρ­τι­ση του μεσο­πρό­θε­σμου, δηλα­δή μία στό­χευ­ση των οικο­νο­μι­κών μεγε­θών του δήμου για το 2020 έως το 2023. Εκεί απο­τυ­πώ­νο­νται όλα ξεκά­θα­ρα, απλά το κρύ­βουν από το λαό. Τα επί­πε­δα της κρα­τι­κής χρη­μα­το­δό­τη­σης προς τους δήμους θα μεί­νουν στο 30% και το υπό­λοι­πο 70% θα πρέ­πει να βγει από την τοπι­κή φορο­λο­γία. Αυτό το οποίο πολύ συστη­μα­τι­κά και η σημε­ρι­νή και η προη­γού­με­νη κυβέρ­νη­ση όπως και η ηγε­σί­ες της ΚΕΔΕ το περιέ­γρα­φαν ως κάτι όμορ­φο, δηλα­δή να γίνουν οι δήμοι οικο­νο­μι­κά αυτο­τε­λείς, οικο­νο­μι­κά αυτάρ­κεις, το έχουν πετύ­χει — 30% κρα­τι­κή χρη­μα­το­δό­τη­ση η οποία προ­έρ­χε­ται από τη λαϊ­κή φορολογία

– Να υπεν­θυ­μί­σου­με ότι περισ­σό­τε­ρο από 85% των κρα­τι­κών εσό­δων προ­έρ­χε­ται από τη φορο­λο­γία των λαϊ­κών στρωμάτων

Βέβαια, είναι αυτά τα ματω­μέ­να πλε­ο­νά­σμα­τα όπως τα χαρα­κτη­ρί­ζου­με. Όντως θα υπάρ­ξει κάποια ανά­πτυ­ξη, υπάρ­χει ήδη, αναι­μι­κή πολύ βέβαια και επι­κίν­δυ­νη για­τί μπο­ρεί πάλι σε σύντο­μο χρο­νι­κό διά­στη­μα να γνω­ρί­σου­με κρί­ση και ύφε­ση. Αυτά τα ματω­μέ­να πλε­ο­νά­σμα­τα προ­έρ­χο­νται από τα αντι­λαϊ­κά μέτρα που έχουν χτυ­πή­σει το μισθό, τις συντά­ξεις, μια σει­ρά από δικαιώ­μα­τα και ελευθερίες.

Να επα­νέλ­θου­με όμως στα περί οικο­νο­μι­κής αυτο­τέ­λειας των δήμων. Καθη­λώ­νο­νται λοι­πόν τα έσο­δα από το κρά­τος στο 30% και το υπό­λοι­πο 70%, όταν λένε οικο­νο­μι­κά αυτάρ­κης εννο­ούν να αυξή­σει ο δήμος την τοπι­κή φορο­λο­γία, δημο­τι­κά τέλη, τρο­φεία, συν­δρο­μές, θα προ­χω­ρή­σει σε ηλε­κτρο­νι­κούς πλει­στη­ρια­σμούς και κατα­σχέ­σεις προ­κει­μέ­νου να εισπρά­ξει τα λεγό­με­να ΠΟΕ (τα οικο­νο­μι­κά που οφεί­λο­νται στους δήμους από τα παρελ­θό­ντα έτη) και θα αξιο­ποι­ή­σει την περιου­σία του ή θα που­λή­σει υπη­ρε­σί­ες του σε ιδιώ­τες. Αυτή είναι κατεύ­θυν­ση και είναι μονό­δρο­μος. Όταν σου λέει κάποιος ότι πρέ­πει να αυξή­σεις τα ίδια έσο­δα, αυτό σημαί­νει. Δεν υπάρ­χει κάποια κότα που γεν­νά τα χρυ­σά αυγά. Εμείς το λέμε αυτό στον κόσμο και ενό­ψει των εκλο­γών, για­τί για εμάς αυτό πρέ­πει να δια­μορ­φώ­σει κρι­τή­ριο ψήφου. Και δεν το λέει κανέ­νας άλλος, το απο­κρύ­πτουν όλοι. Όλοι μιλά­νε για δήμους οι οποί­οι μπο­ρεί να είναι οικο­νο­μι­κά αυτάρ­κεις. Δεν του λέει κανέ­νας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ κοκο­ρο­μα­χούν για το αν εισπράτ­τουν τον ΕΝΦΙΑ οι δήμοι με τον άλφα ή βήτα τρό­πο. Εμείς λέμε ότι δεν πρέ­πει να εισπράτ­τε­ται ο ΕΝΦΙΑ, δεν πρέ­πει να υπάρ­χει ο ΕΝΦΙΑ. Θα κάθε­ται δηλα­δή ο δήμαρ­χος να τσα­κώ­νε­ται με τον δημό­τη για το αν θα του πάρει το σπί­τι ή όχι προ­κει­μέ­νου να μπο­ρεί να λει­τουρ­γή­σει ο δήμος, για να μπο­ρεί, για παρά­δειγ­μα, να έχει φυσι­κό αέριο το κολυμ­βη­τή­ριο. ή γα να μπο­ρεί να πλη­ρώ­νει ο δήμος τα πάγια έξο­δα και να τσα­κώ­νε­ται με το δημό­τη για να του πάρει το σπί­τι ή όχι, ή αν θα του κάνει ηλε­κτρο­νι­κό πλει­στη­ρια­σμό για οφει­λή 500 ευρώ και πάνω; Αυτά τα πράγ­μα­τα είναι πλέ­ον αντι­δρα­στι­κά Το όποιο φιλο­λαϊ­κό προ­σω­πείο μπο­ρεί να είχαν οι δήμοι μετά και τον Κλει­σθέ­νη έχει πέσει τελεί­ως Στον Κλει­σθέ­νη έγι­νε από­πει­ρα, και ευτυ­χώς υπήρ­χε αντί­δρα­ση, πρώ­τα και κύρια των κομ­μου­νι­στών δημάρ­χων και μετά των υπο­λοί­πων και το παγώ­σα­με — και τώρα θα έρθει και ο Κλει­σθέ­νης, και πρέ­πει να δού­με, θα υπάρ­χουν κομ­μου­νι­στές δήμαρ­χοι να το παγώ­σουν ή όχι; — να περά­σει και η υπη­ρε­σία πρα­σί­νου στη λογι­κή της αντα­πο­δο­τι­κό­τη­τας. Μέχρι τώρα είναι η καθα­ριό­τη­τα, ο ηλε­κτρο­φω­τι­σμός, τώρα και υπη­ρε­σία πρα­σί­νου. Τι σημαί­νει αυτό; Αυξη­μέ­να δημο­τι­κά τέλη, από ποιον; Από ένα λαό που το λέμε σφί­ξε κι άλλο το ζωνά­ρι, κάνε υπο­μο­νή, βλέ­που­με το φως στο τού­νελ; Με αυτή την έννοια λέμε ότι πρέ­πει να βγουν χρή­σι­μα και πολύ­τι­μα συμπε­ρά­σμα­τα για το ποιο λόγο πρέ­πει να ισχυ­ρο­ποι­η­θεί το ΚΚΕ στις επερ­χό­με­νες εκλο­γές και η Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση στους δήμους.

– Ως Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση, ως ΚΚΕ έχε­τε το το σύν­θη­μα κάνε τη δια­φο­ρά με το ΚΚΕ με τους κομ­μου­νι­στές δημάρ­χους. Από όσα μας είπα­τε για την προη­γού­με­νη θητεία, δεν άλλα­ξε ριζι­κά η ζωή όσων βρί­σκο­νται στο περι­θώ­ριο. Τι είναι αυτό που θα κάνει τη δια­φο­ρά με έναν κομ­μου­νι­στή δήμαρ­χο σε σχέ­ση με τους άλλους. Πώς θα έχει ελπί­δα αυτός που και σήμε­ρα συνε­χί­ζει να δυστυ­χεί παρά τις προ­σπά­θειες που κατα­βά­λα­τε. Πώς την ορί­ζε­τε εσείς τη διαφορά;

–  Εμείς κατ’ αρχήνν λέμε ότι μπο­ρού­με να κοι­τά­με τον Πεε­τρου­πο­λιώ­τη και την Πετρου­πο­λιώ­τισ­σα στα μάτια και να ζητά­με ξανά την ψήφο του, για­τί ούτε το 2014 ούτε και ποτέ τον κοροϊ­δέ­ψα­νε„ δεν τον ξεγε­λά­σα­με δεν του είπα­με ψέμα­τα προρ­κει­μέ­νου να υφαρ­πά­ξου­με την ψήφο του. Εμείς και το 2014 του λέγα­με εδώ μαζί μας είναι η ελπί­δα για την ανα­τρο­πή προ­κει­μέ­νου να ισχυ­ρο­ποι­η­θεί η αντι­πο­λί­τευ­ση Εμείς έχου­με το οξύ­μω­ρο, όπως λένε κάποιοι, ότι και όπου είμα­στε διοί­κη­ση, είμα­στε αντι­πο­λί­τευ­ση. Σε οποιο­δή­πο­τε νόμο, μέτρο, προ­έρ­χε­ται από την Ευρω­παϊ­κή Ένω­ση, την κυβέρ­νη­ση και την Περι­φέ­ρεια, και του μαυ­ρί­ζει τη ζωή. Εμείς λοι­πόν του λέγα­με έλα μαζί μας , ισχυ­ρο­ποί­η­σέ μας και έλα μαζί μας να παλέ­ψεις. Δε ζητή­σα­με δηλα­δή και ανά­θε­ση του αγώ­να όπως για παρά­δειγ­μα η κυβέρ­νη­ση ΣΥΡΙΖΑ, Περι­φε­ρεια­κή αρχή του ΣΥΡΙΖΑ που έλε­γαν στη­ρίξ­τε εμάς για να πάμε να δια­πραγ­μα­τευ­τού­με και να κάνου­με τη Μέρ­κελ να χορεύ­ει πεντο­ζά­λη. Εμείς του είπα­με από κοι­νού, μαζί με εμάς, να παλέ­ψου­με. Απο­δεί­ξα­με, όπως σας περιέ­γρα­ψα με τα παρα­δείγ­μα­τα νωρί­τε­ρα, ότι υπάρ­χει δια­φο­ρά όταν είναι το ΚΚΕ στη διοί­κη­ση Εμείς καλού­με τον κόσμο, και ειδι­κά τώρα που πλη­σιά­ζου­με στις εκλο­γές, να θυμη­θεί„ για ποιο λόγο από το 2002 μέχρι το 2010 για παρά­δειγ­μα, που οι επο­χές οικο­νο­μι­κά ήταν καλύ­τε­ρες και οι δήμοι έπαιρ­ναν την πεντα­πλά­σια χρη­μα­το­δό­τη­ση από αυτή που παίρ­νουν σήμε­ρα υπήρ­χαν τρο­φεία στους παι­δι­κούς σταθ­μούς και η τότε διοί­κη­ση δεν τα κατάρ­γη­σε;  Είχε πολύ μεγα­λύ­τε­ρο ταμείο από ό,τι έχει σήμε­ρα ο δήμος. Είναι πολι­τι­κή επι­λο­γή. Είναι πολι­τι­κή επι­λο­γή όλων των υπο­λοί­πων. Είναι πολι­τι­κή επι­λο­γή το χαρά­τσω­μα και η αντι­πο­δο­τι­κό­τη­τα. Και είναι πολι­τι­κή επι­λο­γή η υπο­στε­λέ­χω­ση για­τί από το 2009 με κατεύ­θυν­ση όλων αυτών που απο­κα­λού­με θεσμούς απα­γο­ρεύ­τη­κε η πρό­σλη­ψη προ­σω­πι­κού στους δήμους, άρα δέκα χρό­νια τώρα οι δήμοι δεν μπο­ρούν να προ­σλά­βουν μόνι­μο προ­σω­πι­κό. Αντι­θέ­τως το υπάρ­χον προ­σω­πι­κό συντα­ξιο­δο­τεί­ται, άρα υπο­λει­τουρ­γού­με σε πάρα πολ­λές υπη­ρε­σί­ες και υπη­ρε­σί­ες που έχουν να κάνουν και με την καθη­με­ρι­νό­τη­τα του δημό­τη. Για παρά­δειγ­μα, ηλε­κτρο­λό­γους, υδραυ­λι­κούς, μπογιατζήδες,μάγειρες για τους παι­δι­κούς σταθ­μούς. Έχου­με φτά­σει στο σημείο πολ­λές φορές να δου­λεύ­ου­με εξαι­τί­ας του φιλό­τι­μου των εργα­ζο­μέ­νων παρά τον πόλε­μο που δέχο­νται, ότι οι δημό­σιοι υπάλ­λη­λοι φταί­νε για το χρέ­ος, παίρ­νουν παχυ­λούς μισθούς, δου­λεύ­ουν λίγες ώρες κτλ. Αυτό ήταν ένα πολύ ωραίο παρα­μύ­θι το οποίο το έχουν χρη­σι­μο­ποι­ή­σει δια­χρο­νι­κά οι κυβερ­νή­σεις προ­κει­μέ­νου να δημιουρ­γη­θεί αντί­θε­ση μετα­ξύ του κόσμου και να μην είναι ενω­μέ­νος, οι εργα­ζό­με­νοι του ιδιω­τι­κού με αυτούς του δημο­σί­ου. Και προ­σπα­θού­με να αντι­πα­λέ­ψου­με κι αυτό για­τί δυστυ­χώς έχει εισχω­ρή­σει στη συνεί­δη­ση του κόσμου και αντί να είμα­στε ενω­μέ­νοι, βλέ­πο­με τον ιδιω­τι­κό με το δημό­σιο τομέα να αντι­μά­χο­νται, αλλά και τον δημό­σιο τομές να είναι και μετα­ξύ του κατα­κερ­μα­τι­σμέ­νος για­τί υπάρ­χουν και πολ­λές και δια­φο­ρε­τι­κές σχέ­σεις εργα­σί­ας. Ο μόνι­μος βλέ­πει το συμ­φέ­ρον του ως κάτι δια­φο­ρε­τι­κό από του συμ­βα­σιού­χου. Αντί να πουν και οι δύο ζού­με με τον κίν­δυ­νο της από­λυ­σης, μόνι­μη στα­θε­ρή δου­λειά για όλους εδώ και τώρα. Λέω λοι­πόν ότι η δια­φο­ρά υπάρ­χει. Και στα έργα ουσί­ας που γίνα­νε και σε αυτά τα οποία μπλο­κά­ρα­με και στην πολι­τι­κή την κοι­νω­νι­κή που εφαρ­μό­σα­με και στην πολι­τι­κή φορο­ε­λά­φρυν­σης. Και αυτά απο­τε­λούν χρή­σι­μα συμπε­ρά­σμα­τα και παρα­δείγ­μα­τα. Για ποιο λόγο εδώ είναι η δια­φο­ρά κασι για ποιο λόγο γίνε­ται και αλλιώς

– Με τον Κλει­σθέ­νη δια­μορ­φώ­νε­ται ένα νέο πλαί­σιο στην Αυτο­διοί­κη­ση. Σύμ­φω­να με την κυβέρ­νη­ση εγγυά­ται καλύ­τε­ρες υπη­ρε­σί­ες για τους πολί­τες και απο­τε­λε­σμα­τι­κό­τε­ρη λει­τουρ­γία των δήμων. Μιλά για «λαϊ­κή συμ­με­το­χή στους δήμους» και «ευκαι­ρί­ες για να δια­μορ­φώ­σου­με την πόλη των ανα­γκών μας». Ισχύει;

Όντως, τον παρου­σί­α­σαν ως ένα νόμο που έρχε­ται να αλλά­ξει την κουλ­τού­ρα των δήμων και των τρό­πων λει­τουρ­γί­ας. Κάθε φορά που ο λαός ακού­ει κάτι καλό για έναν νόμο πρέ­πει να τρο­μά­ζει. Εγώ αυτό ξέρω και αυτό μου λέει η εμπει­ρία μου και ας μην είναι πολύ μεγά­λη. Ο Κλει­σθέ­νης είναι ένας νόμος ενταγ­μέ­νες στις διοι­κη­τι­κές ανα­διαρ­θρώ­σεις που έκα­νε το κρά­τος, και είναι συνέ­χεια του Καλ­λι­κρά­τη και του Καπο­δί­στρια και έχει έρθει να εναρ­μο­νί­σει τους δήμους με την κρί­ση.  και με κρι­τή­ριο πώς θα βγουν κερ­δι­σμέ­νοι οι επι­χει­ρη­μα­τι­κοί όμι­λοι από την κρί­ση και μέσα από τους δήμους. Αυτό κάνει. Για­τί μπο­ρεί όλη η κου­βέ­ντα να έμει­νε στην απλή ανα­λο­γι­κή, ναι ή όχι και για­τί, η ουσία όμως του Κλει­σθέ­νη δεν είναι αυτή. Σκο­πί­μως η κου­βέ­ντα έμει­νε στον τρό­πο διε­ξα­γω­γής των εκλο­γών. Ξέρε­τε για­τί; Για­τί σε όλα τα υπό­λοι­πα συμ­φω­νούν. Για­τί να τα κου­βε­ντιά­σουν; Στρα­τη­γι­κά συμπνέ­ουν και συμπλέ­ουν. Γιατί να μιλή­σουν για το γεγο­νός ότι ο Κλει­σθέ­νης μιλά για άυξη­ση της αντα­πο­δο­τι­κό­τη­τας, για ποιο λόγο να μεί­νουν στο γεγο­νός ότι η κυβέρ­νη­ση θα σου φέρ­νει ένα στέ­λε­χος από το μητρώο στε­λε­χών, ένα νέο παρα­τη­ρη­τή­ριο δηλα­δή, όταν δεν μπο­ρείς να ισο­σκε­λί­σεις τον προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό σου, ο οποί­ος θα σου επι­βάλ­λει τι θα κόψεις και τι θα αυξή­σεις προ­κει­μέ­νου να έχεις τον προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό ισο­σκε­λι­σμέ­νο Για ποιο λόγο να πουν ότι οι δήμοι μπο­ρούν να ξεπου­λή­σουν με απλές δια­δι­κα­σί­ες υπη­ρε­σί­ες των δήμων και μπο­ρούν να εφαρ­μό­ζο­νται πολύ πιο εύκο­λα οι συμπρά­ξεις δημο­σί­ου ιδιω­τών Συμ­φω­νούν σε αυτά. Η ΚΕΔΕ τα ζητά­ει, η κυβέρ­νη­ση τα υλο­ποιεί. Έτσι γίνε­ται το παι­χνί­δι εδώ και χρό­νια. Έτσι έγι­νε με τον Καλ­λι­κρά­τη έτσι γίνε­ται και με τον Κλει­σθέ­νη. Ένας πλέ­ον αντι­δρα­στι­κός νόμος, πλέ­ον αντι­λαϊ­κός νόμος, που έρχε­ται να κάνει πιο εύκο­λη την πρό­σβα­ση των ιδιω­τών στις δημό­σιες δομές . Και σε αυτό πρέ­πει να προ­βλη­μα­τι­στεί ο κόσμος. Στο δημό­σιο στο οποίο δε λει­τουρ­γεί σωστά σήμε­ρα ως απά­ντη­ση προ­κρί­νουν τον ιδιώ­τη, όχι πώς μπο­ρού­με να έχου­με ένα καλύ­τε­ρο δημό­σιο ή ένα κρά­τος που θα εξυ­πη­ρε­τεί τις λαϊ­κές ανά­γκες . Να προ­βλη­μα­τι­στού­με σε αυτή την κατεύ­θυν­ση. Μπο­ρεί να υπάρ­χει ένα τέτοιο κρά­τος και αν ναι, πώς, με ποιο τρό­πο. Μπο­ρεί να υπάρ­ξει μια τέτοια κοι­νω­νία να το πω σωστά. παρά το λένε, δε λει­τουρ­γεί σωστά το κρά­τος, ιδιώ­της.  Μα ποιος θα ιδιω­τεύ­σει προ­κει­μέ­νου το κέρ­δος που θα βγά­λει να είναι μικρό­τε­ρο από το αρχι­κό του κεφά­λαιο Δηλα­δή θα ανοί­ξω μια οποια­δή­πο­τε επι­χεί­ρη­ση με 5.000 ευρώ και θα έχω στο τέλος κέρ­δος 4.000; Να μπω μέσα δηλα­δή ή να κάνω ταμείο 5.000, όσα έβα­λα δηλα­δή; Δε θέλω να βγά­λω 7–8‑10–15.000; Αυτή είναι η διευ­ρυ­νό­με­νη ανα­πα­ρα­γω­γή του κεφα­λαί­ου Πώς θα τα βγά­λει αυτά κάποιος που θα αγο­ρά­σει μια δημό­σια υπη­ρε­σία;  Ποιος θα πλη­ρώ­σει εν τέλει το μάρ­μα­ρο; Το κρύ­βουν αυτό από τον κόσμο. Ο ιδιώ­της δε θα επεν­δύ­σει «για την ψυχή της μάνας του», θέλει να βγά­λει τα διπλά­σια και τα τρι­πλά­σια. Ποιος θα τα πλη­ρώ­σει αυτά; Εγώ δεν έχω κανέ­να χρη­μα­το­κι­βώ­τιο  που το πρωί που έρχο­μαι είναι γεμά­το λεφτά μέσα Και κανέ­να δημαρ­χείο δεν έχει τέτοιο χρη­μα­το­κι­βώ­τιο. Τα πράγ­μα­τα είναι συγκε­κρι­μέ­να. Τόσοι είναι οι κρα­τι­κοί πόροι, τόσα τα ιδία έσο­δα.  Η κρα­τι­κή χρη­μα­το­δό­τη­ση λένε στο μεσο­πρό­θε­σμο θα πέσει κι άλλο, αύξη­σε τα ιδία έσο­δα λένε. Ποιος θα την πλη­ρώ­σει «τη νύφη», πάλι ο εργα­ζό­με­νος λαός.

– Παρα­κρά­τη­ση πόρων και νέες αρμο­διό­τη­τες στους Δήμους…

Παρα­χω­ρούν αρμο­διό­τη­τες στους Δήμους, το κρά­τος πλέ­ον δεν έχει καμία ευθύ­νη, οι δήμοι το κάνουν κατά το δοκούν, άρα χάνε­ται και το ενιαίο που πρέ­πει να υπάρ­χει στο δημό­σιο. Η ΚΕΔΕ έκα­νε πρό­τα­ση να ανα­λά­βουν τα νηπια­γω­γεία οι δήμοι. Αυτό έλει­πε να καταρ­τί­ζουν οι δήμοι και τα Δημο­τι­κά Συμ­βού­λια τι θα μαθαί­νουν τα παι­διά στα νηπια­γω­γεία και αν θα υπάρ­χει νηπια­γω­γός ή όχι. Πολύ «προ­ο­δευ­τι­κά» πράγ­μα­τα, τα οποία ισχύ­ουν εδώ και δεκα­ε­τί­ες στην Ευρώ­πη, πρέ­πει να έρθουν σιγά σιγά και στη χώρα μας.

– Από αυτά που λέτε, κατα­λα­βαί­νω για­τί οι κομ­μου­νι­στές δήμαρ­χοι είστε κόκ­κι­νο πανί. Είστε κακό παρά­δειγ­μα για μια άλλη δια­χεί­ρι­ση, για ένα άλλο τρό­πο προ­σέγ­γι­σης και λύσης των λαϊ­κών προβλημάτων

Γι’αυ­τό και φρο­ντί­ζουν εκεί που υπάρ­χουν κομ­μου­νι­στές δήμαρ­χοι να πέφτει περισ­σό­τε­ρη λάσπη και βρω­μιά,  προ­σπα­θώ­ντας να πλή­ξουν το ήθος και το κύρος τους

– Οι άλλοι δια­χει­ρί­ζο­νται κάτι άλλο καλά, την κυρί­αρ­χη πολιτική.

Εφό­σον συμ­φω­νούν και την ψηφί­ζουν δε θα τη δια­χει­ρι­στού και καλά;

– Η δια­χεί­ρι­ση των απορ­ρι­μά­των είναι ένα πρό­βλη­μα που αφο­ρά όλη την Αττι­κή. Συνή­θως ακού­με για τις περι­βαλ­λο­ντι­κές επιπτώσεις,

Με έναν ρομα­ντι­σμό του τύπου προ­στα­τεύ­ου­με το περι­βάλ­λον κλπ…

– πίσω από αυτό υπάρ­χει το μεγά­λο θέμα του τρό­που δια­χεί­ρι­σής τους. Όμως υπάρ­χουν και άλλες πλευ­ρές. Δε το ήξε­ρα, σας άκου­σα να ανα­φέ­ρε­στε στις επι­πτώ­σεις στην υγεία των κατοί­κων και του Δήμου σας λόγω της εγγύ­τη­τας με τη χωμα­τε­ρή. Μάλι­στα ανα­φερ­θή­κα­τε και σε πολύ υψη­λά ποσο­στά καρ­κι­νο­πα­θών των κατοί­κων της Δυτι­κής Αττι­κής σε σχέ­ση με την υπό­λοι­πη Αττι­κή. Πίσω από τα σκου­πί­δια όμως υπάρ­χει και ένα πεδίο κέρ­δους λαμπρό.

Το ζήτη­μα της χωμα­τε­ρής της Φυλής η οποία είναι μια υγειο­νο­μι­κή βόμ­βα, εδώ και 54 χρό­νια, είναι ένα ζήτη­μα που συν­δέ­ε­ται με τη συνο­λι­κό­τε­ρη δια­χεί­ρι­ση των απορ­ρι­μά­των. όπως είπα­τε είναι πεδίο δόξης λαμπρό. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Χού­φτελ σε επί­σκε­ψή του στη χώρα μας, είπε, «έχε­τε κρί­ση και δεν αξιο­ποιεί­τε τα σκου­πί­δια; Τα σκου­πί­δια είναι χρυ­σός». Εγώ συμ­φω­νώ. Το θέμα όμως είναι ποιος θα τον καρ­πω­θεί αυτόν τον χρυ­σό. Οι εται­ρεί­ες ανα­κύ­κλω­σης ή οι εται­ρεί­ες οι οποί­ες λυμαί­νο­νται και τώρα τις επε­κτά­σεις, τους πυρή­νες, τα κύτ­τα­ρα στις χωμα­τε­ρές, οι συμπρά­ξεις ιδιω­τι­κού — δημο­σί­ου τομέα για τις οποί­ες δόθη­καν πρό­σφα­τα πάνω από 200 εκατ. ευρώ για να λει­τουρ­γούν και μάλι­στα χωρίς να τηρούν στις περισ­σό­τε­ρες περι­πτώ­σεις και τις προ­δια­γρα­φές του νόμου; Γι’ αυτούς είναι χρυ­σός. Για το λαό, και για το λαό της Πετρού­πο­λης συγκε­κρι­μέ­να και της δυτι­κής Αθή­νας είναι 31,72% αύξη­ση του καρ­κί­νου, των νεο­πλα­σιών σε σύγκρι­ση με 10% που είναι σε όλη την υπό­λοι­πη Αττι­κή. Τρεις φορές πάνω. Και αυτά είναι στοι­χεία επί­ση­μα της ΕΛΣΤΑΤ, στοι­χεία που έχουν προ­κύ­ψει από επί­ση­μες ιατρι­κές έρευνες.

Δεδο­μέ­νων αυτών, πρέ­πει να πού­με ότι στους άμε­σους σχε­δια­σμούς της Περι­φέ­ρειας είναι και νέα χωμα­τε­ρή στην «πλά­τη» της πόλης μας, στο ανε­νερ­γό λατο­μείο Μου­σα­μά. Από το Θέα­τρο Πέτρας είναι μόλις 500 μέτρα σε ευθεία γραμ­μή.. Το ζήτη­μα δεν είναι μόνο πού θα πάει η χωμα­τε­ρή. Εμείς πιστεύ­ου­με ότι η χώρας μας έχει το επι­στη­μο­νι­κό προ­σω­πι­κό, το κατάλ­λη­λο, το εξει­δι­κευ­μέ­νο, το καταρ­τι­σμέ­νο που μπο­ρεί να πει πού πρέ­πει να γίνει μια χωμα­τε­ρή, με ποιο τρό­πο πρέ­πει να γίνει μια χωμα­τε­ρή. Και να πάρου­νε υπό­ψη αν γειτ­νιά­ζει με κατοι­κη­μέ­νη περιο­χή, υδρο­φό­ρος ορί­ζο­ντας, γεω­λο­γι­κές, γεω­φυ­σι­κές μελέ­τες, όλα αυτά. Το ζήτη­μα όμως δεν είναι το επι­στη­μο­νι­κό προ­σω­πι­κό, αυτό υπάρ­χει. Το ζήτη­μα είναι τι πολι­τι­κή κατεύ­θυν­ση υπάρ­χει στη δια­χεί­ρι­ση των απορ­ρι­μά­των. Σε εμάς, στις γει­το­νιές μας, ληστεύ­τη­κε η ψήφος του λαού. Ξέρε­τε τι είναι να σου λένε ψηφί­στε κι αν βγω κυβέρ­νη­ση, αν βγω στην περι­φέ­ρεια, η κ. Δού­ρου, αύριο κλεί­νω τη χωμα­τε­ρή; Αυτό περί­με­νε να ακού­σει ο κόσμος, 54 χρό­νια την έχει μέσα στα πνευ­μό­νια του. Τι έγι­νε μετά την εκλο­γή τους; Η χωμα­τε­ρή επε­κτά­θη­κε, μεγά­λω­σε. Εδώ λοι­πόν υπάρ­χουν συγκε­κρι­μέ­νες πολι­τι­κές ευθύ­νες, υπάρ­χουν πολι­τι­κές επι­λο­γές και κατευ­θύν­σεις που εφαρ­μό­ζο­νται. Εγώ είπα σε μια συγκέ­ντρω­ση έξω από το υπουρ­γείο Εσω­τε­ρι­κών, η πολι­τι­κή που εφαρ­μό­ζουν είναι για τα σκου­πί­δια.  Πραγ­μα­τι­κά είναι για τα σκου­πί­δια. Το μεγά­λο κεφά­λαιο, οι επι­χει­ρη­μα­τι­κοί όμι­λοι που λυμαί­νο­νται το χώρο αυτό, που αισχρο­κερ­δούν μέσα από το χώρο αυτό δεν έχουν ιερό και όσιο. Όταν μπαί­νει μπρο­στά το κέρ­δος το δικό τους, δε θα σκε­φτούν ούτε την υγεία τη δικιά μας, ούτε των παι­διών μας, ούτε τον τρι­πλα­σια­σμό των καρ­κί­νων που σας ανέ­φε­ρα. Θέλει σύγκρου­ση με αυτά τα συμ­φέ­ρο­ντα. Και η σημε­ρι­νή κυβέρ­νη­ση που δεσμεύ­τη­κε και η Περι­φέ­ρεια, με δεδο­μέ­νο ότι θα συγκρου­στεί και θα στα­μα­τή­σει τα ΣΔΙΤ που υπάρ­χουν και θα δού­με άλλο τρό­πο πλεύ­σης και άλλο τρό­πο δια­χεί­ρι­σης των απορ­ρι­μά­των, όμως όπως σας είπα και πριν, περισ­σό­τε­ρα από 200 εκατ έχουν δοθεί στις συμπρά­ξεις δημο­σί­ου — ιδιω­τών: Ρόδο, Σέρ­ρες, Γιάν­νε­να, Πελο­πόν­νη­σο. Αντί­θε­τα, τα τοπι­κά σχέ­δια απορ­ρι­μά­των που έκα­ναν οι δήμοι προ­κει­μέ­νου να αυξή­σουν την ανα­κύ­κλω­ση για να μην πετά­νε τόσο πολύ απόρ­ριμ­μα­τα, είναι εδώ και τρία χρό­νια σε φακέ­λους στα γρα­φεία τους στο υπουρ­γείο Περι­βάλ­λο­ντος και περι­μέ­νου­με τη σει­ρά μας να χρη­μα­το­δο­τη­θού­με. Αυτή είναι η κατά­στα­ση. Είναι καθα­ρά πολι­τι­κό το ζήτημα.

Παρά το γεγο­νός ότι αντι­λαμ­βά­νο­μαι πώς το λέτε και ίσως κάποιος το δει ρομα­ντι­κά, ότι κατα­στρέ­φου­με το περι­βάλ­λον, ότι κατα­στρέ­φου­με το πρά­σι­νο κλπ. Και αυτό ισχύ­ει βέβαια. Έχει να κάνει με την υγεία του λαού, Με το σεβα­σμό στο περι­βάλ­λον, με την αξιο­ποί­η­ση των χώρων κλπ. Ομως πρέ­πει να υπάρ­χει πολι­τι­κή που θα συγκρου­στεί με τα συμ­φέ­ρο­ντα για να υπάρ­χει δια­χεί­ρι­ση των απορ­ριμ­μά­των προς όφε­λος του λαού και όχι προς όφε­λος επι­χει­ρη­μα­τιών και εται­ρειών που απο­μυ­ζού­σε μέσα από τον καρκίνο

– Το ζήτη­μα των σκου­πι­διών είδα ότι είναι ψηλά στην ατζέ­ντα όλων των υπο­ψη­φί­ων. Στο ζήτη­μα αυτό ανα­φέ­ρο­νται όλοι οι υπο­ψή­φιοι. Υπάρ­χει ενιαία αντίληψη;

Είναι λογι­κό να είναι υψη­λά στην ατζέ­ντα. Ό,τι απα­σχο­λεί, καί­ει το λαό, οι υπο­ψή­φιοι θα το συζη­τή­σουν, θα υπο­σχε­θούν λύση κλπ. Ιδια προ­σέγ­γι­ση δεν έχου­με όλοι. Το να κλεί­σει η χωμα­τε­ρή θα το πού­με όλοι. Δεν υπάρ­χει κάποιος που θα πει το αντί­θε­το. Και δε διεκ­δι­κού­με την αλή­θεια σε αυτό. Δεν πιστεύ­ου­με ότι οι υπο­ψή­φιοι των άλλων κομ­μά­των θέλουν να υπάρ­χει εδώ η χωμα­τε­ρή ή θέλει να γίνει χωμα­τε­ρή στο λατο­μείο Μου­σα­μά. Το ζήτη­μα δεν είναι τι θέλει προ­σω­πι­κά ο ίδιος για αυτόν και την οικο­γέ­νειά του. Το θέμα είναι μ, με τα κόμ­μα­τα που στη­ρί­ζει, για­τί ανε­ξάρ­τη­τος δεν υπάρ­χει, όλοι είναι μέλη, πρώ­ην μέλη, στε­λέ­χη κομ­μά­των Αρα, λοι­πόν, με τη συμ­με­το­χή τους σε κάποια κόμ­μα­τα, με την πολι­τι­κή που εφαρ­μό­ζει, έχει ευθύ­νη ή δεν έχει; Το δύσκο­λο δεν είναι να πεις να κλεί­σει η χωμα­τε­ρή, στον αγώ­να κρι­νό­μα­στε όλοι. Τι θα κάνου­με γι’ αυτό, θα κατε­βού­με, θα φωνά­ξου­με, θα διεκ­δι­κή­σου­με, θα απαι­τή­σου­με ή απλά θα πού­με να κλεί­σει η χωμα­τε­ρή, και τέλος. Θα το γρά­ψου­με σε ένα προ­ε­κλο­γι­κό φυλ­λά­διο, άντε να υπο­γρά­ψου­με και ένα ψήφι­σμα στο Δημο­τι­κό Συμ­βού­λιο, να το αναρ­τή­σου­με και σε ένα σάιτ ή στα social media και εκεί τελειώ­νουν όλα. Εδώ θέλει σύγκρου­ση. Κι αν κάποιος θέλει πραγ­μα­τι­κά να συγκρου­στεί με αυτό, τότε πρέ­πει να συγκρου­στεί και με το κόμ­μα του οποί­ου είναι μέλος Για­τί 54 χρό­νια όλοι κυβέρ­νη­σαν από αυτούς, η χωμα­τε­ρή συνε­χί­ζει να είναι εδώ, καλά κρα­τεί Υπάρ­χουν και συγκε­κρι­μέ­νες πολι­τι­κές ευθύ­νες, Δεν πρέ­πει να απο­δο­θούν κάποια στιγ­μή. Άρα ο λαός δεν πρέ­πει να πέσει σε αυτή την παγί­δα. Να τρέ­φει την αυτα­πά­τη ότι κάποιος που ενστερ­νί­ζε­ται αυτή την πολι­τι­κή θα κάνει και κάτι για τη χωματερή.

Ποι­κί­λο όρος, ένα φιλέ­το που η εκκλη­σία ορέ­γε­ται και μάλι­στα με την πρό­σφα­τη συμ­φω­νία κυβέρ­νη­σης — Εκκλη­σί­ας η προ­ο­πτι­κή επι­χει­ρη­μα­τι­κής αξιο­ποί­η­σης από μεριάς τους δεν είναι  ένα υπο­θε­τι­κό σενά­ριο. Από την άλλη εσείς, λόγω και έργω υπε­ρα­σπί­ζε­τε το δημό­σιο και δασι­κό χαρα­κτή­ρα του. Σε ποιο σημείο είναι η υπό­θε­ση. Τι σχέ­δια έχε­τε για το χώρο;

Είναι ένα ακό­μα θέμα που απα­σχο­λεί το λαό της Πετρού­πο­λης, όπως και η χωμα­τε­ρή. Υπάρ­χουν διεκ­δι­κη­τές και κατα­πα­τη­τές, για το Ποι­κί­λο Όρος. Είναι μικροϊ­διώ­τες κατα­πα­τη­τές, είναι επι­χει­ρη­μα­τι­κοί όμι­λοι, είναι πολι­τι­κά πρό­σω­πα. Είναι ο ο ιερός ναός Ευαγ­γε­λι­σμός της Θεο­τό­κου, ο οποί­ος στο Κτη­μα­το­λό­γιο κατέ­θε­σε ότι του ανή­κουν 7.000 στρέμ­μα­τα: Ποι­κί­λο Όρος — καθα­ρά δασι­κό κομ­μά­τι — κομ­μά­τι μέσα στο δήμο Πετρού­πο­λης και στο Δήμο Περι­στε­ρί­ου και διοι­κη­τι­κά πιά­νει και δήμο Χαϊ­δα­ρί­υο και δήμο Ασπροπύργου.

Εκεί υπάρ­χει μια δικα­στι­κή δια­μά­χη. Μία κερ­δί­ζει ο Δήμος, μία κερ­δί­ζουν οι αντί­δι­κοι. Υπάρ­χει η έφε­ση, παίρ­νει ανα­βο­λή, συζη­τιέ­ται η έφε­ση, ασκεί­ται έφε­ση στην έφε­ση… Τέσ­σε­ρις δεκα­ε­τί­ες τώρα στα δικα­στή­ρια. Το θέμα θέλει πολι­τι­κή λύση. Θέλει σύγκρου­ση με τα συμ­φέ­ρο­ντα το οποία θέλουν το περι­βάλ­λον — που είναι για ανα­ψυ­χή, ψυχα­γω­γία, αθλη­τι­σμό. Να στα­μα­τή­σει να είναι το περι­βάλ­λον μέσο κέρ­δους και εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης. Δε βλέ­που­με τις κατα­πα­τή­σεις στο Ποι­κί­λο Όρος ως κάτι μεμο­νω­μέ­νο. Κάτι αντί­στοι­χο γίνε­ται και με το Πάρ­κο Τρί­τση, κάτι αντί­στοι­χο γίνε­ται και με μια σει­ρά άλση, βου­νά, αιγια­λούς ανά την Ελλά­δα. Πρέ­πει να υπάρ­χει σύγκρου­ση με αυτό. Δε μπο­ρού­με να έχου­με ιδιω­τι­κά βου­νά, ιδιω­τι­κούς αιγια­λούς, ιδιω­τι­κά πάρ­κα. Αυτά πρέ­πει να είναι λαϊ­κή περιου­σία, να είναι προ­σβά­σι­μα σε όλους, να τα χαί­ρο­νται όλοι, με την οικο­γέ­νειά τους, τους φίλους, την παρέα τους. Δεν πιστεύ­ου­με ότι θα δοθεί λύση μέσα από τα δικα­στή­ρια. Το ζήτη­μα είναι πώς θα συγκρου­στείς με αυτά τα συμ­φέ­ρο­ντα. Εδώ μπο­ρεί να χτι­στεί μία πόλη πάνω από την πόλη, μπο­ρεί να χτι­στεί ένα καζί­νο. Το ρυθ­μι­στι­κό σχέ­διο το Ποι­κί­λο Όρος το ανα­φέ­ρει ως περι­φε­ρια­κό πάρ­κο με μία έξο­δο στον Σκα­ρα­μα­γκά και μία στον Ασπρό­πυρ­γο. Να θυμη­θού­με λίγο το Κόπα Κοπά­να; Μία επι­χεί­ρη­ση με νερο­τσου­λή­θρες στο Χαϊ­δά­ρι, σε δασι­κό χώρο, άνοι­ξε, το εκμε­ταλ­λεύ­τη­κε κάποιος, έκλει­σε και γεια σας. παρα­τη­μέ­να όλα τώρα εκεί ως και επι­κίν­δυ­νος έχει κατα­ντή­σει να είναι ο χώρος. Για ποιο λόγο λοι­πόν να μη θέλουν να φτιά­ξουν στο Ποι­κί­λο Όρος ένα καζί­νο; Είναι φιλέ­το και δε θα το αφή­σουν. Γι’ αυτό λέμε είναι πολι­τι­κό το ζήτη­μα και πρέ­πει να λυθεί με πολι­τι­κό τρόπο.

– Με βάση και αυτά που προ­φα­νώς έχε­τε ήδη σχε­διά­σει και δρο­μο­λο­γή­σει, ποιες είναι οι προ­τε­ραιό­τη­τες σας για την επό­με­νη περί­ο­δο στη διοί­κη­ση του δήμου; Δεδο­μέ­νου πως ό,τι υλο­ποι­ή­σα­τε θα το δια­τη­ρή­σε­τε και ενδε­χο­μέ­νως θα το ενισχύσετε. 

Υπάρ­χουν ήδη 7–8 έργα που είναι ήδη ενταγ­μέ­να σε χρη­μα­το­δο­τι­κούς φορείς. Με δεδο­μέ­νο ότι ο Δήμος παίρ­νει 30.000 ευρώ το μήνα για έργα, με αυτά τα ψίχου­λα εν μπο­ρείς ούτε να χτί­σεις ούτε να φτιά­ξεις, ούτε να κατα­σκευά­σεις κάτι. Οπό­τε τι κάνου­με; Δίνου­με την κατεύ­θυν­ση στη δική μας υπη­ρε­σία να εκπο­νή­σει μελέ­τες, ώρι­μες, τις παίρ­νου­με και πηγαί­νου­με, περι­φέ­ρεια, υπουρ­γεία, ευρω­παϊ­κά προ­γράμ­μα­τα, χτυ­πά­με πόρ­τες, απαι­τού­με και έχου­με κατα­φέ­ρει μέσα στην τελευ­ταία πεντα­ε­τία και εισ­ρεύ­σαν για έργα πάνω από 15.000.000 ευρώ στο δήμο μας. Ήδη έχου­με εντά­ξει σε διά­φο­ρους φορείς έργα τα οποία θα γίνουν το επό­με­νο διά­στη­μα. Ανα­κα­τα­σκευή όλων των αθλη­τι­κών χώρων. Σε τρεις μήνες ξεκι­νά ένα πολύ μεγά­λο έργο που το περι­μέ­νει για δεκα­ε­τί­ες η πόλη. Είναι η ανά­πλα­ση του ασβε­στο­κά­μι­νου που είναι κάτω από το Θέα­τρο Πέτρας και είναι από τα νεό­τε­ρα βιο­μη­χα­νι­κά μνη­μεία της Αττι­κής, το οποίο θα μας θυμί­ζει το πώς οικο­δο­μή­θη­κε η Πετρού­πο­λη, με τι κοι­νω­νι­κο­τα­ξι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά. Ανα­κα­τα­σκευή των παι­δι­κών χαρών. Έχουν τελειώ­σει ήδη οι μισές και οι άλλες μισές είναι ενταγ­μέ­νες σε σχε­τι­κά προ­γράμ­μα­τα και μια σει­ρά από άλλα έργα όπως το Σχέ­διο βιώ­σι­μης αστι­κής κινη­τι­κό­τη­τας το οποίο θα λύσει το κυκλο­φο­ρια­κό πρό­βλη­μα της πόλης. Και μια σει­ρά άλλες παρεμ­βά­σεις στις υπο­δο­μές που έχουν να κάνουν με την καθη­με­ρι­νό­τη­τα και το βιω­τι­κό επί­πε­δο του δημότη.

Το δεύ­τε­ρο που αφο­ρά τον αθλη­τι­σμό και τον πολι­τι­σμό ήδη έχου­με υλο­ποι­ή­σει μια σει­ρά από αθλη­τι­κά και πολι­τι­στι­κά δρώ­με­να που δεν υπήρ­χαν παλαιό­τε­ρα: Αγώ­να δρό­μου, αγώ­να ποδη­λά­του, αγώ­να ανω­μά­λου δρό­μου σε συνερ­γα­σία και με τα αθλη­τι­κά σωμα­τεία της πόλης. Προ­σβλέ­που­με σε ανα­βάθ­μι­ση του Θεά­τρου Πέτρας το οποίο ήδη είναι κατα­ξιω­μέ­νο στη συνεί­δη­ση όχι μόνο των Πετρου­που­λιω­τών, όλης της Αττι­κής και όχι μόνο. Έχουν έρθει αξιό­λο­γες παρα­στά­σεις. Έχου­με στο νου και περαι­τέ­ρω ανα­βάθ­μι­σή του στο βαθ­μό που μπο­ρεί να υπο­στη­ρι­χτεί. Και νέες δρά­σεις με τα παι­διά. ξεκι­νή­σα­με ήδη με τους παι­δι­κούς σταθ­μούς. Πέρ­σι είχε θέμα το περι­βάλ­λον, φέτος τον αθλη­τι­σμό, του χρό­νου θέλου­με να κάνου­με με τον πολι­τι­σμό για να έρθουν τα παι­διά σε επα­φή με τις τέχνες, το θέα­τρο, τη μου­σι­κή, το χορό, την ποί­η­ση, τη λογοτεχνία…

Κύριε δήμαρ­χε, θα κλεί­σου­με τη συνέ­ντευ­ξή μας με μια ανα­φο­ρά στα τοπι­κά δρώ­με­να. Συνυ­πο­ψή­φιοι σας, καλούν τους Πετρου­πο­λιώ­τες να σπά­σουν τη μονο­το­νία των 8 χρό­νων, απευ­θύ­νουν κάλε­σμα για «μακριά από κομ­μα­τι­κά χρί­σμα­τα, δια­με­σο­λα­βη­τές και κομ­μα­τι­κούς κηδε­μό­νες». Σας κατη­γο­ρούν για απο­μο­νω­τι­σμό. Ταυ­τό­χρο­να, υπάρ­χει και ένας υπο­ψή­φιος, κυβερ­νη­τι­κό στέ­λε­χος, που παρου­σιά­ζε­ται ως νέος, φρέ­σκος και με ενδια­φέ­ρον για τα προ­βλή­μα­τα του δήμου και των δημο­τών.  Θέλου­με το σχό­λιο σας.

Αν δού­με αυτό που περι­γρά­ψα­τε, στην ουσία του είναι η κρι­τι­κή που ασκεί­ται στο ΚΚΕ. Για­τί κατη­γο­ρούν το ΚΚΕ; Ότι είναι απο­μο­νω­τι­κό, ότι έχει παλαιο­λι­θι­κές από­ψεις, ότι έχει στα­σι­μό­τη­τα κλπ. Για τα ίδια κατη­γο­ρούν και εμάς. Με λίγα λόγια λένε να μη στη­ρη­χθεί το ΚΚΕ. Ατό λένε στον κόσμο. Αυτό λέγα­νε και το 2014. Αυτό και το 2011. Το 2011, τη δεύ­τε­ρη Κυρια­κή ήταν ο Θωμάς Κοτσα­μπάς με το ΚΚΕ και ο Στέ­φα­νος Βλά­χος (ΠΑΣΟΚ, Συνα­σπι­σμός). Είχε γεμί­σει την Πετρού­πο­λη που έλε­γε, η Πετρού­πο­λη θέλει δήμαρ­χο και όχι κομ­μα­τάρ­χη. Αυτό χτυ­πά­γα­νε. ότι είμα­στε μέλη του ΚΚΕ και το λέμε. Το λέμε και όχι μόνο δε ντρε­πό­μα­στε αλλά το θεω­ρού­με τιμή μας. Αυτοί ντρέ­πο­νται να πού­νε ότι μέλος του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ κλπ. Και ξέρε­τε για­τί ντρέ­πο­νται; Όχι για­τί αισθά­νο­νται τύψεις,  για­τί φοβού­νται την κατα­κραυ­γή του κόσμου Και γι’ αυτό λένε αυτο­διοι­κη­τι­κές εκλο­γές, άσε τα κόμ­μα­τα. Οι πολι­τι­κές που καθο­ρί­ζο­νται; Τα μέτρα δεν ψηφί­ζο­νται στη Βου­λή; Δεν ψηφί­ζο­νται στο Ευρω­κοι­νο­βού­λιο; Αυτά τα μέτρα δεν εφαρ­μό­ζο­να­τι μετά στους δήμους; Πάνε να κοροϊ­δέ­ψουν τον κόσμο λέη­γο­ντας στον κόσμο τα ίδια και τα ίδια.. Το 2014 λέγαν τέρ­μα πια με το ΚΚΕ στην Πετρού­πο­λη. Αυτό είναι το πρό­βλη­μά τους. Πώς θα μας χτυ­πή­σουν; Θα μας πού­νε για­τί δεν έχου­με τρο­φεία στους παι­δι­κούς σταθ­μούς; Για ποιο λόγο χτί­ζου­με παι­δι­κούς σταθ­μούς; Για ποιο λόγο κάνου­με ασφαλ­τό­στρω­ση στους κεντρι­κούς δρό­μους που είχε να γίνει από την επο­χή του Παξι­μα­δά και του Γώγου; Το ήθος και το κύρος μας χτυ­πά­νε. Είναι απο­μο­νω­τι­κό λένε να είσαι κομ­μου­νι­στής. Και τι είναι προ­ο­δευ­τι­κό; Είναι προ­ο­δευ­τι­κό να υπη­ρε­τείς πολι­τι­κές που εξα­θλιώ­νουν το λαό; Να υπη­ρε­τείς πολι­τι­κές που απο­λύ­ου­νε; Να υπη­ρε­τείς πολι­τι­κές του κατώ­τα­του και υπο­κα­τώ­τα­του μισθού; Αυτό είναι προ­ο­δευ­τι­κό σήμε­ρα; Δεν είναι προ­ο­δευ­τι­κό ότι μπο­ρού­με να ζήσου­με έχο­ντας όλοι δου­λειά, αξιο­πρέ­πεια, υγεία, ελεύ­θε­ρο χρό­νο για πολι­τι­σμός, αθλητισμός;

Τι να μας πει ο κυβερ­νη­τι­κός εκπρό­σω­πος; Έχει ξεκι­νή­σει λέει να μαθαί­νει τα προ­βλή­μα­τα της πόλης για να τα λύσου­με λέει με μία άλλη κουλ­τού­ρα. Δεν του είπαν ότι τα προ­βλή­μα­τα της πόλης τα έχει δημιουρ­γή­σει το κόμ­μα του οποί­ου είναι μέλος; Από μόνα τους δημιουρ­γή­θη­καν; Αυτή η πολι­τι­κή δεν πρέ­πει να κατα­δι­κα­στεί; Να τα λύσου­με λέει με μια άλλη κουλ­τού­ρα… Εγώ ξέρω ότι για να αλλά­ξω τις λάμπες στο δρό­μο θέλω ηλε­κτρο­λό­γους, κι έχω μόνο τέσ­σε­ρις. Δεν έχει ευθύ­νη το κόμ­μα του που δε μας δίνει τη δυνα­τό­τη­τα και τη χρη­μα­το­δό­τη­ση να προ­σλά­βου­με ηλε­τρο­λό­γους; Θέλου­με με αυτε­πι­στα­σία να φτιά­ξου­με τα σπα­σμέ­να πεζο­δρό­μια στους δρό­μυος της πόλης, για­τί εμείς εδώ κυκλο­φο­ρού­με, από τα σπλά­χνα της πόλης βγή­κα­με. Έναν οικο­δό­μο έχου­με και έναν μπο­για­τζή. Δε φταί­ει η πολι­τι­κή του κόμ­μα­τός του άφη­σε τις υπη­ρε­σί­ες του δήμου υπο­στε­λε­χω­μέ­νες; Αν είχα­με προ­σω­πι­κό δε θα μπο­ρού­σα­με να κάνου­με τόσα κι άλλα τόσα από αυτά που κάνα­με; Δεν έχουν ευθύ­νη γ’ αυτό; Άρα, λοι­πόν, εμείς αυτό λέμε στον κόσμο,. Να μην ξεγε­λα­στεί, να μην πέσει σε αυτή την παγί­δα. Αυτά είναι αυτα­πά­τες, είναι διλήμματα.

Εδώ υπάρ­χει σύγκρου­ση πολι­τι­κών. Και ανε­ξάρ­τη­τα αν καμώ­νο­νται μερι­κοί ότι είναι ανε­ξάρ­τη­τοι, αδέ­σμευ­τοι, άχρω­μοι και ακομ­μά­τι­στοι, στις εκλο­γές των κομ­μά­των τους μια χαρά παίρ­νουν μέρος και φωτο­γρα­φί­ζο­νται και δια­φη­μί­ζο­νται, ενώ στο δήμο θα πού­νε, εδώ δε χωρούν τα κόμ­μα­τα αλλά τα πρό­σω­πα. Δεν κάνου­με δια­γω­νι­σμό ομορ­φιάς να δού­με τα πρό­σω­πα, πολι­τι­κά όντα είναι οι υπο­ψή­φιοι, πολι­τι­κά πρέ­πει να κρι­θούν. Αυτό λέμε στον κόσμο. Να βγά­λει τα συμπε­ρά­σμα­τά του και να ισχυ­ρο­ποι­ή­σει το ΚΚΕ σε όλες τις κάλ­πες και κυρί­ως στον αγώνα.

– Στην κάλ­πη της δημο­τι­κής εκλο­γής, για τι ακρι­βώς ψηφί­ζου­με και με ποιο κριτήριο;

Ψηφί­ζου­με για να δυνα­μώ­σει η φωνή μας, η φωνή που ανα­δει­κνύ­ει τα προ­βλή­μα­τα, τις ανά­γκες μας και εξυ­πη­ρε­τεί τα συμ­φέ­ρο­ντά μας και στο Δήμο, και στην Περι­φέ­ρεια, και στη Βου­λή και στην Ευρω­βου­λή. Τη φωνή του ΚΚΕ. Αυτό ψηφί­ζου­με. Ψηφί­ζου­με την πιο σθε­να­ρή εργα­τι­κή αντιπολίτευση.

–Κύριε δήμαρ­χε, ευχα­ρι­στού­με πάρα πολύ

Εγώ ευχα­ρι­στώ.

Ηρα­κλής Κακα­βά­νης — Γιώρ­γος Μου­σγάς — Στέ­λιος Κανάκης

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο