Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Λίστα Πέτσα: Εφαγαν, έφαγαν, έφαγαν… Ποιοι και πόσα; — Τα ερωτήματα

Με καθυ­στέ­ρη­ση του­λά­χι­στον ενός μήνα, και έπει­τα από ασφυ­κτι­κές πιέ­σεις μερί­δας των ΜΜΕ, δόθη­κε στη δημο­σιό­τη­τα η δια­βό­η­τη λίστα κατα­νο­μής των 20 εκα­τομ­μυ­ρί­ων ευρώ για την καμπά­νια «Μένου­με Σπί­τι», ενώ δεν παρου­σιά­ζο­νται καθό­λου κρι­τή­ρια βάσει των οποί­ων έγι­νε η διανομή.

Η καθυ­στέ­ρη­ση δημο­σιο­ποί­η­σης της λίστας, σε συν­δυα­σμό με κάποιες «διορ­θώ­σεις» δημιουρ­γούν εύλο­γα ερω­τή­μα­τα με αρκε­τούς να κάνουν λόγο ακό­μη και για «μαγεί­ρε­μα» των στοιχείων.

Το περιε­χό­με­νο της λίστας επι­βε­βαί­ω­σε ότι δόθη­καν χρή­μα­τα σε «ημε­τέ­ρους», σε ανύ­παρ­κτα Μέσα και σε Μέσα που πρό­βα­λαν, καθ’ό­λη τη διάρ­κεια της καρα­ντί­νας, αντιε­πι­στη­μο­νι­κές από­ψεις. Επί­σης, ο κρι­τή­ριο της κυκλο­φο­ρί­ας και της ανα­γνω­σι­μό­τη­τας των ΜΜΕ, δεν ελή­φθη υπό­ψη στην κατα­νο­μή όπως επί­σης απο­κλεί­στη­καν site εγγε­γραμ­μέ­να στο Μητρώο Ηλε­κτρο­νι­κών Μέσων.

Παράλ­λη­λα, δεν υπάρ­χει εξή­γη­ση και γεν­νώ­νται εύλο­γα ερω­τή­μα­τα, για ποιο λόγο ενώ αρχι­κά είχε ζητη­θεί από τα λογι­στή­ρια των επι­χει­ρή­σε­ων Τύπου να τιμο­λο­γή­σουν την εται­ρεία Initiative, στη συνέ­χεια τούς ζητή­θη­κε να αλλά­ξουν και να τιμο­λο­γή­σουν το υπουρ­γείο Οικονομικών.

Τα ενδιαφέροντα στοιχεία της λίστας:

– Σε 411.985 ανέρ­χε­ται η αμοι­βή της δια­φη­μι­στι­κής εται­ρεί­ας Initiative όπως προ­κύ­πτει από τη λίστα, ενώ η κρα­τι­κή δια­φή­μι­ση θα μπο­ρού­σε να δοθεί απευ­θεί­ας από την κυβέρ­νη­ση στα ΜΜΕ και να γλι­τώ­σει το ελλη­νι­κό δημό­σιο αυτό το ποσό. Επί­σης, σε πολ­λές περι­πτώ­σεις, μικρών Μέσων, η «είσο­δος» στη λίστα και η είσπρα­ξη του ποσού έγι­νε μέσω δια­φη­μι­στι­κών εται­ριών με προ­μή­θεια της τάξης 25–30%.

– Ευνοη­μέ­να τα φίλα προ­σκεί­με­να στην κυβέρ­νη­ση ΜΜΕ, τα οποία εμφα­νί­ζο­νται να εισπράτ­τουν ποσά δυσα­νά­λο­γα της ανα­γνω­σι­μό­τη­τας ή της κυκλο­φο­ρί­ας τους (π.χ. Liberal.gr, Φιλε­λεύ­θε­ρος). Ο Όμι­λος Μαυ­ρί­δη φαί­νε­ται ότι είναι ιδιαί­τε­ρα ευνοη­μέ­νος μια και τα Μέσα του εισέ­πρα­ξαν ποσά ανα­ντί­στοια με την εμβέ­λειά τους (συγκρι­τι­κά με άλλα Μέσα της λίστας)

– Ευνοη­μέ­νος ο Όμι­λος ΣΚΑΪ με πάνω από ένα εκα­τομ­μύ­ριο ευρώ καθαρά.

– Οι τηλε­ο­πτι­κοί σταθ­μοί πανελ­λα­δι­κής εμβέ­λειας και οι εφη­με­ρί­δες έλα­βαν χρή­μα­τα και για τις ιστο­σε­λί­δες που διατηρούν

– Δόθη­καν λεφτά σε ανύ­παρ­κτα Μέσα, όπως για παρά­δειγ­μα στο ΒΗΜΑ fm που το έκλει­σε ο Μαρι­νά­κης το 2017! Στην περί­πτω­ση των ανύ­παρ­κτων μέσων του Φουρ­θιώ­τη, φαί­νε­ται ότι τελι­κά τα χρή­μα­τα δεν τιμολογήθηκαν

– Χρη­μα­το­δο­τή­θη­καν site που πρό­βαλ­λαν αντιε­πι­στη­μο­νι­κές από­ψεις (βλ. vima orthodoxias 20.000 ευρώ)

Τέλος, εντύ­πω­ση προ­κα­λούν τα υπέ­ρο­γκα ποσά σε κάποιες σελί­δες, όπως το Queen.gr (124.000 ευρώ).

Τα ερωτήματα

Μετά και τη δημο­σιο­ποί­η­ση κάποια ερω­τή­μα­τα πλέ­ον ζητούν απαντήσεις:

– Ποια κρι­τή­ρια ίσχυ­σαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφο­ρά την συμ­με­το­χή ή τον απο­κλει­σμό από τις καμπάνιες;

– Ποιος φορέ­ας (δημό­σιος ή ιδιω­τι­κός) απο­φά­σι­σε για την επι­λο­γή ή τον απο­κλει­σμό τους;

– Ποια τα κρι­τή­ρια κατα­νο­μής των ποσών που δόθηκαν;

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΕΙΣΕΠΡΑΞΑΝ

  • Ο τίτλος αφο­ρά τους ευνοη­μέ­νους και δια­πλε­κό­με­νους με τα κέντρα εξου­σί­ας που εισέ­πρα­ξαν τη «γεν­ναιο­δω­ρία» της κυβέρ­νη­σης. Σε καμία περί­πτω­ση δεν αφο­ρά τα εκα­το­ντά­δες Μέσα που δε μπή­καν σε δια­δι­κα­σί­ες συναλλαγής.

Ανα­κοί­νω­ση του «ΑΤΕΧΝΩΣ» για την εκστρα­τεία επι­κοι­νω­νί­ας της κυβέρ­νη­σης σχε­τι­κά με την παν­δη­μία του COVID-19

«Πιστο­ποι­η­τι­κά» μη αντι­κει­με­νι­κό­τη­τας για τους κλη­τούς της ενη­μέ­ρω­σης, χρή­μα­τα για τους εκλε­κτούς, μοί­ρα­σε η κυβέρνηση

Κυβέρ­νη­ση-Πέτσας: Δημό­σιο χρή­μα σε ιστο­σε­λί­δες που διέ­δι­δαν αντε­πι­στη­μο­νι­κά fake news εν μέσω πανδημίας!

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο