Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΛαΣυ Βόρειου Αιγαίου: Αίολος –στις καλένδες, ο οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας από ανευθυνότητες της Περιφέρειας

«Γεφύ­ρι της Άρτας» κατά­ντη­σε ο δρό­μος Καλ­λο­νήςΠέτρας  στη Λέσβο (οι μελέ­τες ξεκί­νη­σαν πριν χρό­νια παράλ­λη­λα ‑το 2013, με το (ύψους 38μ) «Φράγ­μα Τσι­κνιά» (έργο επε­ξερ­γα­σί­ας και μετα­φο­ράς νερού για την ύδρευ­ση της πόλης της Μυτι­λή­νης και των περιο­χών Καλ­λο­νής — Αγί­ας Παρα­σκευ­ής, πρώ­τος σχε­δια­σμός το 2006).

Σε συν­δυα­σμό με τις απα­ραί­τη­τες υπο­στη­ρι­κτι­κές μελέ­τες (περι­βαλ­λο­ντι­κή, τοπο­γρα­φι­κή, γεω­λο­γι­κή, γεω­τε­χνι­κές έρευ­νες, κλπ)

Τώρα το ελεγ­κτι­κό συνέ­δριο επέ­στρε­ψε τον φάκε­λο προ­συμ­βα­τι­κού ελέγ­χου του έργου για το δρό­μο αφή­νο­ντας έκθε­τη την  Περι­φε­ρεια­κή Αρχή Β. Αιγαί­ου και προ­σω­πι­κά τον Περι­φε­ρειάρ­χη, που δημο­πρά­τη­σαν το έργο «αδια­φο­ρώ­ντας για τις συνέ­πειες βέβαι­ης απέ­ντα­ξής του» ‑όπως καταγ­γέλ­λει η ΛαΣυ.

Πράγ­μα­τι, με μεθό­δευ­ση απα­ρά­δε­κτη, απέ­κρυ­ψε από το Ελεγ­κτι­κό Συνέ­δριο το γεγο­νός ότι ο συγκε­κρι­μέ­νος οδι­κός άξο­νας δια­σχί­ζει το φράγ­μα Τσι­κνιά ‑σε φάση ωρί­μαν­σης πλέ­ον και επο­μέ­νως το έργο δεν μπο­ρεί να κατα­σκευα­στεί χωρίς νέα χάρα­ξη,  αλλα­γή μελε­τών, σύντα­ξη νέου πίνα­κα απαλ­λο­τριώ­σε­ων και νέου προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού σε άγνω­στο ύψος.Λα.Συ. Βόρειου Αιγαίου logo

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

STOP του ελεγ­κτι­κού Συνε­δρί­ου στον οδι­κό άξο­να ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΠΕΤΡΑΣ

Το ελεγ­κτι­κό συνέ­δριο επέ­στρε­ψε τον φάκε­λο προ­συμ­βα­τι­κού ελέγ­χου του έργου “οδι­κός άξο­νας Καλ­λο­νής – Πέτρας ”, προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού 20.985.821 €.
Η εξέ­λι­ξη αυτή αφή­νει έκθε­τη την  Περι­φε­ρεια­κή Αρχή Β. Αιγαί­ου και προ­σω­πι­κά τον Περιφερειάρχη.

Πράγ­μα­τι, με μεθό­δευ­ση απα­ρά­δε­κτη, απέ­κρυ­ψε από το Ελεγ­κτι­κό Συνέ­δριο το γεγο­νός ότι ο συγκε­κρι­μέ­νος οδι­κός άξο­νας δια­σχί­ζει το φράγ­μα Τσι­κνιά και επο­μέ­νως το έργο δεν μπο­ρεί να κατα­σκευα­στεί χωρίς νέα χάρα­ξη,  αλλα­γή μελε­τών, σύντα­ξη νέου πίνα­κα απαλ­λο­τριώ­σε­ων και νέου προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού σε άγνω­στο ύψος.

Το πρό­βλη­μα αυτό, ενώ το γνώ­ρι­ζε η Περι­φε­ρεια­κή Αρχή από τις αρχές του έτους, το απέ­κρυ­ψε από το Περι­φε­ρεια­κό Συμ­βού­λιο και  δημο­πρά­τη­σε το έργο αδια­φο­ρώ­ντας για τις συνέ­πειες βέβαι­ης απέ­ντα­ξής του.

Εάν διέ­φευ­γε της προ­σο­χής του Ελεγ­κτι­κού Συνε­δρί­ου η μεθό­δευ­ση αυτή και υπο­γρα­φό­ταν η παρά­νο­μη σύμ­βα­ση από τον Περι­φε­ρειάρ­χη, όχι μόνο θα απε­ντασ­σό­ταν το έργο, αλλά η Ευρω­παϊ­κή Επι­τρο­πή θα ζητού­σε από το κρά­τος να επι­στρέ­ψει όλο το ποσό που είχε εκταμιευτεί.

Αυτά τα γνω­ρί­ζει η Δια­χει­ρι­στι­κή Αρχή και απο­ρού­με για­τί μέχρι σήμε­ρα σιω­πά και δεν ενη­με­ρώ­νει τον Περι­φε­ρειάρ­χη για τις νόμι­μες δια­δι­κα­σί­ες που πρέ­πει να ακο­λου­θή­σει και που προ­βλέ­πουν εκπό­νη­ση των νέων μελε­τών, σύντα­ξη νέου προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού, ανάρ­τη­ση νέου πίνα­κα απαλ­λο­τριώ­σε­ων και επα­να­δη­μο­πρά­τη­ση του νέου έργου. Αν δεν ακο­λου­θή­σει αυτές τις δια­δι­κα­σί­ες η Περι­φέ­ρεια, το  σημα­ντι­κό αυτό έργο, θα πάει στα αζήτητα.

Το γρα­φείο τύπου της Λαϊ­κής Συσπεί­ρω­σης Β. Αιγαίου
Μυτι­λή­νη 10-Ιαν-2022

Τσικνιάς λίμνη Καλλονή Λέσβος

Το φράγ­μα απο­τε­λεί εστία κόντρας φορέ­ων του νησιού, οικο­νο­μι­κών συμ­φε­ρό­ντων κλπ., όντας έτσι κι αλλιώς έργο με τεχνι­κά ζητή­μα­τα (πχ. βρί­σκε­ται σε σει­σμο­γε­νή περιο­χή που έχει δώσει σει­σμούς μεγέ­θους πάνω από 6 ρίχτερ) με περι­βαλ­λο­ντι­κές επι­πτώ­σεις καθώς ο χεί­μαρ­ρος Τσι­κνιάς απο­τε­λεί τον μεγα­λύ­τε­ρο παρο­χέα νερού στους υγρο­τό­πους της Καλ­λο­νής τους μεγα­λύ­τε­ρους και σημα­ντι­κό­τε­ρους υγρο­τό­πους στο Αιγαίο,  με άγνω­στες  επι­πτώ­σεις στο ευαί­σθη­το οικο­σύ­στη­μα του κόλ­που της Καλ­λο­νής (βλ και σχε­τι­κή ανα­κοί­νω­ση του σύλ­λο­γου Επαγ­γελ­μα­τιέ­ων Αλιέ­ων) κά

Δεί­τε και ‑σαν να μην τρέ­χει τίπο­τε Χ. Αθα­να­σί­ου | «Τα έργα (Φράγ­μα Τσι­κνιά – Δρό­μος Αγ.Παρασκευής – Πέτρας) θα δώσουν ώθη­ση στην οικο­νο­μι­κή και του­ρι­στι­κή ανά­πτυ­ξη του νησιού μας»

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο