Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΛΑ.ΣΥ Καισαριανής: Ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση και ασφαλές άνοιγμα των σχολείων

Από την έναρ­ξη του νέου lock down οι Σύλ­λο­γοι Εκπαι­δευ­τι­κών, οι σύλ­λο­γοι κι οι Ενώ­σεις Γονέ­ων αλλά και μαθη­τές της β’ βάθ­μιας Εκπαί­δευ­σης προ­χω­ρούν σε πολύ­μορ­φες δια­μαρ­τυ­ρί­ες θέλο­ντας να κατα­δεί­ξουν ότι η τηλεκ­παί­δευ­ση είναι η από­δει­ξη της αντιεκ­παι­δευ­τι­κής δια­χεί­ρι­σης της παν­δη­μί­ας από το Υπουρ­γείο Παι­δεί­ας, από την μία, ενώ από την άλλη η τηλεκ­παί­δευ­ση είναι το άρμα για να βαθύ­νουν τα ταξι­κά εμπό­δια στο μορ­φω­τι­κό δικαί­ω­μα για τα παι­διά από τα λαϊ­κά στρώματα.

◾  Η κυβέρ­νη­ση και το Υπ. Παι­δεί­ας δεν πήραν κανέ­να ουσια­στι­κό μέτρο όλο αυτό το διά­στη­μα, ώστε τα σχο­λεία να είναι ανοι­χτά και υγειο­νο­μι­κά ασφα­λή και γι’ αυτό έφτα­σαν στο σημείο να τα ξανα­κλεί­σουν, παρό­τι φάνη­κε από το πρώ­το lock down ότι η δια ζώσης διδα­σκα­λία ΔΕΝ αντι­κα­θί­στα­ται. Αντι­θέ­τως, αύξη­σαν δια νόμου τους μαθη­τές ανά τμή­μα, συρ­ρι­κνώ­νο­ντας τα μικρά «κοστο­βό­ρα» τμή­μα­τα, ενώ ακό­μα μετρά­με πολ­λές κενές ώρες, αφού δεν έχουν γίνει ακό­μα οι απα­ραί­τη­τες προσλήψεις.

◾  Επι­πλέ­ον, δεν φρό­ντι­σαν να δια­σφα­λί­σουν και τις απα­ραί­τη­τες προ­ϋ­πο­θέ­σεις για την απρό­σκο­πτη και ισό­τι­μη πρό­σβα­ση όλων των παι­διών στην εξ απο­στά­σε­ως εκπαί­δευ­ση, παρό­τι αυτή πλέ­ον απο­τε­λεί τον μονα­δι­κό τρό­πο για να κρα­τή­σουν τα παι­διά την όποια επα­φή με τη μαθη­σια­κή διαδικασία.

Οι απα­ντή­σεις για το φιά­σκο με την πλατ­φόρ­μα webex και τα ψέμα­τα της Υπουρ­γού για επάρ­κεια σε ηλε­κτρο­νι­κό εξο­πλι­σμό δεν μπο­ρούν να κρύ­ψουν ότι:

  1. ▪️ Τη Δευ­τέ­ρα 9/11, πρώ­τη μέρα της τηλεκ­παί­δευ­σης, το κυβερ­νη­τι­κό αφή­γη­μα του «επι­τε­λι­κού» κρά­τους, της ετοι­μό­τη­τας για τηλεκ­παί­δευ­ση κατέρ­ρευ­σε σα χάρ­τι­νος πύρ­γος με χιλιά­δες μαθη­τές και εκπαι­δευ­τι­κούς μάταια να προ­σπα­θούν επί ώρες να «συν­δε­θούν». Βέβαια, έκτο­τε η σύμ­βα­ση με την προ­μη­θεύ­τρια εται­ρία cisco δεν έχει ούτε δημο­σιευ­τεί, ούτε έχει καταγγελθεί.
  2. ▪️ Σήμε­ρα οι μαθη­τές κάνουν μάθη­μα ‑αν έχει προ­σω­πι­κό εξο­πλι­σμό, αν ο γονιός δεν κάνει τηλερ­γα­σία και αν δεν προ­κύ­πτουν προ­βλή­μα­τα- σε άσπρες οθό­νες αφού το σύστη­μα δεν «σηκώ­νει» και την ταυ­τό­χρο­νη θέα­ση των μαθητών.
  3. ▪️ Στην Πρω­το­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση γίνο­νται λιγό­τε­ρες από 300.000 θεά­σεις στο σύνο­λο των 700.000 μαθη­τών της Πρω­το­βάθ­μιας.
  4. ▪️ Δεν έχει γίνει καμία ουσια­στι­κή απο­στο­λή ηλε­κτρο­νι­κού εξο­πλι­σμού στα σχο­λεία, παρά μόνο για τα κανά­λια και για την καθα­γί­α­ση των «χορη­γών». Στην πόλη μας δεν έχει έρθει τίπο­τα για μαθητές!
  5. ▪️ Τα στοι­χεία του ίδιου του ΠΣΔ λένε ότι το 29% των σχο­λεί­ων έχουν 24Mbps συν­δέ­σεις και ως εκ τού­του δεν μπο­ρούν να υπο­στη­ρί­ξουν πάνω από μία τηλε­διά­σκε­ψη. Στην καλύ­τε­ρη περί­πτω­ση από τα σχο­λεία μπο­ρούν να γίνουν μόνο 5 τηλε­δια­σκέ­ψεις ταυ­τό­χρο­να, δηλα­δή μόλις το 1/3 των καθηγητών!
  6. ▪️  Δεν έγι­νε καμία επι­μόρ­φω­ση στο εκπαι­δευ­τι­κό προ­σω­πι­κό όλους αυτούς τους μήνε
  7. ▪️ Πλη­θαί­νουν οι καταγ­γε­λί­ες γονέ­ων ότι η κατά τα άλλα δωρε­άν δημό­σια τηλεκ­παί­δευ­ση μέσω στα­θε­ρού τηλε­φώ­νου Callin WebEx έχει εκτο­ξεύ­σει τους λογα­ρια­σμούς τους.
  8. ▪️ Την ίδια στιγ­μή στα ιδιω­τι­κά σχο­λεία που δεν δεσμεύ­ο­νται από την πλατ­φόρ­μα που υπο­χρε­ω­τι­κά ακο­λου­θούν τα δημό­σια σχο­λεία, και λόγω της οικο­νο­μι­κής κατά­στα­σης των οικο­γε­νειών, οι μαθη­τές κάνουν μάθη­μα με άλλους όρους και εργα­λεία, προ­χω­ρώ­ντας στην ύλη τους.

Γι΄αυτό θεω­ρού­με ότι :

  • Είναι ΑΜΕΣΗ απαί­τη­ση  η κάλυ­ψη, με ευθύ­νη και δαπά­νη του κρά­τους, του ανα­γκαί­ου τεχνο­λο­γι­κού εξο­πλι­σμού για τους μαθη­τές και τους εκπαι­δευ­τι­κούς (τάμπλετ, ηλε­κτρο­νι­κούς υπο­λο­γι­στές, γρή­γο­ρο internet). Ειδι­κό­τε­ρα για την πόλη μας όπως όλα δεί­χνουν με βάση τα στοι­χεία των φορέ­ων της εκπαί­δευ­σης έχου­με ένα 20% των παι­διών μπαί­νουν στα μαθή­μα­τα μέσω κινη­τού τηλε­φώ­νου είτε λόγω έλλει­ψης επαρ­κούς ή σύγ­χρο­νου εξο­πλι­σμού είτε για­τί δεν έχουν ίντερνετ.
  • Επί­σης, είναι ΑΜΕΣΗ απαί­τη­ση η ανα­βάθ­μι­ση του Πανελ­λή­νιου Σχο­λι­κού Δικτύ­ου, ώστε να καλύ­πτει την εξ απο­στά­σε­ως εκπαί­δευ­ση για όσους εκπαι­δευ­τι­κούς δεν μπο­ρούν από τα σπί­τια τους.
  • Ακό­μα, πρέ­πει να γίνει σοβα­ρή ανα­προ­σαρ­μο­γή του ανα­λυ­τι­κού προ­γράμ­μα­τος, να γίνο­νται όλα τα μαθή­μα­τα τις πρω­ι­νές ώρες, να υπάρ­ξει μεί­ω­ση και ανα­προ­σαρ­μο­γή της ύλης για όλες τις τάξεις και να μην εφαρ­μο­στεί η τρά­πε­ζα θεμά­των για τους μαθη­τές του Λυκείου.
  • Να λυθούν τα προ­βλή­μα­τα των σχο­λεί­ων ειδι­κής αγω­γής και τις ανά­γκες των παι­διών με ειδι­κές ανά­γκες και μαθη­σια­κές δυσκο­λί­ες που φοι­τούν στα τυπι­κά σχο­λεία και δεν μπο­ρούν να παρα­κο­λου­θή­σουν την τηλεκπαίδευση.
  • Να εξα­σφα­λι­στούν οι ειδι­κές άδειες στους εργα­ζό­με­νους και τηλερ­γα­ζό­με­νους γονείς
  • Σε αυτή την ιδιαί­τε­ρα σημα­ντι­κή και δύσκο­λη κατά­στα­ση που απαι­τού­νται ΆΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ, η δημο­τι­κή αρχή της πόλης μας :
  • Αντί να «κάνει την πάπια» για όσα απα­σχο­λούν τους γονείς και γονα­τί­ζουν τους οικο­γε­νεια­κούς προϋπολογισμούς
  • Αντί να «κυνη­γά­ει» τους αγω­νι­ζό­με­νους μαθη­τές, από κοι­νού με την κα Κερα­μέ­ως και τις περί­φη­μες τηλε-απου­σί­ες στους κατα­λη­ψί­ες και ας προει­δο­ποιού­σαν για το δρο­μο­λο­γη­μέ­νο έγκλη­μα του εκπαι­δευ­τι­κού lock down
  • Αντί να «γονα­τί­ζει» οικο­νο­μι­κά τις σχο­λι­κές επι­τρο­πές, που έχουν σηκώ­σει όλο το βάρος του κόστους της πανδημίας

Οφείλει τώρα, έστω και την τελευταία στιγμή:

  • Να κατα­γρά­ψει τις ανά­γκες ανά σχο­λείο και να προ­μη­θευ­τεί από τα ταμεία του Δήμου τον πρώ­το απα­ραί­τη­το εξο­πλι­σμό δίνο­ντας κον­δύ­λια από την β’ δόση για την αντι­με­τώ­πι­ση των συνε­πειών του covid19, που δόθη­κε πριν λίγες μέρες και στον δήμου μας, ύψους 109.409€
  • Να καταγ­γεί­λει την πολι­τι­κή της κυβέρ­νη­σης που θίγει και το μορ­φω­τι­κό δικαί­ω­μα της νέας γενιάς βαθαί­νο­ντας τις ταξι­κές ανι­σό­τη­τες στο έπακρο.
  • Να προ­χω­ρή­σει επι­τέ­λους στην επι­χο­ρή­γη­ση των σχο­λι­κών επι­τρο­πών με το ποσό των 20.000€ για κάθε μία όπως έχουν ζητή­σει και απο­φα­σί­σει τα μέλη τους
  • Να πάρει όλα εκεί­να τα μέτρα που της ανα­λο­γούν (καθα­ριό­τη­τα, θερ­μο­μέ­τρη­ση, απο­λύ­μαν­ση και επα­να­λαμ­βα­νό­με­να τεστ) για όταν θα ανοί­ξουν τα σχο­λεία, ενό­ψει και του λεγό­με­νου τρί­του κύμα­τος. Αλλά και τεχνι­κές εργα­σί­ες που εκκρε­μούν αδι­καιο­λό­γη­τα και αφο­ρούν π.χ. την απο­κα­τά­στα­ση και τον έλεγ­χο των δικτύ­ων θέρ­μαν­σης αρκε­τών σχο­λεί­ων, τις αίθου­σες της 2χρονης προ­σχο­λι­κής αγωγής.
  • Η Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση καλεί την δημο­τι­κή αρχή να συγκα­λέ­σει Δημο­τι­κό Συμ­βού­λιο άμε­σα, με προ­σκε­κλη­μέ­νους το σύνο­λο της σχο­λι­κής κοι­νό­τη­τας και να προ­σκο­μί­σει τα στοι­χεία των ανα­γκών των σχο­λεί­ων τόσο για την τηλεκ­παί­δευ­ση, όσο και για τους όρους με τους οποί­ους θα επαναλειτουργήσουν.
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο