Από την έναρξη του νέου lock down οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, οι σύλλογοι κι οι Ενώσεις Γονέων αλλά και μαθητές της β’ βάθμιας Εκπαίδευσης προχωρούν σε πολύμορφες διαμαρτυρίες θέλοντας να καταδείξουν ότι η τηλεκπαίδευση είναι η απόδειξη της αντιεκπαιδευτικής διαχείρισης της πανδημίας από το Υπουργείο Παιδείας, από την μία, ενώ από την άλλη η τηλεκπαίδευση είναι το άρμα για να βαθύνουν τα ταξικά εμπόδια στο μορφωτικό δικαίωμα για τα παιδιά από τα λαϊκά στρώματα.
◾ Η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο όλο αυτό το διάστημα, ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή και γι’ αυτό έφτασαν στο σημείο να τα ξανακλείσουν, παρότι φάνηκε από το πρώτο lock down ότι η δια ζώσης διδασκαλία ΔΕΝ αντικαθίσταται. Αντιθέτως, αύξησαν δια νόμου τους μαθητές ανά τμήμα, συρρικνώνοντας τα μικρά «κοστοβόρα» τμήματα, ενώ ακόμα μετράμε πολλές κενές ώρες, αφού δεν έχουν γίνει ακόμα οι απαραίτητες προσλήψεις.
◾ Επιπλέον, δεν φρόντισαν να διασφαλίσουν και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρότι αυτή πλέον αποτελεί τον μοναδικό τρόπο για να κρατήσουν τα παιδιά την όποια επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία.
Οι απαντήσεις για το φιάσκο με την πλατφόρμα webex και τα ψέματα της Υπουργού για επάρκεια σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό δεν μπορούν να κρύψουν ότι:
- ▪️ Τη Δευτέρα 9/11, πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης, το κυβερνητικό αφήγημα του «επιτελικού» κράτους, της ετοιμότητας για τηλεκπαίδευση κατέρρευσε σα χάρτινος πύργος με χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς μάταια να προσπαθούν επί ώρες να «συνδεθούν». Βέβαια, έκτοτε η σύμβαση με την προμηθεύτρια εταιρία cisco δεν έχει ούτε δημοσιευτεί, ούτε έχει καταγγελθεί.
- ▪️ Σήμερα οι μαθητές κάνουν μάθημα ‑αν έχει προσωπικό εξοπλισμό, αν ο γονιός δεν κάνει τηλεργασία και αν δεν προκύπτουν προβλήματα- σε άσπρες οθόνες αφού το σύστημα δεν «σηκώνει» και την ταυτόχρονη θέαση των μαθητών.
- ▪️ Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση γίνονται λιγότερες από 300.000 θεάσεις στο σύνολο των 700.000 μαθητών της Πρωτοβάθμιας.
- ▪️ Δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική αποστολή ηλεκτρονικού εξοπλισμού στα σχολεία, παρά μόνο για τα κανάλια και για την καθαγίαση των «χορηγών». Στην πόλη μας δεν έχει έρθει τίποτα για μαθητές!
- ▪️ Τα στοιχεία του ίδιου του ΠΣΔ λένε ότι το 29% των σχολείων έχουν 24Mbps συνδέσεις και ως εκ τούτου δεν μπορούν να υποστηρίξουν πάνω από μία τηλεδιάσκεψη. Στην καλύτερη περίπτωση από τα σχολεία μπορούν να γίνουν μόνο 5 τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα, δηλαδή μόλις το 1/3 των καθηγητών!
- ▪️ Δεν έγινε καμία επιμόρφωση στο εκπαιδευτικό προσωπικό όλους αυτούς τους μήνε
- ▪️ Πληθαίνουν οι καταγγελίες γονέων ότι η κατά τα άλλα δωρεάν δημόσια τηλεκπαίδευση μέσω σταθερού τηλεφώνου Call–in WebEx έχει εκτοξεύσει τους λογαριασμούς τους.
- ▪️ Την ίδια στιγμή στα ιδιωτικά σχολεία που δεν δεσμεύονται από την πλατφόρμα που υποχρεωτικά ακολουθούν τα δημόσια σχολεία, και λόγω της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών, οι μαθητές κάνουν μάθημα με άλλους όρους και εργαλεία, προχωρώντας στην ύλη τους.
Γι΄αυτό θεωρούμε ότι :
- Είναι ΑΜΕΣΗ απαίτηση η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς (τάμπλετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, γρήγορο internet). Ειδικότερα για την πόλη μας όπως όλα δείχνουν με βάση τα στοιχεία των φορέων της εκπαίδευσης έχουμε ένα 20% των παιδιών μπαίνουν στα μαθήματα μέσω κινητού τηλεφώνου είτε λόγω έλλειψης επαρκούς ή σύγχρονου εξοπλισμού είτε γιατί δεν έχουν ίντερνετ.
- Επίσης, είναι ΑΜΕΣΗ απαίτηση η αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσους εκπαιδευτικούς δεν μπορούν από τα σπίτια τους.
- Ακόμα, πρέπει να γίνει σοβαρή αναπροσαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, να γίνονται όλα τα μαθήματα τις πρωινές ώρες, να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις και να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές του Λυκείου.
- Να λυθούν τα προβλήματα των σχολείων ειδικής αγωγής και τις ανάγκες των παιδιών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες που φοιτούν στα τυπικά σχολεία και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση.
- Να εξασφαλιστούν οι ειδικές άδειες στους εργαζόμενους και τηλεργαζόμενους γονείς
- Σε αυτή την ιδιαίτερα σημαντική και δύσκολη κατάσταση που απαιτούνται ΆΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ, η δημοτική αρχή της πόλης μας :
- Αντί να «κάνει την πάπια» για όσα απασχολούν τους γονείς και γονατίζουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς
- Αντί να «κυνηγάει» τους αγωνιζόμενους μαθητές, από κοινού με την κα Κεραμέως και τις περίφημες τηλε-απουσίες στους καταληψίες και ας προειδοποιούσαν για το δρομολογημένο έγκλημα του εκπαιδευτικού lock down
- Αντί να «γονατίζει» οικονομικά τις σχολικές επιτροπές, που έχουν σηκώσει όλο το βάρος του κόστους της πανδημίας
Οφείλει τώρα, έστω και την τελευταία στιγμή:
- Να καταγράψει τις ανάγκες ανά σχολείο και να προμηθευτεί από τα ταμεία του Δήμου τον πρώτο απαραίτητο εξοπλισμό δίνοντας κονδύλια από την β’ δόση για την αντιμετώπιση των συνεπειών του covid19, που δόθηκε πριν λίγες μέρες και στον δήμου μας, ύψους 109.409€
- Να καταγγείλει την πολιτική της κυβέρνησης που θίγει και το μορφωτικό δικαίωμα της νέας γενιάς βαθαίνοντας τις ταξικές ανισότητες στο έπακρο.
- Να προχωρήσει επιτέλους στην επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών με το ποσό των 20.000€ για κάθε μία όπως έχουν ζητήσει και αποφασίσει τα μέλη τους
- Να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα που της αναλογούν (καθαριότητα, θερμομέτρηση, απολύμανση και επαναλαμβανόμενα τεστ) για όταν θα ανοίξουν τα σχολεία, ενόψει και του λεγόμενου τρίτου κύματος. Αλλά και τεχνικές εργασίες που εκκρεμούν αδικαιολόγητα και αφορούν π.χ. την αποκατάσταση και τον έλεγχο των δικτύων θέρμανσης αρκετών σχολείων, τις αίθουσες της 2χρονης προσχολικής αγωγής.
- Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί την δημοτική αρχή να συγκαλέσει Δημοτικό Συμβούλιο άμεσα, με προσκεκλημένους το σύνολο της σχολικής κοινότητας και να προσκομίσει τα στοιχεία των αναγκών των σχολείων τόσο για την τηλεκπαίδευση, όσο και για τους όρους με τους οποίους θα επαναλειτουργήσουν.