Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Λιγότερο γάλα και ψωμί αγοράζουν οι Έλληνες

Καθη­με­ρι­νά οι Ελλη­νες περιο­ρί­ζουν τις καθη­με­ρι­νές τους ανά­γκες και αυτό απο­τυ­πώ­νε­ται σε όλες τις σχε­τι­κές έρευ­νες των τελευ­ταί­ων χρό­νων. Τη δει­νή θέση στην οποία έχουν περιέλ­θει τα ελλη­νι­κά νοι­κο­κυ­ριά κατα­δει­κνύ­ει και έρευ­να της Nielsen, σύμ­φω­να με την οποία δια­πι­στώ­νε­ται κάμ­ψη της κατα­νά­λω­σης σε βασι­κά αγαθά.

Λιγό­τε­ρο ψωμί και γάλα αγο­ρά­ζουν τα λαϊ­κά νοι­κο­κυ­ριά, κατά το πρώ­το εξά­μη­νο του 2017, σύμ­φω­να με έρευ­να της εται­ρεί­ας «Nielsen».

Η πτω­τι­κή τάση στα συγκε­κρι­μέ­να προ­ϊ­ό­ντα συνε­χί­ζε­ται ως απο­τέ­λε­σμα της πολι­τι­κής που τσα­κί­ζει τα λαϊ­κά εισο­δή­μα­τα, που δεν μπο­ρούν να καλύ­ψουν ούτε τις βασι­κές, στοι­χειώ­δεις ανά­γκες τους.

Σύμ­φω­να με την έρευ­να, που αφο­ρά κατα­στή­μα­τα άνω των 100 τ.μ. σε Ηπει­ρω­τι­κή Ελλά­δα και Κρή­τη, εξαι­ρού­με­νων των νησιών και των κατα­στη­μά­των της «Lidl», η αγο­ρά του οργα­νω­μέ­νου λια­νε­μπο­ρί­ου τρο­φί­μων παρου­σιά­ζει απώ­λειες της τάξης του 1,1% σε αξία.

Τα ταχυ­κι­νού­με­να κατα­να­λω­τι­κά αγα­θά (FMCGs) στο σύνο­λό τους υπο­χώ­ρη­σαν κατά 2,2% το πρώ­το εξά­μη­νο του 2017.

Στον κλά­δο των τρο­φί­μων και ποτών, σημα­ντι­κές απώ­λειες σε αξία συνε­χί­ζουν να παρου­σιά­ζουν οι κατη­γο­ρί­ες του γάλα­κτος (-8,6%), του συσκευα­σμέ­νου ψωμιού (-5,3%), καθώς και το ουί­σκι (-6,8%).

Εντο­νό­τε­ρες πτω­τι­κές τάσεις εμφα­νί­ζουν τα προ­ϊ­ό­ντα προ­σω­πι­κής περι­ποί­η­σης στο ‑4,4%, καθώς και τα προ­ϊ­ό­ντα οικια­κής χρή­σης στο ‑3,5%.

Από τις κατη­γο­ρί­ες του κλά­δου των προ­ϊ­ό­ντων προ­σω­πι­κής περι­ποί­η­σης, τα απο­σμη­τι­κά και οι πάνες είναι μετα­ξύ άλλων δύο κατη­γο­ρί­ες με σημα­ντι­κές απώ­λειες, στο ‑7,3% και ‑7,2% αντί­στοι­χα, ενώ από τις κατη­γο­ρί­ες οικια­κής χρή­σης υπο­χω­ρούν με ‑8,9% οι χλω­ρί­νες, ενώ με ‑7,7% το χαρ­τί κουζίνας.

Τη μονα­δι­κή θετι­κή τάση από όλους τους επι­μέ­ρους κλά­δους εμφά­νι­σαν τα φρέσκα/ χύμα προ­ϊ­ό­ντα στο +2,0%.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο