Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Με τσαμπουκά η (υπεράνω νόμων και επιστήμης) Εκκλησία ανοίγει τους ναούς τη Μεγάλη Βδομάδα

Σε μια άκρως επι­κίν­δυ­νη και κοι­νω­νι­κά ανεύ­θυ­νη από­ση προ­χώ­ρη­σε η Ιερά Σύνο­δος με την εγκύ­κλιο με οδη­γί­ες για την τέλε­ση των ακο­λου­θιών της Μεγά­λης Εβδο­μά­δας εν μέσω παν­δη­μί­ας κορο­νοϊ­ού. Στη σχε­τι­κή ανα­κοί­νω­ση τονί­ζε­ται, μετα­ξύ άλλων, πως οι ακο­λου­θί­ες θα γίνο­νται κεκλει­σμέ­νων των θυρών, και οι πόρ­τες των εκκλη­σιών θα ανοί­γουν «του­λά­χι­στον δύο ώρες» μετά το πέρας των ακολουθιών.

Βάσει των περιο­ρι­στι­κών μέτρων για τον κορο­νο­ϊό, οι λει­τουρ­γί­ες θα γίνο­νται κεκλει­σμέ­νων των θυρών αλλά, όπως τονί­ζε­ται προς τους κατά τόπους μητρο­πο­λί­τες οι πόρ­τες θα ανοί­γουν του­λά­χι­στον δύο ώρες μετά το πέρας των πρω­ι­νών ακο­λου­θιών, από τις 11π.μ έως την 1μ.μ.

Τη Μεγά­λη Παρα­σκευή το άνοιγ­μα των θυρών θα γίνει από την 1μ.μ έως τις 5μ.μ, επει­δή οι ιερές ακο­λου­θί­ες θα τελειώ­σουν αργότερα.

Η εγκύ­κλιος της Ιεράς Συνό­δου ανα­φέ­ρει: «Aἱ θύραι θά ἀνοί­γω­νται τοὐλά­χι­στον δύο ὥρας μετά τό πέρας τῶν κατά τήν πρω­ί­αν ἑκά­στης ἡμέ­ρας τῆς Μεγά­λης Ἑβδο­μά­δος ἱερῶν Ἀκο­λου­θι­ῶν, ἤτοι ἀπό τῆς 11ης πρω­ϊ­νῆς ὥρας ἕως τήν 1ην μ.μ., πλήν τῆς Μεγά­λης Παρα­σκευ­ῆς, ὅτε, καί ἐξ αἰτί­ας τοῦ γεγο­νό­τος ὅτι αἱ ἱεραί Ἀκο­λου­θί­αι αὐτῆς περα­το­ῦνται ἀργό­τε­ρον, τό ἄνοιγ­μα τῶν θυρῶν γενή­σε­ται ἀπό τῆς 1ης μ.μ. ὥρας ἕως τήν 5ην μ.μ».

Εκτός των άλλων, η Ιερά Σύνο­δος υπο­γραμ­μί­ζει πως ιδί­ως οι ακο­λου­θί­ες που θα μετα­δο­θούν από την τηλε­ό­ρα­ση ή μέσω δια­δι­κτύ­ου, επι­βάλ­λε­ται να πλη­ρούν όσα προ­βλέ­πει η Κοι­νή Υπουρ­γι­κή Από­φα­ση, ώστε να μην δοθεί οποια­δή­πο­τε αφορ­μή για κακε­ντρε­χή σχόλια.

Ωστό­σο, είναι απο­ρί­ας άξιον, σε τι εξυ­πη­ρε­τεί η ανα­κοί­νω­ση για άνοιγ­μα των ναών μετά τις ακο­λου­θί­ες και αν θα παρα­τη­ρη­θούν φαι­νό­με­να μαζι­κής προ­σέ­λευ­σης πιστών, κάτι που θεω­ρεί­ται σχε­δόν βέβαιο, με δεδο­μέ­νη την εμπει­ρία των ποροη­γού­με­νων ημερών.

Εκπλη­ξη προ­κα­λεί και η ανα­φο­ρά της Ιεράς Συνό­δου,  ιδί­ως οι ακο­λου­θί­ες που θα μετα­δο­θούν από την τηλε­ό­ρα­ση ή μέσω δια­δι­κτύ­ου, επι­βάλ­λε­ται να πλη­ρούν όσα προ­βλέ­πει η Κοι­νή Υπουρ­γι­κή Από­φα­ση, ώστε να μην δοθεί οποια­δή­πο­τε αφορ­μή για κακε­ντρε­χή σχό­λια. Μια δια­τύ­πω­ση που ουσια­στι­κά δίνει το ελεύ­θε­ρο στους ιερείς να «υπο­δε­χτούν» ελεύ­θε­ρα τους πιστούς στους ναούς.

Και αυτή η Εγκύ­κλιος ειναι μια επί­δει­ξη ισχύ­ος της Εκκλη­σί­ας, ότι είναι υπε­ρά­νων νόμων και επι­στή­μης. Εξαι­ρεί από μόνη της τις εκκλη­σί­ες!!! Παρά τις (υπο­κρι­τι­κές δηλώ­σεις, όπως απο­δει­κνύ­ε­ται) του Ιερώ­νυ­μου και άλλων ιεραρχών.

Και το απλό ερώ­τη­μα του  πολί­τη, για­τί δεν μπο­ρώ να ψήσω στην αυλή μου με την ευρύ­τε­ρη οικο­γέ­νειά μου, που όλοι είμα­στρε σε καρα­ντί­να, ενώ μπο­ρώ να βρεθ­θώ με πολούς στον Επι­τά­φιο και να φιλή­σω και εγώ τον επι­τά­φιο που θα έχουν ασπα­στεί πολ­λεί άλλοι πιστοί;

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο