Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης με προστασία της ιστορικής κληρονομιάς ζητάει το ΚΚΕ

Σε σχό­λιο για τις εξε­λί­ξεις στην κατα­σκευή του Μετρό Θεσ­σα­λο­νί­κης και την τελευ­ταία από­φα­ση του ΚΑΣ για την ανα­θε­ώ­ρη­ση της λύσης για την κατα­σκευή του σταθ­μού Βενι­ζέ­λου, το Γρα­φείο Τύπου της ΚΟ Κεντρι­κής Μακε­δο­νί­ας του ΚΚΕ αναφέρει:

«Η τελευ­ταία από­φα­ση του Κεντρι­κού Αρχαιο­λο­γι­κού Συμ­βου­λί­ου (ΚΑΣ) απλά επι­βε­βαιώ­νει τις γνω­στές προ­θέ­σεις και απο­φά­σεις της κυβέρ­νη­σης να προ­χω­ρή­σει σε ανα­θε­ώ­ρη­ση της μεθό­δου κατα­σκευ­ής του σταθ­μού Βενι­ζέ­λου. Δεν λαμ­βά­νει υπό­ψη τεκ­μη­ριω­μέ­νες τοπο­θε­τή­σεις και ανη­συ­χί­ες επι­στη­μο­νι­κών φορέ­ων, αλλά και το γεγο­νός ότι είναι δυνα­τή η βέλ­τι­στη λύση για ολο­κλή­ρω­ση του σταθ­μού με δια­τή­ρη­ση των αρχαιο­τή­των στο χώρο (in situ).

Σε κάθε περί­πτω­ση, η αιτία για τις τρα­γι­κές καθυ­στε­ρή­σεις και τη διό­γκω­ση — ανα­θε­ώ­ρη­ση του κόστους κατα­σκευ­ής του Μετρό δεν είναι η παρου­σία αυτών των πολύ σημα­ντι­κών αρχαιο­τή­των, αλλά ο σχε­δια­σμός και η παρα­γω­γή μεγά­λων κατα­σκευα­στι­κών έργων με βασι­κό κρι­τή­ριο την εξυ­πη­ρέ­τη­ση της κερ­δο­φο­ρί­ας των επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομίλων.

Αυτήν την κερ­δο­φο­ρία και τα μεγά­λα οικο­νο­μι­κά συμ­φέ­ρο­ντα υπη­ρέ­τη­σαν και υπη­ρε­τούν τόσο η κυβέρ­νη­ση της ΝΔ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Χαρα­κτη­ρι­στι­κό τελευ­ταίο παρά­δειγ­μα είναι η συμ­φω­νία τους στις προ­βλέ­ψεις του Κρα­τι­κού Προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού για μεγά­λη μεί­ω­ση της φορο­λο­γί­ας των κατα­σκευα­στι­κών ομί­λων και νέα ενί­σχυ­σή τους μέσω του Προ­γράμ­μα­τος Δημο­σί­ων Επεν­δύ­σε­ων με πακτω­λό χρημάτων.

Απο­τε­λεί πρό­κλη­ση οι μεν να εμφα­νί­ζο­νται ως “αυτοί που θα επι­τα­χύ­νουν την ολο­κλή­ρω­ση του έργου” και οι δε σαν “προ­στά­τες της πολι­τι­στι­κής κλη­ρο­νο­μιάς”. Είναι μια βολι­κή αντι­πα­ρά­θε­ση τη στιγ­μή που είναι συνυ­πεύ­θυ­νοι για την τρα­γι­κή καθυ­στέ­ρη­ση του έργου, την τερά­στια άμε­ση και έμμε­ση επι­βά­ρυν­ση των εργα­ζο­μέ­νων και του λαού της πόλης.

Κρί­σι­μο ζήτη­μα σε αυτή τη φάση είναι να επι­τα­χυν­θεί το χρο­νο­διά­γραμ­μα ολο­κλή­ρω­σης του έργου χωρίς περαι­τέ­ρω επι­βά­ρυν­ση του λαού της πόλης και των εργα­ζο­μέ­νων του έργου, με ταυ­τό­χρο­νη πρό­νοια για την προ­στα­σία και ανά­δει­ξη της ιστο­ρι­κής και πολι­τι­στι­κής κλη­ρο­νο­μιάς της πόλης. Να δοθεί, ακό­μα, συγκε­κρι­μέ­νο χρο­νο­διά­γραμ­μα για τις απα­ραί­τη­τες επε­κτά­σεις του Μετρό προς τα δυτι­κά και τα ανατολικά.

Το βασι­κό συμπέ­ρα­σμα που προ­κύ­πτει από όλη την πορεία σχε­δια­σμού και υλο­ποί­η­σης του Μετρό Θεσ­σα­λο­νί­κης είναι ότι η γρή­γο­ρη, ασφα­λής, φθη­νή για το λαό, κατα­σκευή υπο­δο­μών, απαι­τεί ριζι­κές αλλα­γές σε επί­πε­δο εξου­σί­ας και οικο­νο­μί­ας που θα επι­τρέ­ψουν και αλλα­γές στον τρό­πο σχε­δια­σμού και παρα­γω­γής των μεγά­λων έργων υπο­δο­μής, με απο­κλει­στι­κό κρι­τή­ριο την κάλυ­ψη των κοι­νω­νι­κών αναγκών»

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο