Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η «πολιτική βούληση» σταματά όπου ξεκινούν τα επιχειρηματικά συμφέροντα

Ειδι­κή συνε­δρί­α­ση του Δημο­τι­κού Συμ­βου­λί­ου Θεσ­σα­λο­νί­κης για το Μετρό της πόλης πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε χτες με την παρου­σία εκπρο­σώ­πων της κυβέρ­νη­σης, της «Αττι­κό Μετρό», βου­λευ­τών, Τοπι­κής και Περι­φε­ρεια­κής Διοί­κη­σης, επι­στη­μο­νι­κών φορέ­ων κ.ά., στον από­η­χο της πρό­σφα­της ανα­κοί­νω­σης του ανα­σχε­δια­σμού του από τον πρω­θυ­πουρ­γό όσο και της ανα­ζω­πύ­ρω­σης της δια­μά­χης γύρω από το Σταθ­μό «Βενι­ζέ­λου», που παρα­πέ­μπει στο ακό­μα πιο απώ­τε­ρο μέλ­λον ένα απα­ραί­τη­το έργο για το λαό της Θεσ­σα­λο­νί­κης, ο οποί­ος το πλη­ρώ­νει και το ξαναπληρώνει.

Τοπο­θε­τή­θη­καν ο βου­λευ­τής του ΚΚΕ Λεω­νί­δας Στολ­τί­δης και ο Σωτή­ρης Ζαρια­νό­που­λος επι­κε­φα­λής της «Λαϊ­κής Συσπείρωσης».

Ο Λεω­νί­δας Στολ­τί­δης σημεί­ω­σε ότι η από­φα­ση της κυβέρ­νη­σης για ανα­σχε­δια­σμό του Σταθ­μού «Βενι­ζέ­λου», με από­σπα­ση και επα­να­το­πο­θέ­τη­ση των αρχαί­ων, είναι κατα­στρο­φι­κή για τον αρχαιο­λο­γι­κό πλού­το και την ιστο­ρι­κή παρά­δο­ση της πόλης, ενώ παρα­τεί­νει το χρο­νο­διά­γραμ­μα (και προ­φα­νώς το κόστος) ολο­κλή­ρω­σης κατά πολύ, ουσια­στι­κά στο άδη­λο μέλλον.

Ανέ­δει­ξε ότι ένα ακό­μα «εμβλη­μα­τι­κό ανα­πτυ­ξια­κό έργο», όπως το δια­φή­μι­ζαν όλες οι κυβερ­νή­σεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, «απέ­δει­ξε για ποια ανά­πτυ­ξη μιλούν και συμ­φω­νούν»: «Αστα­μά­τη­τη διο­χέ­τευ­ση δισε­κα­τομ­μυ­ρί­ων από τη φορο­λο­γία του λαού σαν κέρ­δη σε μεγά­λους κατα­σκευα­στι­κούς ομί­λους και εργο­λά­βους. Εκτό­ξευ­ση προ­ϋ­πο­λο­γι­σμών. Χρο­νο­δια­γράμ­μα­τα-κου­ρε­λό­χαρ­τα, κυριο­λε­κτι­κά ανέκ­δο­τα. Με τους πραγ­μα­τι­κούς κατα­σκευα­στές, τους εργα­ζό­με­νους του Μετρό, να έχουν βιώ­σει και να βιώ­νουν, με κάθε κυβέρ­νη­ση, εργα­σια­κή βαρ­βα­ρό­τη­τα, δρα­μα­τι­κές μειώ­σεις μισθών, διά­λυ­ση των Συλ­λο­γι­κών Συμ­βά­σε­ων, τη μια εντα­τι­κο­ποί­η­ση, την άλλη μαζι­κές απο­λύ­σεις». Πρό­βα­λε ότι η δια­μά­χη μόνο για το ζήτη­μα του Σταθ­μού «Βενι­ζέ­λου» επι­διώ­κει να συσκο­τί­σει τις συνο­λι­κές, δια­χρο­νι­κές ευθύ­νες όλων των κυβερ­νή­σε­ων για τις καθυ­στε­ρή­σεις και το κόστος που έχει εκτι­να­χθεί μέχρι σήμε­ρα πάνω από τα 1,2 δισ. Ότι μόνοι ωφε­λη­μέ­νοι είναι οι κατα­σκευα­στι­κοί όμι­λοι που εκτό­ξευαν το κόστος, λει­τουρ­γού­σαν εκβια­στι­κά με καθυ­στε­ρή­σεις και δια­κο­πές του έργου.

Παρου­σιά­ζο­ντας συνο­πτι­κά τη θέση του ΚΚΕ, σημεί­ω­σε πως «οι τεχνι­κές δυνα­τό­τη­τες υπάρ­χουν για τη συμ­βί­ω­ση σταθ­μού και αρχαί­ων χωρίς καμιά από­σπα­σή τους» και απαί­τη­σε να στα­μα­τή­σει κάθε συζή­τη­ση για μετα­κί­νη­σή τους, που θα σημά­νει την κατα­στρο­φή τους, όπως βεβαιώ­νουν οι ειδι­κοί επι­στή­μο­νες, άμε­σα, χωρίς νέες καθυ­στε­ρή­σεις, να προ­χω­ρή­σουν τα έργα ολο­κλή­ρω­σης του Μετρό χωρίς καμιά νέα καθυ­στέ­ρη­ση, ούτε νέα χρο­νο­δια­γράμ­μα­τα, όπως και να ξεκι­νή­σουν οι μελέ­τες επέ­κτα­σης του Μετρό στις άλλες συνοι­κί­ες. «Η επι­στή­μη και η τεχνι­κή υπάρ­χουν», σημεί­ω­σε ο Λ. Στολ­τί­δης, σημειώ­νο­ντας πως «η “πολι­τι­κή βού­λη­ση” στα­μα­τά όπου ξεκι­νούν τα επι­χει­ρη­μα­τι­κά συμ­φέ­ρο­ντα» και καλώ­ντας το λαό, τους φορείς του να κινη­το­ποι­η­θούν και να απαι­τή­σουν να τελειώ­νει επι­τέ­λους το Μετρό, με δια­τή­ρη­ση της πολι­τι­στι­κής φυσιο­γνω­μί­ας της πόλης, με δια­τή­ρη­ση των αρχαί­ων στο Σταθ­μό «Βενι­ζέ­λου».

«Επι­τέ­λους τελειώ­νε­τε» με το Μετρό τόνι­σε ο Σωτή­ρης Ζαρια­νό­που­λος επι­κε­φα­λής της «Λαϊ­κής Συσπεί­ρω­σης» στο Δήμο Θεσ­σα­λο­νί­κης εκφρά­ζο­ντας την αγα­νά­κτη­ση και την κοροϊ­δία που αισθά­νε­ται ο λαός της πόλης.

Τόνι­σε πως για τις καθυ­στε­ρή­σεις ευθύ­νο­νται όσοι κυβέρ­νη­σαν τον τόπο. Πρό­σθε­σε ότι το ζητού­με­νο των κυβερ­νή­σε­ων ήταν και είναι τα κέρ­δη των λίγων σε βάρος των πολ­λών. Επα­νέ­λα­βε ότι δεν πρέ­πει να αυξη­θεί το κόστος του έργου και τα αρχαία να μεί­νουν στη θέση τους. 

gif Banner Γυάρος

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο