Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μουσική και ποιητική βραδιά στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών

Μεγά­λη επι­τυ­χία σημεί­ω­σε η Μου­σι­κή και Ποι­η­τι­κή βρα­διά στο Μου­σεί­ον της Πόλε­ως των Αθη­νών- Ίδρυ­μα Βού­ρου-Ευτα­ξία που συνε­χί­ζε­ται η τιμη­τι­κή ατο­μι­κή έκθε­ση του γνω­στού εικα­στι­κού, λογο­τέ­χνη και θεω­ρη­τι­κού τέχνης Κώστα Ευαγ­γε­λά­του με τίτλο “ΙΔΕΟΜΟΡΦΙΚΕΣ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ”.

Η εκδή­λω­ση διορ­γα­νώ­θη­κε με την αφορ­μή των γενε­θλί­ων του με απαγ­γε­λί­ες από ποι­η­τι­κές συλ­λο­γές του και έργα κλα­σι­κής μου­σι­κής για πιάνο.

Συμ­με­τεί­χαν ευγε­νι­κά η δια­κε­κρι­μέ­νη φιλό­λο­γος, ηθο­ποιός, ποι­ή­τρια Μάρ­θα Παπα­δο­πού­λου και ο γνω­στός πια­νί­στας Μάριος Καζάς.

Η βρα­διά ξεκί­νη­σε με τα ποι­ή­μα­τα του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του “Του­τέ­στιν…” από την ποι­η­τι­κή του συλ­λο­γή “Πολύ­σμι­γος Αίνος”, εκδό­σεις Συλ­λο­γές και το εκτε­νές ποί­η­μα “Εγκάρ­σια Πτή­ση” από την ομό­τι­τλη ποι­η­τι­κή συλ­λο­γή του, εκδό­σεις Από­πει­ρα τα οποία απήγ­γει­λε υπέ­ρο­χα η Μάρ­θα Παπαδοπούλου.

Στη συνέ­χεια ο Μάριος Καζάς ερμή­νευ­σε με τη γνω­στή του αισθα­ντι­κό­τη­τα και δεξιό­τη­τα στο πιά­νο το περί­φη­μο έργο του Φράντς Σού­μπερτ “Η πέστροφα”.

Ακο­λού­θη­σε ιδα­νι­κή σύμπρα­ξη μου­σι­κής και ποι­η­τι­κού λόγου. Ο Μάριος Καζάς ερμή­νευ­σε στο πιά­νο τις μου­σι­κές “Γυμνο­παι­δεί­ες” του Ερίκ Σατί και ο Κώστας Ευαγ­γε­λά­τος διά­βα­σε επι­γραμ­μα­τι­κά του ποι­ή­μα­τα από τη συλ­λο­γή “Ερμη­τι­κές Λαμπί­δες”, εκδό­σεις Άπαρσις.

Η Μου­σι­κή και ποι­η­τι­κή βρα­διά ολο­κλη­ρώ­θη­κε με το ποί­η­μα του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, που απήγ­γει­λε έξο­χα η Μάρ­θα Παπαδοπούλου.

Ο ομό­τι­μος καθη­γη­τής ενδο­κρι­νο­λο­γί­ας στο Πανε­πι­στή­μιο Αθη­νών και Λογο­τέ­χνης κύριος Φώτης Παυ­λά­τος είχε γρά­ψει σχε­τι­κά τον Νοέμ­βριο του 2015: “Με πολύ χαρά, αλλά και υπε­ρη­φά­νεια για το πνευ­μα­τι­κό του έργο του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του διά­βα­σα τον Ποι­η­τι­κό του «Ύμνο στην Κεφα­λο­νιά», του οποί­ου μάλι­στα η πρώ­τη ανά­γνω­ση έγι­νε στην αίθου­σα «Κων­στα­ντί­νος Καβά­φης» του Πολι­τι­στι­κού Οργα­νι­σμού του Δήμου Αθη­ναί­ων στα πλαί­σια του Φιλο­σο­φι­κού Σεμι­να­ρί­ου του Κέντρου Δικα­νι­κών Μελε­τών του καθη­γη­τή Κώστα Μπέη. Υπέ­ρο­χος ο ύμνος, όσον αφο­ρά στην Ιστο­ρία, το Πνεύ­μα και τον Πολι­τι­σμό του αγα­πη­μέ­νου μας νησιού, που αδιαμ­φι­σβή­τη­τα έχει προ­σφέ­ρει πολ­λά στον πνευ­μα­τι­κό κόσμο της χώρας μας, αλλά και πέραν των συνό­ρων. Η στι­χο­δο­μή του ποι­ή­μα­τος είναι θαυ­μα­στή και προ­σφέ­ρε­ται άνε­τα για μελο­ποί­η­ση, για την οποί­αν εύχο­μαι να γίνει το ταχύ­τε­ρο. (…). Ο εξαί­ρε­τος, ο κατα­ξιω­μέ­νος ζωγρά­φος, ποι­η­τής, περ­φόρ­μερ και θεω­ρη­τι­κός της Τέχνης Κώστας Ευαγ­γε­λά­τος μας έδω­σε ένα ακό­μα δείγ­μα από τα αμέ­τρη­τα φωτει­νά πνευ­μα­τι­κά δημιουρ­γή­μα­τά του.”

Ο Κώστας Ευαγ­γε­λά­τος ευχα­ρί­στη­σε εγκάρ­δια τον Πρό­ε­δρο και το Διοι­κη­τι­κό συμ­βού­λιο του Μου­σεί­ου και όλους τους συντε­λε­στές της εντυ­πω­σια­κής και άκρως ποιο­τι­κής εκδήλωσης.
Στην εορ­τα­στι­κή δεξί­ω­ση που ακο­λού­θη­σε οι παρό­ντες θαύ­μα­σαν ανθο­δε­τι­κές συν­θέ­σεις του Κώστα Ιωαν­νί­δη, γεύ­τη­καν εκλε­κτά παρα­δο­σια­κά γλυ­κά της Κεφα­λο­νί­τι­κης “Βοσκο­πού­λας” και έδω­σαν με προ­πό­σεις τις ευχές τους στον δυνα­μι­κό “σκορ­πιό” των εικαστικών.

Μάρθα Παπαδοπούλου, Ευαγγελία Νάκα

Μάρ­θα Παπα­δο­πού­λου, Ευαγ­γε­λία Νάκα

Σύντομα βιογραφικά των συμμετεχόντων.

Η Μάρ­θα Παπα­δο­πού­λου γεν­νή­θη­κε στην Αθή­να. Σπού­δα­σε ελλη­νι­κή φιλο­λο­γία στο τμή­μα Φιλο­σο­φί­ας-Παι­δα­γω­γι­κής-Ψυχο­λο­γί­ας της Φιλο­σο­φι­κής Σχο­λής του Πανε­πι­στη­μί­ου Αθη­νών και υπο­κρι­τι­κή τέχνη στη Δρα­μα­τι­κή Σχο­λή Αθη­νών του Γιώρ­γου Θεο­δο­σιά­δη. Έχει απαγ­γεί­λει ποί­η­ση σε σημα­ντι­κές πνευ­μα­τι­κές εστί­ες, όπως στο Μέγα­ρο Μου­σι­κής, στη Στοά του Βιβλί­ου, στον Φιλο­λο­γι­κό Σύλ­λο­γο Παρ­νασ­σός, στην Εται­ρία Ελλή­νων Λογο­τε­χνών, στην Εστία Νέας Σμύρ­νης, στο Ίδρυ­μα Γου­λαν­δρή-Χορν, στην Αρχαία Ολυ­μπία, στο Πολε­μι­κό Μου­σείο, στο Σπί­τι της Κύπρου, στο Θέα­τρο Rex, στο Σπί­τι του Ηθο­ποιού, στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο Πει­ραιά κ.α. Έχει επί­σης αξιό­λο­γη δρά­ση ως ηθο­ποιός και σκηνοθέτις.

Έζη­σε έξι χρό­νια στη Γερ­μα­νία διδά­σκο­ντας την ελλη­νι­κή γλώσ­σα στη μαθη­τι­κή ομο­γέ­νεια και σε σεμι­νά­ρια για ξένους με θέμα «Το αρχαίο ελλη­νι­κό δρά­μα: Η μαγεία της ποί­η­σης, η γέν­νη­ση της παράστασης».

Το 2004 εξέ­δω­σε την ποι­η­τι­κή συλ­λο­γή με τίτλο «Το παρα­μύ­θι της μονα­ξιάς». Το 2006 τη συλλογή«Παράθυρο στο Φως» και το 2017 τη βρα­βευ­μέ­νη συλ­λο­γή της με τίτλο «Οκτώ­βριος». Είναι τακτι­κό μέλος της Εται­ρί­ας Ελλή­νων Λογοτεχνών.

Ο Μάριος Καζάς γεν­νή­θη­κε στην Αθή­να. Ξεκί­νη­σε σπου­δές πιά­νου στο Αθη­ναϊ­κό Ωδείο, όπου σπού­δα­σε ως κάτο­χος διαρ­κούς υπο­τρο­φί­ας στην τάξη της Γιο­λά­ντας Σεβέ­ρη. Κατό­πιν φοί­τη­σε στο Ωδείο Athenaeum ως μαθη­τής της σολίστ Ντό­ρας Μπα­κο­πού­λου. Συνέ­χι­σε τις σπου­δές του στο Ωδείο Αθη­νών, από όπου και απε­φοί­τη­σε με βαθ­μό διπλώ­μα­τος Άρι­στα Παμ­ψη­φεί, Α’ Βρα­βείο Παμ­ψη­φεί και Έπα­θλο Ματζα­γριω­τά­κη (τάξη Ντό­ρας Μπακοπούλου).

Έχει εμφα­νι­στεί με επι­τυ­χία και επαι­νε­τι­κές κρι­τι­κές και δια­κρί­σεις στην Αθή­να (Θέα­τρο Ηρώ­δου Αττι­κού, Μέγα­ρο Μου­σι­κής Αθη­νών, Αίθου­σα Athenaeum, Αίθου­σα Γαλ­λι­κού Ινστι­τού­του Αθη­νών, Αίθου­σα Αμε­ρι­κα­νι­κού Κολ­λε­γί­ου Pierce/Deree, Αίθου­σα Μου­σεί­ου Μπε­νά­κη, Αίθου­σα Φίλιπ­πος Νάκας, Αίθου­σα Παρ­νασ­σός, Αίθου­σα Ινστι­τού­του Goethe, Αίθου­σα Τελε­τών Πανε­πι­στη­μί­ου Αθη­νών, Δημο­τι­κή Πινα­κο­θή­κη Πει­ραιά, Ίδρυ­μα Γου­λαν­δρή-Χορν, Πολε­μι­κό Μου­σείο, Αίθου­σα Ινστι­τού­του της Δανί­ας, Αίθου­σα Συναυ­λιών Ωδεί­ου Αθη­νών κ.α.), καθώς και σε διά­φο­ρες πόλεις της Ελλά­δας και του εξωτερικού.

Δρ. Σοφία Μωραίτη, Μάρθα Παπαδοπούλου

Δρ. Σοφία Μωραί­τη, Μάρ­θα Παπαδοπούλου

ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Στα­δί­ου και Παπαρ­ρη­γο­πού­λου 7, Πλα­τεία Κλαυθ­μώ­νος, Αθήνα

Ημέ­ρες και ώρες επί­σκε­ψης: Καθη­με­ρι­νά (εκτός Τρί­της) 9π.μ με 4μ.μ. Σάβ­βα­το και Κυρια­κή 10π.μ. με 3μ.μ.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο