Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Νέα τεχνολογία ‑επανάσταση στον κόσμο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Για τα παι­χνί­δια και τα “μπρος-πίσω” με τα ηλε­κτρι­κά αυτο­κί­νη­τα των παγκό­σμιων καπι­τα­λι­στι­κών μεγα­θη­ρί­ων του χώρου  έχου­με μιλή­σει αρκε­τές φορές. Τώρα θα κατα­κλύ­σουν –λέει τους δρό­μους, εφό­σον κυκλο­φο­ρή­σει μια ελβε­τι­κή μπα­τα­ρία της Morand που φέρ­νει τα πάνω κάτω, αφού υπό­σχε­ται φόρ­τι­ση σε περί­που 1 λεπτό.

Πρό­κει­ται για μια μπα­τα­ρία αλου­μι­νί­ου, γρα­φε­νί­ου και ανθρα­κο­νή­μα­τος που εφό­σον λαν­σα­ρι­στεί στην αγο­ρά θα σημα­το­δο­τή­σει –κατά τους ελβε­τούς τη φόρ­τι­ση των ηλε­κτρι­κών αυτο­κι­νή­των 0–80% σε μόλις 72 δευ­τε­ρό­λε­πτα, σε φορ­τι­στή 360kW και στο 98% σε δύο λεπτά. Μιλά­με βέβαια για φορ­τι­στή «θηρίο» 7,2 kWh … (για ένα δύο λεπτά «τρα­βά­ει» όσο θερ­μο­σί­φω­νας + ηλε­κτρι­κή κουζίνα!!)

Σύμ­φω­να με σχε­τι­κή ανα­κοί­νω­ση της  Morand “έχει ήδη ολο­κλη­ρώ­σει το ερευ­νη­τι­κό σκέ­λος και πλέ­ον ανα­ζη­τά συνερ­γά­τη προ­κει­μέ­νου να οικο­δο­μη­θούν τα πρώ­τα εργο­στά­σια όπου θα παρά­γο­νται οι και­νο­τό­μες μπα­τα­ρί­ες” και για την επί­τευ­ξη του χρό­νου φόρ­τι­σης φρο­ντί­ζει ένα υβρι­δι­κό σύστη­μα απο­θή­κευ­σης ενέρ­γειας όπου συνυ­πάρ­χουν τόσο μια συστοι­χία μπα­τα­ριών παρέα μει μια συστοι­χία υπερ­πυ­κνω­τών, ενώ η μπα­τα­ρία θα έχει και πολύ μεγα­λύ­τε­ρη διάρ­κεια ζωής, συγκρι­τι­κά με τις συμ­βα­τι­κές ιόντων λιθίου.

Ειδι­κό­τε­ρα ‑σύμ­φω­να με τον επί­δο­ξο κατα­σκευα­στή “σήμε­ρα η αυτο­κι­νη­το­βιο­μη­χα­νία χρη­σι­μο­ποιεί μπα­τα­ρί­ες με αντο­χή σε 3.000–5.000 κύκλους φόρ­τι­σης, ενώ της Morand του­λά­χι­στον 50.000 χωρίς να χάσει περισ­σό­τε­ρο από το 80% της χωρη­τι­κό­τη­τάς της” ‑ορι­σμέ­νες μονά­δες έχουν αντέ­ξει έως και 70.000 κύκλους, προ­σθέ­τει η εται­ρεία. Και το σύνη­θες «κερα­σά­κι»: πλε­ο­νέ­κτη­μα των εν λόγω μπα­τα­ριών είναι η φιλι­κή “διά­θε­ση” προς το περι­βάλ­λον, λόγω μικρών ποσο­τή­των λιθί­ου — κοβαλ­τί­ου, τα οποία «πέρα από μεγα­λη ρυπα­ντι­κή δρά­ση έχουν και σημα­ντι­κό κόστος» (εν ολί­γοις σσ. κάτι σαν 7 σε ένα).

Ο Μαρξ και η αισθη­τι­κή, του Μιχα­ήλ Λίφσιτς

Τέλος (…8 σε ένα!!) δια­κρί­νο­νται και για τα υψη­λά επί­πε­δα ασφά­λειας σε φωτιά με σύστη­μα που φρο­ντί­ζει να μην επε­κτα­θεί έξω από το όχη­μα (σσ. για τον οδη­γό δεν μας ενη­με­ρώ­νει… με δεδο­μέ­νο το team _ιδρυτής, διευ­θυ­ντής και γενι­κά δερ­βέ­να­γας της εται­ρεί­ας είναι ο Benoît Morand, πρώ­ην αγω­νι­στι­κός υπεύ­θυ­νος σε ομά­δες που συμ­με­τεί­χαν σε αγώ­νες αντο­χής στις κατη­γο­ρί­ες LMP1 και LMP2, ενώ Project Manager και επι­κε­φα­λής μηχα­νι­κός είναι ο Ricardo Penteado με εμπει­ρία 20 ετών στη Formula 1 και Development Engineer είναι ο Roland Schaumann ο οποί­ος υπη­ρέ­τη­σε — μετα­ξύ άλλων- στην Alpine F1 Team.

Πηγή

Περι­μέ­νου­με –λοι­πόν με αγω­νία να γρα­φτού­με τον κατά­λο­γο των παραγ­γε­λιών, με την πρώ­τη ευκαιρία…

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο