Για τα παιχνίδια και τα “μπρος-πίσω” με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των παγκόσμιων καπιταλιστικών μεγαθηρίων του χώρου έχουμε μιλήσει αρκετές φορές. Τώρα θα κατακλύσουν –λέει τους δρόμους, εφόσον κυκλοφορήσει μια ελβετική μπαταρία της Morand που φέρνει τα πάνω κάτω, αφού υπόσχεται φόρτιση σε περίπου 1 λεπτό.
Πρόκειται για μια μπαταρία αλουμινίου, γραφενίου και ανθρακονήματος που εφόσον λανσαριστεί στην αγορά θα σηματοδοτήσει –κατά τους ελβετούς τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων 0–80% σε μόλις 72 δευτερόλεπτα, σε φορτιστή 360kW και στο 98% σε δύο λεπτά. Μιλάμε βέβαια για φορτιστή «θηρίο» 7,2 kWh … (για ένα δύο λεπτά «τραβάει» όσο θερμοσίφωνας + ηλεκτρική κουζίνα!!)
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Morand “έχει ήδη ολοκληρώσει το ερευνητικό σκέλος και πλέον αναζητά συνεργάτη προκειμένου να οικοδομηθούν τα πρώτα εργοστάσια όπου θα παράγονται οι καινοτόμες μπαταρίες” και για την επίτευξη του χρόνου φόρτισης φροντίζει ένα υβριδικό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας όπου συνυπάρχουν τόσο μια συστοιχία μπαταριών παρέα μει μια συστοιχία υπερπυκνωτών, ενώ η μπαταρία θα έχει και πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, συγκριτικά με τις συμβατικές ιόντων λιθίου.
Ειδικότερα ‑σύμφωνα με τον επίδοξο κατασκευαστή “σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί μπαταρίες με αντοχή σε 3.000–5.000 κύκλους φόρτισης, ενώ της Morand τουλάχιστον 50.000 χωρίς να χάσει περισσότερο από το 80% της χωρητικότητάς της” ‑ορισμένες μονάδες έχουν αντέξει έως και 70.000 κύκλους, προσθέτει η εταιρεία. Και το σύνηθες «κερασάκι»: πλεονέκτημα των εν λόγω μπαταριών είναι η φιλική “διάθεση” προς το περιβάλλον, λόγω μικρών ποσοτήτων λιθίου — κοβαλτίου, τα οποία «πέρα από μεγαλη ρυπαντική δράση έχουν και σημαντικό κόστος» (εν ολίγοις σσ. κάτι σαν 7 σε ένα).
Τέλος (…8 σε ένα!!) διακρίνονται και για τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε φωτιά με σύστημα που φροντίζει να μην επεκταθεί έξω από το όχημα (σσ. για τον οδηγό δεν μας ενημερώνει… με δεδομένο το team _ιδρυτής, διευθυντής και γενικά δερβέναγας της εταιρείας είναι ο Benoît Morand, πρώην αγωνιστικός υπεύθυνος σε ομάδες που συμμετείχαν σε αγώνες αντοχής στις κατηγορίες LMP1 και LMP2, ενώ Project Manager και επικεφαλής μηχανικός είναι ο Ricardo Penteado με εμπειρία 20 ετών στη Formula 1 και Development Engineer είναι ο Roland Schaumann ο οποίος υπηρέτησε — μεταξύ άλλων- στην Alpine F1 Team.
Περιμένουμε –λοιπόν με αγωνία να γραφτούμε τον κατάλογο των παραγγελιών, με την πρώτη ευκαιρία…