Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ξέρει το Facebook ακόμη και πότε οι χρήστες έκαναν σεξ;

Πολύ προ­σω­πι­κά στοι­χεία, ακό­μη και πότε οι άνθρω­ποι κάνουν σεξ, έρχο­νται σε γνώ­ση του Facebook, όπως υπο­στη­ρί­ζει μια μελέ­τη της οργά­νω­σης Privacy International (Διε­θνής Ιδιω­τι­κό­τη­τα), η οποία αφο­ρά τις διά­φο­ρες εφαρ­μο­γές (apps) που κατα­γρά­φουν την περί­ο­δο των γυναικών.

Ορι­σμέ­νες εφαρ­μο­γές, που μοι­ρά­ζο­νται τα στοι­χεία τους με το Facebook, περι­λαμ­βά­νουν προ­σω­πι­κές πλη­ρο­φο­ρί­ες όπως ποια αντι­συλ­λη­πτι­κά παίρ­νει μια γυναί­κα, πότε περι­μέ­νει περί­ο­δο, ποια συμ­πτώ­μα­τα έχει, αλλά επί­σης πλη­ρο­φο­ρί­ες για το σεξ, τη γενι­κή υγεία, τη δια­τρο­φή, την ψυχι­κή διά­θε­ση κ.α. Σε αντάλ­λαγ­μα, κάποιες εφαρ­μο­γές ενη­με­ρώ­νουν τις γυναί­κες για τις πιο γόνι­μες μέρες του μήνα ή πότε να περι­μέ­νουν την επό­με­νη περί­ο­δο τους.

Σύμ­φω­να με την Privacy International (ΡΙ), οι πιο δημο­φι­λείς εφαρ­μο­γές (Period Tracker, Period Track Flo και Clue Period Tracker) δεν μοι­ρά­ζο­νται στοι­χεία τους με το Facebook. ‘Αλλες όμως όπως οι Maya της Plackal Tech (5 εκα­τομ­μύ­ρια λήψεις στο Google Play), MIA της Mobapp Development Limited (ένα εκα­τομ­μύ­ριο λήψεις) και My Period Tracker της Linchpin Health (πάνω από ένα εκα­τομ­μύ­ριο), το κάνουν.

«Προ­σω­πι­κές λεπτο­μέ­ρειες της ιδιω­τι­κής ζωής εκα­τομ­μυ­ρί­ων χρη­στών σε όλο τον κόσμο μοι­ρά­ζο­νται με το Facebook και άλλα τρί­τα μέρη, χωρίς την κατη­γο­ρη­μα­τι­κή και σαφή συναί­νε­ση των χρη­στών, όσον αφο­ρά την περί­πτω­ση ευαί­σθη­των προ­σω­πι­κών δεδο­μέ­νων, όπως η υγεία ενός χρή­στη ή σεξουα­λι­κή ζωή του», σύμ­φω­να με την οργά­νω­ση προ­στα­σί­ας της ιδιωτικότητας.

Η εφαρ­μο­γή Maya, σύμ­φω­να με το BBC, δήλω­σε ήδη ότι προ­χω­ρά σε αλλα­γές στην πολι­τι­κή της σχε­δόν άμε­σα, ενώ οι Linchpin και MIA δεν σχο­λί­α­σαν. Η PI θεω­ρεί ότι τα ευρή­μα­τα της εγεί­ρουν σοβα­ρές ανη­συ­χί­ες κατά πόσο τέτοιες εφαρ­μο­γές είναι συμ­βα­τές με το νέο Γενι­κό Κανο­νι­σμό Προ­στα­σί­ας δεδο­μέ­νων (GDPR) της ΕΕ. Από την πλευ­ρά του, το Facebook ανα­κοί­νω­σε ότι θα κυκλο­φο­ρή­σει ένα εργα­λείο με το οποίο οι χρή­στες θα μπο­ρούν να στα­μα­τούν τις εφαρ­μο­γές και τις εται­ρεί­ες να μοι­ρά­ζο­νται δεδο­μέ­να με το Facebook.

Έρευ­να της ΡΙ το 2018 σε δημο­φι­λείς εφαρ­μο­γές γενι­κά είχε δεί­ξει ότι από τις 36 εφαρ­μο­γές που εξε­τά­στη­καν, οι έξι στις δέκα (61%) αυτό­μα­τα μετα­φέ­ρουν στοι­χεία στο Facebook μόλις τις ανοί­ξει ο χρή­στης και μάλι­στα είτε έχει λογα­ρια­σμό στο Facebook είτε όχι, είτε τη στιγ­μή εκεί­νη έχει «μπει» στο λογα­ρια­σμό του στο Facebook είτε όχι.

Πηγή: ΑΠΕ

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο