Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ξεκίνησε το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης — Μεγάλο αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Την Πέμ­πτη 3 Νοεμ­βρί­ου πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε η τελε­τή έναρ­ξης του 63ου Φεστι­βάλ Κινη­μα­το­γρά­φου Θεσ­σα­λο­νί­κης, με οικο­δε­σπό­τη τον Γιώρ­γο Καπου­τζί­δη, ο οποί­ος καλω­σό­ρι­σε το κοι­νό του Ολύμπιον.

Στο 63ο ΦΚΘ θα προ­βλη­θούν 199 μεγά­λου μήκους και 68 μικρού μήκους ται­νί­ες στις αίθου­σες Ολύ­μπιον και Παύ­λος Ζάν­νας, στις αίθου­σες του Λιμα­νιού, Φρί­ντα Λιάπ­πα, Τώνια Μαρ­κε­τά­κη, Τζον Κασ­σα­βέ­της, Σταύ­ρος Τορ­νές, καθώς και στον κινη­μα­το­γρά­φο Μακε­δο­νι­κόν. Παράλ­λη­λα, παρα­κο­λου­θού­με 93 ται­νί­ες και δια­δι­κτυα­κά, μέσω της ψηφια­κής πλατ­φόρ­μας του Φεστι­βάλ online.filmfestival.gr.

Η αυλαία άνοι­ξε την Πέμ­πτη 3 Νοεμ­βρί­ου 2022 με το The Fabelmans του Στί­βεν Σπίλ­μπεργκ, που κέρ­δι­σε το Βρα­βείο Κοι­νού στο Φεστι­βάλ του Τορό­ντο και βάζει πλώ­ρη για τα Όσκαρ. Η αυλαία της διορ­γά­νω­σης θα πέσει την Κυρια­κή 13 Νοεμ­βρί­ου 2022 με την προ­βο­λή της ται­νί­ας Κορ­σές (Corsage) της Μαρί Κρόιτσερ.

Τo Φεστι­βάλ υπο­δέ­χε­ται την πολυ­σύν­θε­τη, λαμπε­ρή και πάντα τολ­μη­ρή στις επι­λο­γές της, Σαρ­λότ Γκεν­σμπούρ, η οποία θα παρου­σιά­σει τη νέα της ται­νία, Νυχτε­ρι­νοί επι­σκέ­πτες του Μικα­έλ Ερς. Επί­σης, καλω­σο­ρί­ζου­με με χαρά τον παλιό και αγα­πη­μέ­νο φίλο του Φεστι­βάλ, Φατίχ Ακίν, ο οποί­ος θα παρου­σιά­σει τη νέα του ται­νία, Το χρυ­σά­φι του Ρήνου.

Αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Mε αφορ­μή τη συμπλή­ρω­ση δέκα ετών από τον θάνα­το του Θεό­δω­ρου Αγγε­λό­που­λου, το Φεστι­βάλ πραγ­μα­το­ποιεί και­νο­τό­μο και πρω­το­πο­ρια­κό αφιέ­ρω­μα στον δημιουρ­γό που σημά­δε­ψε το ελλη­νι­κό σινε­μά. Πιο συγκε­κρι­μέ­να, το μεγά­λο αφιέ­ρω­μα του Φεστι­βάλ περιλαμβάνει:

Την έκθε­ση με τίτλο «Ανα­πα­ρά­στα­ση (Anaparastasi): Reconstruction, Reenactment, Reconstitution», με πρω­τό­τυ­πα έργα 12 εικα­στι­κών καλλιτεχνών.

Την έκθε­ση φωτο­γρα­φί­ας του Νίκου Νικο­λό­που­λου, φωτο­γρά­φου πλα­τό στο ανο­λο­κλή­ρω­το κύκνειο άσμα του Θεό­δω­ρου Αγγε­λό­που­λου, Η άλλη θάλασ­σα, με τίτλο «Η “Θάλασ­σα” στο Λιμάνι».

Την ειδι­κή δίγλωσ­ση έκδο­ση του Φεστι­βάλ. Αγγε­λό­που­λος για πάντα, που επι­κε­ντρώ­νε­ται στη μυστα­γω­γι­κή δύνα­μη των εικό­νων που έπλα­θε το σινε­μά του Αγγελόπουλου.

Tην ειδι­κή προ­βο­λή του ντο­κι­μα­ντέρ Θόδω­ρος Αγγε­λό­που­λος — Νίκος Πανα­γιω­τό­που­λος: Ο καθέ­νας και η μου­σι­κή του των Αντώ­νη Κόκ­κι­νου και Γιάν­νη Σολδάτου.

Περισ­σό­τε­ρα στο filmfestival.gr.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο