Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ξεκινά σήμερα η εξ αποστάσεως διδασκαλία για τους μαθητές Γ Λυκείου — Σταδιακά και στις άλλες τάξεις

Όπως ανα­κοί­νω­σε το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας, ενερ­γο­ποιεί­ται η ψηφια­κή πλατ­φόρ­μα για τα εξ απο­στά­σε­ως μαθή­μα­τα, ενώ από σήμε­ρα θα ξεκι­νή­σει πολι­τι­κά η εφαρ­μο­γή της με προ­τε­ραιό­τη­τα στους μαθη­τές της Γ΄ λυκεί­ου που προ­ε­τοι­μά­ζο­νται για τις πανελ­λα­δι­κές εξετάσεις.

Πώς θα γίνονται τα εξ αποστάσεως μαθήματα

Η δια­δι­κα­σία θα υλο­ποι­η­θεί συν­δυα­στι­κά τόσο με σύγ­χρο­νες, όσο και με ασύγ­χρο­νες μεθό­δους διδα­σκα­λί­ας: Ως σύγ­χρο­νη διδα­σκα­λία νοεί­ται η απευ­θεί­ας διδα­σκα­λία και μετάδοση
μαθή­μα­τος σε πραγ­μα­τι­κό χρό­νο από εκπαι­δευ­τι­κό, μέσω δια­δι­κτυα­κής πλατ­φόρ­μας
, σε μαθη­τές, σπου­δα­στές και φοι­τη­τές που παρα­κο­λου­θούν ζωντα­νά μέσω υπολογιστή.

Ασύγ­χρο­νη είναι η διδα­σκα­λία κατά την οποία ο εκπαι­δευό­με­νος μαθαί­νει σε δια­φο­ρε­τι­κό χρό­νο από τη δια­δι­κα­σία παρά­δο­σης του μαθή­μα­τος ή δημιουρ­γί­ας υλι­κού από τον εκπαι­δευ­τι­κό, έχο­ντας πρό­σβα­ση σε μαθη­σια­κό υλι­κό μέσω δια­δι­κτύ­ου (σε συγκε­κρι­μέ­νες ιστο­σε­λί­δες που παρέ­χει το Υπουργείο).

Προτεραιότητα στους μαθητές της Γ΄ λυκείου

(1) Σχο­λεία:

– Ανα­φο­ρι­κά με τη σύγ­χρο­νη εκπαί­δευ­ση, το Υπουρ­γείο θα δια­θέ­σει σε όλες τις σχο­λι­κές μονά­δες της χώρας, ξεκι­νώ­ντας από την Γ’ Λυκεί­ου (λόγω των επερ­χό­με­νων Πανελ­λα­δι­κών εξε­τά­σε­ων), ειδι­κά δια­μορ­φω­μέ­νη ψηφια­κή πλατ­φόρ­μα για την πραγ­μα­το­ποί­η­ση μαθη­μά­των μέσω τηλε­διά­σκε­ψης από τους εκπαιδευτικούς.

Η πρώ­τη πιλο­τι­κή εφαρ­μο­γή θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί σήμε­ρα. Μετά την εφαρ­μο­γή της στη Γ’ Λυκεί­ου, η σχε­τι­κή πλατ­φόρ­μα θα δια­τε­θεί στα­δια­κά και στις λοι­πές τάξεις των δημο­τι­κών, γυμνα­σί­ων και λυκεί­ων της χώρας. Επι­δί­ω­ξη της πολι­τι­κής ηγε­σί­ας είναι να δοθεί μεγα­λύ­τε­ρη αυτο­νο­μία σε κάθε σχο­λι­κή μονά­δα να προ­σαρ­μό­σει την παρε­χό­με­νη δυνα­τό­τη­τα εξ απο­στά­σε­ως διδα­σκα­λί­ας στις υφι­στά­με­νες ανά­γκες της, και για το λόγο αυτό οι Διευ­θυ­ντές των σχο­λεί­ων θα δια­μορ­φώ­νουν οι ίδιοι, σε συνερ­γα­σία με τους εκπαι­δευ­τι­κούς, το πρό­γραμ­μα για κάθε σχο­λι­κή τάξη.

– Ανα­φο­ρι­κά με την ασύγ­χρο­νη εκπαί­δευ­ση, οι υφι­στά­με­νες ψηφια­κές δομές του Υπουρ­γεί­ου, δηλα­δή τα Δια­δρα­στι­κά Σχο­λι­κά Βιβλία (Ε‑Books), το Ψηφια­κό Εκπαι­δευ­τι­κό Υλι­κό (Φωτό­δε­ντρο) και τα Ψηφια­κά Διδα­κτι­κά Σενά­ρια (Πλατ­φόρ­μα «Αίσω­πος») είναι ήδη οργα­νω­μέ­νες ανά βαθ­μί­δα, μάθη­μα και ενό­τη­τες και μπο­ρούν επο­μέ­νως να χρη­σι­μο­ποι­η­θούν από όλους τους μαθη­τές και εκπαι­δευ­τι­κούς και στην έκτα­κτη αυτή συγκυρία.

Το Υπουρ­γείο δρο­μο­λο­γεί, επι­πλέ­ον, την ανάρ­τη­ση πρό­τυ­πων βιντε­ο­σκο­πη­μέ­νων μαθη­μά­των, με στό­χο τη διευ­κό­λυν­ση αφε­νός των μαθη­τών που θα μπο­ρούν να τα παρα­κο­λου­θούν οποια­δή­πο­τε ώρα της ημέ­ρας, αφε­τέ­ρου των εκπαι­δευ­τι­κών που θα μπο­ρούν να τα αξιο­ποιούν παράλ­λη­λα, ενι­σχύ­ο­ντας τη διδα­σκα­λία τους.

(2) ΙΕΚ:

– Εδώ και χρό­νια, τα Δημό­σια ΙΕΚ χρη­σι­μο­ποιούν ψηφια­κές πλατ­φόρ­μες ασύγ­χρο­νης τηλεκ­παί­δευ­σης, οι οποί­ες έχουν εξε­λι­χθεί σημα­ντι­κά το τελευ­ταίο έτος και μπο­ρούν να αξιο­ποι­η­θούν για την ανάρ­τη­ση του εκπαι­δευ­τι­κού υλι­κού ανά θεμα­τι­κή ενότητα.

– Θα δοθεί προ­τε­ραιό­τη­τα επί­σης, στη δοκι­μα­στι­κή εφαρ­μο­γή της σύγ­χρο­νης και ασύγ­χρο­νης τηλεκ­παί­δευ­σης για τα θεω­ρη­τι­κά μαθήματα.

(3) Πανε­πι­στή­μια:

Τα Πανε­πι­στή­μια δια­θέ­τουν ήδη, σε μεγά­λο βαθ­μό, συστή­μα­τα ηλε­κτρο­νι­κής δια­χεί­ρι­σης μαθη­μά­των. Επι­προ­σθέ­τως, το Υπουρ­γείο θα δια­θέ­σει στα Πανε­πι­στή­μια ήδη από την ερχό­με­νη εβδο­μά­δα δύο ψηφια­κές πλατ­φόρ­μες εξ απο­στά­σε­ως εκπαί­δευ­σης και δια­δρα­στι­κής-ψηφια­κής μάθη­σης (προ­κει­μέ­νου να τις αξιο­ποι­ή­σουν κατά την επι­λο­γή και σύμ­φω­να με τις ανά­γκες τους).

Συνο­πτι­κά, το καλά­θι των δια­θέ­σι­μων ψηφια­κών εργα­λεί­ων για την υλο­ποί­η­ση της εξ απο­στά­σε­ως εκπαί­δευ­σης θα περι­λαμ­βά­νει (α) όλες τις προ­α­να­φε­ρό­με­νες, υφι­στά­με­νες ψηφια­κές δομές του Υπουρ­γεί­ου, καθώς και τις δικτυα­κές συν­δέ­σεις και υπη­ρε­σί­ες του Πανελ­λή­νιου Σχο­λι­κού Δικτύ­ου, αλλά και (β) τρεις ψηφια­κές πλατ­φόρ­μες που παρέ­χο­νται δωρε­άν προς το Υπουρ­γείο και τους επο­πτευό­με­νους φορείς του από τις εται­ρεί­ες CISCO, Google και Microsoft. 

Περαι­τέ­ρω, ενη­με­ρω­τι­κό υλι­κό για την αξιο­ποί­η­ση των εργα­λεί­ων εξ απο­στά­σε­ως εκπαί­δευ­σης θα παρέ­χε­ται και μέσω της τηλε­ό­ρα­σης της ΕΡΤ.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο