Επιθετικοί, επικίνδυνοι και μεθυσμένοι περιγράφονται –μεταξύ άλλων οι Ευρωπαίοι οδηγοί, σε έρευνα που αποκαλύπτει ότι το 79% των Ευρωπαίων πολιτών έχει αρνητική γνώμη για τους συμπατριώτες οδηγούς, την ώρα που –βέβαια το 97% εξ αυτών θεωρεί τον εαυτό του ως “άριστο”
Η έρευνα διεξήχθη τον Μάρτη του 2022 από την Ipsos για την εταιρεία Vinci Autoroutes, η οποία επιβλέπει τους γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους και έγινε σε δείγμα 12.400 Ευρωπαίων, όπου καταγράφεται και η οδική συμπεριφορά των Ελλήνων.
Τουλάχιστον 1.000 οδηγοί από 11 χώρες ερωτήθηκαν για τις οδηγικές τους συνήθειες αλλά και εκείνες των άλλων οδηγών, τόσο στη χώρα τους όσο και στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 42% των Πολωνών οδηγεί «για τον εαυτό του» (σε σύγκριση με το 7% των Ισπανών), ενώ το ένα τέταρτο των Βρετανών ισχυρίζεται ότι δεν έχει την ίδια συμπεριφορά πίσω και μπροστά από το τιμόνι. Επίσης, μόλις το 16% των Ιταλών θεωρεί τους συμπατριώτες του οδηγούς ευγενικούς, ενώ το 14% των Γάλλων οδηγών βλέπει τους Γάλλους οδηγούς αρκετά στρεσαρισμένους.
Ωστόσο, όταν καλούνται να κρίνουν τους οδηγούς άλλων χωρών, τα πράγματα αλλάζουν αρκετά. Οι Γερμανοί –περιβόητοι για τους ταχύτατους αυτοκινητοδρόμους τους- θεωρούν ότι μόλις το 30% των ξένων οδηγών είναι επιθετικοί, και ακόμη λιγότεροι ανεύθυνοι.
Οι λιγότερο επικριτικοί είναι οι Ισπανοί και οι Βρετανοί. Μόνο 70% από αυτούς έχουν κάτι αρνητικό να δηλώσουν για τους «συναδέλφους» τους στην κεντρική Ευρώπη. Σας φαίνεται μεγάλο το ποσοστό; Περιμένετε να ακούσετε και τα υπόλοιπα.
Οι πιο επικριτικοί απέναντι στις οδηγικές συνήθειες των άλλων Ευρωπαίων είναι –ναι, σωστά διαβάζετε- οι Έλληνες: Το 91% των Ελλήνων τοποθετείται αρνητικά απέναντι στους άλλους οδηγούς.
Η θέση της Ελλάδας
Τούτου λεχθέντος, αξίζει να σημειωθεί ότι, στην ίδια έρευνα, οι Έλληνες περιγράφουμε τους εαυτούς μας ως τους οδηγούς με την πλέον «αντικοινωνική συμπεριφορά» εντός συνόρων, με τους μισούς να καταθέτουν ότι βρίζουν, κορνάρουν, προσπερνούν αντικανονικά ή πετάγονται από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστούν με τους άλλους οδηγούς.
Είμαστε άλλωστε η χώρα με τις περισσότερες πιθανότητες να κολλήσουμε πίσω από ένα «ενοχλητικό» αυτοκίνητο, σε αντίθεση με τη Σλοβακία, που είναι τελευταία σε αυτήν την κατηγορία.
Η Ελλάδα βρίσκεται επίσης στην κορυφή του πίνακα των οδηγών που χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους ενώ οδηγούν, με το 77% να παραδέχεται ότι πραγματοποιεί κλήσεις και το 83% να αναφέρει ότι χρησιμοποιεί το smartphone του στο τιμόνι.
Η Ισπανία βρέθηκε στην τελευταία θέση αυτού του πίνακα, με το 62% να χρησιμοποιεί τα smartphone της ενώ οδηγεί.
Η χώρα μας όμως σημείωσε επίσης την υψηλότερη βαθμολογία στην επικίνδυνη οδήγηση, με περίπου το ένα τρίτο των οδηγών να παραδέχονται συμπεριφορές όπως υπερβολική ταχύτητα, παράβλεψη κόκκινου φαναριού, μη επιβράδυνση για έργα στο δρόμο και μη τήρηση απόστασης ασφαλείας μεταξύ των αυτοκινήτων.
Εν τω μεταξύ, μόνο το 20% των Ελλήνων μπορούσε να σκεφτεί οτιδήποτε θετικό για τους οδηγούς άλλων εθνών, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν και πάλι στην κορυφή της λίστας, με το 50% να εκφράζεται θετικά για τους ξένους οδηγούς.