Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πέθανε ο μαέστρος Αντώνης Κοντογεωργίου

Έφυ­γε από τη ζωή σε ηλι­κία 73 ετών ο μεγά­λος μαέ­στρος Αντώ­νης Κοντο­γε­ωρ­γί­ου, εμβλη­μα­τι­κή μορ­φή για τη φωνη­τι­κή τέχνη και το χορω­δια­κό τρα­γού­δι στην Ελλά­δα. O Αντώ­νης Κοντο­γε­ωρ­γί­ου γεν­νή­θη­κε στη Θεσ­σα­λο­νί­κη το 1945. Σπού­δα­σε στο Κρα­τι­κό Ωδείο Θεσ­σα­λο­νί­κης θεω­ρη­τι­κά, πιά­νο και τρα­γού­δι, φοι­τώ­ντας παράλ­λη­λα στην Ιατρι­κή Σχο­λή του Παν/μίου Θεσ­σα­λο­νί­κης. Συνέ­χι­σε τις μου­σι­κές σπου­δές του στο R. Strauss Konservatorium και κυρί­ως στην Ανώ­τα­τη Μου­σι­κή Ακα­δη­μία του Μονά­χου, απ’ την οποία και απο­φοί­τη­σε με δύο διπλώ­μα­τα-Magister Artium, Διεύ­θυν­σης Χορω­δί­ας και Ορα­το­ρί­ου-Lied. Παρα­κο­λού­θη­σε επί­σης μαθή­μα­τα στην Καλο­και­ρι­νή Ακα­δη­μία Mozarteum του Ζάλτσ­μπουργκ και στα Τμή­μα­τα Αρι­στού­χων Τρα­γου­διού της Ζυρίχης.

Είχε βρα­βευ­τεί από τον διε­θνή δια­γω­νι­σμό “Μαρία Κάλ­λας” (Lied-Ορα­τό­ριο), από την Ακα­δη­μία Αθη­νών (βρα­βείο «Σ. Μοτσε­νί­γου»), από το Τρί­το Πρό­γραμ­μα της ΕΡΤ (βρα­βείο «Μαρία Κάλ­λας»), από την Ένω­ση κρι­τι­κών Θεά­τρου και Μου­σι­κής (το Μέγα Βρα­βείο) και από την UNESCO (Eθνι­κό Bρα­βείο). Κατά και­ρούς οργά­νω­σε και διηύ­θυ­νε πολ­λές χορω­δί­ες. Δίδα­ξε μου­σι­κή στο ελλη­νο­α­με­ρι­κα­νι­κό Κολ­λέ­γιο Ανα­τό­λια, σε πολ­λά Ωδεία, σε σεμι­νά­ρια, και οργά­νω­σε πολ­λές Συνα­ντή­σεις Χορω­διών. Δημο­σί­ευ­σε πλή­θος ειδι­κών άρθρων για τη χορω­δια­κή μου­σι­κή, εξέ­δω­σε 11 βιβλία, πραγ­μα­το­ποί­η­σε πολ­λές δισκο­γρα­φι­κές παρα­γω­γές και πάνω από 600 ραδιο­φω­νι­κές και τηλε­ο­πτι­κές εκπομπές.

Συνερ­γά­στη­κε κατ’ επα­νά­λη­ψη με το Εθνι­κό Θέα­τρο αλλά και πολ­λούς άλλους θιά­σους, καθώς και με τα Φεστι­βάλ Αθη­νών, Επι­δαύ­ρου, Θεσ­σα­λο­νί­κης και Ηρα­κλεί­ου. Δίδα­ξε στη Σχο­λή Σπ. Ευαγ­γε­λά­του, ίδρυ­σε και διηύ­θυ­νε το συγκρό­τη­μα Pro Musica για τη διά­δο­ση της παλιάς μου­σι­κής και το σολι­στι­κό φωνη­τι­κό συγκρό­τη­μα “Οι Τρα­γου­δι­στές”, με το οποίο πέραν των πολ­λών συναυ­λιών, παρου­σί­α­σε σε πρώ­τη εκτέ­λε­ση όλο το σωζό­με­νο έργο του Φρα­γκί­σκου Λεο­ντα­ρί­τη. Το 1977 με πρό­σκλη­ση του τότε Διευ­θυ­ντή του Τρί­του Προ­γράμ­μα­τος της ΕΡΤ, Μάνου Χατζι­δά­κι, οργά­νω­σε για πρώ­τη φορά χορω­δία στην ΕΡΤ, τη Χορω­δία του Τρί­του Προ­γράμ­μα­τος, σημε­ρι­νή Χορω­δία της ΕΡΤ, της οποί­ας ήταν ο μόνι­μος διευ­θυ­ντής της για 32 χρόνια.

Υπήρ­ξε από τα βασι­κά στε­λέ­χη του Τρί­του Προ­γράμ­μα­τος του Μάνου Χατζι­δά­κι, μέλος της Επι­τρο­πής του Υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­σμού (ΥΠΠΟ) για τη Χορω­δια­κή ανά­πτυ­ξη και επί σει­ράν ετών Πρό­ε­δρος της Καλ­λι­τε­χνι­κής Επι­τρο­πής της Κρα­τι­κής Ορχή­στρας Θεσ­σα­λο­νί­κης. Διε­τέ­λε­σε διευ­θυ­ντής και καθη­γη­τής Ωδεί­ων, διευ­θυ­ντής του Κέντρου Χορω­δια­κής Πρά­ξης του Υπουρ­γεί­ου Πολι­τι­σμού και μετα­ξύ άλλων, των χορω­διών, Ωδεί­ου Αθη­νών, «Μακε­δο­νία», Ελλη­νι­κού Φεστι­βάλ και Δήμου Αθηναίων.

Ως σολίστ ή μαέ­στρος, πραγ­μα­το­ποί­η­σε στην Ελλά­δα και στο εξω­τε­ρι­κό πάνω από 1.600 παρα­στά­σεις, συνερ­γά­στη­κε με όλες τις ελλη­νι­κές ορχή­στρες και με πολ­λές ξένες, καθώς επί­σης και με διά­ση­μους μαέ­στρους (Bernstein, Rilling, Askenazy, Menuhin, Mazur, Marriner). Το ρεπερ­τό­ριό του περι­λαμ­βά­νει 142 χορω­δια­κά έργα με ορχή­στρα, (87 σε πρώ­τη ελλη­νι­κή εκτέ­λε­ση), 1030 άλλα χορω­δια­κά, 21 όπε­ρες και πάνω από 800 Lieder. Πολ­λοί Έλλη­νες συν­θέ­τες του έχουν αφιε­ρώ­σει έργα τους, (Αντω­νί­ου, Κού­κος, Θεο­δω­ρά­κης, Μαρ­κό­που­λος, Μπαλ­τάς, Σαμα­ράς, Νεζε­ρί­της, Σφα­κια­νά­κη, Χρι­στο­δού­λου κ.α.).

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο