Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας: Ο μισογυνισμός του χριστιανισμού

Γρά­φει ο Στέ­λιος Κανά­κης //

Ο θεός στις μονο­θεϊ­στι­κές θρη­σκεί­ες είναι πάντα αρσε­νι­κός. Πρό­κει­ται για γενι­κή πατριαρ­χι­κή στά­ση που έχει βαθιές κοι­νω­νι­κές και πολι­τι­σμι­κές ρίζες. Ο μονο­θεϊ­σμός, και στις τρεις εκφάν­σεις του, παρου­σιά­στη­κε σε ποι­με­νι­κές κοι­νω­νί­ες. Σ’ αυτές αρχη­γοί είναι οι άντρες που έχουν την ευθύ­νη της εκτρο­φής των προ­βά­των. Τα χαρα­κτη­ρι­στι­κά τέτοιων κοι­νω­νιών, αυστη­ρά οργα­νω­μέ­νων, στρα­το­κρα­τού­με­νων, έντο­να κινη­τι­κών, απο­λί­τι­στων και κατε­ξο­χήν οπι­σθο­δρο­μι­κών, έχουν όλα τα χαρα­κτη­ρι­στι­κά για την ανά­δει­ξη της εξου­σί­ας του αρσενικού.

Στους πιστούς αυτού του θεού δια­κρί­νου­με έναν ανί­ε­ρο μαζο­χι­σμό. Ο σαδι­στής Γιαχ­βέ αρέ­σκε­ται να βλέ­πει το ποί­μνιό του να υπο­φέ­ρει στην προ­σπά­θειά του να εξευ­με­νί­σει τον ίδιο. Τα ψυχα­νώ­μα­λα ιερα­τεία καλ­λιερ­γούν τη βασα­νι­στι­κή υπο­τα­γή, το συναί­σθη­μα ενο­χής για την υπο­τι­θέ­με­νη αμαρ­τία του, την ανα­ζή­τη­ση της τιμω­ρί­ας του για να εξι­λε­ω­θεί. Η κατευθυνόμενη

από τα ιερα­τεία ένο­χη συμπε­ρι­φο­ρά του πιστού τον σπρώ­χνει σε πλή­θος από ανώ­μα­λες, παρά­λο­γες, επι­κίν­δυ­νες και μειω­τι­κές πρά­ξεις που εξευ­τε­λί­ζουν κάθε έννοια αξιοπρέπειας.

Το μίσος του σώμα­τος και η απο­κή­ρυ­ξη της ηδο­νής περ­νά στη γυναί­κα που στον Γιαχ­βέ καταρ­χάς, αλλά πολύ περισ­σό­τε­ρο στο γιο του αργό­τε­ρα, εκτο­ξεύ­ε­ται στο πυρ το εξώ­τε­ρον, ανα­θε­μα­τί­ζε­ται και διώ­κε­ται ποι­κι­λο­τρό­πως και αιμο­στα­γώς. Η απα­ξί­ω­ση της γυναί­κας, το μίσος για το σώμα και η απο­κή­ρυ­ξη του σεξ συμπλέ­ουν, δια­πο­τί­ζουν τους μονο­θεϊ­σμούς και απα­ντώ­νται κατά κόρον στις απα­ντα­χού ιερές ασυ­ναρ­τη­σί­ες. Ο ανώ­μα­λος Παύ­λος γρά­φει και παραινεί:

«Μη κατά σάρ­καν περι­πα­τεί­τε». (Ρωμ. Η΄ 1)

και προς τους άμοι­ρους Κορίνθιους:

«Καλόν ανθρώ­πω γυναι­κός μη άπτε­σθαι. Διά δε τας πορ­νεί­ας, έκα­στος την εαυ­τού γυναί­κα εχέ­τω… Λέγω δε τοις αγά­μοις και ταις χήραις καλόν αυτοίς εστίν εάν μεί­νω­σιν ως καγώ».

(Α΄ Κορινθ. Ζ΄ 1–8)

Στην αρχή ο μισο­γυ­νι­σμός εκφρά­ζε­ται σχε­τι­κώς συγκα­λυμ­μέ­να. Στο ιου­δαϊ­κό τμή­μα της Βίβλου οι γυναί­κες περιο­ρί­ζο­νται σε σεξουα­λι­κά σκεύη, υπό την πλή­ρη βεβαί­ως εξου­σία των αντρών. Μπο­ρούν όμως να συνου­σιά­ζο­νται, να είναι πόρ­νες και να ανα­νή­φουν, να τεκνο­ποιούν διά της μόνης και ανα­γνω­ρί­σι­μης οδού.

Στο χρι­στια­νι­σμό τα πράγ­μα­τα εκτρα­χύ­νο­νται. Η παρ­θε­νιά πια όχι μόνο θεο­ποιεί­ται αλλά κιν­δυ­νεύ­ει να χαθεί και μόνο με τη σκέψη.

«Όποιος αγα­πά­ει με πάθος ερω­τι­κό τη γυναί­κα του είναι μοι­χός· της φέρε­ται σαν να ήταν πόρνη».

Ιερώ­νυ­μος (άγιος)

«Μορ­φή ακρω­τη­ρια­σμέ­νου και απο­τυ­χη­μέ­νου άντρα», η γυναί­κα.

Θ. Ακι­νά­της

«Η γυναί­κα είναι ένα απαί­σιο σκου­λή­κι. Είναι η κόρη της αμαρ­τί­ας και ο πρό­δρο­μος του διαβόλου».

«Κόρη της αμαρ­τί­ας, σκου­λή­κι στην καρ­διά του άντρα, πρό­δρο­μος της κόλα­σης, πει­σμα­τά­ρα γαϊ­δού­ρα».

Ι. Δαμα­σκη­νός

Η γυναί­κα είναι «ενσαρ­κω­μέ­νη κακία, θύρα κολά­σε­ως, φονι­κή γοη­τεία, οικια­κός κίν­δυ­νος, επι­τά­φιος πλά­κα, ανα­γκαί­ον κακόν, που­δρα­ρι­σμέ­νη μάστιγα».

Ι. Χρυ­σό­στο­μος

«Κάθε γυναί­κα είναι μία Εύα. Η θύρα του κακού. Εσείς οι γυναί­κες κατα­στρέ­ψα­τε με τόση επι­μέ­λεια τον άνθρω­πο, την εικό­να του Θεού. Για­τί χάρη σε εσάς έπρε­πε να πεθά­νει κι αυτός ο Υιός του Θεού».

Η γυναί­κα είναι «πόρ­τα που οδη­γεί στον σατανά».

Τερ­τυ­λια­νός

«Ποια η δια­φο­ρά αν πρό­κει­ται για σύζυ­γο ή μητέ­ρα; Είναι πάντα η Εύα, η φωνή του πει­ρα­σμού, που πρέ­πει να προ­σέ­χου­με σε κάθε γυναίκα».

Αυγου­στί­νος

Χρό­νια πολ­λά στην κάθε γυναί­κα της ζωής μας, στις γυναί­κες όλου του κόσμου!

_______________________________________________________________________________________________________

Στέλιος Κανάκης Διδάσκει στην επαγγελματική εκπαίδευση και παράλληλα δραστηριοποιείται στο χώρο του βιβλίου. Έχει γράψει, υπό μορφή ημερολογίων τα «Με τη μουσική του κόσμου», «Οι μουσικοί του κόσμου» και «Δώδεκα μήνες συνθέτες».  Επίσης το «Ιερές Βλακείες» Εμπειρία Εκδοτική 1η και 2η έκδοση – Εκδόσεις Εντύποις 3η και 4η και το «Η Αγρία Γραφή» Εκδόσεις ΚΨΜ.
[email protected] Facebook: Stelios Kanakis /ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο