Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πανελλήνιες 2020: Βατά θέματα σε Αρχαία και Μαθηματικά

Πανελ­λή­νιες 2020: Με εξαί­ρε­ση τα θέμα­τα των Μαθη­μα­τι­κών του παλαιού συστή­μα­τος, που χαρα­κτη­ρί­ζο­νται από μεγά­λο βαθ­μό δυσκο­λί­ας, οι υπο­ψή­φιοι αντι­με­τώ­πι­σαν βατά θέμα­τα στα Αρχαία Ελλη­νι­κά και χωρίς ακραία ζητού­με­να στα Μαθη­μα­τι­κά του νέου συστήματος.

Βατά και αναμενόμενα τα θέματα των Αρχαίων

Ανα­λυ­τι­κό­τε­ρα, όσον αφο­ρά στα θέμα­τα των Αρχαί­ων Ελλη­νι­κών με το νέο σύστη­μα, το διδαγ­μέ­νο κεί­με­νο στο οποίο εξε­τά­στη­καν οι υπο­ψή­φιοι ήταν από την «Πολι­τεία» του Πλά­τω­να. «Θεω­ρεί­ται από τα ανα­με­νό­με­να, καθώς προ­έρ­χε­ται από τα κεί­με­να που περι­λή­φθη­καν στη νέα ύλη», σημεί­ω­σε, μιλώ­ντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αθα­νά­σιος Σταυ­ρια­νό­που­λος, φιλό­λο­γος, καθη­γη­τής του Κοι­νω­νι­κού Φρο­ντι­στη­ρί­ου του Αγί­ου Δημητρίου.

Τα θέμα­τα σε γενι­κές γραμ­μές, όπως ανέ­φε­ρε, ήταν εύκο­λα και κατανοητά.

Στις ερμη­νευ­τι­κές ερω­τή­σεις, οι καλά προ­ε­τοι­μα­σμέ­νοι υπο­ψή­φιοι θα μπο­ρέ­σουν να αντα­πο­κρι­θούν πλή­ρως. Ως προς το παράλ­λη­λο κεί­με­νο, ο κ. Σταυ­ρια­νό­που­λος το χαρα­κτή­ρι­σε «κατα­νοη­τό». «Δίνει, παράλ­λη­λα, τη δυνα­τό­τη­τα σε όσους έχουν προ­ε­τοι­μα­στεί πολύ καλά, να αντα­πο­κρι­θούν στο έπα­κρο», τόνι­σε και πρό­σθε­σε ότι στην τελευ­ταία ερώ­τη­ση θα κρί­νει εν μέρει τις δια­κυ­μάν­σεις των βαθμολογιών.

Το διδαγ­μέ­νο κεί­με­νο, στο οποίο εξε­τά­στη­καν οι υπο­ψή­φιοι που δίνουν με το παλαιό σύστη­μα, χαρα­κτη­ρί­ζε­ται «εξί­σου ανα­με­νό­με­νο». Πρό­κει­ται για από­σπα­σμα από τα «Ηθι­κά Νικο­μά­χεια» του Αρι­στο­τέ­λη. Οι ερω­τή­σεις που κλή­θη­καν να απα­ντή­σουν οι υπο­ψή­φιοι ήταν εύκο­λες και σαφείς, κατά τον κ. Σταυριανόπουλο.

Επι­πλέ­ον, το παράλ­λη­λο κεί­με­νο, στο οποίο εξε­τά­στη­καν ήταν ο «Πρω­τα­γό­ρας» του Πλά­τω­να. «Είναι από τα ανα­με­νό­με­να κεί­με­να και από τα πιο δημο­φι­λή», σημεί­ω­σε ο κ. Σταυ­ρια­νό­που­λος, «ενώ η ερώ­τη­ση για τη δια­φο­ρά αντί­λη­ψης, σχε­τι­κά με τη διδα­σκα­λία της ηθι­κής αρε­τής, μετα­ξύ του Πρω­τα­γό­ρα και των Ηθι­κών Νικο­μα­χεί­ων ήταν ξεκάθαρη».

Το άγνω­στο κεί­με­νο, στο οποίο εξε­τά­στη­καν οι υπο­ψή­φιοι, ήταν κοι­νό και για όσους εξε­τά­ζο­νται με το νέο σύστη­μα και για όσους εξε­τά­ζο­νται με το παλαιό. Πρό­κει­ται για από­σπα­σμα του έργου «Πόροι ή περί προ­σό­δων», του Ξενο­φώ­ντα, στο συν­δέ­ει την οικο­νο­μι­κή ευη­με­ρία της Αθή­νας με τα αγα­θά της ειρή­νης. «Θα μπο­ρού­σε να χαρα­κτη­ρι­στεί μέτριας δυσκο­λί­ας, έως και εύκο­λο», σημεί­ω­σε ο κ. Στα­ρια­νό­που­λος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Aπου­σί­α­ζαν λεξι­λο­γι­κές ερω­τή­σεις, ενώ ήταν ξεκά­θα­ρο το τμή­μα, το οποίο έπρε­πε να μετα­φρά­σουν οι υπο­ψή­φιοι». Η ερμη­νευ­τι­κή ερώ­τη­ση, αν και δεν προ­ερ­χό­ταν από το κομ­μά­τι του κει­μέ­νου που μετέ­φρα­σαν οι υπο­ψή­φιοι, ήταν ωστό­σο εύκο­λο να εξα­χθεί η απά­ντη­σή της.

Όπως επε­σή­μα­νε ο κ. Σταυ­ρια­νό­που­λος, ο καλά προ­ε­τοι­μα­σμέ­νος υπο­ψή­φιος θα μπο­ρέ­σει να γρά­ψει πολύ καλά.

Δεί­τε ΕΔΩ τα θέμα­τα των Αρχαί­ων Ελληνικών 

Δεί­τε ΕΔΩ τις απαντήσεις 

Για τα θέμα­τα ‘Αρχαία Ελλη­νι­κή Γλώσ­σα’ με το παλιό σύστη­μα πατή­στε εδώ

Δεί­τε ΕΔΩ τις απα­ντή­σεις  

Μαθηματικά: Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα του νέου συστήματος, με ιδιαίτερες δυσκολίες του παλαιού

Καλά δομη­μέ­να θέμα­τα, κλι­μα­κού­με­νης δυσκο­λί­ας αντι­με­τώ­πι­σαν οι υπο­ψή­φιοι που εξε­τά­στη­καν στα Μαθη­μα­τι­κά με το νέο σύστη­μα, σε αντί­θε­ση με εκεί­νους που έδω­σαν με το παλαιό, οι οποί­οι είχαν να αντι­με­τω­πί­σουν θέμα­τα με ιδιαί­τε­ρες δυσκολίες.

«Η καλή δομή στα θέμα­τα του νέου συστή­μα­τος θα οδη­γή­σει σε καλύ­τε­ρες βαθ­μο­λο­γί­ες, σε αντί­θε­ση με εκεί­να του παλαιού, που είχαν ιδιαί­τε­ρες δυσκο­λί­ες και θα έχουν ως απο­τέ­λε­σμα χαμη­λές, ίσως και αρκε­τά χαμη­λές βαθ­μο­λο­γί­ες», δήλω­σε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Νατάσ­σα Πανα­γιω­το­πού­λου, Μαθη­μα­τι­κός, καθη­γή­τρια επί­σης στο Κοι­νω­νι­κό Φρο­ντι­στή­ριο του Αγί­ου Δημητρίου.

Πιο ανα­λυ­τι­κά, όσον αφο­ρά τα θέμα­τα του νέου συστή­μα­τος, η κ. Πανα­γιω­το­πού­λου τα χαρα­κτή­ρι­σε «όμορ­φα δομη­μέ­να, χωρίς ακραία ζητού­με­να» και ανέ­φε­ρε ότι κάλυ­πταν όλο το φάσμα της ύλης. «Υπήρ­χε κλι­μα­κού­με­νη δυσκο­λία στα θέμα­τα, με εφι­κτή τη βαθ­μο­λο­γία πάνω από τη βάση για τους μέτρια προ­ε­τοι­μα­σμέ­νους μαθη­τές», σημεί­ω­σε.

Τα θέμα­τα Β και Γ ήταν σε γενι­κές γραμ­μές δια­χει­ρί­σι­μα και από μέτριους μαθη­τές, ενώ το θέμα Δ είχε αυξη­μέ­νο δεί­κτη δυσκο­λί­ας. «Χρεια­ζό­ταν χρό­νο για να το επι­λύ­σει κανείς, αρκεί να ήταν καλά προ­ε­τοι­μα­σμέ­νος», είπε.

Σχε­τι­κά με τα θέμα­τα του παλαιού συστή­μα­τος, η κ. Πανα­γιω­το­πού­λου τόνι­σε ότι υπήρ­χε μεγά­λη από­κλι­ση στο βαθ­μό δυσκο­λί­ας, σε σχέ­ση με τα θέμα­τα του νέου συστή­μα­τος, στο βαθ­μό που «πολ­λοί από­φοι­τοι ίσως μετα­νιώ­σουν που επέ­λε­ξαν να εξε­τα­στούν με το παλαιό σύστημα».

Τα θέμα­τα Γ και Δ θεω­ρού­νται πολύ δύσκο­λα. Ειδι­κό­τε­ρα, όπως είπε η κ. Πανα­γιω­το­πού­λου, το Γ1 θέμα απαι­τού­σε γεω­με­τρι­κές γνώ­σεις από παλαιό­τε­ρες τάξεις, κάτι που ανα­μέ­νε­ται να έχει δυσκο­λέ­ψει τους μαθη­τές. Το Δ θέμα ήταν ιδιαί­τε­ρης δυσκο­λί­ας. «Ήθε­λε πολύ χρό­νο για να αντι­λη­φθεί ο μαθη­τής τι ζητεί­ται και πώς θα επι­λύ­σει το θέμα», κατέληξε.

Σημειώ­νε­ται, ότι για τους υπο­ψη­φί­ους που δίνουν με το παλαιό σύστη­μα, των Ομά­δων Προ­σα­να­το­λι­σμού Θετι­κών Σπου­δών και Σπου­δών Οικο­νο­μί­ας, τα Μαθη­μα­τι­κά είναι μάθη­μα με συντε­λε­στή βαρύ­τη­τας και θα επη­ρε­ά­σει την τελι­κή «απο­κο­μι­δή» μορίων.

Δεί­τε ΕΔΩ τα θέμα­τα των Μαθη­μα­τι­κών  

Δεί­τε ΕΔΩ τις απα­ντή­σεις  

Για τα θέμα­τα ‘Μαθηματικα(Ημερήσια)’ πατή­στε εδώ.

Δεί­τε ΕΔΩ τις απαντήσεις 

Για τα θέμα­τα ‘Μαθηματικα(Εσπερινά)’ πατή­στε εδώ.

banner skliros aprilis banner aggoules aginota banner

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο