Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Παράσταση φόρος τιμής στο Μίκη στο «Παλλάς»

Μισό και πλέ­ον αιώ­να μετά τη συγ­γρα­φή του, ο Μίκης Θεο­δω­ρά­κης συνα­ντά τη Μαί­ρη Λίντα για το «Αρχι­πέ­λα­γος» και δίνει νέα μορ­φή στο χαμέ­νο «Κρη­τι­κό Κον­τσέρ­το», με τη σύμπρα­ξη της Τατιά­νας Παπα­γε­ωρ­γί­ου, στη συναυ­λία που θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί τη Δευ­τέ­ρα 4 Δεκέμ­βρη στο «Παλ­λάς» προς τιμήν του κορυ­φαί­ου Ελλη­να δημιουρ­γού, με τη σύμπρα­ξη της θρυ­λι­κής Συμ­φω­νι­κής Ορχή­στρας και των Μπα­λέ­των της Οπε­ρας του Κιέβου.

Στη μονα­δι­κή αυτή βρα­διά, θα παρου­σια­στούν τα εμβλη­μα­τι­κά έργα του συν­θέ­τη, εμπνευ­σμέ­να από την Κρή­τη και την ελλη­νι­κή θάλασ­σα: Τα πρώ­τα «Παι­δι­κά Τρα­γού­δια» του 1937, το «Κρη­τι­κό Κον­τσέρ­το» για πιά­νο και ορχή­στρα σε πρώ­τη εκτέ­λε­ση, ο αγα­πη­μέ­νος κύκλος τρα­γου­διών «Αρχι­πέ­λα­γος» και σκη­νές από το φημι­σμέ­νο μπα­λέ­το «Αλέ­ξης Ζορ­μπάς». Αντί­στοι­χη βρα­διά είχε πραγ­μα­το­ποι­η­θεί τον Οκτώ­βρη στην Οδησσό.

Το «Αρχι­πέ­λα­γος» γρά­φτη­κε από το συν­θέ­τη το 1959, με πρώ­τους ερμη­νευ­τές την Μαί­ρη Λίντα και τον Γρη­γό­ρη Μπι­θι­κώ­τση, σε ποί­η­ση Δημή­τρη Χρι­στο­δού­λου, Νίκου Γκά­τσου, του ίδιου του συν­θέ­τη, του Οδυσ­σέα Ελύ­τη, του Γιάν­νη Θεο­δω­ρά­κη και του Πάνου Κοκκινόπουλου.

Στην πρό­βα μέσα σε μια ζεστή και φιλι­κή ατμό­σφαι­ρα, θυμή­θη­καν τα παλιά και τις στιγ­μές της πρώ­της ηχο­γρά­φη­σης στο στού­ντιο με τον Μανώ­λη Χιώ­τη, που έπαι­ζε μπου­ζού­κι. Από τις πιο όμορ­φες ανα­μνή­σεις του, όπως επε­σή­μα­νε ο συν­θέ­της. Ανά­με­σα σε άλλα, ο Μίκης Θεο­δω­ρά­κης θυμή­θη­κε και πώς γεν­νή­θη­κε το τρα­γού­δι «Σε πότι­σα ροδό­στα­μο», τους στί­χους του οποί­ου (Νίκος Γκά­τσος) είχε σημειώ­σει σ’ ένα σημειω­μα­τά­ριό του. Κατά τη διάρ­κεια ενός ταξι­διού που έκα­ναν μαζί με την Λίντα και τον Χιώ­τη, όταν κατέ­βαι­ναν για πρω­ι­νό στο ξενο­δο­χείο, μπή­καν και οι βάσεις για τη μελο­ποί­η­ση και τη μετέ­πει­τα ηχο­γρά­φη­ση του τρα­γου­διού με την Μαί­ρη Λίντα.

Ο Μίκης Θεο­δω­ρά­κης, μαζί με την πια­νί­στρια και ακα­δη­μαϊ­κό μου­σι­κο­λό­γο Τατιά­να Παπα­γε­ωρ­γί­ου, επε­ξερ­γά­στη­καν το «Κρη­τι­κό Κον­τσέρ­το» σε νέα, ανα­γεν­νη­μέ­νη μορ­φή. Πρό­κει­ται για έργο που ο συν­θέ­της έγρα­ψε το 1951, όταν βρι­σκό­ταν στα Χανιά, το οποίο στη συνέ­χεια χάθη­κε και η Τ. Παπα­γε­ωρ­γί­ου έφε­ρε στο φως μετά από διδα­κτο­ρι­κή έρευ­να που έκα­νε σε Βρε­τα­νι­κό Πανε­πι­στή­μιο. Από τότε, λοι­πόν, το «Κρη­τι­κό Κον­τσέρ­το» παί­ζε­ται πρώ­τη φορά, 66 χρό­νια μετά, σε νέα μορ­φή και με νέα ενορ­χή­στρω­ση της Τ. Παπαγεωργίου.

Σολίστ στο μπου­ζού­κι στον «Ζορ­μπά» ο δεξιο­τέ­χνης της νέας γενιάς Θανά­σης Βασι­λάς, χρό­νια συνερ­γά­της της Μαί­ρης Λίντα αλλά και του Μίκη Θεοδωράκη.

Η συναυ­λία, λόγω του εορ­τα­σμού της Παγκό­σμιας Μέρας Ατό­μων με Ανα­πη­ρί­ες (3/12) πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία με τον Πανελ­λή­νιο Σύλ­λο­γο Παρα­πλη­γι­κών, στον οποίο θα δοθούν τα έσο­δα. Ωρα έναρ­ξης 8 μ.μ.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο