Προκαταρκτική εξέταση , διέταξε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισ. Ντογιάκος, μετά από δημοσίευμα που κάνουν λόγο για εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στη νέα γραμμή του ΜΕΤΡΟ και ειδικότερα μεταξύ των σταθμών «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με ρεπορτάζ του www.datajournalists.co.uk, η εισροή θαλασσινού νερού στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έκανε την παρουσία της αισθητή για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας.
Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ θεώρησαν ότι πρόκειται για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από την δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κλπ. ενώ μετά από παρακολούθηση ου προβλήματος αναδείχθηκαν και πρόσθετες αστοχίες ακόμη και στην σκυροδέτηση.
Σύμφωνα με την παρέμβασή του, ο Εισαγγελέας ζήτησε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών η έρευνα να είναι κατά παντός υπευθύνου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή του ΜΕΤΡΟ καθώς ‑σύμφωνα με το δημοσίευμα- έχουν καταγραφεί βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες που φτάνουν τις 391 σε όλο το νέο δίκτυο («Αγία Μαρίνα — Πειραιάς»), στο χρονικό διάστημα από τον Ιούλη έως και τον Δεκέμβρη του 2022.
Η «Αττικό Μετρό», με ανακοίνωσή της, παραδέχεται πως υπήρχαν διαρροές νερού, «μικρές» με τη «μορφή “στραγγιδίων”» που «προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό “Μανιάτικα — Πειραιάς — Δημοτικό Θέατρο” ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων». Οι διαρροές αυτές, «εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η “Αττικό Μετρό ΑΕ” ζήτησε από τον Ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες», λέει στην ανακοίνωσή της. Και συμπληρώνει ότι «το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές».