Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

“Περουζέ”, η όπερα του έρωτα και του θανάτου του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, στο Ηρώδειο 16 και 17 Ιουνίου

Ύστε­ρα από 70 περί­που χρό­νια σιω­πής, μετά το τελευ­ταίο ανέ­βα­σμά της στην Λυρι­κή Σκη­νή τον Μάρ­τιο του 1950, η «Περου­ζέ», ο μεγά­λος θρί­αμ­βος του Θεό­φρα­στου Σακελ­λα­ρί­δη, παρου­σιά­ζε­ται ξανά. Το έργο θα ανέ­βει, στο πλαί­σιο του Φεστι­βάλ Αθη­νών 2018 και για πρώ­τη φορά, στο Ηρώ­δειο στις 16 και 17 Ιουνίου.

Την ευθύ­νη της ανα­βί­ω­σης έχει ανα­λά­βει η Φιλαρ­μό­νια Ορχή­στρα Αθη­νών, υπό τη μου­σι­κή διεύ­θυν­ση του Β.Φιδετζή, σε συνερ­γα­σία με τη Χορω­δία του Τμή­μα­τος Μου­σι­κών Σπου­δών του Πανε­πι­στη­μί­ου Αθη­νών και μέλη της Χορω­δί­ας του Εθνι­κού Ωδεί­ου, υπό τη διεύ­θυν­ση του Ν. Μαλ­λιά­ρα και τη Μικτή Χορω­δία Θεσ­σα­λο­νί­κης, υπό τη διεύ­θυν­ση της Μ. Κωνσταντινίδου.

Η «Περου­ζέ» του Σακελ­λα­ρί­δη γρά­φτη­κε το 1911 πάνω σε λιμπρέ­το του Γ. Τσο­κό­που­λου και ανέ­βη­κε για πρώ­τη φορά στις 9 Αυγού­στου της ίδιας χρο­νιάς στο θέα­τρο «Ολύ­μπια» από τον θία­σο του Ελλη­νι­κού Μελο­δρά­μα­τος. Το έργο σημεί­ω­σε μεγά­λο θρί­αμ­βο, αφού στις 3 Σεπτεμ­βρί­ου 1912 γιόρ­τα­σε την 50η (!) παρά­στα­σή της, παρου­σία των βασι­λέ­ων με προ­λο­γί­ζο­ντα τον συγ­γρα­φέα Γρη­γό­ριο Ξενό­που­λο. Ακο­λού­θη­σαν εκα­το­ντά­δες παρα­στά­σεις της όπε­ρας σ’ ολό­κλη­ρη την Ελλά­δα μέχρι και το προ­α­να­φερ­θέν ανέ­βα­σμα του 1950.

Χάρη στον μου­σι­κο­λό­γο Γ. Λεω­τσά­κο, η παρ­τι­τού­ρα της όπε­ρας δια­σώ­θη­κε. Έτσι, ο μαέ­στρος Βύρων Φιδε­τζής μπό­ρε­σε και επι­με­λή­θη­κε το εξαι­ρε­τι­κά φθαρ­μέ­νο χει­ρό­γρα­φο, ώστε να γίνει εφι­κτή μια συναυ­λια­κή παρου­σί­α­ση της όπε­ρας από τη Συμ­φω­νι­κή ορχή­στρα του δήμου Θεσ­σα­λο­νί­κης τον Μάϊο του 2001, στο Μέγα­ρο Μου­σι­κής Θεσσαλονίκης.

Η όπε­ρα παρου­σιά­ζε­ται τη φορά αυτή από τη Φιλαρ­μό­νια Ορχή­στρα Αθη­νών (ΦΟΑ), μια νεοϊ­δρυ­θεί­σα συμ­φω­νι­κή ορχή­στρα (ίδρυ­ση 2016), που έχει θέσει ως κύριο στό­χο της την παρου­σί­α­ση και προ­βο­λή στην Ελλά­δα και το εξω­τε­ρι­κό της Έντε­χνης Νεο­ελ­λη­νι­κής Μουσικής.

Ολό­κλη­ρο το μου­σι­κό υλι­κό της Περου­ζέ, σε μου­σι­κο­λο­γι­κή επι­μέ­λεια του Β. Φιδε­τζή, και με τη συν­δρο­μή του Σεμι­να­ρί­ου Νεο­ελ­λη­νι­κής Μου­σι­κής του Πανε­πι­στη­μί­ου Αθη­νών, βρί­σκε­ται στη διά­θε­ση της ΦΟΑ, η οποία, εξα­σφα­λί­ζο­ντας τη σύμπρα­ξη δια­κε­κρι­μέ­νων Ελλή­νων λυρι­κών καλ­λι­τε­χνών και σε συνερ­γα­σία με τη σκη­νο­θε­τι­κή ομά­δα του Θοδω­ρή Αμπα­ζή, παρου­σιά­ζει μια ολο­κλη­ρω­μέ­νη παρα­γω­γή ενός από τα σημα­ντι­κό­τε­ρα λυρι­κά έργα του ελλη­νι­κού ρεπερτορίου.

Η υπό­θε­ση της όπε­ρας δια­δρα­μα­τί­ζε­ται στην ελλη­νι­κή ύπαι­θρο κι έχει ως βάση τον παρά­φο­ρο και κατα­στρο­φι­κό συνά­μα έρω­τα μετα­ξύ μιας τσιγ­γά­νας κι ενός νέου χωρι­κού. Το έργο έχει δύο πρά­ξεις και διαρ­κεί περί­που δύο ώρες.

 

Προ­πώ­λη­ση εισι­τη­ρί­ων στο viva.gr και στα ταμεία του Φεστι­βάλ Αθη­νών στοά Πεσμα­ζό­γλου, Πανε­πι­στη­μί­ου 39

Πλη­ρο­φο­ρί­ες — Κρα­τή­σεις εισι­τη­ρί­ων: +30 210 3272000, [email protected]

Ομα­δι­κές αγο­ρές: +30 210 3222720

Κρα­τή­σεις για ΑμΕΑ: +30 211 7800056 (ώρες λει­τουρ­γί­ας: 09:00–17:00)

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο