Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου

  Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης

Ίσως δεν υπάρ­χει στον κόσμο άλλη ορχή­στρα τόσο στε­νά συν­δε­δε­μέ­νη με τον μαέ­στρο της αφού ο Ιβάν Φίσερ (συνι­δρυ­τής της μαζί με τον Ζόλ­ταν Κότσις) παρα­μέ­νει στα­θε­ρά στη θέση του μου­σι­κού διευ­θυ­ντή για πάνω από 30 χρό­νια, δια­μορ­φώ­νο­ντας το προ­φίλ του συνό­λου και καθιε­ρώ­νο­ντας την Ορχή­στρα του Φεστι­βάλ της Βου­δα­πέ­στης ως ένα από τα σημα­ντι­κό­τε­ρα συμ­φω­νι­κά σύνο­λα διε­θνώς. Έργα: Johann Sebastian Bach Σουί­τα αρ. 2, W.A. Mozart Κον­τσέρ­το για πιά­νο αρ. 21, Κ. 467, Σερ­γκέι Ραχ­μά­νι­νοφ Συμ­φω­νία αρ. 2. Πιά­νο: Radu Lupu. Μου­σι­κή διεύ­θυν­ση: Ιβάν Φίσερ. Μέγα­ρο Μου­σι­κής Αθη­νών (Βασ. Σοφί­ας και Κόκ­κα­λη, τηλ. 2107282333). Ώρα: 20.30.

Ο Μπάμπης Στόκας στο «Κρεμλίνο»

Ο Μπά­μπης Στό­κας με τις αγα­πη­μέ­νες επι­τυ­χί­ες των Πυξ Λαξ αλλά και τα ολο­καί­νου­ρια τρα­γού­δια του έρχε­ται στο «Κρεμ­λί­νο», για δύο Παρα­σκευ­ές, 19 και 26 Ιανουα­ρί­ου, συνα­ντώ­ντας τη Βίκυ Καρα­τζό­γλου, για να μας παρου­σιά­σουν ένα πρό­γραμ­μα βασι­σμέ­νο τόσο στην πολύ­χρο­νη μου­σι­κή δια­δρο­μή του Στό­κα όσο και σε τρα­γού­δια από όλους τους χώρους της ελλη­νι­κής μου­σι­κής που άφη­σαν ιστο­ρία. «Κρεμ­λί­νο» (Καρα­ΐ­σκου 119, Κέντρο Πει­ραιά, τηλ. 2104100010). Ώρα: 22.30.

Έκθεση με έργα του Γιώργη Βαρλάμου

Η ΚΕ του ΚΚΕ, στο πλαί­σιο του εορ­τα­σμού των 100 χρό­νων του Κόμ­μα­τος, τιμώ­ντας τον μεγά­λο κομ­μου­νι­στή ζωγρά­φο — χαρά­κτη Γιώρ­γη Βαρλάμο(1922 — 2013), οργα­νώ­νει από αυτή την Παρα­σκευή, 15 Δεκέμ­βρη, έως τις 11 Μάρ­τη 2018, έκθε­ση στο Βυζα­ντι­νό και Χρι­στια­νι­κό Μου­σείο (Βασι­λίσ­σης Σοφί­ας 11, κοντά στη στά­ση του μετρό «Ευαγ­γε­λι­σμός»), με θέμα «Τ’ αγριο­λού­λου­δα του Βαρλάμου».

 ΘΕΑΤΡΟ

Συνέ­βη στην Ελλά­δα — Η Μεγά­λη Ιδέα

Στους δύο αιώ­νες του νεο­ελ­λη­νι­κού κρά­τους, οι επι­λο­γές μας σε κρί­σι­μες στιγ­μές καθό­ρι­σαν την πορεία μας μέχρι σήμε­ρα. Επη­ρέ­α­σαν τη μορ­φή της ζωής μας με τρό­πους που ίσως δεν τους ανα­λο­γι­ζό­μα­στε. Αυτά τα κομ­βι­κά γεγο­νό­τα, με τις αμφι­λε­γό­με­νες προ­σεγ­γί­σεις και ερμη­νεί­ες τους, θα φωτι­στούν σε μια σει­ρά από επτά σκη­νι­κές δρά­σεις — παρα­στά­σεις, με σκο­πό να προ­κύ­ψει μια γόνι­μη συζή­τη­ση γύρω από τη σημε­ρι­νή μας ταυ­τό­τη­τα. Η Μεγά­λη Ιδέα: πολ­λοί την έπια­σαν στο στό­μα τους, άλλοι με λατρεία, άλλοι με περι­φρό­νη­ση. Πολ­λοί την επι­κα­λέ­στη­καν: άλλοι εμφο­ρού­με­νοι από αγνά ιδε­ώ­δη, άλλοι για να συγκα­λύ­ψουν τις αδυ­να­μί­ες τους. Πολύ αίμα, πολύ μελά­νι, και πολύ χρή­μα χύθη­καν για χάρη της. Και πολ­λοί μάς μίση­σαν εξαι­τί­ας της. Ο περι­πε­τειώ­δης βίος μιας ιδέ­ας, από τη γέν­νη­σή της το 1844 μέχρι τον θάνα­τό της (;) το 1922. Γενι­κή επι­μέ­λεια σει­ράς: Νίκος Χατζό­που­λος. Σύμ­βου­λος δρα­μα­τουρ­γί­ας: Πλά­των Μαυ­ρο­μού­στα­κος. Ιστο­ρι­κός σύμ­βου­λος: Άννα Καρα­κα­τσού­λη. Συντο­νι­σμός ερευ­νη­τι­κής — δρα­μα­τουρ­γι­κής ομά­δας: Ολυ­μπία Γλυ­κιώ­τη, Ελέ­νη Κου­τσι­λαί­ου. Έρευ­να: Ευδο­κία Δελη­πέ­τρου. Δρα­μα­τουρ­γία: Ολυ­μπία Γλυ­κιώ­τη, Ευδο­κία Δελη­πέ­τρου, Ελέ­νη Κου­τσι­λαί­ου, Νίκος Χατζόπουλος.

Δια­μόρ­φω­ση και σκη­νο­θε­σία κει­μέ­νου: Νίκος Χατζό­που­λος. Δια­νο­μή (αλφα­βη­τι­κή σει­ρά): Ιερώ­νυ­μος Καλε­τσά­νος, Λαέρ­της Μαλ­κό­τσης, Αγο­ρί­τσα. Στα βίντεο των δρά­σε­ων εμφα­νί­ζο­νται με αλφα­βη­τι­κή σει­ρά οι ηθο­ποιοί: Νίκος Καρα­θά­νος, Γιώρ­γος Κιμού­λης, Δημή­τρης Λιγνά­δης, Λαέρ­της Μαλ­κό­τσης, Κώστας Μπε­ρι­κό­που­λος, Άλκης Πανα­γιω­τί­δης, Γιώρ­γος Πυρ­πα­σό­που­λος, Άρης Σερ­βε­τά­λης, Στά­θης Στα­μου­λα­κά­τος, Χρή­στος Στέρ­γιο­γλου, Κώστας Φαλε­λά­κης και Νίκος Χατζό­που­λος. Εθνι­κό Θέα­τρο, Κτί­ριο Τσίλ­λερ (Αγί­ου Κων­στα­ντί­νου 22–24, τηλ: 210 5288100). Ώρα: 15.30.

«Misery» στο Θέα­τρο «Ιλί­σια – Βολανάκης»

Το θρί­λερ του Στί­βεν Κινγκ «Misery» έρχε­ται από 10 Γενά­ρη στη σκη­νή του Θεά­τρου «Ιλί­σια – Βολα­νά­κης», σε σκη­νο­θε­σία του Τάκη Τζα­μαρ­γιά, με πρω­τα­γω­νι­στές την Ρένη Πιτ­τα­κή, τον Λάζα­ρο Γεωρ­γα­κό­που­λο και τον Δημή­τρη Καραμπέτση.

«Μάλι­στα κύριε Ζαμπέ­τα!…» στο θέα­τρο «Αλί­κη»

Μία παρά­στα­ση που ξεδι­πλώ­νει στιγ­μές από τη ζωή και την καριέ­ρα του δεξιο­τέ­χνη του μπου­ζου­κιού Γιώρ­γου Ζαμπέ­τα, ανε­βαί­νει στο θέα­τρο «Αλί­κη», σε σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα!…» στο θέατρο «Αλίκη»

Μία παρά­στα­ση που ξεδι­πλώ­νει στιγ­μές από τη ζωή και την καριέ­ρα του δεξιο­τέ­χνη του μπου­ζου­κιού Γιώρ­γου Ζαμπέ­τα, ανε­βαί­νει στο θέα­τρο «Αλί­κη», σε σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

Θέα­τρο «Θησεί­ον»: «Νεκρή Ζώνη» έως το τέλος του Γενάρη

Έως την Κυρια­κή 28 Γενά­ρη θα παρου­σιά­ζε­ται στο θέα­τρο «Θησεί­ον, ένα θέα­τρο για τις τέχνες» το έργο του Χάρολντ Πίντερ «Νεκρή ζώνη» που σκη­νο­θέ­τη­σε ο Κώστας Φιλίπ­πο­γλου, στην και­νού­ρια μετά­φρα­ση του Αντώ­νη Πέρη και σε παρα­γω­γή του Faust. Πρω­τα­γω­νι­στούν: Γιώρ­γος Αρμέ­νης, Αλέ­κος Συσ­σο­βί­της, Αντώ­νης Καρυ­στι­νός, Γιάν­νης Στεφόπουλος.

Οι «Γυναί­κες του Παπα­δια­μά­ντη» στη σκηνή

«Γυναί­κες του Παπα­δια­μά­ντη» είναι ο τίτλος της παρά­στα­σης που ανε­βαί­νει από 15 Δεκέμ­βρη, στο θέα­τρο «Χώρα», σε σύν­θε­ση Κει­μέ­νων — σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

Η Νένα Μεντή μαζί με την Ερση Μαλι­κέν­ζου, την Ευγε­νία Δημη­τρο­πού­λου, την Χρι­στιάν­να Ματζου­ρά­νη, την Μαριάν­να Του­ντα­σά­κη και την Εφη Σακελ­λα­ρί­ου θα ζωντα­νέ­ψουν τις ηρω­ί­δες του Σκια­θί­τη συγγραφέα.

  • «Μετά την Βάρ­κι­ζα» του Μυρώ­δη Αδα­μί­δη σκη­νο­θε­σία: Κων­στα­ντί­νος Κων­στα­ντό­που­λος για 2η χρο­νιά στο θέα­τρο Αλκμήνη

 Ο Τάκης Σπυ­ρι­δά­κης επι­στρέ­φει στον «‘Αγριο Σπόρο»

Στον ρόλο ενός καντι­νιέ­ρη και τον αγώ­να επι­βί­ω­σης στην αυτο­σχέ­δια καντί­να του, σε μια από­μα­κρη παρα­λία. Ο Τάκης Σπυ­ρι­δά­κης επι­στρέ­φει στο έργο «‘Αγριος Σπό­ρος» του Γιάν­νη Τσί­ρου και «χτί­ζει» με πικρό χιού­μορ την αρχε­τυ­πι­κή μορ­φή του σύγ­χρο­νου Έλλη­να. Σκη­νο­θε­σία Ελέ­νη Σκό­τη. Θέα­τρο Επί Κολω­νώ: Ναυ­πλί­ου 12 και Λένορ­μαν 94, Κολωνός.Τηλ. 210 5138067. Εισι­τή­ρια από 17 ευρώ έως 12 ευρώ. Ώρα 21.15 Διάρ­κεια παρά­στα­σης 105 λεπτά

   «Heisenberg» του Σάι­μον Στήβενς

O ανα­πά­ντε­χος έρω­τας ενός ετε­ρό­κλη­του ζευ­γα­ριού. Ο Βαγ­γέ­λης Θεο­δω­ρό­που­λος σκη­νο­θε­τεί την Κόρα Καρ­βού­νη και τον Περι­κλή Μου­στά­κη στο έργο του Σάι­μον Στί­βενς «Heisenberg». Θέα­τρο Νέου Κόσμου: Αντι­σθέ­νους 7, Νέος Κόσμος.Τηλ.21 0921 2900 Εισι­τή­ρια 17 ευρώ έως 10 ευρώ. Ώρα 21.15 Διάρ­κεια παρά­στα­σης 85 λεπτά.

«Η αγά­πη άργη­σε μια μέρα»

«Η αγά­πη άργη­σε μια μέρα», στο θέα­τρο «Αργώ» της Αιμι­λί­ας Υψη­λά­ντη (Ελευ­σι­νί­ων 15, Μετα­ξουρ­γείο). Πρό­κει­ται για το γνω­στό και αγα­πη­μέ­νο μυθι­στό­ρη­μα της Λιλής Ζωγρά­φου, που μετα­φέ­ρει στη σκη­νή, υπο­γρά­φο­ντας τη δια­σκευή και τη σκη­νο­θε­σία, ο Ένκε Φεζολλάρι.

«Οργι­σμέ­να Νιά­τα» στο «Ολβιο»

Το έργο του Αγγλου συγ­γρα­φέα Τζον Οσμπορν «Οργι­σμέ­να Νιά­τα» ανε­βαί­νει σε από­δο­ση, δρα­μα­τουρ­γι­κή επε­ξερ­γα­σία και σκη­νο­θε­σία Κίρ­κης Καρα­λή, στο θέα­τρο «Ολβιο».

  • Η παρά­στα­ση «Τρώ­ας» του Δημή­τρη Δημη­τριά­δη παρου­σιά­ζε­ται σε σκη­νο­θε­σία Σάβ­βα Στρού­μπου στο θέα­τρο Αττις-Νέος Χώρος στις 9 μ.μ.
    Λεω­νί­δου 12, Μεταξουργείο
  • «Ο γάμος του Καραχ­μέ­τη» του Αλέ­ξαν­δρου Παπα­δια­μά­ντη παρου­σιά­ζε­ται στο Από Μηχα­νής Θέα­τρο σε σκη­νο­θε­σία Ολιας Λαζα­ρί­δου στις 9 μ.μ. Ακα­δή­μου 13

Τον «Γλά­ρο» του Σαίξ­πηρ παρου­σιά­ζει το Δημο­τι­κό Θέα­τρο Πει­ραιά,  σε από­δο­ση και σκη­νο­θε­σία Γιάν­νη Χου­βάρ­δα. Μέρες και ώρες παρα­στά­σε­ων: Τετ – Πεμ – Παρ: 20.30, Σαβ: 17.00 & 21.00, Κυρ: 19.00.

  • Το έργο «Πατρί­δα τώρα: 8 ώρες και 35» της Φωτει­νής Τσα­λί­κο­γλου, παρου­σιά­ζε­ται στο θέα­τρο Σταθ­μό σε δια­σκευή και σκη­νο­θε­σία Μάνου Καρα­τζο­γιάν­νη και ώρα 9 μ.μ. Βίκτω­ρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο
  • Το «Στέλ­λα κοι­μή­σου» του Γιάν­νη Οικο­νο­μί­δη παρου­σιά­ζε­ται για δεύ­τε­ρη χρο­νιά στη σκη­νή «Νίκος Κούρ­κου­λος» του Εθνι­κού Θεά­τρου στις 9 μ.μ. Αγ. Κων­στα­ντί­νου 22–24
  • Φ. Γ. Λόρ­κα «Περ­λι­μπλίν και Μπε­λί­σα» στο Θέα­τρο «Εκά­τη»

 «Εγώ, ο Μάρ­κος Βαμ­βα­κά­ρης» στο θέα­τρο «Στοά»

Ξεκί­νη­σαν οι παρα­στά­σεις του έργου «Εγώ, ο Μάρ­κος Βαμ­βα­κά­ρης» με τον Θανά­ση Παπα­γε­ωρ­γί­ου, στο θέα­τρο «Στοά».

«Misery» στο Θέα­τρο «Ιλί­σια – Βολανάκης»

Το θρί­λερ του Στί­βεν Κινγκ «Misery» έρχε­ται από 10 Γενά­ρη στη σκη­νή του Θεά­τρου «Ιλί­σια – Βολα­νά­κης», σε σκη­νο­θε­σία του Τάκη Τζα­μαρ­γιά, με πρω­τα­γω­νι­στές την Ρένη Πιτ­τα­κή, τον Λάζα­ρο Γεωρ­γα­κό­που­λο και τον Δημή­τρη Καραμπέτση.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το τελευ­ταίο σημείωμα

Θέμα της ται­νί­ας είναι η εκτέ­λε­ση από τους Γερ­μα­νούς των 200 κομ­μου­νι­στών στην Και­σα­ρια­νή, την 1η Μάη 1944. Ο Παντε­λής Βούλ­γα­ρης μετα­φέ­ρει το κοι­νό στο στρα­τό­πε­δο συγκέ­ντρω­σης του Χαϊ­δα­ρί­ου το διά­στη­μα πριν από την Πρω­το­μα­γιά του ’44, παρου­σιά­ζο­ντας ανθρώ­πους και γεγο­νό­τα, με κεντρι­κό πρό­σω­πο τον 34χρονο ήρωα κομ­μου­νι­στή Ναπο­λέ­ο­ντα Σουκατζίδη.

«Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς»

Μια πολύ ενδια­φέ­ρου­σα ται­νία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς». Η ται­νία πραγ­μα­τεύ­ε­ται την περί­ο­δο από το 1843 μέχρι το 1847. Δηλα­δή την περί­ο­δο που ο Καρλ Μαρξ γνω­ρί­ζε­ται με τον Φρί­ντριχ Ένγκελς και ξεκι­νούν μαζί την κοι­νή τους πορεία, που πρό­σφε­ρε στο εργα­τι­κό κίνη­μα το θεω­ρη­τι­κό και πολι­τι­κό θεμέ­λιο του επι­στη­μο­νι­κού σοσιαλισμού.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Τα «ανθρω­πά­κια» του Γιάν­νη Γαΐ­τη στο Πάρ­κο Ελευθερίας

Tα «ανθρω­πά­κια» του Γαϊ­τη, αυτά τα πανο­μοιό­τυ­πα απρό­σω­πα όμοια μέλη ενός «τέλειου» μηχα­νι­σμού παρα­γω­γής – κατα­νά­λω­σης, ή ‑όπως έλε­γε ο ίδιος ο Γαϊ­της (1923–1984) σε μια από τις τελευ­ταί­ες του συνε­ντεύ­ξεις- «τα ανθρω­πά­κια του σήμε­ρα είναι στο κατε­στη­μέ­νο και το ίδιο το ανθρω­πά­κι αυτό αντι­δρά στο κατε­στη­μέ­νο», επα­ναμ­φα­νί­ζο­νται. Αυτή τη φορά στο Κέντρο Τεχνών του δήμου Αθη­ναί­ων, στο Πάρ­κο Ελευ­θε­ρί­ας, από τις 11 Δεκεμ­βρί­ου έως τις 11 Φεβρουα­ρί­ου 2018, σε μια έκθε­ση με τίτλο «Για μικρά και μεγά­λα παι­διά, Γιάν­νης Γαΐ­της». Την επι­με­λού­νται ο Ντέ­νης Ζαχα­ρό­που­λος και η Λορέτ­τα Γαΐ­τη με τη σημα­ντι­κή συμ­βο­λή του Μιχά­λη Γαβρί­λου, στε­νού συνερ­γά­τη του Γιάν­νη Γαΐτη.

«Πάρις Πρέ­κας και Μερό­πη Πρέ­κα: Δύο δημιουρ­γοί — Δύο κόσμοι»

«Πάρις Πρέ­κας και Μερό­πη Πρέ­κα: Δύο δημιουρ­γοί — Δύο κόσμοι», που παρου­σιά­ζε­ται στο Τελ­λό­γλειο Ιδρυ­μα (Αγ. Δημη­τρί­ου 159Α, τηλ. 2310991610). Η έκθε­ση θα λει­τουρ­γεί έως τις 28 Γενά­ρη. Στο Τελ­λό­γλειο, στον εκθε­σια­κό χώρο του ισο­γεί­ου, θα παρου­σια­στούν περισ­σό­τε­ρα από εκα­τό έργα του Πρέ­κα (ζωγρα­φι­κά, γλυ­πτά, κοσμή­μα­τα και έπι­πλα), αντι­προ­σω­πευ­τι­κά των βασι­κών σταθ­μών της καλ­λι­τε­χνι­κής του δια­δρο­μής. Μάλι­στα, κάποια από αυτά παρου­σιά­ζο­νται για πρώ­τη φορά στο κοι­νό, όπως έργα που είναι εμπνευ­σμέ­να από τα γεγο­νό­τα του Πολυ­τε­χνεί­ου, την Κύπρο κ.λπ. Παράλ­λη­λα, στον πρώ­το όρο­φο του Τελ­λο­γλεί­ου θα παρου­σια­στεί η πορεία της συζύ­γου του μεγά­λου καλ­λι­τέ­χνη, της ζωγρά­φου Μερό­πης Πρέ­κα, με περισ­σό­τε­ρες από 40 δημιουρ­γί­ες της: Υαλο­γρα­φί­ες (βιτρό) και ζωγρα­φι­κά έργα. Στο χώρο θα ζωντα­νέ­ψει το εργα­στή­ριο της καλ­λι­τέ­χνι­δας, με τον πάγκο εργα­σί­ας, αντι­κεί­με­να και εργα­λεία της δημιουρ­γι­κής της καθη­με­ρι­νό­τη­τας. Τη γενι­κή ευθύ­νη των εκθέ­σε­ων έχει η γενι­κή γραμ­μα­τέ­ας του ΔΣ του Τελ­λο­γλεί­ου, καθη­γή­τρια του ΑΠΘ Αλε­ξάν­δρα Γου­λά­κη — Βου­τυ­ρά και την επι­μέ­λεια η Χρι­στί­να Τσα­γκά­λια, επι­με­λή­τρια συλ­λο­γών Τελ­λο­γλεί­ου, με την εγκάρ­δια και φιλι­κή σύμπρα­ξη της Μερό­πης Πρέκα.

 

Δημο­τι­κή Πινα­κο­θή­κη Πει­ραιά: Έκθε­ση έργων Θεά­τρου Σκιών Χαρίδημου

«Η έκθε­ση αφο­ρά έργα των Χρή­στου Χαρί­δη­μου, του Γιώρ­γου Χαρί­δη­μου και του Σωτή­ρη Χαρί­δη­μου», τα μέλη της γνω­στής οικο­γέ­νειας, που μεσου­ρά­νη­σε τόσο στις παρα­στά­σεις, όσο και στη λαϊ­κή ζωγρα­φι­κή του Ελλη­νι­κού Θεά­τρου Σκιών από το 1910.

Στις αίθου­σες της Δημο­τι­κής Πινα­κο­θή­κης Πει­ραιά θα φιλο­ξε­νη­θούν γνή­σια εκθέ­μα­τα τριών γενιών Χαρί­δη­μων, με κυρί­αρ­χο θέμα τον Καρα­γκιό­ζη και τους υπό­λοι­πους γνω­στούς ήρω­ες των παρα­στά­σε­ων, όπως ο μπάρ­μπα Γιώρ­γος, ο Χατζηα­βά­της, ο Νιό­νιος, ο Μορ­φο­νιός, ο Πασάς, η Βεζυ­ρο­πού­λα και βέβαια τα τρία μικρά κολλητήρια.

Θεσ­σα­λο­νί­κη, πριν και μετά την πύρι­νη καταστροφή

Μια ιστο­ρία για την ακμή και το από­το­μο τέλος της κοσμο­πο­λί­τι­κης Θεσ­σα­λο­νί­κης από τα τέλη του 19ου αιώ­να μέχρι την κατα­στρο­φι­κή πυρ­κα­γιά, που σημα­το­δό­τη­σε επί­σης τη μετά­βα­ση από μια εύφλε­κτη ξυλό­πη­κτη πόλη στα μέγα­ρα από μπε­τόν αρμέ, παρου­σιά­ζει το Μορ­φω­τι­κό Ιδρυ­μα Εθνι­κής Τρα­πέ­ζης στη Θεσ­σα­λο­νί­κη με την έκθε­ση «Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», που εγκαι­νιά­στη­κε την Τετάρ­τη 15 Νοεμβρίου.

Αυτό το τέλος, που περιέ­κλειε μια νέα αρχή, ή, ορθό­τε­ρα, μια νέα συνέχεια.

Για τη συλ­λο­γή του φωτο­γρα­φι­κού υλι­κού και των τεκ­μη­ρί­ων το ΜΙΕΤ συνερ­γά­στη­κε με φορείς της Ελλά­δας και του εξω­τε­ρι­κού και με ιδιώ­τες που διέ­θε­σαν υλι­κό των αρχεί­ων τους, όπως η Εθνι­κή Βιβλιο­θή­κη της Αυστρί­ας, τα Εθνι­κά Αρχεία της Ουγ­γα­ρί­ας, η Βρε­τα­νι­κή Σχο­λή Αθη­νών, η Συλ­λο­γή Καλ­φα­γιάν κ.ά.

Στην έκθε­ση απο­τυ­πώ­νε­ται η κατά­στα­ση της περί­κλει­στης Θεσ­σα­λο­νί­κης πριν από την κατε­δά­φι­ση του θαλάσ­σιου τεί­χους, πανο­ρά­μα­τα της πόλης από το 1890, χάρ­τες πριν και μετά την πυρ­κα­γιά του 1917, τα πρώ­τα πολε­ο­δο­μι­κά σχέ­δια της οθω­μα­νι­κής διοί­κη­σης, αερο­φω­το­γρα­φί­ες, καρτ ποστάλ της πυρί­καυ­στης ζώνης κ.ά.

«Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», Πολι­τι­στι­κό Κέντρο Θεσ­σα­λο­νί­κης ΜΙΕΤ, Βίλα Καπαν­τζή – Βασι­λίσ­σης Ολγας 108, έως 18 Φεβρουα­ρί­ου 2018.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο