Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου

   ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

   Ξενά­γη­ση στο έργο του Ιού­λιου Σμιτ στο Αστε­ρο­σκο­πείο Αθηνών

Το Εθνι­κό Αστε­ρο­σκο­πείο Αθη­νών μας δίνει την ευκαι­ρία να «ταξι­δέ­ψου­με» στον χώρο και στον χρό­νο και να γνω­ρί­σου­με το αξιο­θαύ­μα­στο έργο του Γερ­μα­νού αστρο­νό­μου του 19ου αι. Ιού­λιου Σμιτ, ο οποί­ος για 26 χρό­νια διε­τέ­λε­σε διευ­θυ­ντής του Αστε­ρο­σκο­πεί­ου (1858 — 1884). Σπου­δαίο του έργο απο­τε­λεί ο τοπο­γρα­φι­κός χάρ­της της Σελή­νης που εκτί­θε­ται στο Μου­σείο του ΕΑΑ στο Θησείο. Tην Παρα­σκευή 26 Ιανουα­ρί­ου συμπλη­ρώ­νο­νται 134 χρό­νια από τον θάνα­το του Ιου­λί­ου Σμιτ και το Κέντρο Επι­σκε­πτών Θησεί­ου θα είναι επι­σκέ­ψι­μο για το κοι­νό (όπως κάθε Τετάρ­τη, Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το) από τις 19:00 ως τις 21:00 για μια ιδιαί­τε­ρη ξενά­γη­ση στο έργο και την επι­στη­μο­νι­κή συνει­σφο­ρά του Σμιτ. Εθνι­κό Αστε­ρο­σκο­πείο Αθη­νών (Λόφος Νυμ­φών, Θησείο).

Ο Μπάμπης Στόκας στο «Κρεμλίνο»

Ο Μπά­μπης Στό­κας με τις αγα­πη­μέ­νες επι­τυ­χί­ες των Πυξ Λαξ αλλά και τα ολο­καί­νου­ρια τρα­γού­δια του έρχε­ται στο «Κρεμ­λί­νο», για δύο Παρα­σκευ­ές, 19 και 26 Ιανουα­ρί­ου, συνα­ντώ­ντας τη Βίκυ Καρα­τζό­γλου, για να μας παρου­σιά­σουν ένα πρό­γραμ­μα βασι­σμέ­νο τόσο στην πολύ­χρο­νη μου­σι­κή δια­δρο­μή του Στό­κα όσο και σε τρα­γού­δια από όλους τους χώρους της ελλη­νι­κής μου­σι­κής που άφη­σαν ιστο­ρία. «Κρεμ­λί­νο» (Καρα­ΐ­σκου 119, Κέντρο Πει­ραιά, τηλ. 2104100010). Ώρα: 22.30.

Έκθεση με έργα του Γιώργη Βαρλάμου

Η ΚΕ του ΚΚΕ, στο πλαί­σιο του εορ­τα­σμού των 100 χρό­νων του Κόμ­μα­τος, τιμώ­ντας τον μεγά­λο κομ­μου­νι­στή ζωγρά­φο — χαρά­κτη Γιώρ­γη Βαρλάμο(1922 — 2013), οργα­νώ­νει από αυτή την Παρα­σκευή, 15 Δεκέμ­βρη, έως τις 11 Μάρ­τη 2018, έκθε­ση στο Βυζα­ντι­νό και Χρι­στια­νι­κό Μου­σείο (Βασι­λίσ­σης Σοφί­ας 11, κοντά στη στά­ση του μετρό «Ευαγ­γε­λι­σμός»), με θέμα «Τ’ αγριο­λού­λου­δα του Βαρλάμου».

 ΘΕΑΤΡΟ

“Φθι­νο­πω­ρι­νή σονά­τα” του Ίνγκ­μαρ Μπέρ­γκ­μαν στο Θέα­τρο Οδού Κεφαλληνίας

Αμέ­σως μετά τις «Τρεις Ψηλές γυναί­κες» του Έντουαρντ ‘Αλμπι, η Μπέτ­τυ Αρβα­νί­τη κατα­πιά­νε­ται με ένα έργο- στο­χα­σμό στην αγά­πη, τη «Φθι­νο­πω­ρι­νή σονά­τα» του Ίνγκ­μαρ Μπέρ­γκ­μαν. Στο έργο παρα­κο­λου­θού­με τη συνά­ντη­ση μιας μητέ­ρας με την κόρη της μετά από επτά ολό­κλη­ρα χρό­νια. Το πρω­τα­γω­νι­στι­κό δίδυ­μο υπο­δύ­ο­νται η Μπέτ­τυ Αρβα­νί­τη και η Δέσποι­να Κούρ­τη, ενώ ο Δημή­τρης Ήμε­λος είναι ο απρό­θυ­μος μάρ­τυ­ρας της ανα­πό­φευ­κτης σύγκρου­σης ανά­με­σα στις δύο γυναί­κες που διεκ­δι­κούν η μία την αγά­πη της άλλης, την οποία, ωστό­σο, δεν μπο­ρούν να αντα­πο­δώ­σουν. Τη σκη­νο­θε­σία της παρά­στα­σης υπο­γρά­φει ο ‘Αρης Τρου­πά­κης, ενώ το έργο παρου­σιά­ζε­ται σε και­νού­ρια μετά­φρα­ση από τα σου­η­δι­κά από τον Ζάν­νη Ψάλ­τη. Θέα­τρο Οδού Κεφαλ­λη­νί­ας ( Κεφαλ­λη­νί­ας 16, Κυψέ­λη). Στις 21.00. Τιμές εισι­τη­ρί­ων: από 5 έως 18Euro.

   «Ασκη­τι­κή» του Νίκου Καζαν­τζά­κη στο Μου­σείο Μπενάκη

Ένα από τα πιο εμπνευ­σμέ­να και συμπα­γή κεί­με­να της ελλη­νι­κής γλώσ­σας, πολυ­ε­πί­πε­δο και απο­κα­λυ­πτι­κό, το δοκί­μιο-μανι­φέ­στο, στο οποίο ο Καζαν­τζά­κης κατα­θέ­τει τις οδύ­νες και τις ελπί­δες του προ­σω­πι­κού του αγώ­να για την ανεύ­ρε­ση και την κατα­νό­η­ση του Θεού, του δικού του Θεού, μετα­φέ­ρε­ται στη μορ­φή θεα­τρι­κού μονο­λό­γου από τον ηθο­ποιό και σκη­νο­θέ­τη Βασί­λη Βασι­λά­κη στο πλαί­σιο του αφιε­ρώ­μα­τος “Νίκος Καζαν­τζά­κης ο κοσμο­πα­ρω­ρί­της”. Μου­σείο Μπε­νά­κη (Πει­ραιώς 138). Στις 21.00. Εισι­τή­ρια: Κανο­νι­κό: 10Euro, Μειω­μέ­νο: 8Euro.

«Misery» στο Θέα­τρο «Ιλί­σια – Βολανάκης»

Το θρί­λερ του Στί­βεν Κινγκ «Misery» έρχε­ται από 10 Γενά­ρη στη σκη­νή του Θεά­τρου «Ιλί­σια – Βολα­νά­κης», σε σκη­νο­θε­σία του Τάκη Τζα­μαρ­γιά, με πρω­τα­γω­νι­στές την Ρένη Πιτ­τα­κή, τον Λάζα­ρο Γεωρ­γα­κό­που­λο και τον Δημή­τρη Καραμπέτση.

«Μάλι­στα κύριε Ζαμπέ­τα!…» στο θέα­τρο «Αλί­κη»

Μία παρά­στα­ση που ξεδι­πλώ­νει στιγ­μές από τη ζωή και την καριέ­ρα του δεξιο­τέ­χνη του μπου­ζου­κιού Γιώρ­γου Ζαμπέ­τα, ανε­βαί­νει στο θέα­τρο «Αλί­κη», σε σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα!…» στο θέατρο «Αλίκη»

Μία παρά­στα­ση που ξεδι­πλώ­νει στιγ­μές από τη ζωή και την καριέ­ρα του δεξιο­τέ­χνη του μπου­ζου­κιού Γιώρ­γου Ζαμπέ­τα, ανε­βαί­νει στο θέα­τρο «Αλί­κη», σε σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

Θέα­τρο «Θησεί­ον»: «Νεκρή Ζώνη» έως το τέλος του Γενάρη

Έως την Κυρια­κή 28 Γενά­ρη θα παρου­σιά­ζε­ται στο θέα­τρο «Θησεί­ον, ένα θέα­τρο για τις τέχνες» το έργο του Χάρολντ Πίντερ «Νεκρή ζώνη» που σκη­νο­θέ­τη­σε ο Κώστας Φιλίπ­πο­γλου, στην και­νού­ρια μετά­φρα­ση του Αντώ­νη Πέρη και σε παρα­γω­γή του Faust. Πρω­τα­γω­νι­στούν: Γιώρ­γος Αρμέ­νης, Αλέ­κος Συσ­σο­βί­της, Αντώ­νης Καρυ­στι­νός, Γιάν­νης Στεφόπουλος.

Οι «Γυναί­κες του Παπα­δια­μά­ντη» στη σκηνή

«Γυναί­κες του Παπα­δια­μά­ντη» είναι ο τίτλος της παρά­στα­σης που ανε­βαί­νει από 15 Δεκέμ­βρη, στο θέα­τρο «Χώρα», σε σύν­θε­ση Κει­μέ­νων — σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

Η Νένα Μεντή μαζί με την Ερση Μαλι­κέν­ζου, την Ευγε­νία Δημη­τρο­πού­λου, την Χρι­στιάν­να Ματζου­ρά­νη, την Μαριάν­να Του­ντα­σά­κη και την Εφη Σακελ­λα­ρί­ου θα ζωντα­νέ­ψουν τις ηρω­ί­δες του Σκια­θί­τη συγγραφέα.

  • «Μετά την Βάρ­κι­ζα» του Μυρώ­δη Αδα­μί­δη σκη­νο­θε­σία: Κων­στα­ντί­νος Κων­στα­ντό­που­λος για 2η χρο­νιά στο θέα­τρο Αλκμήνη

 Ο Τάκης Σπυ­ρι­δά­κης επι­στρέ­φει στον «‘Αγριο Σπόρο»

Στον ρόλο ενός καντι­νιέ­ρη και τον αγώ­να επι­βί­ω­σης στην αυτο­σχέ­δια καντί­να του, σε μια από­μα­κρη παρα­λία. Ο Τάκης Σπυ­ρι­δά­κης επι­στρέ­φει στο έργο «‘Αγριος Σπό­ρος» του Γιάν­νη Τσί­ρου και «χτί­ζει» με πικρό χιού­μορ την αρχε­τυ­πι­κή μορ­φή του σύγ­χρο­νου Έλλη­να. Σκη­νο­θε­σία Ελέ­νη Σκό­τη. Θέα­τρο Επί Κολω­νώ: Ναυ­πλί­ου 12 και Λένορ­μαν 94, Κολωνός.Τηλ. 210 5138067. Εισι­τή­ρια από 17 ευρώ έως 12 ευρώ. Ώρα 21.15 Διάρ­κεια παρά­στα­σης 105 λεπτά

   «Heisenberg» του Σάι­μον Στήβενς

O ανα­πά­ντε­χος έρω­τας ενός ετε­ρό­κλη­του ζευ­γα­ριού. Ο Βαγ­γέ­λης Θεο­δω­ρό­που­λος σκη­νο­θε­τεί την Κόρα Καρ­βού­νη και τον Περι­κλή Μου­στά­κη στο έργο του Σάι­μον Στί­βενς «Heisenberg». Θέα­τρο Νέου Κόσμου: Αντι­σθέ­νους 7, Νέος Κόσμος.Τηλ.21 0921 2900 Εισι­τή­ρια 17 ευρώ έως 10 ευρώ. Ώρα 21.15 Διάρ­κεια παρά­στα­σης 85 λεπτά.

«Η αγά­πη άργη­σε μια μέρα»

«Η αγά­πη άργη­σε μια μέρα», στο θέα­τρο «Αργώ» της Αιμι­λί­ας Υψη­λά­ντη (Ελευ­σι­νί­ων 15, Μετα­ξουρ­γείο). Πρό­κει­ται για το γνω­στό και αγα­πη­μέ­νο μυθι­στό­ρη­μα της Λιλής Ζωγρά­φου, που μετα­φέ­ρει στη σκη­νή, υπο­γρά­φο­ντας τη δια­σκευή και τη σκη­νο­θε­σία, ο Ένκε Φεζολλάρι.

«Οργι­σμέ­να Νιά­τα» στο «Ολβιο»

Το έργο του Αγγλου συγ­γρα­φέα Τζον Οσμπορν «Οργι­σμέ­να Νιά­τα» ανε­βαί­νει σε από­δο­ση, δρα­μα­τουρ­γι­κή επε­ξερ­γα­σία και σκη­νο­θε­σία Κίρ­κης Καρα­λή, στο θέα­τρο «Ολβιο».

  • Η παρά­στα­ση «Τρώ­ας» του Δημή­τρη Δημη­τριά­δη παρου­σιά­ζε­ται σε σκη­νο­θε­σία Σάβ­βα Στρού­μπου στο θέα­τρο Αττις-Νέος Χώρος στις 9 μ.μ.
    Λεω­νί­δου 12, Μεταξουργείο
  • «Ο γάμος του Καραχ­μέ­τη» του Αλέ­ξαν­δρου Παπα­δια­μά­ντη παρου­σιά­ζε­ται στο Από Μηχα­νής Θέα­τρο σε σκη­νο­θε­σία Ολιας Λαζα­ρί­δου στις 9 μ.μ. Ακα­δή­μου 13

Τον «Γλά­ρο» του Σαίξ­πηρ παρου­σιά­ζει το Δημο­τι­κό Θέα­τρο Πει­ραιά,  σε από­δο­ση και σκη­νο­θε­σία Γιάν­νη Χου­βάρ­δα. Μέρες και ώρες παρα­στά­σε­ων: Τετ – Πεμ – Παρ: 20.30, Σαβ: 17.00 & 21.00, Κυρ: 19.00.

  • Το έργο «Πατρί­δα τώρα: 8 ώρες και 35» της Φωτει­νής Τσα­λί­κο­γλου, παρου­σιά­ζε­ται στο θέα­τρο Σταθ­μό σε δια­σκευή και σκη­νο­θε­σία Μάνου Καρα­τζο­γιάν­νη και ώρα 9 μ.μ. Βίκτω­ρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο
  • Το «Στέλ­λα κοι­μή­σου» του Γιάν­νη Οικο­νο­μί­δη παρου­σιά­ζε­ται για δεύ­τε­ρη χρο­νιά στη σκη­νή «Νίκος Κούρ­κου­λος» του Εθνι­κού Θεά­τρου στις 9 μ.μ. Αγ. Κων­στα­ντί­νου 22–24
  • Φ. Γ. Λόρ­κα «Περ­λι­μπλίν και Μπε­λί­σα» στο Θέα­τρο «Εκά­τη»

 «Εγώ, ο Μάρ­κος Βαμ­βα­κά­ρης» στο θέα­τρο «Στοά»

Ξεκί­νη­σαν οι παρα­στά­σεις του έργου «Εγώ, ο Μάρ­κος Βαμ­βα­κά­ρης» με τον Θανά­ση Παπα­γε­ωρ­γί­ου, στο θέα­τρο «Στοά».

«Misery» στο Θέα­τρο «Ιλί­σια – Βολανάκης»

Το θρί­λερ του Στί­βεν Κινγκ «Misery» έρχε­ται από 10 Γενά­ρη στη σκη­νή του Θεά­τρου «Ιλί­σια – Βολα­νά­κης», σε σκη­νο­θε­σία του Τάκη Τζα­μαρ­γιά, με πρω­τα­γω­νι­στές την Ρένη Πιτ­τα­κή, τον Λάζα­ρο Γεωρ­γα­κό­που­λο και τον Δημή­τρη Καραμπέτση.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το 47ο Διε­θνές Φεστι­βάλ Κινη­μα­το­γρά­φου του Ρότερ­νταμ έρχε­ται live στον Δαναό

Για τέταρ­τη συνε­χό­με­νη χρο­νιά το Διε­θνές Φεστι­βάλ Κινη­μα­το­γρά­φου του Ρότερ­νταμ (24/1–4/2), ένα από τα πιο ανερ­χό­με­να και δημο­φι­λή ευρω­παϊ­κά φεστι­βάλ, προ­βάλ­λε­ται ζωντα­νά σε επι­λεγ­μέ­να σινε­μά του κόσμου. Από την Παρα­σκευή 26 Ιανουα­ρί­ου κι απο­κλει­στι­κά στον κινη­μα­το­γρά­φο Δαναό το κοι­νό θα μπο­ρεί να απο­λαύ­σει ταυ­τό­χρο­να με το κοι­νό του εξω­τε­ρι­κού μία επι­λο­γή ται­νιών από το επί­ση­μο πρό­γραμ­μα της 47ης διε­θνούς διορ­γά­νω­σης κι όχι μόνο. Σε απευ­θεί­ας σύν­δε­ση με τις ολλαν­δι­κές αίθου­σες θα δίνε­ται η ευκαι­ρία στους θεα­τές να πάρουν μία γεύ­ση από την ατμό­σφαι­ρα του φεστι­βάλ, τις παρου­σιά­σεις και τις συζη­τή­σεις με τους συντε­λε­στές και το κοι­νό μετά την προ­βο­λή της κάθε ται­νί­ας. Οι προ­βο­λές ολο­κλη­ρώ­νο­νται την Κυρια­κή (28/1). Κινη­μα­το­γρά­φος Δανα­ός: Λ. Κηφι­σί­ας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου).

Το τελευ­ταίο σημείωμα

Θέμα της ται­νί­ας είναι η εκτέ­λε­ση από τους Γερ­μα­νούς των 200 κομ­μου­νι­στών στην Και­σα­ρια­νή, την 1η Μάη 1944. Ο Παντε­λής Βούλ­γα­ρης μετα­φέ­ρει το κοι­νό στο στρα­τό­πε­δο συγκέ­ντρω­σης του Χαϊ­δα­ρί­ου το διά­στη­μα πριν από την Πρω­το­μα­γιά του ’44, παρου­σιά­ζο­ντας ανθρώ­πους και γεγο­νό­τα, με κεντρι­κό πρό­σω­πο τον 34χρονο ήρωα κομ­μου­νι­στή Ναπο­λέ­ο­ντα Σουκατζίδη.

«Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς»

Μια πολύ ενδια­φέ­ρου­σα ται­νία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς». Η ται­νία πραγ­μα­τεύ­ε­ται την περί­ο­δο από το 1843 μέχρι το 1847. Δηλα­δή την περί­ο­δο που ο Καρλ Μαρξ γνω­ρί­ζε­ται με τον Φρί­ντριχ Ένγκελς και ξεκι­νούν μαζί την κοι­νή τους πορεία, που πρό­σφε­ρε στο εργα­τι­κό κίνη­μα το θεω­ρη­τι­κό και πολι­τι­κό θεμέ­λιο του επι­στη­μο­νι­κού σοσιαλισμού.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Τα «ανθρω­πά­κια» του Γιάν­νη Γαΐ­τη στο Πάρ­κο Ελευθερίας

Tα «ανθρω­πά­κια» του Γαϊ­τη, αυτά τα πανο­μοιό­τυ­πα απρό­σω­πα όμοια μέλη ενός «τέλειου» μηχα­νι­σμού παρα­γω­γής – κατα­νά­λω­σης, ή ‑όπως έλε­γε ο ίδιος ο Γαϊ­της (1923–1984) σε μια από τις τελευ­ταί­ες του συνε­ντεύ­ξεις- «τα ανθρω­πά­κια του σήμε­ρα είναι στο κατε­στη­μέ­νο και το ίδιο το ανθρω­πά­κι αυτό αντι­δρά στο κατε­στη­μέ­νο», επα­ναμ­φα­νί­ζο­νται. Αυτή τη φορά στο Κέντρο Τεχνών του δήμου Αθη­ναί­ων, στο Πάρ­κο Ελευ­θε­ρί­ας, από τις 11 Δεκεμ­βρί­ου έως τις 11 Φεβρουα­ρί­ου 2018, σε μια έκθε­ση με τίτλο «Για μικρά και μεγά­λα παι­διά, Γιάν­νης Γαΐ­της». Την επι­με­λού­νται ο Ντέ­νης Ζαχα­ρό­που­λος και η Λορέτ­τα Γαΐ­τη με τη σημα­ντι­κή συμ­βο­λή του Μιχά­λη Γαβρί­λου, στε­νού συνερ­γά­τη του Γιάν­νη Γαΐτη.

«Πάρις Πρέ­κας και Μερό­πη Πρέ­κα: Δύο δημιουρ­γοί — Δύο κόσμοι»

«Πάρις Πρέ­κας και Μερό­πη Πρέ­κα: Δύο δημιουρ­γοί — Δύο κόσμοι», που παρου­σιά­ζε­ται στο Τελ­λό­γλειο Ιδρυ­μα (Αγ. Δημη­τρί­ου 159Α, τηλ. 2310991610). Η έκθε­ση θα λει­τουρ­γεί έως τις 28 Γενά­ρη. Στο Τελ­λό­γλειο, στον εκθε­σια­κό χώρο του ισο­γεί­ου, θα παρου­σια­στούν περισ­σό­τε­ρα από εκα­τό έργα του Πρέ­κα (ζωγρα­φι­κά, γλυ­πτά, κοσμή­μα­τα και έπι­πλα), αντι­προ­σω­πευ­τι­κά των βασι­κών σταθ­μών της καλ­λι­τε­χνι­κής του δια­δρο­μής. Μάλι­στα, κάποια από αυτά παρου­σιά­ζο­νται για πρώ­τη φορά στο κοι­νό, όπως έργα που είναι εμπνευ­σμέ­να από τα γεγο­νό­τα του Πολυ­τε­χνεί­ου, την Κύπρο κ.λπ. Παράλ­λη­λα, στον πρώ­το όρο­φο του Τελ­λο­γλεί­ου θα παρου­σια­στεί η πορεία της συζύ­γου του μεγά­λου καλ­λι­τέ­χνη, της ζωγρά­φου Μερό­πης Πρέ­κα, με περισ­σό­τε­ρες από 40 δημιουρ­γί­ες της: Υαλο­γρα­φί­ες (βιτρό) και ζωγρα­φι­κά έργα. Στο χώρο θα ζωντα­νέ­ψει το εργα­στή­ριο της καλ­λι­τέ­χνι­δας, με τον πάγκο εργα­σί­ας, αντι­κεί­με­να και εργα­λεία της δημιουρ­γι­κής της καθη­με­ρι­νό­τη­τας. Τη γενι­κή ευθύ­νη των εκθέ­σε­ων έχει η γενι­κή γραμ­μα­τέ­ας του ΔΣ του Τελ­λο­γλεί­ου, καθη­γή­τρια του ΑΠΘ Αλε­ξάν­δρα Γου­λά­κη — Βου­τυ­ρά και την επι­μέ­λεια η Χρι­στί­να Τσα­γκά­λια, επι­με­λή­τρια συλ­λο­γών Τελ­λο­γλεί­ου, με την εγκάρ­δια και φιλι­κή σύμπρα­ξη της Μερό­πης Πρέκα.

Δημο­τι­κή Πινα­κο­θή­κη Πει­ραιά: Έκθε­ση έργων Θεά­τρου Σκιών Χαρίδημου

«Η έκθε­ση αφο­ρά έργα των Χρή­στου Χαρί­δη­μου, του Γιώρ­γου Χαρί­δη­μου και του Σωτή­ρη Χαρί­δη­μου», τα μέλη της γνω­στής οικο­γέ­νειας, που μεσου­ρά­νη­σε τόσο στις παρα­στά­σεις, όσο και στη λαϊ­κή ζωγρα­φι­κή του Ελλη­νι­κού Θεά­τρου Σκιών από το 1910.

Στις αίθου­σες της Δημο­τι­κής Πινα­κο­θή­κης Πει­ραιά θα φιλο­ξε­νη­θούν γνή­σια εκθέ­μα­τα τριών γενιών Χαρί­δη­μων, με κυρί­αρ­χο θέμα τον Καρα­γκιό­ζη και τους υπό­λοι­πους γνω­στούς ήρω­ες των παρα­στά­σε­ων, όπως ο μπάρ­μπα Γιώρ­γος, ο Χατζηα­βά­της, ο Νιό­νιος, ο Μορ­φο­νιός, ο Πασάς, η Βεζυ­ρο­πού­λα και βέβαια τα τρία μικρά κολλητήρια.

Θεσ­σα­λο­νί­κη, πριν και μετά την πύρι­νη καταστροφή

Μια ιστο­ρία για την ακμή και το από­το­μο τέλος της κοσμο­πο­λί­τι­κης Θεσ­σα­λο­νί­κης από τα τέλη του 19ου αιώ­να μέχρι την κατα­στρο­φι­κή πυρ­κα­γιά, που σημα­το­δό­τη­σε επί­σης τη μετά­βα­ση από μια εύφλε­κτη ξυλό­πη­κτη πόλη στα μέγα­ρα από μπε­τόν αρμέ, παρου­σιά­ζει το Μορ­φω­τι­κό Ιδρυ­μα Εθνι­κής Τρα­πέ­ζης στη Θεσ­σα­λο­νί­κη με την έκθε­ση «Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», που εγκαι­νιά­στη­κε την Τετάρ­τη 15 Νοεμβρίου.

Αυτό το τέλος, που περιέ­κλειε μια νέα αρχή, ή, ορθό­τε­ρα, μια νέα συνέχεια.

Για τη συλ­λο­γή του φωτο­γρα­φι­κού υλι­κού και των τεκ­μη­ρί­ων το ΜΙΕΤ συνερ­γά­στη­κε με φορείς της Ελλά­δας και του εξω­τε­ρι­κού και με ιδιώ­τες που διέ­θε­σαν υλι­κό των αρχεί­ων τους, όπως η Εθνι­κή Βιβλιο­θή­κη της Αυστρί­ας, τα Εθνι­κά Αρχεία της Ουγ­γα­ρί­ας, η Βρε­τα­νι­κή Σχο­λή Αθη­νών, η Συλ­λο­γή Καλ­φα­γιάν κ.ά.

Στην έκθε­ση απο­τυ­πώ­νε­ται η κατά­στα­ση της περί­κλει­στης Θεσ­σα­λο­νί­κης πριν από την κατε­δά­φι­ση του θαλάσ­σιου τεί­χους, πανο­ρά­μα­τα της πόλης από το 1890, χάρ­τες πριν και μετά την πυρ­κα­γιά του 1917, τα πρώ­τα πολε­ο­δο­μι­κά σχέ­δια της οθω­μα­νι­κής διοί­κη­σης, αερο­φω­το­γρα­φί­ες, καρτ ποστάλ της πυρί­καυ­στης ζώνης κ.ά.

«Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», Πολι­τι­στι­κό Κέντρο Θεσ­σα­λο­νί­κης ΜΙΕΤ, Βίλα Καπαν­τζή – Βασι­λίσ­σης Ολγας 108, έως 18 Φεβρουα­ρί­ου 2018.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο