Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου

Δωρεάν ξεναγήσεις στην Αθήνα

Η αγα­πη­μέ­νη συνή­θεια των Αθη­ναί­ων, το πρό­γραμ­μα των δωρε­άν ξενα­γή­σε­ων σε αρχαιο­λο­γι­κούς χώρους και γει­το­νιές επι­στρέ­φει. Σήμε­ρα, Πινα­κο­θή­κη Χατζη­κυ­ριά­κου Γκί­κα — Μπε­νά­κη, Πνύκα(Λόφοι Νυμ­φών και Μου­σών) Ναός Διός και Καλ­λι­μάρ­μα­ρο, Λύκειο Αρι­στο­τέ­λους , Κερα­μει­κός. Οι δηλώ­σεις συμ­με­το­χής των ξενα­γή­σε­ων γίνο­νται ηλε­κτρο­νι­κά. Διορ­γά­νω­ση: Οργα­νι­σμός Πολι­τι­σμού, Αθλη­τι­σμού & Νεο­λαί­ας του Δήμου Αθη­ναί­ων σε συνερ­γα­σία με το Σωμα­τείο Διπλω­μα­τού­χων Ξεναγών.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ο Φοί­βος Δελη­βο­ριάς σε ένα “Flea Market” με τη Μαρί­να Σάτ­τι και τις “Fones”

Για τέσ­σε­ρις μόνο παρα­στά­σεις, τα Σάβ­βα­τα 20 & 27 Ιανουα­ρί­ου και 3 & 10 Φεβρουα­ρί­ου, ο Φοί­βος Δελη­βο­ριάς και οι συνερ­γά­τες του δημιουρ­γούν μιαν ατμό­σφαι­ρα γιου­σου­ρούμ, απλώ­νο­ντας στους πάγκους τις μικρές ιστο­ρί­ες που μαζεύ­ει ο τρα­γου­δο­ποιός από το 1989, δίνο­ντάς τις όσο-όσο, μετά από σκλη­ρό παζά­ρι με τα κενά της ζωής ανά­με­σα στους δίσκους. Κι επει­δή κάθε σωστό “Flea Market” οφεί­λει να έχει στην πρα­μά­τεια του εξω­τι­κά αρώ­μα­τα και εντό­πια ζεστα­σιά, ο Δελη­βο­ριάς καλεί τη Μαρί­να Σάτ­τι και τις Fones της για να μας πουν τρα­γού­δια από όλο τον κόσμο, από τα Βαλ­κά­νια μέχρι την παλιά Αμε­ρι­κή κι από την Αρα­βία μέχρι τη μεσαιω­νι­κή Γαλ­λία. «Passport Κερα­μει­κός Upstairs» (Κερα­μει­κού 58 και Μαρα­θώ­νος, τηλ. 2105222203). Ώρα: 22. 30.

«Το ελι­ξί­ριο του έρωτα»

Η υπέ­ρο­χη όπε­ρα του Γκα­ε­τά­νο Ντο­νι­τσέ­τι σε απευ­θεί­ας μετά­δο­ση από τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρ­κης. Σκη­νο­θε­σία Bartlett Sher, μου­σι­κή διεύ­θυν­ση Domingo Hindoyan. Στα ιτα­λι­κά με ελλη­νι­κούς υπότιτλους.Μέγαρο Μου­σι­κής: Βασ.Σοφίας και Κόκ­κα­λη. Τηλ. 2107282333 Ώρα 19.00 Εισι­τή­ρια 15 ευρώ, 20 ευρώ,25 ευρώ

 

ΕΚΘΕΣΗ

Εκθεση με έργα του Γιώργη Βαρλάμου

Η ΚΕ του ΚΚΕ, στο πλαί­σιο του εορ­τα­σμού των 100 χρό­νων του Κόμ­μα­τος, τιμώ­ντας τον μεγά­λο κομ­μου­νι­στή ζωγρά­φο — χαρά­κτη Γιώρ­γη Βαρλάμο(1922 — 2013), οργα­νώ­νει από αυτή την Παρα­σκευή, 15 Δεκέμ­βρη, έως τις 11 Μάρ­τη 2018, έκθε­ση στο Βυζα­ντι­νό και Χρι­στια­νι­κό Μου­σείο (Βασι­λίσ­σης Σοφί­ας 11, κοντά στη στά­ση του μετρό «Ευαγ­γε­λι­σμός»), με θέμα «Τ’ αγριο­λού­λου­δα του Βαρλάμου».

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το τελευ­ταίο σημείωμα

Θέμα της ται­νί­ας είναι η εκτέ­λε­ση από τους Γερ­μα­νούς των 200 κομ­μου­νι­στών στην Και­σα­ρια­νή, την 1η Μάη 1944. Ο Παντε­λής Βούλ­γα­ρης μετα­φέ­ρει το κοι­νό στο στρα­τό­πε­δο συγκέ­ντρω­σης του Χαϊ­δα­ρί­ου το διά­στη­μα πριν από την Πρω­το­μα­γιά του ’44, παρου­σιά­ζο­ντας ανθρώ­πους και γεγο­νό­τα, με κεντρι­κό πρό­σω­πο τον 34χρονο ήρωα κομ­μου­νι­στή Ναπο­λέ­ο­ντα Σουκατζίδη.

«Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς»

Μια πολύ ενδια­φέ­ρου­σα ται­νία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς». Η ται­νία πραγ­μα­τεύ­ε­ται την περί­ο­δο από το 1843 μέχρι το 1847. Δηλα­δή την περί­ο­δο που ο Καρλ Μαρξ γνω­ρί­ζε­ται με τον Φρί­ντριχ Ένγκελς και ξεκι­νούν μαζί την κοι­νή τους πορεία, που πρό­σφε­ρε στο εργα­τι­κό κίνη­μα το θεω­ρη­τι­κό και πολι­τι­κό θεμέ­λιο του επι­στη­μο­νι­κού σοσιαλισμού.

ΘΕΑΤΡΟ

«Cabaret» στο Θέα­τρο Παλλάς

Βερο­λί­νο, 1930. Στη σκιά του ναζι­σμού ένα υπό­γειο Καμπα­ρέ κινεί­ται στους ρυθ­μούς της νύχτας. Όλα τα πρό­σω­πα του έργου ζουν την προ­σω­πι­κή τους ιστο­ρία, συν­δε­δε­μέ­νη με την ιστο­ρία της επο­χής. Το πολυ­βρα­βευ­μέ­νο μιού­ζι­καλ που σφρά­γι­σε την ιστο­ρία των μιού­ζι­καλ, όχι μόνο στο χώρο του θεά­τρου αλλά και του σινε­μά ανε­βαί­νει σε παρα­γω­γή Θεα­τρι­κών Σκη­νών. Σε σκη­νο­θε­σία Σωτή­ρη Χατζά­κη, χορο­γρα­φί­ες Δημή­τρη Παπά­ζο­γλου και σε πρω­τό­τυ­πους στί­χους της Αφρο­δί­τη Μάνου. Στους ρόλους του Κομπέρ (του πλη­θω­ρι­κού παρου­σια­στή με το σαρ­δό­νιο χιού­μορ) ο Τάκης Ζαχα­ρά­τος και της Σάλι Μπό­ουλς (που ερμή­νευ­σε η Λάι­ζα Μινέ­λι στην ομώ­νυ­μη ται­νία) η Τάμ­τα. Μαζί τους και οι Κατε­ρί­να Διδα­σκά­λου, Τάσος Νού­σιας, Βασί­λης Μπι­σμπί­κης, Ευθύ­μης Ζησά­κης, Δήμη­τρα Λημνιού κ.ά. Συμ­με­τέ­χει 10μελή ορχή­στρα υπό τη διεύ­θυν­ση του Αλέ­ξιου Πρί­φτη. Στο Θέα­τρο Παλ­λάς (Βου­κου­ρε­στί­ου 5, Αθή­να). Τηλ.: 210 3213100. Ώρα: 9 μμ. Εισιτ.: 10–80 ευρώ.

Από­κριες στο Μικρό Εθνικό

Το Εθνι­κό Θέα­τρο τις φετι­νές από­κριες καλεί τους μικρούς θεα­τές να δια­σκε­δά­σουν στις ειδι­κές δια­μορ­φω­μέ­νες γωνιές του κτι­ρί­ου Τσίλ­λερ αμέ­σως μετά το τέλος των παρα­στά­σε­ων της Μόμο και του Γαλά­ζιου πλα­νή­τη. Οι ήρω­ες της Μόμο και του Γαλά­ζιου Πλα­νή­τη κατε­βαί­νουν από τη σκη­νή και στή­νουν τη δική τους, αυτο­σχέ­δια παρά­στα­ση σε όλο το κτί­ριο. Συνα­ντούν τα παι­διά σε κάθε γωνιά του θεά­τρου για μια .…συναυ­λία τσέ­πης και μια πασα­ρέ­λα με κοστού­μια από το βεστιά­ριο του Εθνι­κού θεά­τρου. Για τρε­λο­κου­ρέ­μα­τα, γρί­φους αλλά και για την ξενά­γη­ση του Τζί­τζη στο ιστο­ρι­κό κτί­ριο Τσίλ­λερ. Οι φετι­νές παρα­γω­γές του Μικρού Εθνι­κού παρου­σιά­ζο­νται ως εξής: «Μόμο» του Μίχα­ελ Έντε κάθε Σάβ­βα­το στις 16:00 και Κυρια­κή στις 11:00. «Τα παι­διά του Γαλά­ζιου πλα­νή­τη» του ‘Αντρι Σνάιρ Μάγκνα­σον κάθε Κυρια­κή στις 12:00. Σημειώ­νε­ται ότι οι δρά­σεις στο φουα­γέ του κτι­ρί­ου Τσίλ­λερ μετά των τέλος των δυο παρα­στά­σε­ων συμπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται στην τιμή του εισι­τη­ρί­ου. Στο Εθνι­κό Θέα­τρο — Κτί­ριο Τσίλ­λερ — Κεντρι­κή Σκη­νή (Αγί­ου Κων­στα­ντί­νου 22–24, Αθή­να). Τηλ.: 210 5288170–171.

«Misery» στο Θέα­τρο «Ιλί­σια – Βολανάκης»

Το θρί­λερ του Στί­βεν Κινγκ «Misery» έρχε­ται από 10 Γενά­ρη στη σκη­νή του Θεά­τρου «Ιλί­σια – Βολα­νά­κης», σε σκη­νο­θε­σία του Τάκη Τζα­μαρ­γιά, με πρω­τα­γω­νι­στές την Ρένη Πιτ­τα­κή, τον Λάζα­ρο Γεωρ­γα­κό­που­λο και τον Δημή­τρη Καραμπέτση.

«Μάλι­στα κύριε Ζαμπέ­τα!…» στο θέα­τρο «Αλί­κη»

Μία παρά­στα­ση που ξεδι­πλώ­νει στιγ­μές από τη ζωή και την καριέ­ρα του δεξιο­τέ­χνη του μπου­ζου­κιού Γιώρ­γου Ζαμπέ­τα, ανε­βαί­νει στο θέα­τρο «Αλί­κη», σε σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

«Μάλι­στα κύριε Ζαμπέ­τα!…» στο θέα­τρο «Αλί­κη»

Μία παρά­στα­ση που ξεδι­πλώ­νει στιγ­μές από τη ζωή και την καριέ­ρα του δεξιο­τέ­χνη του μπου­ζου­κιού Γιώρ­γου Ζαμπέ­τα, ανε­βαί­νει στο θέα­τρο «Αλί­κη», σε σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

 Οι «Γυναίκες του Παπαδιαμάντη» στη σκηνή

«Γυναί­κες του Παπα­δια­μά­ντη» είναι ο τίτλος της παρά­στα­σης που ανε­βαί­νει από 15 Δεκέμ­βρη, στο θέα­τρο «Χώρα», σε σύν­θε­ση Κει­μέ­νων — σκη­νο­θε­σία Πέτρου Ζούλια.

Η Νένα Μεντή μαζί με την Ερση Μαλι­κέν­ζου, την Ευγε­νία Δημη­τρο­πού­λου, την Χρι­στιάν­να Ματζου­ρά­νη, την Μαριάν­να Του­ντα­σά­κη και την Εφη Σακελ­λα­ρί­ου θα ζωντα­νέ­ψουν τις ηρω­ί­δες του Σκια­θί­τη συγγραφέα.

“Ο συμ­βο­λαιο­γρά­φος” του Νίκου Βασι­λειά­δη στον Άλιμο

Ένας βαθιά συγκι­νη­τι­κός μονό­λο­γος μιας γυναί­κας που ζει σε λάθος χώρο και χρό­νο. Η Ερα­σμία, μια χήρα, μεγα­λώ­νει τη μονα­χο­κό­ρη της, κλει­σμέ­νη σε ένα περί­πτε­ρο, εγκλω­βι­σμέ­νη στα ήθη και τα έθι­μα της μικρής επαρ­χια­κής πόλης που ζει, μέχρι τη στιγ­μή που τη θλι­βε­ρή, μονό­το­νη ζωή της, δια­κό­πτει ο έρω­τας, το πάθος. Σκη­νο­θε­σία: Γιώρ­γος Καρα­μί­χος. Με την Υρώ Μανέ στο ρόλο της Ερα­σμί­ας. Θεα­τρι­κή Σκη­νή Αλί­μου «Κάρο­λος Κουν» (Υψη­λά­ντου και Θησεί­ου). Στις 19:30. Είσο­δος ελεύ­θε­ρη. Αντί εισι­τη­ρί­ου, συγκε­ντρώ­νο­νται τρό­φι­μα και είδη πρώ­της ανά­γκης για το Κοι­νω­νι­κό Παντο­πω­λείο του Δήμου Αλίμου.

  • Τον «Γλά­ρο» του Σαίξ­πηρ παρου­σιά­ζει το Δημο­τι­κό Θέα­τρο Πει­ραιά,  σε από­δο­ση και σκη­νο­θε­σία Γιάν­νη Χου­βάρ­δα. Μέρες και ώρες παρα­στά­σε­ων: Τετ – Πεμ – Παρ: 20.30, Σαβ: 17.00 & 21.00, Κυρ: 19.00.
  • Φ. Γ. Λόρ­κα «Περ­λι­μπλίν και Μπε­λί­σα» στο Θέα­τρο «Εκά­τη»
  • Το «Φιντα­νά­κι» του Παντε­λή Χορν κάνει πρε­μιέ­ρα στην Πει­ρα­μα­τι­κή Σκη­νή του Εθνι­κού Θεά­τρου σε σκη­νο­θε­σία Ανέ­στη Αζά στις 9 μ.μ. Πανε­πι­στη­μί­ου 48

«Η αγά­πη άργη­σε μια μέρα»

«Η αγά­πη άργη­σε μια μέρα», στο θέα­τρο «Αργώ» της Αιμι­λί­ας Υψη­λά­ντη (Ελευ­σι­νί­ων 15, Μετα­ξουρ­γείο). Πρό­κει­ται για το γνω­στό και αγα­πη­μέ­νο μυθι­στό­ρη­μα της Λιλής Ζωγρά­φου, που μετα­φέ­ρει στη σκη­νή, υπο­γρά­φο­ντας τη δια­σκευή και τη σκη­νο­θε­σία, ο Ένκε Φεζολλάρι.

 «Εγώ, ο Μάρ­κος Βαμ­βα­κά­ρης» στο θέα­τρο «Στοά»

Ξεκί­νη­σαν οι παρα­στά­σεις του έργου «Εγώ, ο Μάρ­κος Βαμ­βα­κά­ρης» με τον Θανά­ση Παπα­γε­ωρ­γί­ου, στο θέα­τρο «Στοά».

 ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Τα «ανθρω­πά­κια» του Γιάν­νη Γαΐ­τη στο Πάρ­κο Ελευθερίας

Tα «ανθρω­πά­κια» του Γαϊ­τη, αυτά τα πανο­μοιό­τυ­πα απρό­σω­πα όμοια μέλη ενός «τέλειου» μηχα­νι­σμού παρα­γω­γής – κατα­νά­λω­σης, ή ‑όπως έλε­γε ο ίδιος ο Γαϊ­της (1923–1984) σε μια από τις τελευ­ταί­ες του συνε­ντεύ­ξεις- «τα ανθρω­πά­κια του σήμε­ρα είναι στο κατε­στη­μέ­νο και το ίδιο το ανθρω­πά­κι αυτό αντι­δρά στο κατε­στη­μέ­νο», επα­ναμ­φα­νί­ζο­νται. Αυτή τη φορά στο Κέντρο Τεχνών του δήμου Αθη­ναί­ων, στο Πάρ­κο Ελευ­θε­ρί­ας, από τις 11 Δεκεμ­βρί­ου έως τις 11 Φεβρουα­ρί­ου 2018, σε μια έκθε­ση με τίτλο «Για μικρά και μεγά­λα παι­διά, Γιάν­νης Γαΐ­της». Την επι­με­λού­νται ο Ντέ­νης Ζαχα­ρό­που­λος και η Λορέτ­τα Γαΐ­τη με τη σημα­ντι­κή συμ­βο­λή του Μιχά­λη Γαβρί­λου, στε­νού συνερ­γά­τη του Γιάν­νη Γαΐτη.

Θεσ­σα­λο­νί­κη, πριν και μετά την πύρι­νη καταστροφή

Μια ιστο­ρία για την ακμή και το από­το­μο τέλος της κοσμο­πο­λί­τι­κης Θεσ­σα­λο­νί­κης από τα τέλη του 19ου αιώ­να μέχρι την κατα­στρο­φι­κή πυρ­κα­γιά, που σημα­το­δό­τη­σε επί­σης τη μετά­βα­ση από μια εύφλε­κτη ξυλό­πη­κτη πόλη στα μέγα­ρα από μπε­τόν αρμέ, παρου­σιά­ζει το Μορ­φω­τι­κό Ιδρυ­μα Εθνι­κής Τρα­πέ­ζης στη Θεσ­σα­λο­νί­κη με την έκθε­ση «Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», που εγκαι­νιά­στη­κε την Τετάρ­τη 15 Νοεμβρίου.

Αυτό το τέλος, που περιέ­κλειε μια νέα αρχή, ή, ορθό­τε­ρα, μια νέα συνέχεια.

Για τη συλ­λο­γή του φωτο­γρα­φι­κού υλι­κού και των τεκ­μη­ρί­ων το ΜΙΕΤ συνερ­γά­στη­κε με φορείς της Ελλά­δας και του εξω­τε­ρι­κού και με ιδιώ­τες που διέ­θε­σαν υλι­κό των αρχεί­ων τους, όπως η Εθνι­κή Βιβλιο­θή­κη της Αυστρί­ας, τα Εθνι­κά Αρχεία της Ουγ­γα­ρί­ας, η Βρε­τα­νι­κή Σχο­λή Αθη­νών, η Συλ­λο­γή Καλ­φα­γιάν κ.ά.

Στην έκθε­ση απο­τυ­πώ­νε­ται η κατά­στα­ση της περί­κλει­στης Θεσ­σα­λο­νί­κης πριν από την κατε­δά­φι­ση του θαλάσ­σιου τεί­χους, πανο­ρά­μα­τα της πόλης από το 1890, χάρ­τες πριν και μετά την πυρ­κα­γιά του 1917, τα πρώ­τα πολε­ο­δο­μι­κά σχέ­δια της οθω­μα­νι­κής διοί­κη­σης, αερο­φω­το­γρα­φί­ες, καρτ ποστάλ της πυρί­καυ­στης ζώνης κ.ά.

«Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», Πολι­τι­στι­κό Κέντρο Θεσ­σα­λο­νί­κης ΜΙΕΤ, Βίλα Καπαν­τζή – Βασι­λίσ­σης Ολγας 108, έως 18 Φεβρουα­ρί­ου 2018.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο